וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטר זכתה באליפות איטליה

0:1 על סיינה משער של מיליטו הבטיח לנראזורי דאבל איטלקי, אליפות חמישית ברציפות וסיכוי להשלים טרבל בצ'מפיונס

אחרי עונה ארוכה ומתישה נערך הערב (ראשון) הקרב על אליפות הסריה A. שני הניצחונות במחזור הקודם של שתי הטוענות לכתר, אינטר ורומא, השאירו את הפער בפסגה על שתי נקודות לטובת הנראזורי, ובסיום מחזור מותח אינטר לא מעדה. אלופת איטליה בארבע השנים האחרונות יצאה למשחק חוץ בסיינה, נגד קבוצה שכבר ירדה ליגה, והתקשתה מאוד. אבל שחקניו של ז'וזה מוריניו עמדו בלחץ ושער של דייגו מיליטו העניק לנראזורי 0:1 ששווה אליפות. אינטר ניצחה ורשמה אליפות חמישית רצופה וסיימה את עונת 2009/10 בדאבל מרשים. עתה מוריניו ושחקניו יסתערו על הטרבל, כשיתמודדו בגמר ליגת האלופות (22 במאי) נגד באיירן מינכן, ויקוו להפוך את העונה המוצלחת לחלומית.

רומא לא חלמה שתגיע למצב הזה בתחילת העונה. מאבק על הסקודטו נראה מופרך בשעה שהג'אלורסי קרטעו בתחתית, אבל לאחר עזיבתו של לוצ'יאנו ספאלטי והצטרפותו של קלאודיו ראניירי רומא התאוששה בצורה מופלאה ואף כבשה זמנית את הפסגה. אולם מעידה של הג'אלורוסי מול סמפדוריה העבירה את שרביט ההובלה בחזרה לאינטר, והנראזורי לא מעדו. רומא הפסידה לאינטר בגמר הגביע האיטלקי והערב לא זכתה בסקודטו למרות שניצחה 0:2 את קייבו בוורונה, אבל היא יכולה להתנחם בכך שחזרה לליגת האלופות ובכך שרוח המועדון הגאה נושבת בחוזקה ויש לאוהדי הקבוצה למה לצפות בעונה הבאה.

סמפדוריה העפילה למוקדמות ליגת האלופות, והצטרפה אל אינטר, רומא ומילאן שעלו ישירות לצ'מפיונס. פאלרמו ונאפולי יסתפקו בליגה האירופית, בעוד שאטלנטה, סיינה וליבורנו ירדו זה מכבר לסריה B.

סיינה - אינטר 1:0

על הנייר דרכה של אינטר לאליפות ה-18 בתולדותיה לא הייתה אמורה להיות קשה מדי, כיוון שסיינה כבר איבדה סיכוי להינצל, אבל הלחץ עדיין היה מונח על כתפיהם של הבחורים של ז'וזה מוריניו. שישה ימים לפני הקרב היוקרתי מול באיירן מינכן בגמר ליגת האלופות בסנטיאגו ברנבאו, הכחולים-שחורים רצו לחגוג תואר שני העונה אחרי הזכייה בגביע, אולם יכולת מצוינת של ג'אנלוקה קורצי, שוער סיינה, מנעה מאינטר לכבוש. הלחץ במועדון המילאנזי נסק, עד שדייגו מיליטו, ללא ספק השפיץ של אינטר העונה, כבש והעניק לנראזורי 0:1 קטן-גדול, 0:1 ששווה אליפות.

מוריניו לא נתן מנוחה לווסלי סניידר, טיאגו מוטה ומרקו מטארצי הפצועים לפני הנסיעה לגמר ליגת האלופות במדריד, והפתיחה הייתה שייכת דווקא לסיינה, כשבדקה ה-6 אקדאי קיבל כדור במרכז הרחבה, והבעט החוצה למרות שהיה בלתי מכוסה. בדקה ה-14 רשמה אינטר את ההזדמנות הראשונה שלה, כש דייגו מיליטו נותר חופשי מול שוער סיינה, ובעט מזווית קשה כדור שפספס בסנטימטרים את מסגרת השער. בדקה ה-23 נגח מיליטו מחמישה מטר, אבל השוער קורצ'י, שהושאל לסיינה מרומא, הדף היטב ומנע שער מאינטר.

אינטר פתחה היטב את המחצית השנייה כשמייקון פרץ לרחבה, אבל טרזי שם רגל בזמן והרחיק לקרן. בדקה ה-54 מיליטו בעט פצצה מחוץ לרחבה, אבל קורצ'י הדף היטב לקרן. מיד לאחר ההחמצה הכניס מוריניו את גוראן פנדב במקומו של מוטה, ואינרט עברה להרכב התקפי יותר. בדקה ה-55 היה זה קאמביאסו שבעט כדור שטוח שהחטיא במעט את שערו של קורצ'י. בדקה ה-57 השער של סיינה נפרץ. צירוף מסירות של אינטר מצא את דייגו מיליטו בתוך הרחבה, והארגנטינאי בעט שטוח פנימה וקבע 0:1 לנראזורי. אינטר לא הרפתה, בדקה ה-74 המחליף סטאנקוביץ' כמעט והכפיל את היתרון כשהכדור האדיר שבעט חלף מעל למשקוף סיינה. בדקה ה-87 סזאר השמיט כדור חמישה מטר משערו, אבל סיינה לא שלחה קדימה אף שחקן כדי לנצל זאת, ואינטר ניצלה ממבוכה.

הרכב סיינה: קורצ'י, דל גרוסו, קריבארי, טרזי, רוסי, ז'איאלו, קודראה, אקדאי, ורגאסולה, גזאי, מארקונה.

הרכב אינטר: ז'וליו סזאר, זאנטי, סמואל, מטראצי, מייקון, קמביאסו, מוטה, סניידר, באלוטלי, אטו, מיליטו.

קייבו - רומא 2:0

אחרי שסגרה פיגור של 14 נקודות מאינטר במהלך העונה, טיפסה לפסגה ואיבדה אותה, רומא סיימה ללא אף תואר אחרי ההפסד לנראזורי בגמר הגביע. קלאודיו ראניירי ושחקניו ניצחו בוורונה ועשו את שלהם, אך החדשות מטוסקנה לא היטיבו איתם. לניצחון היה טעם מר, אבל רומא יכולה להיות גאה בכדורגל שהציגה העונה, בדרך בה התאוששה ובאופן בו שימרה את הרוח הרומנטית של המועדון והעניקה גאווה לאוהדיו באיטליה ובעולם.

כבר בדקה השלישית הובכה הגנת רומא, כשבנטיבוליו בעט מתוך הרחבה החוצה והחמיץ אפשרות להעלות את המארחת ליתרון. בדקה ה-22 רומא רשמה הזדמנות ראשונה, כשטוטי בעט בעוצמה מזווית קשה והכדור פגע בקורה וניתז החוצה. שלוש דקות אחר כך מצא עצמו טוטי מול סקואיזי, השוער הדף את הבעיטה הראשונה, טוטי הקשית מעליו את הריבאונד והכדור חמק סמוך לקורה. בדקה ה-38 באלוטלי בעט בוולה כדור אדיר ממרכז הרחבה, אך לרוע מזלה של אינטר משקוף שערו של קורצ'י הציל את סיינה מספיגה. רומא שלטה במשחק, ובדקה ה-39 באה על שכרה, כשווצ'יניץ' פרץ קדימה ובעט בעוצמה מתוך הרחבה וקבע 0:1 לג'אלורוסי. בתוספת הזמן הגיע אחד השערים היפים העונה בסרייה A: דניאלה דה רוסי עט על כדור שנהדף מהגנת קייבו ומ-25 מטר בעטה טיל אדיר לחיבורים וקבע 0:2 לרומא במחצית הראשונה.

רומא הורידה את הרגל מהדוושה בתחילת המחצית השנייה, וכשהגיעו החדשות מסיינה על היתרון של אינטר נראה היה כי הרוח יצאה ממפרשיהם של הג'אלורוסי. טוטי עוד הגיע להזדמנות בדקה ה-55 אך להטט עם הכדור בתוך רחבת קייבו ולא הגיע למצב בעיטה. אוהדי רומא ליוו בשירה אדירה את גיבוריהם, והודו להם על עונה מופלאה, שהחלה רע מאוד מבחינת המועדון ונגמרה בהתמודדות על האליפות ובחזרה לליגת האלופות.

הרכב קייבו: סקואיזי, סארדו, סקארדינה, יפס, יוקיץ', אריאטי, לוסיאנו, בנטיבוליו, לורי, פליסייר, גראנוצ'ה.

הרכב רומא: ז'וליו סרג'יו, מוטה, בורדיסו, ז'ואן, קאסטי, דה רוסי, פיזארו, טאדיי, פרוטה, טוטי, ווצ'יניץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סמפדוריה - נאפולי 0:1

המקומיים ידעו שרק ניצחון ישאיר אותם במקום הרביעי המוליך למוקדמות ליגת האלופות במידה ופאלרמו לא תמעד, ואחרי מחצית ראשונה מתוחה ונטולת שערים הגיע השער המיוחל של ג'יאמפאולו פאציני בדקה ה-51, שהעניק לקבוצה מגנואה את שלוש הנקודות שהספיקו לה כדי להעפיל למפעל היוקרתי באירופה ולחתום עונה מרשימה.

אטלאנטה - פאלרמו 2:1

הסיציליאנים לא היו תלויים בעצמם, וגם אחרי שהזיעו קשות בברגמו בדרך לניצחון הם נאלצו להסתפק במקום החמישי. אדיסון קבאני נתן לפאלרמו יתרון מוקדם בדקה ה-12, לפני שפאביו קראבולו איזן בדקה ה-48. רק בתוספת הזמן הצליח קבאני לכבוש את שער הניצחון מפנדל דרמטי, אבל החדשות מגנואה מנעו מהוורודים לחגוג.

תוצאות נוספות:

פארמה - ליבורנו 1:4
לפארמה: דוידה לאנזפמה 45 ו-46, סטפנו מורונה 49, הרנן קרספו 90. לליבורנו: תומאס דאנילביצ'יוס 72.

בארי - פיורנטינה 0:2
לבארי: כריסטיאן סטליני 36, עמנואל ריבאס 90.

קליארי - בולוניה 1:1
לקליארי: דניאלה ראגצו 65. לבולוניה: אדאילטון 3.

קטאניה - גנואה 0:1
לקטאניה: מקסי לופז 65.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully