וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה את בני השרון 82:104

הצהובים עלו ל-1:2 על בני השרון, ראשל"צ הדהימה עם 78:87 במלחה וצימקה ל-2:1 מול ירושלים. גלבוע/גליל כבר בפיינל פור

אחרי ערב דרמטי במיוחד אתמול (ראשון) שלשיאו הגיע עם השלשה הנהדרת של דנילו פינוק מנתניה, הושלמו הערב משחקי מספר 3 הנותרים, עם הפתעה אחת, סופה של סדרה אחרת, מאבק תחתית לוהט, ומשחק אחד עם תוצאה ידועה מראש. בני השרון קיוותה לנס, אבל לא עשתה הרבה יותר מזה, וחטפה על הראש 104:82 ממכבי תל אביב, שעלתה ליתרון 1:2 בסדרה, ותוכל לסיים את העבודה ביום חמישי הקרוב. מכבי ראשון לציון נהנתה מערב שיא של יהוא אורלנד, והשיגה ניצחון חוץ ענק במלחה, 87:78 אחרי הארכה, שהחזיר את קבוצתו של בירנבוים ל-2:1 בסדרה.

עודד קטש וגלבוע/גליל המשיכו ביכולת המצויינת שלהם, ניצחו גם הערב את עירוני אשקלון (76:94) והשלימו סוויפ נאה, 0:3 על קבוצתו של בית הלחמי, כדי להיות הקבוצה הראשונה שמבטיחה את מקומה בפיינל פור. בפלייאוף התחתון שמרה עירוני נהריה על יתרון הביתיות שלה כשהשיג ניצחון גדול על הפועל חולון 76:82, והיא רחוקה 40 דקות בלבד מהבטחת מקומה בליגת העל גם בעונה הבאה.

מכבי תל אביב – בני השרון 82:104 (מכבי ת"א מוליכה 1:2 בסדרה)

עושה רושם שגם האופטימים באנשי בני השרון ידעו ששני המשחקים שאחרי הניצחון הגדול של הקבוצה ביד אליהו, לא הולכים להיות פשוטים. דן שמיר דיבר אחרי שני המשחקים על ההתאמות שקבוצתו צריכה לעשות, אבל אחרי שתי תבוסות רצופות כבר די ברור שהניצחון של בני השרון במשחק הראשון היה בעיקר תודות לתצוגות ענק של יצחקי וסטיל. במשחקים רגילים, קבוצה מול קבוצה, אין לבני השרון באמת מה למכור מול האלופה, שגם הערב לא התקשתה יתר על המידה כדי להביס ב-22 יתרון, לעלות ליתרון 1:2 בסדרה וכמעט ולהבטיח את מקומה בפיינל פור.

בשונה מאוד מהמשחק הראשון, אז פתחה בני השרון פער גדול ושמרה עליו עד הסיום, הפעם הגיעו הצהובים מוכנים, פתחו בכל הכוח וטסו ליתרון 7:20 כבר אחרי 6 דקות, בראשותם של דיאור פישר ואנדרו ויז'נייבסקי. בלות'נטל גם הוא הצטרף לחגיגה, אבל בבני השרון הצליחו סוף סוף להתעורר, פי ג'יי טאקר החל לעבוד, והאורחים עלו על הלוח והחלו להתקרב. ויז'נייבסקי דאג שהם יישארו רחוק, והצהובים הוליכו 16:27 בסיום הראשון. האורחים אותתו שהם לא מוותרים כל כך מהר ברבע השני, ו-5 נקודות של יצחקי קירבו את בני השרון עד פיגור 6 בלבד. יניב גרין נקרא אל הפרקט והגיב עם 6 נקודות, ויחד עם משחק טוב של אלן אנדרסון הקפיץ את הפער ל-10, אבל בני השרון הלכה פנימה אל קלנסי ששמר אותה קרוב. דווקא בשתי הדקות האחרונות של הרבע כשלו שחקניו של דן שמיר, ואיפשרו למכבי להוביל בפער דו ספרתי, 40:53 במחצית.

בני השרון לא ממש עלתה אל הפרקט בתחילת הרבע השלישי, ומכבי ניצלה זאת כדי לרוץ ל-0:8 עם סל ועבירה של פישר, שקבעה יתרון 21. בני השרון פשוט לא הצליחה למצוא סל שדה במשך יותר מ-4 דקות, ומנגד המשיכה לחטוף מבלות'נטל ופניני. סטיל הזכיר לחבריו שגם הם מסוגלים לקלוע כשצלף שלשה, וסל ועבירה של טאקר הוריד ל-18. פרקינס מצא שלשה נדירה עבורו במשחקים האחרונים, והוריד את הצהובים ביתרון 57:79 בסיום השלישי. יצחקי תפר שלשה בפתיחת הרבע האחרון, וסל ועבירה שלו בהמשך כבר הוריד ל-15, אבל לבד הוא לא היה יכול לעשות הרבה, חבריו לקבוצה פשוט לא שמרו, ואפילו דרק שארפ הותיק זכה לצלוף שלשה, ובעוד האלופה הלכה והגדילה את יתרונה, בדרך לדריסה קלילה.

קלעו למכבי תל אביב: דורון פרקינס 21 (6 אסיסטים, 6 ריבאונדים), דייויד בלות'נטאל 16, דיאור פישר 15, אלן אנדרסון 12, יניב גרין (5 ריבאונדים) וגיא פניני 9 כל אחד, רביב לימונד 7, אנדרו ויז'נייבסקי (5 אסיסטים) 5, צ'אק איידסון (7 ריבאונדים) ודרק שארפ 3 כל אחד.

קלעו לבני השרון: פי ג'יי טאקר (9 ריבאונדים) ורון סטיל 18 כל אחד, אורי יצחקי 12, סם קלנסי 11, בן רייס 9, שון ג'יימס 7 (8 ריבאונדים), ארז כץ 5, קוקי בלצ'ר (10 דקות) 2.

הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון 87:78 (בהארכה) (ירושלים מובילה 1:2 בסדרה)

לאורך כל הסדרה מול הפועל ירושלים, אמרו בראשון לציון שהתוצאות לא משקפות את ההבדלים בין שתי הקבוצות. ובאמת, שחקניו של אפי בירונבוים היו בתמונה לאורך כל שני המשחקים הראשונים, ואלמלא זריקה לא מוצלחת כזו או אחרת, היא היתה יכולה להיות במצב אחר לגמרי. הערב סוף סוף הדברים התחברו לראשון, וזה הגיע מכיוון לא צפוי: יהוא אורלנד במשחק השיא שלו בקריירה הרג את קבוצתו של גודס מחוץ לקשת, כפה על ירושלים הארכה, וניצח אותה במו ידיו, כדי להחזיר את הכתומים לחיים, ולפיגור 2:1 בסדרה. הכל פתוח.

ראשון ידעה שהיא חייבת ניצחון ועלתה ממוקדת מאוד בהתקפה ברבע הראשון, כשמגי מעניש פעמיים מבפנים, אבל שלשות של נעימי וג'טר העניקו את היתרון לירושלים. הקצב הנהדר של הכתומים נמשך עם 5 נקודות של אורלנד, ששלשה שלו העלתה את ראשון ליתרון 12:17. אורלנד המשיך להפציץ מחוץ לקשת, ירושלים התקשתה מאוד בהתקפה, וקבוצתו של בירנבוים ירדה ביתרון 16:24 בסיום הרבע הראשון. שתי הקבוצות לא מצאו את הטבעת בפתיחת הרבע השני, אבל ירושלים התעוררה ראשונה, ושלשה של סימונס יחד עם שני מהלכי חדירה טובים של קוקיה העלתה את ירושלים ל-27:28. אוניקווה ובן שימול החזירו את היתרון לאורחים, וראשון לציון ירדה ביתרון 36:39 בסיום המחצית הראשונה.

ירושלים פתחה נהדר את המחצית, ופצחה בריצת 3:12, בראשותו של סימונס, שהעלתה אותם ליתרון 6. דארל טאקר הוציא את האורחים מהקיפאון בו היו שרויים, והוסיף שלשה שקירבה את ראשון עד פיגור 4 בלבד. ראשון שוב הלכה אל אורלנד שתפר שלשה מחוץ לקשת, וירדה בפיגור 3 בלבד בסיום הרבע השלישי, 53:56. קוקיה המשיך בערב הנהדר שלו כשהקפיץ את הקהל המקומי עם שלשה גדולה, אבל האורחים נותרו צמודים מאוד, ו-2 דקות לסיום השווה טאקר עם שלשה ל-68:68. ירושלים איבדה את הראש כשנעימי איבד כדור קריטי, ראשון הלכה אל אוניקווה שחדר נהדר לסל והעלה את האורחים ליתרון 2, 15 שניות לסיום. ג'טר קבר שתיים מהקו, ראשון הלכה אל טאקר שניסה זריקה משוגעת שהלכה החוצה, והשתיים הלכו להארכה.

אורלנד פתח את ההארכה עם שתי שלשות גדולות ששמו את האורחים מלפנים, בעוד ירושלים לא מצאה את עצמה בהתקפה. שחקניו של גודס כבר צימקו שוב לנקודה, אבל אז הגיעה עוד שלשה ענקית של אורלנד, וראשון הוליכה ב-4, דקה לסיום ההארכה. המארחים שוב איבדו, ואז לקח מאיר טפירו את הכדור, חדר בקלילות על יוגב אוחיון, והסל שלו כפה על האקסית מירושלים משחק נוסף, והחזיר את ראשון לציון לחיים בסדרה.

קלעו להפועל ירושלים: אורי קוקיה (10 ריבאונדים) וטרה סימונס 19 כל אחד, פו ג'טר 11, יובל נעימי 9, ליאו ליונס ודיז'ון תומפסון 7 כל אחד, יוגב אוחיון 4, ברנדון האנטר 2, שרון ששון שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: יהוא אורלנד 26 (8 מ-15 לשלוש), ארון מגי (12 ריבאונדים) ודארל טאקר 14 כל אחד, אוגונה אוניקווה 13, מאיר טפירו 8 (5 אסיסטים), לארי אובאנון ואבי בן שימול 6, איתי לב שיחק ולא קלע.

הפועל גלבוע/גליל עליון – עירוני אשקלון 76:94 (גלבוע/גליל ניצחה את הסדרה 0:3)

לא מעט דיבורים נשמעו בגנותו של גל מקל העונה, לאחר שהרכז שהחליט שלא לשחק בסופו של דבר במכבי תל אביב, חזר אל קבוצתו של עודד קטש, וערער מעט את הכימיה אצל הצפוניים. גם השילוב שלו עם ג'רמי פארגו לא העלה יותר מדי חיוכים אצל אנשי הגליל, אבל הערב מקל הגיע לעבודה, בעיקר ברבע האחרון, ונקודות קריטיות שלו עצרו ריצה של אשקלון, העניקו את הניצחון לגלבוע/גליל, ושלחה את אשקלון הביתה, בעוד מקל וקטש מחכים כבר בחצי הגמר.

מורן רוט העלה את האורחים ליתרון, אבל 4 נקודות של רנדל בצירוף שתי שלשות של דאוול העלו את קבוצתו של קטש ליתרון מוקדם, 7:16. טולברט צלף מחוץ לקשת, אבל הקצב המצויין של הגליל נמשך, רנדל ודאוול אימללו את ההגנה של האורחים והעלו את המארחים ליתרון 10, 16:26 בסיום הרבע הראשון. גלבוע/גליל נרגעה מעט, פארגו עשה שלוש עבירות בלתי מחוייבות, והוסיף להן גם עבירה טכנית, ששלחה את אשקלון לקו ואת הגארד לספסל. גם בלעדיו הסתדרו המארחים, כשאלישי כדיר תפס אחריות, החל לאסוף ריבאונדים ולתרגם אותם לנקודות, שהותירו את גליל ביתרון דו ספרתי, והוריד אותה עם 35:48 במחצית.

עומאר סניד סוף סוף החל לתת את התפוקה שמצפים ממנו במחצית השניה, אבל גם נקודות שלו וגם שלשה של סיילס לא הצליחו לקרב את אשקלון, כשגורדון החזיר באחת משלו וגליל/גלבוע הוליכה 46:61. אשקלון נאבקה כדי לחזור, אבל המארחים ירדו ביתרון 54:67 בסיום הרבע השלישי. טולברט ניסה להעיר את חבריו, ולמרות ערב אישי חלש שלו, הצליח להוריד את הפער לפיגור חד ספרתי, 5 דקות לסיום. או אז הגיע גל מקל, אותו מקל שלא לקח על עצמו מספיק בתקופה האחרונה, וב-4 נקודות רצופות העלה את גליל ליתרון 15, שתי דקות לסיום, ממנו אשקלון כבר לא הצליחה לחזור, ונפרדה באופן רשמי מהעונה.

קלעו לגלבוע/גליל: בריאן רנדל 24 (6 ריבאונדים), גוני יזרעאלי ודיון דאוול (7 ריבאונדים) 17 כל אחד, גל מקל 13, אלישי כדיר 11 (7 ריבאונדים), איזייה סוואן 5, ג'רמי פארגו (7 אסיסטים) ודגן יבזורי 3 כל אחד, מרכוס קאזין 1.

קלעו לאשקלון: ברוקס סיילס 20, בריאן טולברט ועומאר סניד 15 כל אחד, קורי קאר 10, מורן רוט 9, אוויס וויאט 3, דרור דוידי ואבי סוכר שיחקו ולא קלעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

עירוני נהריה – הפועל חולון 76:82 (נהריה מובילה 1:2 בסדרה)

איזו סדרה מתבשלת בפלייאוף התחתון. המון אמוציות, המון מאבקים והרבה מלחמה על הבית, כשכל קבוצה עדיין מסרבת להפסיד בבית. גם הערב צריך דורסמן לרדת מאוכזב, לאחר ששחקניו שוב איבדו את היתרון שבנו לעצמם, ועתה הם עומדים עם הגב אל הקיר, כשהם יודעים שהפסד באולם הפחים ביום חמישי יוריד אותם בחזרה אל הליגה הלאומית. מנגד, נהריה הציגה הערב משחק לחימה נהדר, בעיקר ברבע האחרון, ופשוט רצתה את המשחק יותר מהאורחים. מה שבטוח הוא שהסדרה הזו עוד רחוקה מאוד מלהיות גמורה, וחולון בוודאי לא הולכת לוותר בקלות, בטח לא בבית.

הפתיחה היתה כולה של האורחים, שעלו ליתרון מוקדם תודות לנקודות של ג'ון תומאס ויוני ניר, אבל נהריה הגיבה עם נקודות של שעשוע ודילייני, ושלשה של גריר העלתה את המארחים ליתרון. היתרון המשיך לעבור מיד ליד, ו-ווייקן קלי בג'אמפ נהדר עם הבאזר הוריד את חולון ביתרון בסיום הרבע הראשון, 15:16. המשחק הצמוד נמשך גם ברבע השני, כשנהריה בורחת ל-6, אבל יצקן עם יד חמה מחוץ לקשת שמר את חולון קרוב. חולון המשיכה לחרוק בהתקפה, לקחה זריקות לא טובות, ונהריה עלתה ליתרון 6 בעזרתם של גריר ורוברטס שקבעו 24:30. המשחק החל להתחמם, אבל גם זה לא עצר את נהריה, שהמשיכה בריצה שלה וירדה ביתרון 29:40 בסיום המחצית.

קבוצתו של דורסמן נראתה מצויין ברבע השלישי, הכדורים של בראטיץ' החלו להיכנס, וחולון רצה ל-11:22 בדרך לשיוויון 51:51. אוהדי חולון כבר הרגישו שהמשחק הולך בכיוון שלהם, כשתומאס הוריד את קבוצתם ביתרון נקודה בסיום הרבע השלישי, 59:60. המשחק המשיך להיות צמוד, אבל דווקא המקומיים תפסו את השליטה בעזרתו של פול דילייני. דילייני היה גם זה שהעלה את נהריה ליתרון 4, 40 שניות לסיום. קלי עוד הצליח להוריד ל-3, אבל סטיבן סמית' דייק פעמיים מהקו, קלי החטיא את הג'אמפ שלו, ונהריה חגגה ניצחון חשוב מאוד, ששם אותם בעמדה מצויינת לסגור את הסדרה ביום חמישי, ולהבטיח סופית את הישארותם בליגת העל.

קלעו לנהריה: סטיבן סמית (10 ריבאונדים) ולמאר גריר 22 כל אחד, פול דילייני 19, ברק פלג 5, דניאל גור אריה, ג'רון רוברטס ואדם בולינג'ר 4 כל אחד, עודד שעשוע 2, ליאור שגב (8 אסיסטים) לא קלע.

קלעו לחולון: סשה בראטיץ' 20, ג'ון תומאס 15 (8 ריבאונדים), יריב יצקן 14 (4 מ-5 לשלוש), וייקין קלי 11 (7 ריבאונדים), ניב ברקוביץ' 5, יוני ניר וטייטוס אייבורי 4 כל אחד, אנטוניו גרייבס 3, שון דניאל וליאור ליפשיץ לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully