וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה אלופת אירופה בכדורסל

הקבוצה הטובה באירופה לכל אורך העונה לא נכשלה גם במבחן האחרון וניצחון 68:86 על אולימפיאקוס העניק לה את הגביע

קבוצת הכדורסל של ברצלונה זכתה הערב (ראשון) ביורוליג בפעם השנייה בתולדותיה וזאת אחרי שניצחה במשחק הגמר 68:86 את אולימפיאקוס. הקבוצה של צ'אבי פסקוואל, שהרשימה כל כך לכל אורך העונה ונחשבה לפייבוריטית לזכייה, הגשימה את התחזיות וחגגה ובצדק.

ברצלונה הגיעה למשחק כקבוצת ההגנה הטובה ביורוליג ופגשה את קבוצת ההתקפה הטובה ביותר, אבל הראתה שגם כשהמשחק רץ (בתחילת המשחק) והתוצאה גבוהה, היא עולה על אולימפיאקוס ותוך תצוגת כדורסל מרשימה זכתה בגביע היורוליג השני בתולדותיה.

הקבוצה של פסקוואל פתחה פער דו ספרתי כבר לקראת סיום הרבע הראשון, שמרה עליו לאורך דקות ארוכות וגם כשהיוונים הצליחו לצמק למינוס חמש באמצע הרבע השלישי, היא מצאה תשובות מהירות וחזרה להוליך בפער מבטיח.

בעוד חואן קרלוס נבארו מפזר שלשות חשובות לאורך המשחק, בארסה נהנתה מתרומה של כל שחקן שהיה על המגרש. מפראן ואסקז שעשה עבודה הגנתית מצוינת בדקות בהן קבוצתו החלה לפתוח את הפער ברבע הראשון, דרך פיט מיקל שקלע נקודות חשובות במחצית הראשונה ועד בוניפאסה נ'דונג, שתרם נקודות יקרות ברבע השלישי.

לכל אלו וכמובן שלויקטור סאדה, ריקי רוביו, ג'אנלוקה באזילה וטרנס מוריס, לאולימפיאקוס לא הייתה תשובה. ברצלונה ניצחה אחרי שלכל אורך העונה הראתה שהיא הקבוצה החזקה באירופה והיום למעשה השלימה מאזן 2:20 במפעל היבשתי. אולימפיאקוס תנסה לשבור את הבצרות שחלה מאז 1997, בשנה הבאה.

חואן קרלוס נבארו (שמאל) שחקן ברצלונה מול סופוקליס שחורציאניטיס שחקן אולימפיאקוס. רויטרס
הפציץ כרגיל. נבארו/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1

המשחק נפתח בקצב מהיר ועם התקפות קצרות ואחרי שלשה בכל צד, הורה לוח התוצאות על 5:5, דקה וחצי בתוך המשחק. המשחק המשיך להיות צמוד גם בדקות הבאות, כשבכל פעם שחואן קרלוס נבארו קולע בצד אחד, בארסה לא מצליחה לבצע עצירה וסופגת מתחת לסל, אבל שלשה של ריקי רוביו, שקבעה 13:17, כבר נתנה את האות לשינוי. הקבוצה של צ'אבי פסקוואל החלה לעשות שרירים גם בהגנה, הרבה בזכות פראן ואסקז, פיט מיקל ייצר נקודות והיתרון תפח ל-13:24 ובסיום הרבע 19:28 לברצלונה.

רבע 2

הרבע השני נפתח בקצב דומה לזה בו נגמר הראשון וגם כשאולימפיאקוס הצליחה להוריד ל-35:28, הרבה תודות לדקות טובות של פפאלוקאס, נבארו ואחר כך לורבק תפרו שלשות והחזירו את קבוצתם לטווח בטוח יותר וליתרון דו ספרתי. "לה בומבה" עוד המטיר שלשה נוספת כדי להקפיץ את בארסה ליתרון שיא של 32:46 לפני שהיוונים הורידו ל-47:36 בסיום המחצית.

רבע 3

אולימפיאקוס פתחה את המחצית השנייה עם ארבע נקודות רצופות והרבה התלהבות, שסייעה להם להוריד למינוס 7. עכשיו המומנטום עבר לצד היווני וכשנבארו קלע מחוץ לקשת והעלה ל-10, צ'ילדרס עשה זאת בצד השני והתעקש להשאיר את היוונים בתמונה. פפאלוקאס כבר הוריד ל-52:47 בלבד, אבל זה בדיוק היה הטריגר שבארסה הייתה צריכה להתעורר ונ'דונג וסאדה הוליכו ריצת 0:8 בדרך ל-47:60 ול-50:64 בסיום הרבע.

רבע 4

ברצלונה ביקשה לסיים את המשחק בצורה חדה ומהירה וכשם ששמרה על ריכוז גבוה לאורך מרבית 30 הדקות הראשונות, כך עשתה ברבע הרביעי כשעלתה במהרה ליתרון שיא של 50:66 ואחר כך 52:71. אולימפיאקוס עוד קיזזה קצת, אבל לא באמת הצליחה להתקרב שוב ובסיום 68:86 לברצלונה.

שחקני קבוצת הכדורגל של ברצלונה צופים בגמר היורוליג, במרכז בויאן קרקיץ'. רויטרס
לפחות קבוצה אחת של המועדון היא אלופת אירופה. צ'אבי, פויול ושאר החבר'ה/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לברצלונה: חואן קרלוס נבארו 21 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, פיט מיקל 14 ו-5 ריבאונדים, ריקי רוביו 9, ארזם לורבק וטרנס מוריס 8 נקודות כל אחד, ויקטור סאדה ובונפיס נ'דונג 7 נקודות כל אחד, ג'יאנלוקה באזילה ופראן ואסקז 6 כל אחד.

קלעו לאולימפיאקוס: ג'וש צ'ילדרס 15 ו-6 ריבאונדים, לינאס קלייזה 13, תיאו פאפאלוקאס 12 ו-3 אסיסטים, מילוש תיאודוסיץ' 10, איוניס בורוסיס 9 ו-5 ריבאונדים, שחורציאניטיס 6,
ניקולה וויצ'יץ' 2, מאברוקפאלידיס 1, יותם הלפרין שיחק ולא קלע.

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוזים ל-2: ברצלונה 18 מ-31 (58 %), אולימפיאקוס 19 מ-39 (48%)

אחוזים מהעונשין: ברצלונה 14 מ-18 (77%), אולימפיאקוס 9 מ-16 (56%)

אחוזים ל-3: ברצלונה 12 מ-28 (42%), אולימפיאקוס 7 מ-14 (50%)

ריבאונדים: ברצלונה 30, אולימפיאקוס 27

אסיסטים: ברצלונה 18, אולימפיאקוס 10

חסימות: ברצלונה 8, אולימפיאקוס 4

חטיפות: ברצלונה 7, אולימפיאקוס 8

איבודים: ברצלונה 10, אולימפיאקוס 12

אוהדי ברצלונה בכדורסל. רויטרס
חגגו תואר יורוליג שני בהיסטוריה של המועדון. אוהדי ברצלונה בפריס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully