וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א-בני יהודה: "אם לא ניקח תואר, זו טרגדיה"

הפועל תל אביב מתכוננת לגמר גביע המדינה מול בני יהודה (ג', 20:30, ערוץ 5 ו-5 HD), הקפטן באדיר זוכר את האכזבה מהדרבי: "נקווה לפצות את האוהדים". לוזון: "הפועל היא לא ברצלונה, ואנחנו לא אינטר. נבוא לנצח"

ברני ארדוב

צילום: עוז מרון. עריכת וידאו: גדי וינסטוק

לאחר איבוד הנקודות הקריטי בדרבי, שעלול להוביל גם לאיבוד האליפות הנחשקת, הפועל תל אביב עברה להתעסק באופן כמעט בלעדי בגמר גביע המדינה שייערך מחר (20:30, ערוץ 5 ו-5 HD) ברמת גן, ויפגיש את החבורה האדומה עם בני יהודה. כשברקע האפשרות לסיים את העונה הנפלאה ללא אף תואר, רוצה קבוצתו של אלי גוטמן להתנחם, לכל הפחות, בהנפה של הגביע, אלא שמנגד, ממש לא מתכוונת בני יהודה להגיע לרמת גן כתפאורה בלבד. היום ערכו שתי הקבוצות מסיבת עיתונאים לקראת מה שעשוי להיות הרגע הגדול שלהן העונה, ולא נותר אלא לספור את השעות. עד הבוקר נמכרו 28 אלף כרטיסים, ובהתאחדות נערכים לאיצטדיון מלא בכ-35 אלף צופים.

שתי הקבוצות כבר נפגשו בעבר בגמר הגביע. ב-1981 הייתה זו בני יהודה שהניפה את הגביע בפעם השנייה ועד כה האחרונה בתולדותיה עם ניצחון בפנדלים אחרי 2:2 בתום המועד החוקי, וב-2006 הפועל תל אביב נקמה עם 0:1 דרמטי משער של איליה יברויאן בדקה ה-87. בנוסף, הזהובים מסתמכים על אפקט אשדוד. ההפסד של הקבוצה מהדרום לבני יהודה היה הרביעי שלה במעמד חצי הגמר. בשלושת המקרים הקודמים, הקבוצה שניצחה את אשדוד גם זכתה בתואר. זה קרה למכבי חיפה ב-1998, לבני סכנין ב-2003 וגם להפועל תל אביב ב-2007. האם בני יהודה תהיה הרביעית?

באדיר: "עכשיו ההרגשה שוב טובה"

"יש אכזבה אחרי הדרבי ואיבוד המקום הראשון, אבל צריך לדעת לעשות את ההפרדה", פתח אלי גוטמן, שזכה עם הפועל באר שבע ב-1997 בגביע היחיד שלו כמאמן, את מסיבת העיתונאים. "בכל העונה ידענו לעבור בין אירופה לליגה, וכך נעשה גם הפעם. העבודה שלי היא בפן המנטלי, אבל השחקנים שלי מספיק אינטליגנטיים כדי להבין שאלה הרגעים בכדורגל שחייבים לנצל. אנחנו עסוקים בעשייה והכנה, ולא בתסריטים בראש. נדע להתמודד עם כל תסריט אחרי שהוא יקרה".

קפטן האדומים, וואליד באדיר, הוסיף: "אחרי המשחק נגד מכבי הייתה הרגשה לא טובה, ניסינו להרים את השחקנים, אבל עכשיו כבר ההרגשה שוב טובה. הראש שלנו רק בבני יהודה, ואנחנו מוכנים למשחק ונגיע אליו מרוכזים. אנחנו צריכים את התמיכה של האוהדים שלנו, ונקווה שנחזיר להם את השמחה ונפצה אותם על הדרבי".

ברוח אותם הדברים שאמר במסיבת עיתונאים, אלי גוטמן, דיבר אל שחקניו באסיפת הקבוצה ואמר: "תשכחו את מה שהיה ביום שבת ותתרכזו רק במשחק מחר. כל משחק זה משהו אחר וזה טבעו של הכדורגל. זה מעמד מחייב וכולם רוצים לזכות בגביע. בני יהודה יבואו לשחק עם שלושה בלמים ושמירה אישית על גילי ומחר אני אגלה לכם את הפתרון איך לפצח הגנה כזו". לאחר מכן הראה גוטמן קליפ של כל המשחקים של הפועל בגביע. אחד השחקנים הוסיף לאחר האימון: "אם לא ניקח תואר העונה, זו תהיה טרגדיה. נבוא מחר וניתן את הכל קודם כל בשביל האוהדים".

לגבי ההרכב, נראה כי גוטמן ימשיך עם אותו הרכב משבועות האחרונים עם דניאל דה רידר באגף שמאל וערן זהבי בקישור האחורי. בעמדת המגן הימני העדיף גוטמן לפתוח עם עומרי קנדה ההתקפי, שפתח על הספסל בדרבי, על פני דני בונדר. בהפועל מרוצים מקצב מכירת הכרטיסים כאשר 17 אלף אדומים כבר הבטיחו את המקום מחר בגמר.

הרכב משוער: וינסנט אניימה, עומרי קנדה, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, אביחי ידין, ערן זהבי, גילי ורמוט, דניאל דה רידר, איתי שכטר, מהראן לאלה.

בלדוט: "במשחק אחד הכל יכול לקרות"

מנגד, לגבי המשחק של בני יהודה מול מכבי חיפה בשבת, אמר מאמן הזהובים, גיא לוזון: "אין קשר בין משחק הגביע למשחק הליגה שייערך בשבת. את שניהם ננסה לנצח, זה תפקידנו כספורטאים, וזה הכל. בני יהודה לא מתרכזת במה שקורה בשבת, זה לא מעניין אותנו כרגע. מכבי חיפה תטריד אותנו רק אחרי גמר הגביע.

"הפועל היא קבוצה חזקה, אבל מאמן שמגיע לגמר רוצה לנצח, ולא משנה מי הקבוצה מולו. אין תירוצים להפסד", המשיך לוזון. "עם כל הכבוד, הפועל תל אביב זו לא ברצלונה, ואנחנו לא אינטר. נבוא לנצח".

גם קפטן הזהובים, אסי בלדוט, בטוח שקבוצתו תתן הכל - גם מחר, גם בשבת. "מבחינתנו כל משחק, גם באימון, צריך לתת את הכל, וכך נעשה. הפועל מציגה את הכדורגל הכי טוב בארץ, אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות, ונשתדל להביא תוצאה טובה. האוהדים שלנו בטירוף למשחק, ואני מקווה שנשמח אותם".

הערב לא תירגל לוזון הרכב פותח לקראת המשחק, אך על פי התכנון נראה שהוא יעלה עם שלושה בלמים, כשדין מורי צפוי לפתוח לצידם של איבן גארידו ואביב חדד במרכז ההגנה, כשאיציק עזוז יפתח בקישור האחורי ויפקח עין על גילי ורמוט בדומה למשחק הליגה האחרון בין הקבוצות. מיכאל זנדברג יפתח בהרכב.

מעל 12 אלף אוהדי בני יהודה הבטיחו את מקומם באצטדיון רמת גן. הזהובים יתפסו את שערים 3, 4, 11 ו-12. ראשי ארגון האוהדים "אריות יהודה" מתכננים שיירת אוהדים זהובה שתצא ב-16:00 מרחובות שכונת התקוה. השיירה תכלול משאית פתוחה שתוביל את הקרנבל, כשעל המשאית יהיה די. ג'יי ורקדניות ברזילאיות ובנוסף 10 כרכרות סוסים מקושטות בכתום במיוחד לקראת התהלוכה הססגונית. לשיירה יצטרפו כמובן גם רכבים פרטיים ואופנועים של אוהדי הקבוצה.

במסלול שנקבע בתיאום עם משטרת ישראל תצא השיירה משכונת התקוה, תעבור בדרך יגאל אלון ותרד לנתיבי איילון עד העלייה למחלף רוקח ומשם לאצטדיון רמת גן. השיירה תהיה מאובטחת על ידי ניידות משטרה ואופנועני משטרה שיפלסו את הדרך. אוהדי הקבוצה עמלו בימים האחרונים על הכנת תפאורה ותצוגת העידוד ביציע. בין השאר מתכננים שם דגלי פריסה, טון קונפטי, אלפי דגלונים כתומים וכן אלפי חולצות כתומות שנתרמו על ידי הספונסרים של המועדון, שטראוס ומעדני הטלה.

הרכב בני יהודה: דלה איינוגבה, עוז ראלי, איבן גארידו, אביב חדד, דין מורי, כפיר אדרי, איציק עזוז, מיכאל זנדברג, לירוי צעירי, אסי בלדוט, אלירן עטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully