וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו יותר מדי קרדיט

11.5.2010 / 11:02

בני השרון ניפצה סופית את האשליה שהיא מסוגלת לתת קרב למכבי ת"א. אור שקדי סוגר עוד ערב אחרי ההצגה של אורלנד

1. כשאורלנד רואה אדום בעיניים

לפני שלוש שנים עלתה הפועל גלבוע/עפולה למלחה למשחק מול הפועל ירושלים, במה שנראה היה כניצחון קל לקבוצה של דן שמיר. אלא שמול ירושלים עמד שחקן בשם יהוא אורלנד, שקלע 24 נקודות עם 8 מ-15 מחוץ לקשת השלוש. ההצגה של אורלנד, שהיה בין השחקנים הבולטים של הקבוצה של דני פרנקו באותה עונה, זיכתה אותו בחוזה לשלוש שנים במדי האדומים. בפועל, שיחק אורלנד עונה אחת בירושלים, הושאל לעונה אחת להפועל חולון והקיץ שוחרר מחוזהו למכבי ראשון לציון. אתמול הוא חזר למלחה אחרי שני משחקים לא טובים העונה באולם, קלע שוב 8 מ-15 מהשלוש וסיים עם 26 נקודות. בניגוד למשחק אז עם עפולה, הפעם זה נגמר בניצחון של ראשון לציון.

אורלנד הגיע לראשון לציון עם הרבה ציפיות. בשנתיים האחרונות הוא היה חלק מקבוצות שזכו בגביע המדינה, אך את הכתומים לא הצליח להוביל מעבר לשמינית הגמר. למרות שעל פניו נראה כי הוא הישראלי השלישי ברוטציה של הקבוצה העונה, ההשפעה שלו על המשחקים לא הייתה מכרעת. בכל הסיבוב השני קלע אורלנד 40 נקודות, מתוכן 11 שלשות. הנתון הזה היה מספיק כדי לשבור שחקן שבחלק גדול של העונה היה היחיד בליגת העל שמציג את עצמו לפני מסיבות העיתונאים למי שלא מכיר אותו, אבל את אורלנד זה לא שבר. הוא זרק בלי הכרה, והדהים את ירושלים.

קצת אחרי שהתרגש כשנזכר בבתו הפגה של רוד גריזארד שנפטרה לפני כשבוע ובכה בשידור חי, התפנה אורלנד לדבר גם על כדורסל: "שלוש שנים אחורה, באתי לפה עם עפולה ועשיתי 8 מ-15, אותה סטטיסטיקה. זה פלייאוף ועשינו עבודה יפה היום. ביקשתי בשתי מסיבות העיתונאים האחרונות שלא יעריכו אותנו, אלא יבואו לראות אותנו כי אנחנו באמת משחקים כמו גברים. גם במשחק הראשון וגם בשני שיחקנו כמו גברים והפסדנו על דברים קטנים, אפשר להתווכח על מה בדיוק. היום אני שמח שהדברים עבדו לטובתנו ואנחנו צריכים להמשיך".

2. 15 יום של לחץ

שחקניה הזרים של עירוני אשקלון יעזבו בימים הקרובים את ישראל, אחרי שהקבוצה של אריאל בית הלחמי הייתה הראשונה לסיים את העונה עם ההפסד השלישי ברציפות לגלבוע/גליל עליון בפלייאוף העליון. בעוד באשקלון יעשו את הסיכומים, יצטרך עודד קטש להכין את הקבוצה שלו למשחקי הפיינל פור כשעל פניו יש לו את התנאים האופטימליים לעשות זאת – שבועיים שלמים של הכנה אמורים להיות החלום הרטוב של כל מאמן, במיוחד לפני מעמד חשוב שכזה.

בפועל, קטש, כפי שציין גיא גודס במסיבת העיתונאים לאחר ההפסד של ירושלים, ימצא את עצמו במצב לא נוח בכלל. גלבוע/גליל תצטרך להעביר שבועיים ללא משחק, כאשר גם יריבות אימון לא תוכל למצוא לעצמה. כל קבוצות ליגת העל יגמרו את העונה בקרוב או שעסוקות בסדרות הפלייאוף, וקבוצות הלאומית הן לא באמת יריבות מבחן ראויות, בהנחה שיסכימו לשחק מול גלבוע/גליל. בשבועיים הקרובים תיבחן שוב העבודה של קטש, עבודה בעיקר על הצד המנטלי, מכיוון שיצטרך לשמור על רמת האנרגיה של הקבוצה שלו שהוצגה בצורה נפלאה בסדרה מול אשקלון, כל הדרך לפיינל פור. אם יצליח לעשות כך, הוא יוכל לסמן וי על מבחן קשה מאוד.

3. נציגה שלישית לעמק בליגת העל?

כדורסל הקיבוצים והמושבים, זה שכבר הכרזנו על מותו עם התפרקותה של גבת/יגור, חוזר. אחרי שבגן נר משחקת בשנתיים האחרונות גלבוע/גליל, עלתה אמש לליגת העל הפועל יקנעם/מגידו, כשבמשחק העלייה שלה הצליחה להביא הקבוצה המעניינת ביותר בליגה הלאומית כ-1,800 צופים לאולם במשמר העמק. המראות של החגיגות באולם הסימפטי, שיוכל לארח בכבוד משחקים גם בליגה הראשונה, הזכירו ללא מעט אנשים איך צריך להראות כדורסל ישראלי – שחקנים ישראלים מוכשרים כדוגמת אייל שולמן, רז מנשה וגיא כהן, לצידם של מתאזרח ברמה גבוהה כמו מריוס מטלון וקבלן עליות בדמותו של דניס קאר.

אם נשים לרגע את החגיגות בצד, האמת המרה היא שככל הנראה לא נצפה ביקנעם/מגידו בעונה הבאה בליגת העל. כבר בחגיגות העלייה הודה מאמן הקבוצה אוהד יתום כי היה שמח לראות את הקבוצה בליגה הבכירה, אך מדבריו היה ניתן לחוש את המציאות. יקנעם/מגידו בקושי הצליחה לפתוח את העונה בליגה הלאומית, והאיחוד של השבועות האחרונים עם המועצה האזורית עמק יזרעאל אמור לעזור להם לפתוח את העונה הבאה בליגה השנייה. עם כל הכבוד לעלייה של יקנעם/מגידו, החותמת הרשמית להפיכתה לגורם בכדורסל הישראלי תונפק רק בחודשיים הקרובים, אם תדהים ותצליח בכל זאת להבטיח את עליית המדרגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

4. האכזבה מהשרון

אחרי הניצחון המדהים לפני שבוע ביד אליהו, הדעות בעולם הכדורסל התחלקו לשלוש. דעה אחת קבעה כי מכבי תל אביב הפסידה את המשחק בכוונה לבני השרון, כדי לבוא חדה לקראת פיינל פור. הדעה השנייה קבעה כי הצהובים זלזלו, והקבוצה של דן שמיר הייתה שם וידעה לקחת. הדעה השלישית נתנה לשמיר ושחקניו את הקרדיט, וקבעה כי היא מסוגלת להתמודד עם הצהובים בזכות הקו הקדמי המוכשר שלה ורון סטיל כסקורר בקו האחורי. לפי המחזיקים בדעה הזו, לבני השרון היה סיכוי לא קטן להשלים את הסנסציה ולהעפיל על חשבון הצהובים.

שבוע עבר, ואחרי שני משחקים נוספים בסדרה ניתן לקבוע כי הדעה הזו היא המופרכת ביותר, אפילו יותר מהראשונה. העובדה שבני השרון חלשה יותר ממכבי תל אביב הייתה ידועה לכל, אבל הקלות שבה הקבוצה התפרקה בשני המשחקים האחרונים מעידה על כך שהמקום השמיני שאליו הידרדרה אינו מקרי. בני השרון היא קבוצה לא מספיק טובה, בעיקר לאחר שהכוכב שעליו נבנתה בתחילת השנה, קוקי בלצ'ר, גמר את הכוחות כשנפצע לפני חודש. החלום של הקבוצה על סיום עונה רעה עם טעם מתוק עומד להישאר בגדר חלום, כשבמשחק מספר 4 מכבי תל אביב תחגוג העפלה לפיינל פור.

5. ומה עם השידורים?

דקה וחצי לסיום המשחק בין עירוני רמת גן להפועל עפולה נרשם, ככל הנראה, המהלך היפה ביותר בפלייאוף 2010. אנטון קזרנובסקי מרמת גן תעתע בהגנת עפולה והטביע מעל סטפון ברדפורד בצורה שלא הייתה מביישת שחקני NBA אתלטיים במיוחד. המהלך של קזרנובסקי יישאר בראשם של הצופים ב"היכל חסון" בלבד, שכן המשחק המסקרן שהיה יכול להוריד את עפולה ללאומית לא שודר בערוץ הספורט, ומלבד מצלמה בודדת שצילמה עבור מנהלת הליגה, לא ניתן היה להנציח את הרגעים החשובים הללו.

בעונה בה שודרו אינספור משחקים, ומעטים המשחקים שלא הועברו לפחות בפריצות, מציגים בערוץ הספורט ובמנהלת הליגה בשבועות האחרונים החלטות תמוהות. דווקא ביום שבו משודר רק משחק אחד בין מכבי חיפה לברק נתניה, לא נשלח צוות שידור לעפולה. בשבוע שעבר ויתרו על משחק מספר 1 בסדרה בין חולון לנהריה בסדרה שעלולה לשלוח את האלופה ומחזיקת הגביע לשעבר ללאומית. להחלטות הללו הצטרפה ההחלטה להעביר את כל משחקי מספר 4 ליום חמישי, מה שמקשה על שידור כל המשחקים, במקום פיצול הגיוני נוסף של הפלייאוף וגם הפעם המשחק בין רמת גן לעפולה יישאר מיותם משידור. אם עפולה תנשור בסוף המשחק, אף אחד לא יהיה שם כדי לנגב את עיני השחקנים או כדי לתעד את האירוע בזמן שהוא קורה. במקום לקחת את הכדורסל צעד אחד קדימה בפלייאוף, במנהלת הליגה מתעקשים להתעלם מחלק לא פחות מעניין בליגה דווקא במאני טיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully