וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדיניו לא בסגל ברזיל למונדיאל

כצפוי, שחקן מילאן לא זומן על ידי דונגה. ואן ניסטלרוי מחוץ לסגל הולנד, בנזמה מחוץ לסגל של צרפת, טוטי מחוץ לזה של איטליה

הבוקר (שלישי) ציינו יום חגיגי בספירה לאחור לקראת המונדיאל בדרום אפריקה, כש-30 ימים בלבד נותרו עד לפתיחת הטורניר. מדובר ביום סמלי, שכן מאמני 32 הנבחרות צריכים להעביר עד לערב רשימת סגל מורחב של 30 שחקנים. ביום האחרון של חודש מאי, הם יידרשו לקצץ את הרשימה ל-23 שחקנים. חלק מהנבחרות הגדולות בעולם כבר פרסמו את הסגלים המורחבים, ביניהן אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה, ברזיל ואחרות. בהמשך היום צפויה גם ארגנטינה להודיע על הסגל.

החדשות הגדולות ביותר של היום מגיעות מנבחרת ברזיל, שם החליט דונגה להשאיר את רונאלדיניו מחוץ לסגל הסלסאו. אמת, לא מדובר בהפתעה גדולה מדי, שכן שחקן השנה לשעבר לא שיחק בשורות הנבחרת הלאומית מאז אפריל 2009, אך אוהדים רבים של הנבחרת האמינו כי ברגע האחרון יחליט לבסוף דונגה לכלול את שחקן מילאן. אלא שלמאמן הסלסאו היו תכניות אחרות, והערב הוא החליט סופית שלא לכלול את הכוכב הדועך בסגל המורחב, כאשר כוכבים וותיקים נוספים שיצפו במונדיאל מהבית הם רונאלדו, אדריאנו ורוברטו קארלוס.

בתקשורת האנגלית פרסמו עוד מוקדם יותר הבוקר חלק מהסגל של פאביו קאפלו, אלא שלאחר מספר שעות כבר פרסם המאמן האיטלקי המוערך את הסגל הרשמי והמורחב לקראת דרום אפריקה. החדשות הגדולות עבור האנגלים היא חזרתו של ג'יימי קראגר, שפרש מהמדים הלאומיים לפני כשנתיים וחצי, ושוכנע לשוב אליהם לפני המונדיאל. גם ג'ו קול, שהירבה להיפצע בשנים האחרונות, שב לסגל האנגלי לראשונה מזה 2008, ויצטרף אל חבריו בצ'לסי ג'ון טרי, פרנק למפארד ואשלי קול.

למנצ'סטר יונייטד שלושה נציגים אצל קפאלו, בדמות ריו פרדיננד, מייקל קאריק ו-ווין רוני, כאשר גארי נוויל ואואן הארגריבס יצפו בטורניר מהבית. הקבוצה עם המספר הרב ביותר של נציגים בסגל הלאומי היא דווקא טוטנהאם, ששולחת שישה במספר לסגל המורחב - מייקל דוסון, לדלי קינג, טום האדלסטון, ארון לנון, ג'רמיין דפו ופיטר קראוץ'. אדם ג'ונסון ממנצ'סטר סיטי קיבל זימון ראשון לחבורה של קאפלו.

לא תאמינו מי הועדף על פני בנזמה

* ויסנטה דל בוסקה, מאמנה של אלופת אירופה ספרד, שיתף את העיתון הספרדי "אס" בקושי שבקבלת ההחלטות שלו בקביעת הסגל, שכולל לא פחות מחמישה שוערים. חוליית ההתקפה אגב כוללת את: פדרו (ברצלונה), דניאל גויזה (פנרבחצ'ה), פרננדו לורנטה (אתלטיק בילבאו), אלברו נגרדו (סביליה), פרננדו טורס (ליברפול) ודויד וייה (ולנסיה).

דל בוסקה סיפר בראיון: "זה היה קשה מאוד, יכלתי לקחת את בורחה ואלרו ממאיורקה, את אנדוני איראולה מבילבאו, דניאל ארנזוביה מלה קורוניה, וחוזה אנטוניו רייס מאתלטיקו מדריד. בחרתי חמישה שוערים כי עדיין יש סכנה של פציעות. אנדראס אינייסטה כבר התחיל לרוץ, וצ'אבי נראה מצוין. אנחנו אופטימיים גם בקשר לפרננדו טורס, ואני מאמין שהוא ישחק במונדיאל". המאמן הספרדי התייחס לסיכויי נבחרתו במונדיאל 2010 ואמר: "כמובן שאנחנו יכולים לשחק בגביע העולם. לשחקנים יש בטחון, אבל יש עוד הרבה נבחרות מצוינות. צרפת, איטליה וגרמניה, וכמובן שגם ברזיל, ארגנטינה ואנגליה בגלל המאמן שלהם".

* השכנה פורטוגל פרסמה סגל של 24 שחקנים למונדיאל, כשהכותרת הראשית במדינה הייתה זימונו של פפה מריאל מדריד, למרות שזה מושבת בגלל פציעה מאז דצמבר. הבלם חזר לאימונים רק לאחרונה, אבל המאמן קרלוס קירוש מאמין שיהיה כשיר ברגע האמת. קירוש אמר אתמול: "הרבה דברים יכולים להשתנות במהלך מחנה האימונים, ורציתי להיות בטוח שניקח את השחקנים עם הכושר הטוב ביותר". ההפתעה הגדולה ביותר בסגל של קירוש הייתה זימונם של השוערים המחליפים, בטו (פורטו) ודניאל פרננדז (היראקליס), שלא שיחקו עם הנבחרת בטורניר המוקדמות.

* רוד ואן ניסטלרוי, שפרש ממדי נבחרת הולנד אחרי יורו 2008, הביע לאחרונה את רצונו לשוב לנבחרת ולעזור לה בדרום אפריקה, אלא שהערב לא קיבל חלוץ המבורג את הזימון המיוחל מברט ואן מרוויק. השמות המפתיעים בסגל ההולנדי הם אלה של בלם אייאקס ורנון אניטה וקשר אלקמאר, ג'רמיין לנס, שלא שיחקו עד כה בנבחרת הבוגרת.

* החדשות הגדולות ביותר שמגיעות מהסגל של נבחרת איטליה קשורות בפרנצ'סקו טוטי. קפטן רומא, שפרש מהסקוואדרה אזורה אחרי מונדיאל 2006, שקל להיכנע לשלל השכנועים על מנת לשוב לסגל, אלא שבסופו של דבר - בלי שנודע האם שוחח עם מרצ'לו ליפי או לא - החליט המאמן האיטלקים, שלא לכלול את הכוכב הרומאי. מי שכן יהיה בחוד האיטלקי בדרום אפריקה הוא ג'יוזפה רוסי מויאריאל, שהועדף ברגע האחרון של חשבון בלם יובנטוס, ניקולה לגרוטלייה.

* כמו איטליה והולנד, גם בנבחרת צרפת לא זומן מנהיג וותיק לסגל, ובטריקולור מדובר בפטריק ויירה בן ה-33. אלא שהסיפור המעניין עוד יותר שייצר הערב ריימונד דומנק הוא אי הכללתו של חלוץ ריאל מדריד, קארים בנזמה, כאשר אנדרה פייר ז'יניאק, ג'ימי בריאנד, סידני גובו, ג'יבריל סיסה, מתיו ולבואנה ואחרים הועדפו על פניו בחוד הצרפתי.

אסיין בסגל גאנה

* גם המארחת, דרום אפריקה, פרסמה את הסגל המורחב שלה לקראת הטורניר הגדול בתולדותיה, ומאמנה, קרלוס אלברטו פריירה הברזילאי, לא שכח להפתיע עם החלטה או שתיים. בני מקארתי, שמנהל יחסי אהבה-שנאה עם ההתאחדות האפריקאית, נכלל בסגל המורחב של פריירה, על אף בעיות הפציעות שלו. בלם ראסינג סנטאנדר, נאסייף מוריס, נותר מחוץ לסגל הדרום אפריקאי.

* מאמנה הסרבי של נבחרת גאנה, מילובאן רייבאץ', החליט לכלול את כוכבו הפצוע, מייקל אסיין, בסגל של נבחרתו. ארבעה שחקנים בנבחרת הגנאית משחקים במולדתם, כאשר אחד השמות הבולטים מאירופה יהיה סולי מונטארי, ששב למדים הלאומיים אחרי בעיות משמעת בעקבותם הודח מאליפות אפריקה האחרונה.

* קשרה האורוגוואי של פורטו, כריסטיאן גונזאלס, נותר מחוץ לסגל של נבחרתו למונדיאל, אותו פרסם המאמן אוסקר וושינגטון טבארז. גונזאלס ספג עונש השעייה מארבעה משחקים בעקבות מעורבותו בקטטה במשחק נגד ארגנטינה במוקדמות המונדיאל. אם היה נוסע לטורניר, היה מחמיץ את שני המשחקים הראשונים, ובאורוגוואי החליטו שזה יותר מדי. חוץ מזה, אין הפתעות מרעישות בסגל של אורוגוואי למונדיאל, עם דייגו פורלאן שבולט בחוליית שחקני ההתקפה. שחקני התקפה נוספים שזומנו הם סבסטיאן אבראו ולואיס סוארז.

* עבור אוטמאר היצפלד, מאמן נבחרת שוויץ, השחקנים שעזרו לו לעלות לטורניר הנכסף, הם גם אלה שיעזרו לו בדרום אפריקה. על כן, החליט היצפלד לזמן לסגל את פיליפ סנדרוס, על אף שהבלם לא הירבה לשחק העונה בשורות ארסנל. ההפתעה הנוספת של המאמן הוותיק היא זימונו של שרדאן שאקירי בן ה-18, ששיחק עד כה משחק אחד בלבד במדי הנבחרת הבוגרת.

* מאמן נבחרת אוסטרליה, פים ורביק ההולנדי, צירף לסגל שלו למונדיאל את טומי אואר בן ה-18, שנחשב בארצו ל"הארי קיואל הבא" וכבר חתום לעונה הבאה באוטרכט ההולנדית. אואר שותף עד היום במשחק בינלאומי אחד, אבל האוסטרלים רוצים שכשרון כמוהו ירכוש נסיון. שחקן אוסטרלי נוסף מהליגה ההולנדית שצורף לסגל הוא ג'יימס הולנד בן ה-21 מאלקמאר. באוסטרליה חוששים מכושרו של חלוץ מידלסברו, סקוט מקדולנד, שלא כבש ב-15 המשחקים האחרונים שלו. לעומת זאת, הם מאמינים שדווקא הארי קיואל שהיה מושבת רוב העונה בליגה הטורקית, יהיה כשיר לגמרי לקראת הטורניר.

איפה לא יראו את המונדיאל? מי סוף סוף ניצחה?

ובינתיים, בשאר מדינות העולם נמשכות ההכנות למונדיאל. מכסיקו רשמה סוף סוף ניצחון במשחק הכנה עם 0:1 על סנגל, שלא העפילה למונדיאל. החלוץ המחליף אלברטו מדינה כבש את שערו הראשון בנבחרת מזה חמש שנים. זה היה משחק הכנה שני מבין שלושה לנבחרת המכסיקנית בארצות הברית, שנערך לעיני 60 אלף צופים. מכסיקו, שתפתח את גביע העולם במשחק נגד המארחת דרום אפריקה, סיימה את שני המשחקים הקודמים שלה בתוצאות תיקו ללא שערים נגד איסלנד ואקוואדור. משחקה הבא יהיה ביום חמישי הקרוב ביוסטון, נגד אנגולה.

* בתוך כך, ה-BBC פרסם היום שפיפ"א העבירה לדרום אפריקה סכום של 100 מיליון דולר, כדי להבטיח את השלמת ההכנות לטורניר גביע העולם. תוספת זו העלתה את עלות ההשקעה בטורניר מ-282 מיליון ליש"ט ל-349 מיליון ליש"ט.

* מאמנה של הונדרוס, ריינאלדו רואדה, נשמע כאילו הרים ידיים חודש לפני המונדיאל בעקבות המצב העגום של שחקני ההתקפה בסגל שלו. קרלו קוסטלי, שהיה החלוץ המצטיין של הונדורס, שבר את רגלו לאחרונה בליגה הרומנית ויחמיץ את הטורניר. חוץ ממנו, דויד סואזו (גנואה) וקרלוס פאבון לא שיחקו באופן סדיר לאחרונה.

* מאמן נבחרת ניגריה, לארס לאגרבק, בונה על החלמתו של ג'ון אובי מיקל, שהחמיץ את שלושת המשחקים האחרונים של צ'לסי בגלל פציעה, וזימן אותו לסגל. ויקטור אניצ'בה מאברטון, שהיה מושבת כמעט שנה בגלל פציעה, זומן לסגל כמו גם ג'ון אוטאקה מפורטסמות. הזימון המפתיע בסגל היה של הקשר ההגנתי סיי אולופינג'אנה מהאל סיטי.

צפון קוריאה תהיה כנראה המדינה היחידה מבין אלו שמשתתפות במונדיאל, שתושביה לא יוכלו לצפות במשחקים. שכנתה דרום קוריאה דווקא מעוניינת להעביר אליה את שידורי המשחקים דרך לוויניה בדיוק כמו שעשתה במונדיאל הקודם, אלא שבכירים בממשל הצפון קוריאני חוששים שהשכנים הליברלים ינצלו את המשדרים כדי להעביר מסרים לאחיהם הצפוניים, שחיים תחת משטר טוטאליטרי.

עדכון ראשון: 07:20

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully