וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: ”האווירה ידידותית מדי, הם יכולים להפתיע”

26.5.2010 / 23:00

מאמן מכבי ת"א חושש משאננות לקראת גמר הפיינל פור (ערוץ 10 ו-5HD). קטש: ”השחקנים שלי מתרגשים, מקווה שנגיב טוב"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

עונת 2009/10 של הכדורסל הישראלי תגיע הערב (חמישי, 20:55, ערוץ 10 וספורט 5HD) לסיומה, כאשר הפועל גלבוע/גליל עליון תפגוש את מכבי תל אביב בהיכל נוקיה, ל-40 דקות שבסיומן תניף אחת הקבוצות צלחת משמחת במיוחד. הצהובים, שמגיעים לגמר אחרי ניצחון קל בדמות 78:104 על ברק נתניה בחצי הגמר, יחפשו זכייה 48 במספר באליפות המדינה, כאשר במעמד גמר הפלייאוף הישראלי הפסידה מכבי תל אביב פעם אחת בלבד - להפועל חולון, לפני שנתיים.

מנגד, גלבוע/גליל, שעד לפני שנתיים נקראה הפועל גליל עליון, מחזיקה באליפות אחת מעונת 1992/3, אז עם פיני גרשון על הקווים. מלבד זאת, גליל הופיעה פעמיים נוספות בסדרת הגמר, בעונות 1989/90 ו-1994/5, אך בשתיהן לא הצליחה לקחת משחק ממכבי תל אביב. למרות זאת, קבוצתו של עודד קטש יודעת שרק משחק אחד בין קבוצתו לעונה היסטורית נוספת.

גרשון: "הם יכולים להפתיע"

הרבה עצבים ולחץ פרקו במכבי תל אביב בניצחון על ברק נתניה. אחרי קצת יותר משבוע של התנגחויות שכללו דיבורים על ספסלים ושופטים, לפרקט עלתה רק קבוצה אחת שפשוט לא אפשרה ליריבתה השרונית לקבל את ההזדמנות לשחק כדורסל. האינטנסיביות של שחקני מכבי תל אביב עם פתיחת המשחק היוותה נקודת אור עבור צוות האימון של האלופה, וכעת, לקראת הגליל, נותר לראות האם מדובר בהתעלות רגעית או בריכוז אמיתי איתו הגיעו שחקניו של פיני גרשון למעמד הפיינל פור.

במכבי ירצו לסיים את העונה הארוכה ומלאת הטלטלות עם חיוך גדול על הפנים ועם צלחת האליפות. גם אצל האלופה לא שוכחים שכבר עברו הרבה מים בירקון מאז הפעם האחרונה שהמועדון זכה בדאבל, ולשם מכוונים אצל הצהובים. שלוש השנים נטולות הדאבל הן נצח במושגים של מכבי תל אביב והמטרה היא לחזור לחגוג במסעדת 206 בפעם השנייה העונה.

במסיבת העיתונאים הזהיר פיני גרשון מפני היריבה של הצהובים מחר ואמר: "האווירה פה יותר מדי ידידותית וזה מטריד אותי. אני לא חושב שהיה לנו השנה משחק קל עם גליל. זו קבוצה שיכולה להפתיע, שתי הקבוצות יכולות לשחק בהתקפה טוב, השאלה מי תשחק בהגנה יותר טוב. גליל קבוצה מצוינת עם מאמן מצוין וכמו שעודד אומר אנחנו פייבוריטים".

"יש לנו מה להפסיד. הם יכולים רק להרוויח", המשיך גרשון. "העונה ניצחנו קבוצות גדולות באירופה והפסדנו לקבוצות מצחיקות. אלה העובדות. ואיתן אנחנו מתמודדים. אם לא תכתבו שגליל תעשה הפתעה, כנראה שנירדם. ב-93 גליל סיימו במקום השני ולקחו אליפות בלי יתרון ביתיות".

את שחקני מכבי תל אביב במסיבת העיתונאים ייצג אנדרו ויז'נייבסקי שאמר: "גליל עבדו קשה כדי להגיע לפה, יהיה משחק קשה. כבר שיחקנו בשיטת נוקאאוט גם בגביע. שיחקנו ככה גם בגביע. כולנו מקצוענים, עקבנו אחרי הדוחות סקאוטינג. עברנו את שלישי ונתכונן גם לחמישי".

יניב גרין אמר אחרי אימון הצהובים: "גלבוע/גליל לא פחות טובה מהאחרות, אפילו קצת יותר טובה. זה איפשהו תלוי בנו בסופו של דבר, אם נהיה מפוקסים ונבצע את מה שאנחנו צריכים לבצע, נסיים כמו במשחק מול נתניה. כולם יודעים שזה לא משחק רגיל. בתור אחד שכבר חמש שנים פה במועדון, אני מבין את המשמעות, אני מאמין שגם האחרים מבינים. אני חושב שאנחנו פייבוריטים, אבל זה חיסרון ולא יתרון כי כל הלחץ עלינו".

דייויד בלות'נטאל הוסיף: "יהיה משחק טוב, הם קבוצה טובה אבל אנחנו מוכנים. אנחנו רגועים, ומאמנים במה שאנחנו יכולים לעשות, העבודה עדיין לא גמורה. אנחנו מרוצים מאיך ששיחקנו אתמול, זה הרים את רמת הביטחון שלנו. אני מקווה שננצח, לא חשוב איך, העיקר לנצח את המשחק".

קטש: "נקווה שנגיב היטב לסיטואציה"

מנגד, מגיעה גלבוע/גליל למעמד הגמר של הכדורסל הישראלי לראשונה זה 15 שנה. עודד קטש, ששיחק ואימן בשני המועדונים, הוביל את הקבוצה בניהול משחק מבריק במחצית השנייה לניצחון יפה על הפועל ירושלים, ועשוי להיות זה שייקח את האליפות מפיני גרשון, המאמן שזכור יותר מכל מהזכייה ההיסטורית של הקבוצה מכפר בלום אי שם בעונת הדובדבנים הבלתי נשכחת. לקראת המשחק ניסה קפטן גלבוע/גליל, אבישי גורדון, להוריד מעט לחץ מחבריו, וניהל עם השחקנים שיחה עוד בחדר ההלבשה אחרי המשחק ולפני האימון המסכם.

במהלך היום שלאחר העלייה לגמר בילו השחקנים עם בני משפחותיהם, בניסיון לשמור על שגרה. בקבוצה בונים על היכולת של ג'רמי פארגו, בריאן רנדל, גוני יזרעאלי ואבישי גורדון, שכבר ידעו ניצחונות בטורנירים גדולים (שני הראשונים עשו זאת בטורניר המכללות והישראלים לפני שנתיים באליפות של הפועל חולון). גם ראש המועצה האזורית גלבוע, דני עטר, ניסה להמריץ עוד יותר את הקבוצה והכריז: "לצערי איני אתלט כמו השחקנים ולכן לא אוכל לעזור להם במגרש אבל אם הם יביאו את צלחת האליפות לגלבוע, אתן דוגמא אישית משלי ואסיר מעליי 20 ק"ג".

קטש מצידו ניסה לא לחמם את האווירה לקראת המשחק ואמר: "זו עובדה שלפיני יש יותר ניסיון, בטח במעמדים כאלה, וזה עובד לטובתם. קבוצה שמתחברת ועוברת עונה באירופה היא יותר מנוסה במשחקים כאלה, שחקנים יותר רגילים לזה ומתפקדים בלחץ". על הקשר שלו עם גרשון אמר קטש: "אני חושב שכל שחקן שעובר אצל פיני לוקח ממנו הרבה. הפעם האחרונה שגליל הייתה בגמר הייתה ששנינו היינו שם, ולמרות שבאותה שנה הייתה לי עונה טובה, פיני ספסל אותי בגמר, והחליט שדארן דיי יהיה רכז פתאום".

"מכבי פייבוריטית, ויש לה יותר כלים", המשיך קטש. "עצם ההעפלה לגמר היא הישג גדול עבורנו. העונה הזאת היא המשך של העונה שעברה, נבנתה כאן קבוצה צעירה שמחה ואתלטית. שחקנים מתבגרים ומתפתחים מול העיניים שלנו. אני בעיקר שמח בשביל השחקנים שלי, הם מתרגשים גם אם הם מנסים להסתיר את זה, ואני מקווה שנגיב טוב לסיטואציה".

ג'רמי פארגו התייחס לחשיבות שלו בעימות: "זו מחמאה גדולה בשבילנו שהגענו לפה. המשחק לא תלוי בי, זה תלוי בכל הקבוצה, הקבוצה שתשחק יותר חזק תנצח. פרקינס ו-ויז'נייבסקי הם שומרים מצוינים, ואין הרבה מה שאפשר לעשות מולם, צריך להתכונן אליהם ולצפות שהם יעשו טעות".

אלישי כדיר אמר באימון הקבוצה: "האמת שהאווירה די רגועה, עדיין לא מרגישים את הפרפרים, אנחנו צריכים לעשות את הדברים הנכונים. אני חושב שהמאצ' אפ עכשיו שונה, הסגנון של מכבי השתנה אחרי שלאזמה נפצע, צריך להתאים את עצמנו מחדש, צריך לשנות את שיטת המשחק שלנו. מקווה שנתאים את עצמנו מהר".

אייזאה סוואן הוסיף: "אני מרגיש מצוין, מתרגש, אבל לא נרגש. אני רוצה לעשות את זה, אנחנו צריכים לבוא אגרסיביים. ראינו שנתניה לא באו אגרסיביים ונכנסו לפיגור מהר ואז שפת הגוף שלהם שידרה איך המשחק יגמר. זה ריאלי לקחת אליפות. כל קבוצה יכולה לרדת מנוצחת, יש לנו תוכנית משחק טובה, אם נעמוד בה אז נהיה בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully