וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטר ניצחה 0:2 את באיירן מינכן וזכתה בליגת האלופות

תגידו מה שתגידו על סגנון המשחק ההגנתי של אינטר - ז’וזה מוריניו יודע מה צריך לעשות כדי לקחת תארים. באיירן מינכן היתה לא פחות מסוכנת, אלא שצמד אדיר של דייגו מיליטו המופלא (35, 70) העניק לנראזורי היעילים 0:2 גדול, גביע אלופות ראשון מאז 1965, וטרבל היסטורי

אחרי 45 שנים אפשר סופסוף להגיד זאת - אינטר היא אלופת אירופה. הנראזורי ניצחו בגמר ליגת האלופות, שנערך הערב (שבת) בסנטיאגו ברנבאו את באיירן מינכן 0:2 מצמד של דייגו מיליטו (דקות 35 ו-70), בניגוד למהלכו של המשחק, לפחות לאור המחצית הראשונה. הקבוצה של ז'וזה מוריניו הפכה עונה גדולה עם שני תארים - אליפות וגביע איטליה - לחלומית עם טרבל היסטורי. הקבוצה האיטלקית זוכה להניף את הגביע הנכסף בפעם השלישית בתולדות מועדון הפאר, לאחר שעשתה זאת פעמיים ברציפות בשנים 1964 ו-1965. באיירן מינכן יכולה להתנחם בעונה נהדרת, שהסתיימה בדאבל גרמני.

שחקני אינטר חוגגים זכיה בליגת האלופות. Shaun Botterill, GettyImages
ההגנה חזרה לאופנה. שחקני אינטר עם הגביע/GettyImages, Shaun Botterill

כשמאסימו מוראטי, נשיא אינטר בהווה, היה צעיר הרבה יותר הוא הבטיח לאביו, אנג'לו, שהוא ישחזר את ימיו כקדם כנשיא אינטר בעבר ויחזיר עטרה ליושנה כשישיג את גביע אירופה לאלופות. הנראזורי הניפו את הגביע בשנות ה-60' פעמיים, ומאז שממה. מאמנים התחלפו, שחקנים באו והלכו, אינטר הייתה למטה, עלתה לגדולה בשנים האחרונות עם חמש אליפויות רצופות באיטליה, אבל ליגת האלופות יוק. עד שבא אחד - מיוחד, מאוד מאוד מיוחד - ז'וזה מוריניו.

המאמן הפורטוגלי, שכר הניף את הגביע עם האוזניים עם פורטו ב-2004, הגיע לאינטר לאחר שלא הצליח לעשות זאת עם צ'לסי. הוא היה צריך לשקם את המוניטין שקצת אבד לו. בשני סקודטו הוא זכה, אולם הוא חשב רק על גביע אחד - גביע האלופות. רבים מבקרים חדשות לבקרים את מה שעשה מוריניו מול ברצלונה ובכלל בתקופה האחרונה, אלא שהוא לא שעה לכל מבקריו כשגם במשחק הגמר מול באיירן הוא השתמש באותה השיטה שעבדה לו גם הפעם, ובגדול. הגנה חזקה, מאוד נסוגה. מול ברצלונה, במשחק הגומלין זה לא היה יפה, אפילו מכוער, אבל מאוד יעיל. גם הפעם זה הצליח, וזה הביא לאינטר את הגביע.

אינטר התגוננה וידעה לצאת בתזמון הנכון להתקפות. בניגוד למשחק מול בארסה, שם היא בכלל לא חשבה וניסתה להתקיף, הפעם היא עשתה זאת בחוכמה, ונעזרה בדייגו מיליטו הענק - איש המשחק על המגרש. החלוץ הארגנטינאי, שהגיע בקיץ לסן סירו, עשה עונה חלומית עם 23 שערים ב-35 משחקים (עד המשחק הזה). הצמד שלו הערב בסנטיאגו ברנבאו היה הגדול מכולם. הראשון הגיע בדקה ה-35 אחרי חילופי מסירות נהדרים עם ווסלי סניידר, השני (70) - המסמר האחרון בבאיירן - אחרי מבצע סולו לוהט.

באיירן מינכן ולואי ואן חאל מסיימים את העונה עם טעם חמצמץ בפה אחרי ההפסד. אבל צריך לקחת את הדברים בפרספקטיבה הנכונה: אם קבוצה גדולה כמו ברצלונה, עם כל כך הרבה כישרון, לא הצליחה לעשות את זה מול אינטר, שהחזירה בתקופה האחרונה את הכדורגל ההגנתי לאופנה, אז אל לה להרגיש מאוד מאוכזבת. אריאן רובן, גדול ככל שיהיה, לא יכול להתמודד לבד עם מערך הביצורים המדהים של אינטר. ההתקפות של באיירן כולן החלו מרובן והגיעו מצד ימין, אבל הנראזורי הציבו עליו שמירה כפולה, כל אימת שהוא נגע בכדור, וכל ההתקפות שלו נגמרו במפח נפש מבחינתו.

יש שאוהבים את מה שמוריניו עשה, הרוב שונאים, אבל הבחור בינתיים רק קוטף וקוטף תארים וממשיך לשכתב את דפי ההיסטוריה. עכשיו הוא כנראה יישאר במדריד וינסה לעשות את זה עם ריאל.

מחצית ראשונה

דקה 10 - הזדמנות ראשונה במשחק לבאיירן, כאשר רובן פרץ מצוין מאגף ימין והוציא רוחב לאוליץ', אלא שהקרואטי לא היה מדויק דיו, והכדור שלו החמיץ את השער.

דקה 16 - רובן הרים כדור מצוין לרחבת אינטר, ואן בויטן היה ראשון לכדור, שננגח ופגע ביד של מייקון, נגיעת יד שמחייבת את השופט לשרוק לפנדל, אך המשרוקית נדמה.

דקה 18 - סניידר שלח פצצה אדירה מכ-30 מטרים, שפגע בדרך בראשו של שחקן באיירן, ושינתה קצת כיוון, בוט היה במקום כדי להגיע לכדור בזמן, לאגרף ולהציל את הגרמנים.

דקה 23 - מולר הצליח לסחוב את הכדור לתוך הרחבה, אבל ההגנה של אינטר מנעה מאיתו את הבעיטה, הכדור הגיע לרובן, שבעט לא טוב, גבוה מעל השער. באיירן הרבה יותר טוב עד כה, אבל אינטר עושה עבודה הגנתית מצוינת.

דקה 32 - רובן העביר כדור למרכז, מולר ניסה את מזלו מכ-30 מטרים אבל הכדור שלו היה גבוה מעל השער, ניסיון לא מוצלח.

דקה 33 - מיליטו הגביה כדור רוחב מאגף שמאל, סניידר הגיח בריצה מאחור וניסה בעיטת יעף מסובכת, הכדור שלו טס אל על, דמיקליס הרחיק את הסכנה עם הראש.

דקה 35 - גול!! כדור גובה עשה את דרכו להתקפת אינטר, מיליטו הגיע ראשון, הוריד לסניידר ורץ לתפוס מקום, ההולנדי מצא את הארגנטינאי בכדור ענק, וזה לא התבלבל מול שלושה מגני באיירן ומול השוער הענק, שער גדול לחלוץ הארגנטינאי, 0:1 לא מוצדק לאינטר.

דקה 43 - החמצה מסמרת שיער של סניידר, שיכול היה אולי לגמור את המשחק. הפעם מיליטו פרגן לחברו ברוחב מצוין, אבל סניידר, מכ-13 מטרים, המשיך היישר למרכז השער, בוט היה במקום כדי לצאת גדול, עדיין 0:1 שביר.

מחצית שנייה

דקה 46 - באיירן פתחה בסערה ויכלה להשוות, אך החמצה נוראית גנזה לה את התוכנית. 12 שניות אחרי הפתיחה אוליץ' העביר בעקב נהדר לאלטינטופ, שהמשיך בכדור למולר, האחרון התבלבל מול סזאר ולא הצליח להערים עליו.

דקה 47 - רק דקה חלפה, כשאינטר יכלה להגדיל את היתרון, פאנדב קיבל כדור על מגש של זהב, ובעט מ-10 מטרים אלכסונית, בוט התעופף נהדר והציל לקרן.

דקה 54 - פאנדב הוכשל כ-20 מהשער על ידי ואן בומל, סניידר בעט את הכדור החופשי גבוה מעל השער.

דקה 64 - רובן בעט כדור חופשי מסובב, שהורחק על ידי הגנת אינטר והגיע למולר, שמ-10 מטרים בעט לכיוון השער, קמביאסו הרחיק מטר מהקו בהירואיות ומנע שוויון, אינטר ממשיכה לעמוד בפרץ.

דקה 65 - רובן שלח כדור חזק , מסובב ומפתיע, אבל סזאר הנהדר הדף טוב מאוד לקרן.

דקה 70 - גול!! חרף ההתקפות העקרות של באיירן, אינטר לא נלחצה ויצאה למתפרצת קטלנית, בסיומה היה זה מיליטו הענק, ששוב כבש. הארגנטינאי קיבל מסירה מאטו, והלך באחד על אחד מול ואן בויטן, עבר אותו בקלילות ושלח לפינה הרחוקה של בוט, 0:2 גדול שכמעט כולו מיליטו.

הרכב באיירן מינכן: האנס יורג בוט, פיליפ לאהם, מרטין דמיקליס, דניאל ואן בויטן, הולגר באדשטובר, חמיט אלטינטופ (מירוסלב קלוסה, 63), בסטיאן שווינשטייגר, מארק ואן בומל, אריאן רובן, תומאס מולר, איביצ'ה אוליץ' (מריו גומז, 74).

הרכב אינטר: ז'וליו סזאר, מייקון, וולטר סמואל, לוסיו, חאבייר זאנטי, אסטבן קמביאסו, כריסטיאן קיבו (דז'אן סטנאקוביץ', 68), ווסלי סניידר, סמואל אטו, גוראן פאנדב (סולי מונטארי, 79), דייגו מיליטו (מרקו מטראצי, 90 +2).

אוהדי באיירן מינכן תופסים את הראש. רויטרס
הגול תפס אותם לא מוכנים. אוהדי באיירן מינכן תופסים את הראש, אולי בשנה הבאה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully