וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמסטרונג: "זו מילה שלי נגד המילה שלו"

רוכב האופניים האגדי לא נבהל מהטענות של פלויד לאנדיס, לפיהן נטל סמים ממריצים: "הטענות האלה לא שוות התייחסות"

האם רוכב האופניים האגדי לאנס ארמסטרונג נטל סמים ממריצים? כנראה שהתשובה לשאלה הזו תישאר פתוחה עוד הרבה זמן. לאחר שפלויד לאנדיס, שזכה בטור דה פראנס בשנת 2006, התוודה כי השתמש בחומרים אסורים, הוא עבר לתקוף אחרים. לאנדיס פנה לשם המוכר מכולם וטען כי ארמסטורנג ומאמנו יוהאן ברויניל השתמשו אף הם בחומרים הללו ואף שיחדו גורמים באיגוד הרכיבה העולמי כדי שיעלים תוצאות של בדיקות בהן נמצא הרוכב האמריקאי. ארמסטרונג אמר בתגובה: "אין לנו מה להסתיר. הטענות שהועלו אפילו לא שוות התייחסות".

ארמסטרונג הואשם על ידי יריביו כבר מספר פעמים בעבר כי השתמש בחומרים אסורים, אך דבר מעולם לא הוכח ותמיד הוא יצא נקי מכל רבב. "אני לא הולך לבזבז את זמני. זו מילה שלנו נגד מילה של לאנדיס", אמר הרוכב שזכה בטור דה פראנס שבע פעמים, "אני והמאמן שלי עדיין נהנים מהקרדיט שניתן למילה שלנו".

באימיילים שהעביר לאנדיס לגורמים באיגוד האופניים העולמי וספונסרים ברחבי העולם, הוא האשים רוכב נוסף, ג'ורג' הינספי, בשימוש בחומרים אסורים. האחרון מסר בתגובה: "אני רוכב מקצועי כבר 17 שנה. במהלך התקופה הזו הרווחתי כבוד ומוניטין של ספורטאי ישר שעובד קשה. אני ממש מאוכזב מהאשמות שהוטחו בי".

לאנדיס עצמו טען כי הוא פותח את תיבת פאנדורה עכשיו מפני שעל העבירות הללו חל חוק התיישנות אחרי שמונה שנים וההאשמות נוגעות לשנים 2002-2003. "עשיתי כמה שיקולים מוטעים ואני רוצה לנקות את המצפון שלי", אמר לאנדיס, "אני לא רוצה להיות חלק מהבעיה יותר". גם האגודה העולמית למלחמה בסמים הוציאה הודעה רשמית בנושא: "אנחנו מעוניינים ללמוד פרטים נוספים לגבי המקרה ונפנה לאגודה האמריקאית נגד סמים ולכל גוף רלוונטי אחר כדי לקבל אותם".

ערעורו של לאנדיס נגד ההשעיה לשנתיים שספג ושלילת התואר משנת 2006, נדחה ובנוסף הוא נאלץ לשלם 100 אלף דולר קנס. ניסיונתיו לנקות את שמו עלו לו בשני מיליון דולרים נוספים. לאנדיס חשף כי הוא נטל סמים ממריצים לראשונה בשנת 2002 כשהיה שייך לנבחרת האמריקאית. הוא הודה כי השתמש בטסטוסטורון, הורמונים ממריצי גדילה והורמונים נשיים. לאנדיס גם חשף כי השתמש באינסולין, אך טען כי מעולם לא השתמש בסמים.

אגב, ארמסטרונג כבר הספיק להתרסק עם אופניו במהלך הקטע החמישי של מירוץ קליפורניה, ופרש מהמירוץ. ארמסטרונג, שדימם בעקבות הנפילה, הובהל לבית חולים, שם הוא קיבל שבעה תפרים בחתך מתחת לעינו השמאלית. כמו כן נערכו לו צילומי רנטגן במרפקו השמאלי, אך לא התגלה שבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully