וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן חאל: "המאמנים לא יכריעו את הגמר"

מאמן באיירן מינכן לא מתייחס לקרב הפרטי בינו ובין מוריניו. מוראטי: "זה יהיה משחק בלתי נשכח" (21:45, ערוץ 10 ו-5HD)

התקשורת סימנה את באיירן מינכן כבר לפני זמן רב כהפתעה הנעימה ביותר של השלבים המכריעים בליגת האלופות. הבווארים, שפתחו את העונה רע כשגם האופטימיסטים ביותר לא חזו להם מקום גבוה, מגיעים לישורת האחרונה נגד אינטר בשבת (21:45, שידור ישיר בערוץ 10 ו-5HD).

"אנחנו פשוט קבוצה אמיתית, יחידה מאוחדת כשכל אחד מוסיף לה למסורת", אומר איביצה אוליץ' לקראת המשחק. "אין אצלנו אגו ולכל אחד יש משימות מוגדרות לגבי מה שהוא צריך לעשות. קבוצות אחרות מתבססות על שחקני מפתח: לאונל מסי בברצלונה, ווין רוני במנצ'סטר יונייטד וכריסטיאנו רונאלדו בריאל מריד. לנו אין את המנטליות הזו".

מארק ואן בומל התייחס לקרב נגד הנראזורי, ואמר: "צריך לתת לכל קבוצה שמגיעה לגמר ליגת האלופות כבוד, מכיוון שאף אחת לא מגיעה לשלב הזה בטעות. אינטר היא יריבה מסוכנת מכיוון שהיא חזקה, פיזית ויש לה את סמואל אטו, דייגו מיליטו וסניידר. יש להם מאמן טוב. הוא ערמומי, אחד שמתאקלם מהר ומוביל. יש לו את הדרך שלו והוא לא חושב מה אחרים חושבים. יש לו הרבה במשותף עם ואן חאל".

ואן בומל משוכנע כי עד כמה שהמשחק תלוי בבאיירן, לא יהיה משחק סגור: "מבחינתנו, לא יהיה משחק זהיר. אנחנו קבוצה שמעדיפה להביא את עצמה למשחק, לשמור על הכדור ולהכתיב את הקצב. לשחק על מתפרצות ולהשיג שער במזל זו לא דרכו של ואן חאל".

ואן חאל עצמו השתתף במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת הגמר הגדול ואמר: "מהיום הראשון שלי כאן, הקבוצה ניסתה להבין אותי וזה מה שאמרתי במסיבת העיתונאים הראשונה שלי. כן, שיטת העבודה שלי היא קשה מפני שהיא דורשת לא רק מאמץ פיזי אלא גם שכלי וזה לוקח זמן. גם באייאקס לקח לשחקנים חצי שנה להבין את הפילוסופיה שלי". למרות הכל, ואן חאל עדיין לא חושב ששחקניו הבינו את הפילוסופיה שלו עד הסוף ומשוכנע שלמרות הכל, ברצלונה היא עדיין הקבוצה הכי טובה באירופה. "צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וברצלונה הן הקבוצות הכי טובות באירופה, אבל אותנו זה לא מעניין. אנחנו באנו הנה כדי לזכות בתואר. הראנו את הרמה שלנו מול מנצ'סטר יונייטד וגם היינו ברי מזל, אבל הגיע לנו לעבור אותם. הקבוצה הקטנה תמיד יכולה לנצח, זה ספורט. אני חושב שאנשים מסתכלים השנה על באיירן מינכן בצורה אחרת, כי אנחנו משחקים כדורגל מאוד אטרקטיבי. זה מדהים שמדינה שלמה תמוכת בנו וש-70 אלף מהאוהדים שלנו יצפו במשחק על גבי מסך ענק במינכן".

ואן חאל העלה זיכרונות מהתקופה המשותפת שלו בברצלונה עם מי שיעמוד מולו על הקווים, ז'וזה מוריניו. "אני זוכר שפעם לא שאלו אותו לגבי איזו החלטה מקצועית והוא צעק וזעם. מאוד התרשמתי ממנו, כבר אז הוא היה 'המיוחד'. נתתי לו לאמן במשחקים מפני שידעתי שיש לו את התכונות המסוימות מאוד. אבל לא באמת ידעתי שהוא יהפוך להיות מאמן כל כך טוב". המאמן ההולנדי התייחס גם לקבוצה של מוריניו: "אני רואה את המוצר שלו, את אינטר, ואני חושב שהיא יריבה מאוד קשה. צ'לסי וברצלונה הראו את זה. אני לא חושב שמאמנים הם שיכריעו את המשחק, שחקנים תמיד הכריעו משחקים. הרבה פעמים קורה שפרטים קטנים מכריעים משחקים ועל זה אין למאמנים שליטה".

הרכב משוער: האנס יורג בוט, פיליפ לאהם, מרטין דמיקליס, דניאל ואן בוייטן, הולגר באדשטובר, האמיט אלטינטופ, בסטיאן שווינשטייגר, מארק ואן בומל, אריאן רובן, איביצה אוליץ', תומאס מולר.

מוריניו: "אני רוצה לראות את מוראטי בוכה עם הגביע"

באינטר ודאי לא אוהבים לראות איך לפני המשחק הכי חשוב שהם בשנים האחרונות, ההתעסקות סביב הקבוצה אינה קשורה לעניינים מקצועיים. כל אירופה, במיוחד באיטליה ובספרד, עוסקים במעברו הצפוי של מאמן הנראזורי ז'וזה מוריניו לריאל מדריד, וגם באינטר מודאגים בעיקר מהעזיבה של "המיוחד".

הבעלים של אינטר מאסימו מוראטי עדיים מאמין שהמאמן יישאר בקבוצה. "המשחק מחר בערב יהיה בלתי נשכח, אנחנו חייבים לנצח את הגמר הזה", אמר מוראטי, והסביר: "אם ננצח, אולי נצליח להשאיר אצלנו את מוריניו. הוא ייתן 100 אחוז מעצמו כדי לנצח. עדיין לא איבדתי תקווה על ההישארות שלו, אני מאמין שהוא יישאר איתנו".

בינתיים הדיווחים באיטליה כבר טוענים כי סיניסה מיכאלוביץ', מאמן קטאניה וכוכב אינטר לשעבר, הוא המועמד להחליף את מוריניו בתפקיד, ומחר הוא כבר יצפה במשחק בברנבאו. מוריניו עצמו התבקש להתייחס לעתידו המקצועי במסיבת העיתונאים לקראת המשחק ואמר: "כרגע אני לא יכול לחשוב על שום דבר אחר פרט למשחק. ארבעה או חמישה ימים אחריו אני כבר אוכל להחליט, אבל יהיה לי קשה לומר משהו אחרי שהמשחק יסתיים מחר. כשאימנתי את פורטו ידעתי שאני סגור בצ'לסי עוד לפני משחק הגמר, אבל עכשיו אני לא יכול להגיד כלום".

במסיבת העיתונאים עצמה התייחס מוריניו לעובדה כי אינטר יכולה להיות הקבוצה האיטלקית הראשונה שזוכה בטרבל: "אנחנו משחקים כדי להגשים חלום, לא מתוך אובססיה. מה שאני רוצה זה לראות מחר את מוראטי בוכה עם הגביע בידיים שלו, אני רוצה לראות תמונה זהה לזו של אבא שלו ג'נטילה (שזכה עם אינטר בגביע האלופות האחרון שלה בשנות השישים) כי זה יכול להיות מחזה מרהיב. היינו מאוד שמח אם תהיה לי תרומה לעניין הזה". ובכל זאת, המאמן הפורטוגלי שדווקא שיבח את עמיתו מבאיירן לואיס ואן חאל, לא יכל שלא לסיים עם עקיצה קטנה לכיוון היריבה הגרמנית: "באיירן כבר הכינה חולצות אליפות, היא ארגנה אוטובוס פתוח ומסיבה גדולה. אנחנו לא עשינו כלום".

בתוך כך, פירסם מוריניו הודעה באתר הרשמי של הנראזורי, בה כינה את ליגת האלופות כ"תואר היוקרתי ביותר בעולם", והוסיף: "זו תחרות אמיתית שכולם רוצים לזכות בה, אבל לא כולם יכולים. אני רוצה לזכות בתואר בשביל אינטר. אם אני יכול לעזור לשחקנים ואם אוכל לתרום את חלקי כמאמן לזכייה בתואר, אהיה מאושר".

לוסיו, שיפגוש את הקבוצה והמאמן שנפרדו ממנו בקיץ שעבר: "זה מיוחד מאוד בשבילי כי זה גמר. כל שחקן בעולם חולם לזכות בליגת האלופות. החלפתי כמה הודעות SMS עם בסטיאן שוויינשטייגר, אך חוץ ממנו לא דיברתי עם אף אחד מבאיירן".

הבלם הברזילאי בן ה-32 דיבר על העונה האחרונה והמעבר לנראזורי: "אני מאוד מרוצה באינטר בפרט ובאיטליה בכלל. זו הייתה שנה פנטסטית עד עכשיו, בה זכינו כבר בדאבל באיטליה. גם בליגת האלופות עשינו עבודה מצויינת כשהדחנו את צ'לסי וברצלונה, מה שהיה לא פשוט בכלל".

מי שייצג את אינטר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק היה לוסיו, שהתייחס גם למאמן שלו ז'וזה מוריניו: "הוא רוצה שנשחק בצורה הגנתית ונהיה מרוכזים לאורך כל המשחק. זה עבד בצורה מבריקה מול צ'לסי וברצלונה. אם כל השחקנים שלנו יעשו את מה שהמאמן אומר, ננצח. בגמר כזה הכל יכול להיות, באיירן היא קבוצה נפלאה ועשתה דרך מדהימה כדי להגיע לגמר. לואיס ואן חאל עשה עבודה מצויינת והביא כמה שחקנים חדשים שתרמו המון. רובן ואוליץ' הם דוגמה טובה. אנחנו חייבים להיזהר מכל הקבוצה, הם מאוד מסוכנים".

אגב, אינטר צפויה לקבל תמיכה לא צפויה מאחד מיריביה, שוער יובנטוס ג'אנלואיג'י בופון. "כמו תמיד, גם הפעם אתמוך באיטלקים, חייבים להיות פטריוטים ברגעים כאלה", אמר בופון, שיודע: "לא הרבה מאמינים בסיכויי הנבחרת האיטלקית למונדיאל".

הרכב משוער: ז'וליו סזאר, מייקון, לוסיו, וולטר סמואל, חאבייר זאנטי, אסטבן קמביאסו, סולי מונטארי, ווסלי סניידר, סמואל אטו, גוראן פאנדב, דייגו מיליטו

עדכון ראשון: 21/5/10, 12:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully