וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן חאל: "להגן זה הרבה יותר קל מאשר להתקיף"

מאמן באיירן מינכן אולי לא אהב את צורת המשחק, אבל כמו יתר שחקניו הודה: "הגיע להם לזכות". ואן בומל: "זו אינטר הטיפוסית"

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק

דרך ארוכה עברה באיירן מינכן כדי להתייצב גאה ומאושרת בסנטיאגו ברנבאו. פתיחת העונה הייתה קטסטרופלית, הגרועה בתולדות המועדון, אך אז הגיע השינוי מבחינת ואן חאל ושחקניו, שהצילו את העונה האירופית עם 1:4 גדול בטורינו על יובנטוס בשלב הבתים, דהרו עם רצף ניצחונות מסחרר בליגה ומשם לא הביטו לאחור. באיירן שעטה עד גמר האלופות אחרי שהשיגה בארצה עוד דאבל לארון הגביעים העמוס שלה, אולם שם נעצרה על ידי ההגנה החזקה של אינטר.

"פשוט לא היינו טובים מספיק", אמר מאמן באיירן מינכן לואי ואן חאל לאחר ההפסד, "ולא הצלחנו לשחק את המשחק שלנו. אתה צריך להיות בכושר נפלא כדי לנצח קבוצה כמו אינטר, במידה שאתה משחק כדורגל שבנוי על התקפה. המשחק התפתח ברוב שלביו כפי שציפיתי שיהיה. בלטנו, בעוד אינטר חיכו להכות אותנו במתפרצות כאשר הם התגוננו מאחור. להגן זה הרבה יותר קל מאשר להתקיף. בכל אופן, שלא יהיה שום ספק בעניין, לאינטר מגיע לזכות בתואר. הם נתנו תצוגה גדולה ואני רוצה לברך אותם על הניצחון שלהם. אני גם רוצה לברך את ז'וזה מוריניו.

"אני מאוד גאה בשחקנים שלי", אמר עוד המאמן המנוצח, "על ההישג הגדול שלהם. הבחורים שלנו למדו הרבה ויש להם כעת הרבה יותר ניסיון. פרטים קטנים הם שהכריעו את המשחק ואנחנו החמצנו גם את היצירתיות של פרנק ריברי".

גם נשיא המועדון לשעבר פרנץ בקנבאואר הצר על חסרונו של ריברי: "איתו בהרכב, לא היינו מפסידים. הוא היה חסר לנו בכל כדורי הקרן. איתו זה היה משחק אחר לגמרי. בלעדיו, לאף אחד לא היה את האומץ הנדרש". מצד שני הקייזר אף הודה על האמת: "בסופו של דבר אינטר הייתה הקבוצה הטובה יותר במשך 90 הדקות והגיע לה לנצח".

בוט: "החמצה ענקית"

"הקבוצה היותר יעילה במשחק ניצחה", אמר באכזבה הקשר והקפטן ההולנדי של הקבוצה מארק ואן בומל. "החזקנו הרבה יותר בכדור מאשר אינטר, והגענו לכמה הזדמנויות להשוות את התוצאה לאחר ההפסקה. היינו כנראה טובים יותר מאשר היריב. היו לנו מצבים להבקיע, אבל נכשלנו למצוא את הרשת. אינטר הייתה דרוכה לגבי היציאה שלה למתפרצות, ובסופו של דבר זה מה שהכריע את המשחק עבורה.

"לא הצלחנו להחזיק בכדור במחצית המגרש של אינטר", הוסיף ואן בומל, "והם הכפילו את היתרון אחרי התקפה מאוד מהירה. זו אינטר הטיפוסית, אנחנו, מצידנו, היינו צריכים להיות יותר זהירים. החוזק שלהם זה בלהגיב למה היריב עושה. לא בירכתי את ווסלי סניידר עד שריקת הסיום. הרי הכל יכול לקרות בכדורגל".

מגנה של הקבוצה הבווארית פיליפ להאם אמר בסיום: "נתנו יותר מדי כבוד לאינטר, בעיקר במחצית הראשונה של המשחק, ולא היינו מספיק אמיצים לפני ההפסקה. השתפרנו קצת לאחר שחזרנו למחצית השנייה, אבל לא הצלחנו להוציא לפועל את המצבים אליהם הגענו. אי אפשר לעשות טעויות במעמד כזה. אינטר היו חדים מאוד במשחק וניצלו כמעט כל מצב אליו הם הגיעו. אנחנו תמיד מאמינים שאפשר לחזור מפיגור, אבל זה פשוט לא עבד לנו. היו לנו מספיק הזמנויות למצוא את הרשת לאחר השער שלהם".

שוער הקבוצה הוותיק האנס יורג בוט (35), שניפק משחק לא רע, אבל לא יכול היה לשתי בעיטות מצוינות של מיליטו, אמר: "אני חושב שלאינטר הגיע לנצח, אולם זה לא אומר שאני לא מאוכזב מההפסד. להפסיד בגמר ליגת האלופות זו החמצה ענקית. לא הצלחנו לשחק את המשחק שלנו בגלל הטקטיקה של אינטר. הם הגנו בצורה טובה מאוד והראו כמה הם חזקים. בכל אופן, יש לנו את כל הסיבות להיות גאים לאן שהגענו.

"כעת, אנחנו צריכים להסתכל אל עבר העתיד", הוסיף בוט, שלא נשמע כאחד שמתכנן פרישה מהמשחק בזמן הקרוב. "שיחקתי בשני גמרי ליגת האלופות, ואני נואש לשחק באחד נוסף בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully