וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבי: "להישאר זה יותר גדול מלקחת גביעים"

16.5.2010 / 20:12

מאמן עפולה חגג את הניצחון 81:86 על עירוני רמת גן, שהשאיר את הקבוצה שלו בליגה: "אפשר להגדיר את העונה כסיוט"

יותם רונן

צילום: מוחמד שינאווי, עריכת וידאו: עידן גוראל

כל העמק צוהל הערב (ראשון), לאחר שהפועל עפולה ניצחה 81:86 את עירוני רמת גן ונשארה בליגה. הקבוצה של אלי רבי הפכה לראשונה בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי שמצליחה לחזור מפיגור 2:0 לניצחון בסדרה והיא עשתה את זה הרבה בזכות סטפן ברדפורד, שקלע 22 נקודות וג'סטין דנטמון שהוסיף 18. במידה והכל יתנהל רק לפי עולות ויורדות ולא על פי מאזנים כלכליים של הקבוצות, בעונה הבאה ישחקו בליגה שלוש קבוצות מהעמק, כשפרט לעפולה, ישחקו גליל/גלבוע ויקנעם/מגידו.

פורת: "לא היה לי ספק שנישאר"

שחקני עפולה חגגו בסיום, בעוד שחקני רמת גן נראו שבורים במיוחד לאחר ששמטו יתרון גדול גם בסדרה כולה וגם במשחק הערב. מאמן עפולה לא ידע את נפשו בסיום מרוב אושר: אלי רבי: "אני לא יודע אם אני לא נוסע עכשיו לבית חולים העמק לבדיקות. לחץ כמו בסדרת הישרדות לא דומה לשום לחץ אחר ואני חושב שכולנו עמדנו במבחן מאוד קשה. באתי לשחקנים ואמרתי להם שיש משחק אחד שצריך לנצח בפלייאוף וזה המשחק האחרון. מגיע קרדיט לשחקנים וגם לר"ג. אני רוצה לתת קרדיט לעוזר שלי שהוא כמו השותף שלי,רועי פרל, וליו"ר מוטי שכטמן, שאני לא מכיר הרבה יושבי ראש ששומרים על מאמנים כמו שהוא שמר עליי. ביקשתי בפסק הזמן האחרון מהחבר'ה לעשות עצירות בהגנה ולשמחתי זה שינה את המומנטום והספיק לנו כדי לנצח. אני שמח שבסופו של דבר ידינו הייתה על העליונה בסדרה כל כך צמודה. לחזור מ-0-2 זה באמת הסטוריה. היו לנו הרבה מגבלות. ניצן חנוכי הפך משחקן בעמדה שלוש לפליימייקר. המטרה הייתה להשאיר את הקבוצה בליגה ועשינו ניצחונות מאוד משמעותיים. אני גאה בנו. בשורה התחתונה לא יכולנו לבקש יותר מזה".

גור פורת: "ההרגשה מדהימה, אין לי מילים. חזרנו מפיגור של 2:0 ואני פשוט גאה לשחק בקבוצה הזאת. אני חושב שאלי הכין אותנו מדהים. קבוצות אחרות היו נשברות ואלי הרים אותנו מהקרשים. לפני הסדרה לא היה לי ספק שנישאר בליגה. עשינו חמש דקות אחרונות היום, כל השחקנים, הספסל, הקהל מדהים ובאמת כל השחקנים נתנו מאתיים אחוז ואני פשוט גאה להיות בקבוצה הזאת. אני חושב שסטפון הוסיף לנו מקצועית בתור שחקן והויסף לנו הרב האופי ונחישות ורצון ואגרסיביות. לא היה לי ספק לרגע שננצח את המשחק גם בפיגור 9 ארבע דקות לסוף".

יואינג: "הם שיחקו בלי לחץ גם בפיגור"

מהצד השני נשמעה אכזבה גדולה מאוד מהירידה לליגה הלאומית. מאמן עירוני רמת יניב בורגר אמר: "כל הסדרה הזאת, לא משנה מי הוביל ומתי, הלכו למשחקים צמודים וההבדל היה שאנחנו לא הצלחנו לעשות את העצירות בדקות המכריעות. פורת, כריסמס ודנטמון הגיעו עד הסל, פירקו אותנו בכל הסדרה בריבאונד והיום זה היה יותר מתמיד. משחקים כאלה וסדרות כאלו מוכרעות בסופו של דבר על האקסטרה ועל הרצון והריבאונד והדברים הקטנים, שלא היו לנו בדקות האחרונות.

בורגר המשיך לנתח את ההפסד המאכזב והירידה: "גארי פורבס השחקן הטוב ביותר שלנו ודווקא היום אחרים היו טובים יותר. זה יום מאוד עצוב לעירוני רמת גן, שהוא מועדון מפואר בכדורסל הישראלי. אני בטוח שעוד נחזור לליגה הראשונה, שם זה המקום שלנו. עשינו סיבוב שני מדהים ואני רוצה לתת קרדיט ענק גם לאלי רבי וגם לרועי פרל שניצחו את הסדרה בצדק".

ברנדון יואינג: "היו שתי קבוצות שרצו להישאר בליגה והם היו פשוט יותר טובים ברבע הרביעי. אני מוריד בפניהם את הכובע ומאחל להם הצלחה. זה כדורסל. הם קבוצה מצוינת עם שחקנים טובים וגאווה בדיוק כמו שלנו. הם שיחקו בלי לחץ כשהם היו בפיגור 2:0 ובסוף זה עזר להם. יניב בורגר שינה את הקבוצה שלנו לחלוטין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully