וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומפסון: "בשביל זה התכוננו כל השנה"

24.5.2010 / 13:30

שחקן הפועל ירושלים לא יכול לחכות לחצי הגמר מול גלבוע/גליל (שלישי, 18:00, ערוץ 5). מקל: "עשינו הכנה טובה. יהיה שמח"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

משחקי פיינל פור 2010 יצאו לדרך מחר (שלישי) עם חצי הגמר הראשון, בו תפגוש הפועל ירושלים את הפועל גלבוע/גליל עליון (18:00, שידור ישיר בספורט 5, שופטים: זריף, רייניש ועובד). שתי הקבוצות נפגשו במהלך העונה פעמיים, כשכל קבוצה מנצחת את המשחק שנערך בבית של היריבה. במחזור השני אירחה ירושלים את גלבוע/גליל במלחה, ופגשה את ג'רמי פארגו ביכולת שיא עם 36 נקודות, בדרך לניצחון של קבוצת החוץ 96:101 לאחר הארכה. בסיבוב השני הביסה ירושלים את גלבוע/גליל בגן נר 68:88, בזכות רבע אחרון מצוין בו ניצחה 9:31. ב-20 השנים האחרונות המאזן בין שתי הקבוצות עומד על 17:29 לזכות ירושלים, שניצחונה הגדול ביותר על גליל היה בעונת 2005/6 – 70:99. הניצחון הגדול ביותר של גליל היה בעונת 1991/2 אז ניצחה הקבוצה של מולי קצורין 83:110.

תומפסון: "זה המאני טיים"

הפועל ירושלים מגיעה לפיינל פור הרביעי שלה מתוך חמש הפעמים שבהם התרחש האירוע, ולמעמד ארבע הגדולות של הכדורסל הישראלי בפעם השביעית בעשור האחרון. הקבוצה של גיא גודס הפגינה העונה חוסר יציבות מובהק במשחקי הבית, כשהפסידה שש פעמים מתוך 13 משחקים, ואילו במשחקי החוץ הפסידה הקבוצה שלוש פעמים בלבד. ירושלים מגיעה למשחק לאחר עשרה ימי מנוחה, כשהמטרה תהיה למנוע את הנפילה של הקבוצה ברגעי האמת, כפי שנפלה ירושלים בעונה שעברה. בקבוצה יודעים שברנדון האנטר התקשה העונה במשחקים מול גלבוע/גליל, וינסו להכניסו למשחק בשלב מוקדם, ואם לא יצליחו צפוי המאמן גיא גודס לפנות להרכב יותר אתלטי שיכלול את אורי קוקיה וליאו ליונס. כ-2,700 אוהדים צפויים ללוות את הקבוצה ליד אליהו.

דיז'ון תומפסון, משחקניה החשובים ביותר של הפועל ירושלים העונה, נשמע נחוש ומוכן: "זה המאני טיים, בשביל זה התכוננו כל השנה, זו המטרה שלנו כל העונה. חיכינו לפיינל פור שבוע וחצי, כולם מוכנים לעלות על הפרקט כבר עכשיו". על המאצ'-אפ מול גליל הוסיף הפורוורד: "יהיה מעניין, הם ניצחו אותנו במלחה ואנחנו ניצחנו אותם בבית שלהם. זה לא יהיה משחק קל לאף קבוצה. זה הזמן להיות בפוקוס על מה שצריך לעשות ואיך לעשות את זה".

ברנדון האנטר, שכאמור, נעצר על ידי גלבוע/גליל לא רע העונה, אמר: "גליל לא יצטרכו לעצור אותי, אלא את כל הקבוצה שלנו. הם בטח חושבים שאני המפתח כי הם יעשו עליי שמירות כפולות. כולם מצופפים מולי. אני צריך לקבל החלטות טובות עם הכדור, אני מתכונן לזה כבר חודש וחצי ומשחק ככה בתקופה האחרונה. אני חושב שאי היציבות שלנו במהלך העונה עזרה לנו - זה המפתח לקבוצה טובה: אם אתה מפסיד משחקים שאתה צריך לנצח, כמו שהפסדנו אחרי ניצחונות גדולים ביורוקאפ, אז זה מחזק אותך".

אורי קוקיה הוסיף: "אנחנו מגיעים במצב טוב למשחק, עשינו סדרה טובה מול ראשון, שיפרנו הרבה דברים בהגנה. על ההבדלים הגדולים בין שני הסגנונות אמר הפורוורד: "זה יהיה המפתח - בין הריצה שלהם לבין המשחק האיטי והעומד שלנו. גליל קבוצת התקפה מצוינת עם המון כלים, אנחנו קבוצת הגנה יותר טובה. נצטרך לשלוט בקצב, אם נכתיב את הקצב הזה, נוכל לנצח".

מקל: "באים לעשות את העבודה"

מנגד, הקבוצה של עודד קטש תנסה לחזור סוף סוף למעמד גמר הפיינל פור, ממנו נעדרה מאז עונת 1994/5, אז חזר פיני גרשון לקבוצה והוביל אותה לגמר שנתיים אחרי אותה אליפות ההיסטורית. גלבוע/גליל, שהייתה קרויה עד לפני שנתיים גליל עליון, מגיעה לפיינל פור השלישי שלה, ובפעם החמישית למעמד ארבעת הגדולות בעשור האחרון. הקבוצה נתקלה בבעיה בשבועיים האחרונים, לאחר שסיימה את סדרת הפלייאוף שלה מול עירוני אשקלון מוקדם מהצפוי, ולא הצליחה למצוא יריבת אימון. המאמן עודד קטש מקווה שכתוצאה מכך לא יתגלו יותר מדי סימני חלודה בקבוצה. במועדון מקווים ליכולת גבוהה מהקו האחורי שהתעבה בתקופה האחרונה, בתקווה לעצור את יובל נעימי, יוגב אוחיון, פו ג'טר וטרה סימונס, שהיו אחראיים על הניצחון הגדול של ירושלים בגן נר בסיבוב השני.

גל מקל, שנמצא בכושר טוב מאוד בשבועות האחרונים, אמר לקראת ההתמודדות: "זה אירוע גדול, ואנחנו באים לעשות את העבודה. יש תמיד לחץ, כל מי שמגיע למעמד הזה מצפה מעצמו להגיע לגמר. עשינו הכנה טובה, אנחנו מרגישים טוב, ויהיה שמח". על המאצ'-אפ בין הרכזים הישראלים אמר מקל: "יהיה קרב, יוגב ויובל שחקנים מצוינים. נבוא להילחם, זה מפתח מאוד חשוב במשחק, אבל יש הרבה אסקפטים, ככה שהמשחק לא יקום ויפול על שחקן או שניים. אם נהיה מרוכזים ושקולים ובלי הרבה איבודי כדור, יהיה לנו סיכוי טוב".

ג'רמי פארגו, משחקניה החשובים ביותר של גלבוע/גליל העונה, הוסיף: "יש לנו הרבה שחקנים בקבוצה ששיחקו בסיטואציה הזאת גם בעונה שעברה. זאת סיטואציה מצוינת להיות בה, אני מחכה לבוא לפה וליהנות ממשחק טוב". על יכולתו האישית הבלתי יציבה העונה, הוסיף הגארד האמריקאי: "זה משחק קבוצתי, זה לא תלוי בי או במישהו אחר. אנחנו חייבים לבוא כקבוצה אחת. אני לא חושב שאני צריך לחזור ליכולת שלי מתחילת העונה. נגד אשקלון ניצחנו 0:3 בסדרה וקלעתי משהו כמו 6 נקודות למשחק. אנחנו משחקים טוב, ואם כולם יהיו אנרגטיים אז הכל יהיה בסדר. יש לירושלים שחקנים טובים, אנחנו חייבים לבוא ולעצור אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully