וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "הפיינל פור נעשה כדי להפיל אותנו"

23.5.2010 / 11:30

מאמן מכבי ת"א שוב התלונן על שיטת ההכרעה: "מה ההבדל בין זה לגביע?". אלפסי: "במקום להתלונן, שיבדקו את עצמם"

ברני ארדוב

צילום: איתי חסיד
עריכה: גדי ויינסטוק

ליגת העל בכדורסל מתכוננת לקראת משחקי ההכרעה, הפיינל פור. היום (ראשון) נערכה מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת האירוע, שייפתח ביום שלישי בהיכל נוקיה, ולשמחתנו, העניינים מעט התחממו. פיני גרשון התלנון על השיטה ועקץ את המנהלת, אריק אלפסי עקץ את גרשון ואת תלונותיו על השופטים, ורק אבנר קופל הביט מהצד נהנה מכל המתיחות.

כזכור, במשחק הראשון ישחקו הפועל ירושלים והפועל גלבוע/גליל (18:00, ערוץ 5) ובמשחק השני ייפגשו מכבי תל אביב וברק נתניה לחצי הגמר השני (21:00, ערוץ 10).

את נתניה ייצגו במסיבת העיתונאים שמוליק ברנר ואריק אלפסי, את מכבי ייצגו פיני גרשון וגיא פניני, את ירושלים ייצגו יובל נעימי וגיא גודס, ואת גלבוע/גליל ייצגו עודד קטש ואלישי כדיר.

יו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל פתח ואמר: "אנחנו מתחילים שבוע גדול של הכדורסל הישראלי. אני רוצה לברך את ארבע הקבוצות שהגיעו לכאן. אין ספק שאלו רגעים חשובים לכדורסל ואני רוצה לאחל הצלחה לכל הקבוצות. מדובר במשחקים שיכריעו גם את שני הכרטיסים לאירופה. הייתה עונה מעניינת ומרתקת, משחקי הפלייאוף הוכיחו שיש עניין רב. נמשיך בשיטה הנוכחית גם בעונה הבאה, אך נעמוד על תקציב מינימלי כדי שלא נשמע על תשלומים מסודרים. נוסיף משחקים, אחרי שלמדנו שהפגרות לא עושות טוב לליגה".

אוהדי מכבי ראשון לציון זכו לפרס "הקהל ההוגן של העונה". כמו כן, המנהלת הציגה את עשרת המועמדים לפרס שחקן העשור: דורון שפר, ליאור אליהו, עמרי כספי, מאיר טפירו, עידו קוז'יקרו, יותם הלפרין, דרק שארפ, טל בורשטיין, יניב גרין, גור שלף.

עודד קשט (ימין) מאמן גליל/גלבוע, גיא גודס מאמן הפועל ירושלים, אריק אלפסי מאמן ברק נתניה ופיני גרשון מאמן מכבי תל אביב עם צלחת האליפות. ברני ארדוב
הפעם, בניגוד לשאר מסיבות העיתונאים, היה קצת מעניין. המאמנים והצלחת המיוחלת/ברני ארדוב

פניני: "לא חושב שאיבדנו ריכוז או כושר"

גארד מכבי תל אביב גיא פניני התייחס למשחק מול ברק נתניה. "לא חושב שאיבדנו ריכוז או כושר", אמר פניני, "עשינו עונה סדירה מאוד יפה, הגענו לפלייאוף מול קבוצה מצויינת והיתה לנו סדרה קשה. מבחינתנו זו היסטוריה, והראש עכשיו רק בנתניה".

מאמן מכבי פיני גרשון: "כל משחק מתפתח אחרת, לפעמים גם סדרות. משחקים שהיו בטוחים הפכו לקשים וההפך. אגיד את זה בפעם המי יודע: זה תלוי בנו. אני מקווה שתראו שאנחנו בכושר טוב. את הפיינל פור הזה עשו ויצרו כדי שביום נתון אפשר יהיה להפיל אותנו. אנחנו צריכים להיזהר כדי שזה לא יקרה".

גרשון נשאל מדוע על הפיינל הפור האירופאי מכבי לא מתלוננת, ואילו על הפיינל פור המקומי היא מציינת שוב ושוב שהוא לא הוגן. "היורליג היא יצור כלאיים של שני מפעלים, גביע וליגה", הסביר גרשון, "פה הייתה ליגה סדירה שסיימנו ראשונים. הפיינל פור שם הוא סיפור אחר לגמרי. זה לא ליגה, שם לא כל הקבוצות פוגשות אחת את השנייה. פה אתה מגיע ליום נתון בו נפצעים לך שלושה שחקנים, וברגע אחד הלך הכל. היה פה גביע, מה ההבדל בין זה לבין הליגה? פלייאוף אני מוכן לקבל".

קופל נשאל עד מתי תישאר שיטת הפיינל פור, שכזכור, נהגתה כפתרון זמני: "במהלך השנים הפיינל פור הפך לאחד האירועים הכי גדולים בספורט הישראלי. עשינו עניין ומתח. מי שבא ביום נתון מנצח וזה הספורט. אמרתי כבר בעבר, אם יתפתחו שלוש ארבע קבוצות עם תקציב טוב, נהפוך את העניין לסדרות. השאלה היא האם לסדרה בין בני השרון למכבי תל אביב היא משהו נדיר או תחילה של מגמה.

"השיטה נעשתה כדי ששחקנים ירגישו שיש חלום ועניין ואולי סיכוי לזכות באליפות", המשיך קופל, "אני לא חושב שזה שחולון זכתה באליפות זה אסון לאומי. אנחנו צריכים לדאוג לכולם. אני מכיר את הדרך של הבעלים של מכבי תל אביב, הם בנו את הכדורסל הישראלי. אין 100 אחוז הגינות בפיינל פור, אבל זה ספורט. מותר להפסיד ולקבל את זה בחיוב".

גרשון: "מה קופל מוכר? זה הכל מכבי תל אביב"

גרשון נשאל על התלונות שלו על השיפוט אחרי המשחק נגד בני השרון: "לא התייחסתי ספציפית לשופט זה או אחר. אני לא בטוח שמישהו מכם הלך ועשה שיעורי בית. קבעתי נתון, אבל אף אחד לא בדק אותו. אנחנו פה כדי שאבנר קופל יוכל למכור את הפיינל פור בשמונה מיליון שקל. הוא מוכר רק את מכבי. אתם יוצרים אווירה שאנחנו מיותרים, יש פה מועדון אחד שמשקיע 18-20 מיליון דולר. מה קופל מוכר? זה הכל מכבי תל אביב.

"כשמכבי ביקשו סכומים גבוהים מערוץ אחד בזמנו, התלוננו. עכשיו כשמוכרים ליגה ביותר כסף, זה בסדר. אני מאחל לאבנר בהצלחה, אבל אם לא היינו פה אולי זה לא היה נמכר אפילו בחצי מיליון שקל. תחשבו על מה יקרה אם מכבי לא תגיע לליגה. אם תהיה הגבלת תקציב, יכול להיות שנעשה שיקולים אחרים בשנה הבאה. מה יהיה פה אם נשחק באדריאטית?".

מאמן נתניה אריק אלפסי הגיב לדבריו של גרשון, יצא נגד המתקפה של גרשון נגד השופטים, וחימם מעט את האווירה: "אנחנו מנסים לייצר מנהלת ליגה ומשהו מכובד, אבל כשמאמן של הקבוצה כל הזמן עוקץ שופטים, אני חושב שזה לא לעניין. קבוצה שמשקיעה כל כך הרבה כסף צריכה לבוא בטענות רק לעצמה כשהיא מגיעה למשחק חמישה בסדרה, ולא לשופטים. אני מקווה שזה לא ישפיע על השופטים במשחק נגדנו, ולא על השיבוץ".

אלפסי טוען שהקבוצה שלו מסוגלת להפתיע גם מחוץ ל"קופסל": "לא רק ניצחנו רק בנתניה, בסדרה נגד חיפה ניצחנו שני משחקי חוץ קשים מאוד. בשני המשחקים ביד אליהו לא נראינו טוב, ואני מייחס את זה רק לזה שלא שיחקנו חכם. אם נשחק חכם הפעם ועל היתרונות שלנו ולא נפציץ מבחוץ ונשחק פרוע, אולי נצליח לעשות סנסציה".

שמוליק ברנר: "אנחנו צריכים לשמור על ריכוז לאורך 40 דקות, בסדרה נגד חיפה זה בא לידי ביטוי, ואנחנו יודעים שכשאנחנו מרוכזים אנחנו נראים טוב. בשביל לנצח את מכבי נצטרך לשמור על ריכוז ומתח 40 דקות. מאמין שעם הקהל שלנו נוכל לעשות את זה".

קטש: "הכל פתוח בפיינל פור"

מאמן גלבוע/גליל, עודד קטש, אופטימי לקראת המשחק מול ירושלים. "אנחנו מרגישים שהכל פתוח בפיינל פור, בטח במשחק שלנו", אמר קטש, "חצי הגמר הראשון הוא ללא פייבוריטית ברורה. יש לנו כמה יתרונות. הייתה לנו פתיחת עונה טובה, היתרון היחסי שלנו הוא שנשארנו עם אותו הסגל משנה שעברה. אני צופה משחק מאוד מעניין".

בנוגע לשיטת הפיינל פור, אמר קטש: "השנה סדרות הפלייאוף הוכיחו שהיה אפשר להמשיך את זה עד הסוף. אני חושב שמשהו התעורר כשהתחיל הפלייאוף וזה מאוד מעניין. יש בארץ שמונה קבוצות שיכולות ליצור משחקים מרתקים".

קטש הרחיב ואמר: "להגיע אחרי שבועיים ללא משחק זה לא אידיאלי. להשאיר שחקנים ללא שיא של פלייאוף זה מאוד קשה. לשמחתנו סיימו את הסדרה שלנו ראשונים, אבל כרגע זה פועל לרעתנו".

גיא גודס התייחס לכושר של קבוצתו, הפועל ירושלים: "אני לא יודע אם אנחנו בשיא הכושר, אבל אנחנו בהחלט בעלייה, היו לנו הרבה עליות וירידות במהלך העונה, אבל אנחנו מגיעים מוכנים מנטלית ופיזית".

קפטן ירושלים יובל נעימי: "המפתח לניצחון הוא ההגנה. הקבוצה עברה שינוי בתפיסה איך היא רוצה להשיג ניצחונות. אליפות לוקחים עם הגנה, אני שמח שהצלחנו להתחבר ומאמין שנוכל לזכות באליפות".

קפטן גליל/גלבוע אלישי כדיר: "בשבועיים האחרונים התחלנו להתאים את עצמנו לירושלים. אנחנו יודעים שיש לנו כמה יתרונות מולם, שנוכל לנצל אותם. נקווה שנצליח לעשות את זה".

כדיר נשאל האם המועמדות שלו למכבי וירושלים תפריע לו בפיינל פור. "אני שומע את זה כבר חצי עונה", אומר כדיר, "זה שהשם מוזכר בקבוצות גדולות זה משהו שכל ילד חולם עליו, אבל זה משהו שאני שומע כבר הרבה זמן. הייתה עונה קשה, כולם מבינים. מה שקרה לי בחיים האישיים זה משהו שמאוד חיזק אותי וגרם לי לעמוד בלחצים. ההתעניינות בי מאוד מחמיאה, אבל כרגע אני שחקן גליל גלבוע. עשיתי הכל כדי לשמור על יציבות העונה ואמשיך גם בפיינל פור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully