וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיניקס ניצחה 101:107 את סן אנטוניו ועלתה לגמר המערב

הסאנס השלימו סוויפ ענק על הספרס, עם משחק גדול של נאש. טריפל דאבל מרשים של רונדו סידר לבוסטון 2:2 מול הקאבס

בעוד אורלנדו, פיניקס והלייקרס משייטות להם באלגנטיות לעבר הגמרים האזוריים, סדרה אחת מזכירה לנו כמה אנחנו אוהבים את הפלייאוף. בוסטון לא עושה חיים קלים ללברון ג'יימס והחברים בקליבלנד וניצחון87:97 קבע 2:2 בסדרה, שחוזרת כעת לאוהיו למשחק החמישי בליל שלישי. הסלטיקס הציגו כדורסל מלא התלהבות, שלטו בריבאונד (33:47), רצו 0:12 בסיום הרבע השלישי ופתיחת הרבע הרביעי ונהנו מיום ענק של רייג'ון רונדו שסיים עם טריפל דאבל מרשים: 29 נקודות, 18 ריבאונדים ו-13 אסיסטים.

בהמשך פיניקס סגרה הלילה כמו גדולה את הסיפור מול סן אנטוניו ועלתה לגמר המערב. החבורה המצוינת של אלווין ג'נטרי השיגה ניצחון חוץ נוסף בטקסס 101:107 על הקבוצה העצובה של גרג פופוביץ'. אחרי שהדיחה את דאלאס מי האמין שכך תסתיים הסדרה עבור הספרס הלוחמניים בסוויפ לא נעים בעליל (4:0) לעיני הקהל הביתי.

בוסטון - קליבלנד 87:97 (2:2 בסדרה)

בבוסטון זוכרים היטב מה קרה בפתיחת המשחק הקודם: הקאבס עלו בטירוף, פתחו יתרון דו ספרתי בזכות יכולת מופלאה של לברון ג'יימס, ולא הביטו לאחור. גם הערב היה נדמה שזה קורה, כשקליבלנד עלתה ליתרון 0:7 מהיר, אבל הפעם התעוררו הסלטיקס מוקדם, ובעזרתם של רייג'ון רונדו וריי אלן ירדו ביתרון 22:31 בסיום הרבע הראשון, ו-9 נקודות הפרש במחצית.

קליבלנד התעוררה שוב בפתיחת הרבע השלישי והחלה לנגוס בהפרש. שאקיל אוניל היה פעיל בצבע וקלע שני סלים מכריעים. 2:41 דקות לסיום הרבע, קבע אנדרסון ורז'או 67:67. הרבע הסתיים עם אסיסט נהדר של רונדו לטוני אלן שהעלה את הסלטיקס ליתרון 72:74 וסידר לרונדו טריפל דאבל בשלב מוקדם של המשחק.

הקאבס לא מצאו את הטבעת בפתיחת הרבע השלישי ובוסטון רצה וברחה שוב ליתרון 12. רק אחרי חמש דקות הצליח מו וויליאמס לקלוע סל ראשון לקליבלנד והקאבס חזרו לעניינים. לברון קלע חמש רצופות והוביל ריצת 0:9, אבל זה הכי קרוב שקליבלנד הגיעה במשחק. רונדו מצא את פירס באסיסט מספר 13 ולאחר מכן הוריד ריבאונד התקפה וקלע שתיים שסגרו את הסיפור. בסיום, בוסטון מנצחת 87:97.

מלבד רונדו, שכאמור סיים עם טריפל דאבל ענק של 29 נקודות, 18 ריבאונדים ו-13 אסיסטים, ריי אלן וקווין גארנט קלעו 18 כל אחד לסלטיקס. טוני אלן הוסיף 15. לברון ג'יימס קלע 22 למפסידים, הוריד 9 ריבאונדים, מסר 8 אסיסטים וגם איבד 7 כדורים למפסידים, שקיבלו רק 11 נקודות מהספסל. שאקיל אוניל קלע 17, אך לא שיחק כלל ברבע האחרון.

סן אנטוניו - פיניקס 107:101 (4:0 בסדרה)

מעטים האנשים אם בכלל שהאמינו שפיניקס תטאטא כך את הספרס. אפילו אחרוני אוהדי הסאנס לא חשבו שזה יהיה כל כך קל. הפסימסטים יאמרו שזה עוד יכול להתנקם בקבוצה מאריזונה ולהיות בעוכריה על כך שזה יצא לה כל כך קל ואולי היא תגיע כעת זחוחה לגמר האזורי, שם היא מחכה למנצחת בסדרה, שאולי גם תיגמר בסוויפ לטובת הלייקרס מול יוטה.

אף קבוצה לא חזרה בעבר מדפיציט של שלושה משחקים ואולי זה היה הגורם העיקרי שהכריע את המשחק הרביעי, גם הוא לטובת הסאנס. לאחר שעשו סדרה ענקית והדיחו את המדורגת השנייה באזור, דאלאס מאבריקס, סן אנטוניו הלוחמנית מודחת בבושת פנים לאחר טוטאה בקלות. איפה הלחימה, ההקרבה, הנחישות והציפורניים של הקבוצה של פופוביץ', שהייתה אוכלת את הפארקט בעבר. כל אלו לא היו במשחק הזה, כמו בכל הסדרה כולה, ולקבוצה כמו הספרס שחייה על הדברים הללו ולא עושה אותם אין זכות קיום בפלייאוף.

וזהו גם סיפורו של גלגל. שלושה חודשים בלבד לאחר שהיה עם רגל בחוץ, אמארה סטודמאייר היה האיש שהוביל את השמשות במשחק מצוין של 29 נקודות. פיניקס מגיעה לגמר מערב שלישי מאז 2005, אלא שהפעם היא גם תנסה להגיע לגמר NBA, לראשונה מאז 1993, אז כזכור נוצחה הקבוצה אותה הדריך פול ווסטפאל על ידי שיקגו הגדולה של מייקל ג'ורדן.

הספרס פתחו טוב את המשחק והובילו, אלא שרבע שני נהדר מבחינה התקפית של האורחים (19:31) העביר להם את ההובלה. המשחק המשיך להיות צמוד, כאשר הסאנס איבדו ברבע השלישי את נאש, שחטף בומבה של מרפק מטים דאנקן, דבר שהוריד אותו לקבל טיפול בחדרי ההלבשה. למיטיבי הזיכרון, נאש גם נפצע ושבר את האף בסדרה הקשוחה בין שתי הקבוצות בחצי הגמר ב-2007. אבל הוא חזר חם ועצום לרבע הרביעי, שם הוא קלע 10 מתוך 20 הנקודות שלו במשחק (9 אסיסטים) כדי לסחוף את הסאנס. פיניקס כבר עלתה ל-89:99, אבל הספרס לא אמרו נואש כשהצליחו להוריד ל-3 (עם מהלך של שלשה וזריקת עונשין) ל-2 (103:101) 26.5 שניות לסיום. הג'נרל מנג'ר של פיניקס סטיב קאר כבר החזיק את הראש וראה איך זה עומד לברוח לו, אבל פיניקס של המשחק והסדרה הייתה חדה ונחושה כל הדרך לניצחון ולסוויפ הענק.

מלבד אמארה ונאש, ג'ארד דאדלי סיים עם 16 נקודות, ג'ייסון ריצ'ארדסון 11 ו-8 ריבאונדים. בצד המפסיד, טוני פארקר קלע 22 נקודות, טים דאנקן 17 ו-8 ריבאונדים, גם ג'ורג' היל קלע 17, מאנו ג'ינובילי קלע 15 ביום מחריד מהשדה (2 מ-11), מאט בונר 14.

עדכון ראשון 1:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully