וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”למה מכבי חוגגים כאילו לקחו אליפות?”

שחקן בהפועל עקץ את הצהובים על הבונקר בדרבי ועל השמחה מה-0:0. הקבוצה תועמד לדין על התפרעות אוהדיה. ז'אן: "זה מתוק מאוד"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

עוד לפני הדרבי בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב הערב (שבת) כבר היה ברור דבר אחד: מבחינה עירונית, העונה הזאת הולכת אל האדומים, שכבר ניצחו פעמיים את הצהובים. אלא שדווקא במשחק השלישי, החשוב מכל, לא הצליחה קבוצתו של אלי גוטמן למצוא את הניצחון או את השער, וה-0:0 בו סיימו עם מכבי תל אביב היה שווה ערך להפסד, בגלל ניצחונה של מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים (1:2). בסיומו של המחזור ה-34, מכבי חיפה חזרה אל המקום הראשון, ואלא אם כן יקרה משהו בלתי צפוי במחזור האחרון, הפועל תל אביב לא תזכה באליפות השנה. הפועל תל אביב תועמד לדין באשמת התפרעות אוהדיה, שאף זרקו רימוני עשן לפני פתיחת המשחק.

"דווקא היום זה לא נכנס"

מאמן הפועל תל אביב, אלי גוטמן, נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה ואמר לשחקניו המאוכזבים: "אסור לנו לחשוב על המשחק הזה. אסור לנו לשקוע בו, יש לנו ביום שלישי משחק מאוד חשוב במעמד הנשיא וכל אחד רוצה להיות שם". גוטמן המשיך ואמר לשחקניו, שהבינו כי ייתכן מאוד שהאליפות חמקה להם: "תרימו את עצמכם, שום דבר עוד לא נגמר".

לאחר מכן יצא המאמן, ואמר לתקשורת על המשחק: "אין מה לעשות, שיחקנו הערב מול מכבי שבאה לעשות משחק הגנה. אין לי טענה אליהם, ועם כל זאת הגענו למספיק מצבים כדי לכבוש. הרגשתי בבעיטה של דאגלאס דה סילבה למשקוף שזה לא זה וזה לא נכנס היום. דווקא היום". גוטמן המשיך ואמר: "אין לי טענה אחת כלפי השחקנים שלי. אתה משחק נגד קבוצה שמשחקת עם 9 שחקנים בהגנה, אז אתה לא יכול ליצור מצבים. נגד בני יהודה ובית"ר ירושלים היו לנו מהלכים של דאבל פס שנכנסו".

כשנשאל המאמן מה אמר לשחקניו כשירדו אל חדרי ההלבשה, אמר גוטמן: "אמרתי לשחקנים שלי שאני גאה בהם, ושידאגו להיות בשיאם ביום שלישי". כשנשאל האם מאבק האליפות הסתיים, אמר המאמן: "אני לא זה שצריך להגיד את דעתי, אני צריך רק להתעסק בקבוצה שלי. אם במשחק האחרון בני יהודה תשחק מול חיפה כמו שמכבי שיחקו פה, הכל פתוח. אני מקווה שרוח הספורט תהיה שם". אחד משחקני הפועל תל אביב אמר לאחר המשחק: "זאת בושה איך מכבי הגדולה לא ניצחה והשחקנים שלה חוגגים כאילו הם זכו באליפות. אם הייתי אוהד של מכבי הייתי מתבייש".

וינסנט אניימה ניסה לשמור על אופטימיות, ואמר לעיתונאים: "אם בני יהודה תנצח בשבוע הבא את חיפה, אכין לאיינוגבה ארוחה גדולה. בבקשה בני יהודה, בבקשה תנצחי". לאחר מכן הרצין השוער, ואמר: "הדברים האלו קורים בחיים והמזל לא היה לצידנו היום. מכבי הגנה טוב, הגענו למספיק הזדמנויות אבל לא היה לנו מזל. האווירה בחדר ההלבשה פשוט איומה, ולא הייתי ממליץ לאף אחד להתקרב לשם, אבל אני לא חושב שהפסדנו את האליפות היום. הכל עוד יכול להיות בכדורגל, ואולי בני יהודה יבואו וינצחו אותם. אני קודם כל חושב שאנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו, לצאת לטדי ולנצח. אם ננצח שם, נקווה לתוצאה טובה במשחק של חיפה".

על העובדה שאוהדי מכבי חגגו בסיום המשחק את אובדן הנקודות של הפועל, אמר אניימה: "יריבות כזאת יש בכל העולם. אין מה להגיד על זה יותר מדי. הם נהנים מזה, הם חוזרים הביתה ופותחים שמפניה, מה אני יכול כבר להגיד על זה". על ההמשך אמר אניימה: "הגביע זה מפעל אחר ומשחק אחר. אנחנו נבוא לשחק טוב, ואני מקווה שנזכה. אנחנו עדיין מאמינים ויש לנו עועד דברים להשיג העונה. אני מקווה שננצח את שני המשחקים הבאים.

"זה מאוד מאוד מתוק"

מנגד, כצפוי, במכבי תל אביב חגגו את התיקו המאופס, שבעיקר קלקל לאדומים את העונה. מאמן מכבי תל אביב אבי נמני אמר בסיום: "הבטחנו היום את המקום שלנו באירופה בשנה הבאה וזו הייתה המטרה שלנו מתחילת העונה ואני שמח שהיום השגנו אותה. זה היה מאוד מאוד קשה, כי עברנו השנה הרבה מאוד תלאות. צריך לזכור שהתחלנו את העונה רק עם שני זרים מפני שלא היה לנו בעל בית בקיץ. לאחר מכן הצטרפו עוד שלושה זרים והם לא היו בכושר".

נמני המשיך לנתח את העונה ואת הסיבות שהביאו ליציאתה ממאבק האליפות כשאמר: "צריך לזכור את החיסרון של בוזגלו. היו לנו הרבה קשיים בדרך. נהרס לנו האיזון בקבוצה. היינו גם הקבוצה היחידה שלא התחזקה בינואר. היה קשה מאוד להיצמד לצמרת. צריך להיות הוגנים: גם מכבי חיפה וגם הפועל תל אביב יותר טובות מאיתנו ובגלל זה מטרותינו היו רק להגיע לאירופה. עמדנו בזה ואנחנו מרוצים".

על כך שייתכן והרסה מכבי להפועל את האליפות העונה, אמר נמני: "אני לא מתעסק בלהרוס או לבנות לאחרים. הייתה לנו מטרה והתמקדנו אך ורק בה. היום המטרה הושגה ואנחנו מרוצים". על חגיגות האוהדים שלו, שחגגו בעיקר את כאבם של האדומים אמר המאמן: "אוהדים זה אוהדים ולדרבי יש ערך מעבר למשחק רגיל, אבל חייבים להגיד שגם השחקנים הבינו שאנחנו צריכים לשחק על תוצאה. תיקו הספיק לנו".

ליאור ז'אן הסביר את השמחה הצהובה הגדולה: "קודם כל שיחקנו על הכבוד, רצינו להחזיר אותו בשביל האוהדים, המועדון. הרבה זמן לא שיחקנו כדורגל טוב בדרבי ולא עשינו משחקים טובים. השגנו את מה שרצינו היום וזה היה עוד צעד למטרה שהצבנו לעצמנו, להגיע לאירופה". ז'אן נשאל עד כמה מתוקה הנקודה הזו ואמר: "זה מתוק מאוד. זו תוצאה טובה בשבילנו וזה קודם כל בשביל האוהדים וזה הכי חשוב".

על היכולת של מכבי שהשתפרה מאז ההפסד למכבי חיפה ביום שני האחרון אמר ז'אן: "כל ההתעסקות שהייתה במשחק נגד חיפה חילחלה לשחקנים. כנראה שנפגענו מזה. אבל לא צריך להסיק יותר מדי מסקנות משבוע שעבר ולקחת את זה למקומות לא נכונים. היו דיבורים על מכירה ועל זה שפתחנו רגליים, פשוט נפלנו ליום טוב ושיחקנו לא טוב בכל חוליות הקבוצה. אמרתי כבר מקודם שהרבה זמן לא עשינו תוצאה טובה בדרבי. האהודים היו צמאים לזה וגם הקהל, להחזיר את הכבוד. תיקו זו תוצאה טובה. בתקופה הנוכחית אנחנו זקוקים לנקודה הזאת". על החזרה לאירופה אחרי כמה שנים שמכבי לא הייתה שם: "זו מטרה גדולה עבורנו וחשוב מאוד למועדון לחזור אחרי כמה שנים לאירופה וכולנו מאוד שמחים".

הבעלים מיטש גולדהאר, שצפוי לחזור למולדתו הלילה, נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה, לחץ את ידי השחקנים והחמיא להם על המאמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully