וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אוקזר גנבה לליל את המקום בליגת האלופות

שער דרמטי בדקה ה-90 העניק לקבוצה של פרננדז 1:2 בסושו ואת המקום השלישי על חשבון ליל, שהפסידה 2:1 בלוריין

עונת הכדורגל בצרפת הסתיימה הערב (שבת) עם שורה של הכרעות בנוגע לכרטיסים למפעלי אירופה. האלופה מארסיי, שכמובן הבטיחה את מקומה בשלב הבתים של ליגת האלופות, נפרדה מאוהדיה עם 0:2 על גרנובל האחרונה, בזמן שליל שמטה את המקום השני עם הפסד 2:1 בלוריין, וצנחה עד המקום הרביעי בעקבות הניצחון של ליון 0:2 על לה מאן, שהעלה אותה למקום השני, והניצחון הדרמטי של אוקזר 1:2 בסושו ששלח אותה למקום השלישי. האלופה בורדו איבדה אפילו את המקום החמישי המוביל לליגה האירופית עם הפסד 4:3 ללאנס.

* ארל-אביניון רשמה עלייה ראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה, אחרי שניצחה 0:1 את קלרמון והבטיחה את המקום השלישי בליגה השנייה. הקבוצה הצנועה, המהווה איחוד בין שתי ערים, ממשיכה למעשה בעלייה המטאורית שלה בשמי הכדורגל הצרפתי, כשרק בעונת 2004/05 היא עוד שיחקה מול קבוצות המילואים של הקבוצות הבכירות בליגה החמישית! ארל-אביניון, עם התקציב התפעולי הנמוך ביותר בשתי הליגות הבכירות, מצטרפת לקון וברסט שכבר עלו.

לוריין - ליל 1:2

קבוצת ההתקפה הטובה בליגה לא האמינה שממרומי המקום השני ערב המחזור היא תצליח לאבד את מקומה בליגת האלופות, אבל לוריין, אחת מקבוצות הבית הטובות בליגה, גרמה לה להפסיד מיליוני דולרים בערב אחד. ההתחלה הייתה מבטיחה עבור ליל כשריקרדו קוסטה כבש בדקה ה-32, אבל קווין גאמיירו איזן בדקה ה-36. יוהאן קבאיי עוד הספיק להחטיא פנדל בדקה ה-48, לפני שיאן ז'ופרה כבש את שער הניצחון בדקה ה-65.

ליון - לה מאן 0:2

רצף הצלחות של קלוד פואל ושחקניו הקפיץ אותם בחזרה למקום השלישי, וכשגורלם בידיהם הם ידעו לעשות את העבודה עם ניצחון ביתי שאיפשר להם לחזור למקומם הטבעי בליגת האלופות לעונה נוספת. לה מאן, שכבר ירדה, החזיקה מעמד 45 דקות עד השער הראשון של בפטימבי גומיס, ובדקה ה-68 הבטיח מיראלם פיאניץ' הצעיר את הניצחון.

סושו - אוקזר 2:1

שתי נקודות מתוך תשע האחרונות הורידו את אוקזר למקום הרביעי, עם אפשרות לאבד גם אותו, ועוררו את הספקות לגבי העונה של הקבוצה, שכיוונה בתחילה להישארות ובהמשך הגבירה את התיאבון וחלמה גם על ליגת האלופות. אבל ברגע האחרון היא עשתה את זה בגדול אחרי שסדריק הנז'באר כבש כבר בדקה החמישית, אדיי בראון איזן בדקה ה-46, והנז'באר השלים צמד יקר בדקה ה-90 ושלח את הקבוצה של ז'אן פרננדז לצ'מפיונס.

מארסיי - גרנובל 0:2

האלופה ערכה את סיבוב ההכתרה המסורתי לעיני יותר מ-60 אלף אוהדים, שבתחילת העונה הרשו לעצמם רק לפנטז על סיום כזה של העונה. אחרי שהבטיחו דאבל (זכו גם בגביע הליגה) התכולים סגרו מעגל עם ניצחון ביתי באותה תוצאה בה פתחו את העונה בגרנובל, בזכות שערים של ממאדו ניאנג בפנדל בדקה ה-41, וחאתם בן ארפה בדקה ה-90.

פריס סן ז'רמן - מונפלייה 3:1

האורחים השיגו את המקום החמישי בסטייל עם ניצחון משכנע בבירה, שהשלים עבור העולה החדשה עונת חזרה מופלאה לליגה הבכירה. ז'ופרה דרניס כבש את הראשון למונפלייה בדקה ה-16, ליליאן קומפאן הכפיל בדקה ה-47 ודרניס הוסיף את השני שלו בדקה ה-58. מבלוט ארדינג צימק למקומיים עשר דקות לסיום.

לאנס - בורדו 3:4

לורן בלאן נפרד באופן רשמי מהאלופה לשעבר, ככל הנראה לטובת נבחרת צרפת, ועשה זאת עם הפסד עגום שהותיר את בורדו מחוץ לאירופה. טויפלו מאולידה (21) וסמבה סו (37) העלו את לאנס ל-0:2 מהיר, לפני שוונדל צימק (41) ושער עצמי של אנאסמה איזן (49), אבל עיסאם ג'מע החזיר את לאנס ליתרון בפנדל (57), ומאולידה הוסיף אחד נוסף (63). וונדל צימק פעם נוספת (80).

משחקים נוספים:

נאנסי - ואלנסיין 1:1
ניס - סנט אטיין 1:1
טולוז - מונאקו 0:0
בולון - ראן 0:1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully