וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובה של התחרותיות לליגה הספרדית?

ראשי ההתאחדות והקבוצות דנו באפשרות הפרדת הליגה הראשונה והשוואת זכויות השידור. ברצלונה וריאל מתנגדות

ברצלונה וריאל מדריד דורסות כל מה שזז, התחרות נעלמה וקבוצות הדרג השני סובלות מקשיים כלכליים עצומים שרק מעצימים את הבדלי הרמות משתי הגדולות. הבעיות הידועות הללו לא נעלמו גם מעיניהם של בכירי הכדורגל הספרדי, שנפגשו היום (שני) במדריד כדי לדון בדרכים לשינוי המצב הנוכחי עוד לפני פתיחת עונת המשחקים של 2010/11.

התאחדות הכדורגל של ספרד הודיעה כי הושגה הסכמה על התחלת הדיונים באשר לעתיד הליגה, כאשר על פי התכנון תופרד הליגה הבכירה מהליגה השנייה, על פי מודל הפרמיירליג והסרייה A. "השיטה החדשה תאפשר טורניר אטרקטיבי ותחרותי יותר מזו שמציעה הסיטואציה הנוכחית", נכתב בהודעת ההתאחדות. "החל מה-21 ביוני נחל בפגישות עבודה כדי ללמוד את הנושא בצורה הטובה ביותר ולהתחיל ליישם את הדברים".

לא ברור עדיין האם תוקם מנהלת או יוכרז על גוף כלשהו שינהל את הליגה במקום ההתאחדות, אך אחת המטרות הראשיות היא ליצור הסכם שידור גלובלי לכל הקבוצות, כנהוג בשאר הליגות הבכירות ובניגוד למצב הקיים. כידוע, כרגע הקבוצות מנהלות את המשא ומתן בעצמן וכך לברצלונה ולריאל מדריד יש הסכמי עתק (150 מיליון יורו לעונה) שמעניקים להן יתרון ברור על שאר קבוצות הליגה שנאבקות על השאריות.

על פי דיווח ב'אס' הבוקר, התכנון הוא שהקבוצות תחלקנה ביניהן את זכויות השידור על פי אחוזי הקהל ותקבלנה מענקי מיקום. בארסה וריאל, הדואגות כמובן לאינטרסים שלהן, לא מוכנות לקבל הסכם שכזה וטוענות שזה יזיק להן בזירה האירופית. כזכור, המצב כרגע בטבלה הספרדית כשנותר מחזור לסיום הוא שלברצלונה המוליכה 96 נקודות, לריאל מדריד 95 ולשלישית ולנסיה רק 68 - פער עצום של 27 נקודות בין השנייה לשלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully