וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפסי: "לא חלמנו שנגיע לפיינל פור"

13.5.2010 / 22:11

מאמן נתניה חגג את הניצחון על חיפה. תומפסון: "מאמין שיש לירושלים סיכוי לאליפות". בירנבוים: "רוצה להישאר בראשל"צ"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

משחקים מספר 4 בפלייאוף מאחורינו, שלוש סדרות גמורות בינתיים ומה שברור הוא שהרבה לחץ ומלחמה קיבלנו גם היום (חמישי) ובטח שתהיה גם במשחק החמישי והאחרון. הפועל ירושלים הצטרפה לגליל/גלבוע בפיינל פור, כשניצחה 56:62 את מכבי ראשון לציון וסגרה את ההתמודדות על 1:3. בחצי הגמר יפגשו גודס ושחקניו את הקטשים. בניגוד לירושלים, עירוני רמת גן לא הצליחה להשלים היום את הסדרה מול הפועל עפולה, כשהפסידה 79:71 ותיאלץ לצאת למשחק חמישי על הישארות בליגה בעמק. גם חולון הצליחה לכפות משחק חמישי כשניצחה 55:71 את עירוני נהריה.

טפירו: "שמחתי להיות חלק מהעונה הזאת"

מאמן מכבי ראשון לציון אפי בירנבוים ניתח את ההפסד: "זה היה משחק פלייאוף אמיתי עם הגנות מאוד חזקות. כמו בכל המשחקים בסדרה, גם היום הדברים הקטנים קבעו כמו זה שהם עשו שלשות בשניות האחרונות. הכל מסתכם על קליעת ווינר שוט כזאת או אחרת. הגענו להזדמנויות קליעה טובות, אבל הכדורים לא נכנסו. לרוע מזלנו זה מסוג הדברים שקורים. בבית ציפיתי שזה ייכנס אבל זה לא נכנס".

בירנבוים עבר לנתח את הסדרה כולה: "בכל ארבעת המשחקים הרגשנו שאפשר לעשות את זה, וזה נפל על הדברים הקטנים. הם קלעו שתי זריקות בלי לראות את הסל. זה לא המקום או הזמן לסכם את העונה, אבל באופן אין מה להגיד לשחקנים חמש דקות אחרי המשחק, יהיה לנו את הזמן לדבר איתם. אני רוצה להמשיך בקבוצה הזאת".

מאיר טפירו: "היו לנו הרבה זריקות חופשיות לשלוש, שכל העונה אנחנו קולעים אותן והיום זה לא הלך. כל הסדרה התאפיינה בהגנות חזקות, לא רק היום. בסוף, כל הסדרה התרכזה לקליעה כזאת או אחרת. היום תומפסון עשה קליעה של משחק, שלשה קשה עם הבאזר וזה מה שנתן להם את המשחק. אנחנו יכולים להיות גאים בצורה בה שיחקנו את הסדרה הזאת. אם היינו מתחילים את העונה עם הסגל הזה היינו מגיעים הרבה יותר גבוה. אני מקווה שהניסיון שיצרנו השנה בראשון ישרת אותם בהמשך. מאוד נהניתי פה העונה, מצאתי מועדון מסודר, כיף לעבוד פה. אולם מדהים שמלא כל משחק. יש פה פוטנציאל ענק. שמחתי להיות חלק מהעונה הזאת".

דיז'ון תומפסון: "הראינו הרבה אופי והרבה לב. התחלנו את הסדרה עם 0:2, נרגענו במשחק השלישי וראשון גנבו לנו משחק בבית. הם באו עם ביטחון ונלחמו חזק, אבל הצלחנו בסופו של דבר. אני לא יכול להבין את הזריקה המטורפת שלי באמת. הייתי בטוח שתהיה עבירה. הכדור הגיע אליי, וזה כמו הזריקה שהייתה לי במשחק מספר 2, זה הלך חלק, טפירו דחף אותי אבל בכל זאת זה נכנס. לא חשבתי הרבה על ההפסד. דיברתי עם המשפחה שלי, ידעתי שאני צריך לקחת כל משחק בתורו. ידעתי שאני יכול לשחק הגנה בכל משחק, ולקלוע. היום ידעתי שאנחנו צריכים ריבאונד והגנה.

"אני חושב שיש לנו סיכוי לאליפות. ידענו שאנחנו צריכים להגיע לפיינל פור, ננוח קצת, ונחזור לעבודה. אני חושב שיש לנו סיכוי מול גליל, נשאר ביחד כקבוצה, נשחק הגנה ואני בטוח שנוכל. אנחנו באותו מצב כמוהם, הם היו צריכים לנוח יותר מאיתנו. יש לנו הרבה ניסיון, אני בטוח שנוכל לעשות זאת".

גיא גודס: "אני לא זוכר את עצמי משתולל, אבל זה פלייאוף. בדרך כלל אני לא מתרגז, אבל הייתה לי סיבה להתרגז. היה פה משחק פלייאוף אמיתי, וכך זה גם נראה מבחינת הפיזיות והאגרסיביות. היום יש לנו חצי קבוצה שרוטה, וככה גם ראשון. באנו אחרי ההפסד במשחק השלישי וידענו שהולך להיות קשה. ידענו שראשון יבואו עם מומנטום. לא הצלחנו לייצר סלים, וההתקפה שלנו קצת עמדה. ברבע השלישי, עברנו לשחק עם ברנדון האנטר ואורי קוקיה. זה היה הרכב אגרסיבי בהגנה. דיז'ון עשה סל גדול, ומי שעושה את המהלכים הגדולים מנצח. במשחק השלישי זה היה יהוא, היום זה היה דיז'ון. שיחקנו כמו גברים ואני מאוד מעריך את השחקנים על הלחימה".

גודס התייחס גם ליריבה בפיינל פור: "אני לא חושב שגליל קבוצה נוחה בשבילנו, כל מה שקרה בגליל מתבטל. ברגע שאתה מגיע לפיינל פור, אז מלבד מכבי שהיא כביכול הפייבוריטית, אז כל הקבוצות הם בסיכוי 50:50. במשחק אחד הכל פתוח וכל דבר קטן קובע. זה לא פלייאוף שאתה יכול לתקן".

המאמן הירושלמי דיבר גם על העתיד שלו במועדון: "אני לא בא להוכיח שום דבר, אני לא צריך להוכיח לאף אחד שום דבר. יש אלפי פרשנים, כולם מדברים וכולם יודעים את התורה. המאמנים צריכים לאמן. השחקנים צריכים לשחק. גם בתור שחקן לא הייתי צריך להוכיח שום דבר. שנה שנייה שאנחנו בפיינל פור, שנה שנייה מקום שני, השנה היינו ברבע גמר היורוקאפ. הדברים מדברים בעד עצמם. אם ננצח ונעלה לגמר אז זה יהיה גדול. אם לא, לא קרה שום דבר. לא תמיד הפייבוריטית בפיינל פור תנצח. הקבוצה שלנו תגיע ותשחק חזק בנוקיה, כמו ששיחקנו בכל העונה. מקווה שהסרט יגמר אחרת".

ברנר: "חלום שגואטה יניף גביע ביד אליהו"

מאמן ברק נתניה אריק אלפסי חגג בסיום עם אלפי אוהדי הקבוצה: "אין דברים כאלה. לא חלמנו על העפלה לפיינל פור. לא להאמין, זו היסטוריה. האמנו כל העונה שנגיע רחוק והצגנו יכולת טובה מול קבוצות טובות, אבל מי היה מאמין שנתניה תגיע לפיינל פור?". אלפסי לא התבייש לומר את מי הוא רוצה לפגוש בחצי הגמר: "אני מקווה שבני השרון תנצח את מכבי תל אביב ונפגוש אותם בחצי הגמר".

"זו עונה מדהימה וחלומית", המשיך אלפסי, "אני חייב לתת קרדיט ענק לעוזרים שלי. אנחנו דוהרים קדימה וזה חלום מאוד מרגש, עכשיו נצטרך להתעורר ולעשות משהו בפיינל פור. אני חושב שאנחנו ראויים להיות שם והסדרה הזו הגיעה לנו. המועדון הזה הוא משהו מיוחד בשבילי, וזו שמחה גדולה לעיר הזו. מגיע לה שנעשה את זה בגדול. אנחנו לא מסתפקים בפיינל פור, נגיע כדי לנצח. אנו מסתכלים בעיניים לכל קבוצה. 2 משחקים לאליפות".

שמוליק ברנר, שהצטיין ולקח את הריבאונד המכריע, חגג: "זה חלום ענק שאלירן גואטה יניף גביע ביד אליהו. זו הייתה סדרה מטורפת. זה היה ניצחון גדול על מועדון ענק. יש פה אווירה מטורפת ואנשים חוגגים, רק שימשיך כך".

“לא עבר לי שום דבר בראש בסוף", שחזר ברנר את דקות הסיום, "היה לי איבוד כדור בגלל טעות שלי אבל המשחק שלנו. הפיינל פור הזה הוא לא אותו דבר כמו בגביע, זו עבודה של שנה שלמה. עשינו עונה מדהימה, זו היתה חוויה, אפילו לא השגתי כרטיסים להיום. אני מאוד גאה, לא תמיד ההזדמנויות מחכות לנו ואני מתרגש. אפשר לנצח בפיינל פור, מי שיבוא יבוא ואנחנו לא מפחדים מאף אחד. הכל יכול לקרות".

טוני וושהאם, שהצטיין בנתניה עם 27 נקודות: “יש לנו קבוצה נהדרת, אנחנו מאמינים אחד בשני לאורך כל העונה. יש לנו עדיין מה לעשות. באנו עם הרבה אנרגיה ואנחנו כמו משפחה. ניקח כל משחק בפני עצמו, אנחנו עוד לא חושבים על אליפות אלא על המשחק הראשון בפיינל פור. עבדנו כל השנה ואנחנו ראויים לזה. כמובן שאנחנו יכולים לנצח גם את מכבי, אבל כרגע אנחנו מתרכזים בלשמוח".

מנגד, בחיפה היו מאכזבים ובצדק. הקבוצה הגיעה לסדרה עם יתרון ביתיות, וניצחה את נתניה בעונה הסדירה, אך נכנעה להתלהבות של העונה החדשה, ואיבדה בדקות ההכגרעה את הראש. “הפסדנו את הסדרה במשחק השלישי", אמר המאמן אבי אשכנזי. "מהמשחק נגד ירושלים לא שיחקנו טוב, סחטנו את הלימון עד הטיפה האחרונה אבל זה הכדורסל. נתניה רצו יותר והתעלו, מגיע להם כל הקרדיט. לא הייתי לוקח מנתניה אבל יחד עם זאת הם תפסו אותנו במומנטום נהדר מבחינתם, החסרון של עידו קוז'יקרו והרוטציה הפכו מורכבים אבל זה יכול לקרות. עשינו כל מה שהיינו יכולים אבל מגיע לנתניה. הנחתות שעשו לי באמצע העונה? יש ניתוחים שצריך לעשות בפורום מצומצם. אני יודע את האמת".

ממאדו אנג'יי: “יכולנו לנצח אבל הם עשו את המהלכים הנכונים. הם שיחקו בבית שלהם וקלעו את הזריקות החשובות כשהיה צריך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

דורסמן: "חייבים לשחק כך גם ביום שני"

מאמן הפועל חולון מיקי דורסמן לא הסתנוור מהניצחון הגדול: "אנחנו כבר גמרנו את המשחק הזה וחושבים על המשחק הבא. בסדרה אין זמן לנוח. נצטרך לעשות את העבודה ביום שני. עשינו הגנה טובה. גם בהתקפה היינו משוחררים והרבה יותר טובים. בזכות הקצב שהכתבנו בהתחלה ניצחנו ושמרנו על היתרון עד הסוף. נשחזר את המשחק הזה והמטרה היא לעשות את אותם הדברים שעשינו היום"

גם עוזרו של דורסמן אבנר יאור בחר להתרכז בעיקר במשחק הבא: "אנחנו צריכים לקחת את מה שעשינו היום צעד אחד קדימה. לבוא באותה נחישות גם למשחק הבא ולנצח אותו. ברור שאף אחד לא ייתן לנו, אנחנו נצטרך לקחת. בטח שכשעוצרים קבוצה על כמות נקודות כזו זה שילוב בין הגנה טובה לחוסר ריכוז של התקפת היריב וזה מה שהיה היום".

רכז חולון ליאור ליפשיץ: "עשינו היום מעט טעויות ושיחקנו יותר משוחרר. שיחקנו ביחד לאורך 40 דקות והז מה שעשה את ההבדל. ברגע שאנחנו, ביחד עם הטירוף של מה שהולך פה באולם מתחברים, קשה לנצח אותנו. אנחנו חייבים להגיע לנהריה עם אותה רמת אנרגיה ומוכנות כמו שבאנו היום. יהיה הרבה לחץ, גם על נהריה כי המשחק שם. אני מאמין בשחקנים ומקווה שיהיה בסדר".

מאמן נהריה יעקב ג'ינו הביע אופטימיות לקראת המשחק החמישי: "אין לי ספק שנגיע למשחק עם רמת מוכנות אחרת לחלוטין. אני מאמין בשחקנים שלי, שיבואו וישחקו כמו קבוצה, ובקהל שידחוף אותנו. בסדרה אסור להסתכל אחורה, אנחנו צריכים ללמוד מטעויות. לא הייתה עוד סדרה כל כך לחוצה. זו רמה גבוהה, אבל זה לא עניין של לחץ. .זה עניין של לבוא ולעשות כדורסל יותר טוב בשני צדי המגרש.

רבי: "כל הלחץ עלינו"

מאמן הפועל עפולה אלי רבי סיכם את מצב הביניים: "כל המשחקים נגמרו בדקה וחצי האחרונה חוץ ממשחק מספר 2. לא משחקים נגד אויר, אלא מול קבוצה מאומנת, שבאה מוכנה. אנחנו מאמינים בעצמנו וחושבים שאנחנו יכולים לנצח את המשחק החמישי ולהישאר בליגה. באיזשהוא מקום עברנו את החלק הקל, עכשיו הלחץ עלינו ומשחק חמישי יהיה מאוד מאוד קשה שמי שיהיה יותר מרוכז ייקח את המשחק. אני מקווה שנעשה את זה".

מאמן עירוני רמת גן יניב בורגר הרגיש מאוכזב מאוד והוציא את התסכול על השיפוט: "הרגשנו מאוד מאוד טוב לפני המשחק, הרגשנו דריכות גם הובלנו אבל השופטים לא נתנו לנו לשחק הגנה אגרסיבית בצבע ומילאו אותנו בעבירות. הסתבכנו עם הרבה עבירות על שחקנים חשובים שלנו ועדיין. המשחקים מוכרעים על דברים קטנים, כל שנותר הוא באמת להיות מאוכזב כי באמת רצינו לנצח. המומנטם בצד של עפולה וגם הבטחון אבל עדיין אנחנו במרחק של משחק אחד זה יהיה כמו גבר גביע. ונבוא כמו לגמר גביע נלחם עם כל מה שיש לנו. גרי בן אדם ושחקן מדהים הוא ניסה לקחת את המשחק עליו, הוא מסר זריקות טובות שלא נכנסו אבל האחרים לא היו בתוך המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully