וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה הביסה את ויאדוליד 0:4 וזכתה באליפות

בארסה חגגה זכייה באליפות שנייה ברציפות והותירה את ריאל מדריד, שסיימה רק ב-1:1 עם מלאגה, ללא אף תואר לרפואה

אחרי אנגליה, גרמניה וצרפת, הגיע הערב (ראשון) תורה של הליגה הספרדית לנעול את עונת 2009/10 במחזור ה-38, בסיומו הבטיחה ברצלונה תואר אליפות שני ברציפות עם ניצחון ביתי חלק 0:4 על ויאדוליד. ריאל מדריד, שארבה ליריבתה המושבעת בפיגור של נקודה אחת ערב המחזור, לא הצליחה אפילו לעשות את המוטל עליה כדי להישאר במירוץ וסיימה רק ב-1:1 עם מלאגה.

הבלאוגראנה של פפ גווארדיולה, שאיבדו השנה את תואר אלופת אירופה ואת הגביע הספרדי בו זכו אשתקד, לא היו רחוקים מאיבוד הבכורה בלה ליגה, אבל בסופו של דבר הם יצאו כשידם על העליונה במירוץ הצמוד עם המדרידאים, ועשו זאת בסטייל עם לא פחות מ-99 נקודות, שסידרו למועדון הקטלאני את תואר האליפות ה-20 בתולדותיו, לעומת 31 אליפויות של הבלאנקוס.

לא רק בצמרת נערכו קרבות עקובים מדם, אלא גם בתחתית, שם לא הצליחה כאמור ויאדוליד לדגדג את בארסה ונשרה לליגה השנייה, בעוד שמלאגה עשתה את שלה עם נקודה יקרה מפז מול ריאל שעזרה לה לשרוד עונה נוספת בלה ליגה, בעוד שראסינג סנטאנדר שרדה גם היא עם 0:2 על חיחון, וטנריפה הצטרפה ליורדות עם הפסד כואב 1:0 בולנסיה.

אל ברצלונה, ריאל ו-ולנסיה, שעלו אוטומטית לליגת האלופות, תנסה להצטרף גם סביליה שתשחק במוקדמות המפעל. מאיורקה וחטאפה יסתפקו בהופעה בליגה האירופית.

ברצלונה - ויאדוליד 0:4

עם הפסד בודד במהלך כל העונה, הגיעה בארסה לקאמפ נואו כדי לסגור את הסיפור ולחגוג עם אוהדיה את התואר היחיד שעוד נותר לה. כשברקע הדיווחים על הגעתם הקרובה של דויד וייה וססק פברגאס, וחוסר הוודאות סביב זלאטן איברהימוביץ' ותיירי הנרי, כיבד גווארדיולה את השבדי והצרפתי והעלה אותם מהספסל בדקות הסיום, אבל ההצגה הייתה שייכת פעם נוספת ללאונל מסי.

בדקות הראשונות הייתה זו דווקא ויאדוליד שהגיעה להזדמנות הטובה ביותר, כשויקטור ואלדז לא הצליח להרחיק כדור פשוט ברגלו, ומאנושו השתלט עליו אבל לא היה מדויק בבעיטה המסיימת. לאחר מכן השתלטה בארסה על המגרש, ואחרי שתי החמצות גדולות של מסי הגיע הראשון של ברצלונה, כשכדור רוחב של פדרו בדקה ה-27 נדחק פנימה דווקא מרגלו של לואיס פרייטו האורח. כשהלחץ הוסר מכתפיה של בארסה נפל במהירות גם השער השני, כשמסי בישל לפדרו בדקה ה-31 והכוכב העולה של גווארדיולה נעץ את הכדור ברשת.

במחצית השנייה הורידה האלופה שבדרך הילוך, אך ויאדוליד לא ניצלה זאת כדי לחזור למשחק, ובדקה ה-62 מסי סגר את הסיפור סופית אחרי בישול נהדר של יאיא טורה עם דחיקה קלה מקרוב שהעלתה את בארסה ל-0:3. רבע שעה לסיום המשיך מסי בחגיגה עם שערו ה-34 העונה אחרי פריצה אופיינית וסיומת נהדרת. בדקה ה-86 זכה הקהל המקומי לעוד רגע של נחת עם כניסתו של אנדרס אינייסטה, שחזר אחרי היעדרות של חודש כדי להשתתף בחגיגה על חשבונה של ויאדוליד שנפרדה מהליגה הבכירה.

מלאגה - ריאל מדריד 1:1

הקרב של ריאל על הכתר נחשב לאבוד מראש עוד לפני הפתיחה, כיוון שאיש בחצי האי האיברי לא האמין שברצלונה תמעד בבית ברגע האמת, אבל הקבוצה של מנואל פלגריני רשמה עוד אכזבה בעונה חסרת היציבות שלה, במה שצפוי להיות משחקו האחרון של הצ'יליאני על הקווים. בשעה שכל העיניים מופנות לעברם של האורחים מהבירה, השער הראשון במשחק נפל בשערו של איקר קסיאס, אחרי שמלאגה הוכיחה שהיא הגיעה להילחם על חייה, ובדקה התשיעית עקב נפלא של פליפה קייסקו מצא את דודה שבעט מקרוב פנימה וקבע 0:1 למלאגה.

הבלאנקוס ניסו להתעשת ולצאת מההלם בעזרת היכולת האישית של כריסטיאנו רונאלדו, שהגיע לשני מצבים טובים בתוך הרחבה, ורפאל ואן דר וארט היה קרוב גם הוא לשוויון בדקה ה-31 אחרי שקיבל כדור טוב ממרסלו ובעט חזק כדור שחלף ליד המשקוף. רק בדקה ה-48 הגיע השער המיוחל של ריאל כשמרסלו שוב מצא את ואן דר וארט, שתוך כדי סיבוב כבש שער נאה שקבע 1:1. לאחר שריאל איבדה את האמונה המקומיים המשיכו להילחם כדי להשיג את הנקודה המיוחלת שתשאיר אותם בליגה, ולמרות הרחקתו של דודה בתוספת הזמן מלאגה עמדה במשימה ופתחה בחגיגות משלה.

ולנסיה - טנריפה 0:1

הקבוצה מהקריביים הייתה יכולה להבטיח את הישארותה עם ניצחון חוץ במסטאייה, כשמנגד העטלפים הבטיחו מזמן את המקום השלישי ואת חזרתם לליגת האלופות. מאזן השערים של טנריפה הביא אותה למצב שגם תיקו לא היה מציל אותה, אבל אחרי מלחמה עיקשת של 90 דקות נפל השער היחיד במשחק דווקא ברשת של האורחים, כשאלכסיס כבש בתוספת הזמן וחרץ רשמית את גורלה של טנריפה לחזור לליגת המשנה.

ראסינג סנטאנדר - ספורטינג חיחון 0:2

המקומיים הסתבכו כהוגן במחזורים האחרונים עם שרשרת הפסדים שהציבו אותם בסכנת ירידה ממשית, אבל רגע לפני הקריסה הסופית הגיע מוחמד צ'יטה והשאיר אותם בליגה. חיחון, שהשלימה משחק עשירי ברציפות ללא ניצחון, לא הציגה מוטיבציה יוצאת דופן והחלוץ המוכשר כבש צמד פרטי בדקות 35 ו-54 והשאיר את הירוקים סופית בליגה הבכירה.

אוסאסונה - חרז 1:1

מסע ההישרדות הפנטסטי של חרז הגיע לסיומו הצפוי עם נשירתה של הקבוצה בחזרה לליגה השנייה, אבל אפילו במשחקה האחרון נועלת הטבלה סרבה לרדת מנוצחת. דאדי נתן למקומיים יתרון בדקה ה-55, ושש דקות לאחר מכן איזן פרז אנטוניו לחרז, שנפרדה מהלה ליגה בראש מורם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully