וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר היורוליג: הגביע מונח על הפרקט

ברצלונה ואולימפיאקוס, שתי הקבוצות הטובות ביבשת, מחפשות גביע שני בתולדותיהן בגמר היורוליג (22:00, ער’ 5). בכר ישפוט

שתי הקבוצות הטובות באירופה, ברצלונה ואולימפיאקוס, תאבקנה ביום ראשון בערב על הפרס הגדול והיוקרתי מכולם - גביע היורוליג. ברצלונה הרשימה לאורך כל העונה ורבים מחשיבים אותה כפייבוריטית לזכייה, אולם מנגד ניצבת אולימפיאקוס, הרעבה לתואר אירופי, שיסיר ממנה את תדמית הלוזרית, תדמית שבארסה מכירה טוב בעצמה. לפני 12 שנה שתי הקבוצות נפגשו באותו מעמד, ואז היו אלה היוונים שניצחו וזכו בכתר. מאז, אולימפיאקוס לא זכתה בתואר אירופי, ובמועדון מייחלים להצלחה אחרי שנים עקרות גם בליגה היוונית, אשר בה שולטת היריבה הגדולה פנאתינייקוס. ברצלונה הניפה את הגביע ב-2003, ולאחר שנים בהן כשלה במעמדים הגבוהים, היא העמידה השנה קבוצה מלהיבה ואיכותית, שהציגה לאורך השנה את הכדורסל הטוב ביבשת.

הקטאלנים, עם ההגנה הטובה ביבשת (ספגה 64.6 נקודות למשחק) יודעים כי השנה הזאת היא השנה שלהם, אבל יהיו חייבים להוכיח זאת מול יריבה קשה ובעלת שחקנים מנוסים מאוד, שכן אולימפיאקוס של תיאו פפלוקאס היא קבוצת ההתקפה הטובה באירופה (קלעה 87.6 למשחק). שני מועדוני-על, שחקנים מוכשרים ומנוסים וקרב סגנונות במפגש שמבטיח לנו משחק נהדר, שאחד משלושת השופטים שזכו לכבוד לשפוט בו הוא סמי בכר.

לפני הגמר יתקיים משחק על המקום השלישי בין שתי המאוכזבות של הפיינל פור, כשפרטיזן בלגרד וצסק"א מוסקבה תתעמתנה ביניהן (19:00, 5+ לייב).

פסקוואל: "הם יודעים איך למצוא את החסרונות של היריבה"

הכדורסל הקבוצתי של ברצלונה הביא אותה למעמד הגמר, והקטאלונים הוכיחו שהם יודעים גם להילחם ולהציג משחק קשוח כשהם חייבים. בחצי הגמר מול צסק"א מוסקבה לא ראינו כדורסל גדול מצד הבלאוגרנה, אבל הם ידעו לעשות את העבודה, וגברו על הרוסים בעזרת משחק מצוין של ריקי רוביו ופראן ואסקז בדקות האחרונות. מהסגל שזכה באליפות אירופה 2003 נותר רק חואן קרלוס נבארו, אבל הוא לא בעל הניסיון היחיד, שכן גם טרנס מוריס, ארזם לורבק וג'אנלוקה באזילה רשמו בעבר הופעה בגמר. אגב, מוריס יהיה השחקן הראשון בהיסטוריה של היורוליג שהגיע לשלושה משחקי גמר רצופים בשלוש קבוצות שונות.

לברצונה יש יתרון של 4:8 במאזן ההיסטורי בין שתי הקבוצות, אולם מאמנה צ'אבי פסקוואל יודע שהנתון הזה לא שווה דבר לאחר פתיחת המשחק. "מה שקרה בעבר שייך לעבר ואין לו השפעה על ההווה, אנחנו יודעים שיהיה קשה מול קבוצה טובה כמו אולימפיאקוס, הם טובים בכל עמדה, מאוד פיזית והם יודעים איך למצוא את החסרונות של היריבה", אמר מאמן ברצלונה. "אני נסעתי במכונית 1,000 קילומטר לרומא, כדי לראות את ברצלונה מפסידה לאולימפיאקוס ב-1997, אני זוכר את ההרגשה אחרי ההפסד, ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהאוהדים שלנו לא יחזרו מפריס עם אותה תחושה".

"הריבאונד הוא נקודת המפתח במשחק", אמר פסקוואל, "זה יקבע את מהלך המשחק, אנחנו חייבים לשלוט בצבע ולאבד מעט מאוד כדורים. אנחנו עם מוטיבציה אדירה, אבל חייבים להיות סבלניים ולאבד כמה שפחות כדורים. אנחנו לא רוצים לרדוף אחרי היריבה שלנו בגמר, אולימפיאקוס היא קבוצת ההתקפה הכי טובה ביורוליג. יש לנו אפשרות לעצור את הגארדים שלהם, אבל ברור שכמות האיבודים, הריבאונד והאחזוים משלוש יהיו המפתחות של המשחק".

פפאלוקאס: "זאת ההזדמנות להוכיח מי אנחנו"

לאורך העונה התמודדה אולימפיאקוס עם צלו של העבר. המועדון היווני, שהשקיע מיליוני דולרים מאז 1997 בתקווה לשחזר את ההישג ההוא, מצא עצמו השנה בעמדה מצוינת לעשות כן. היוונים הצליחו לנצח בחצי הגמר בהארכה את פרטיזן בלגרד, לאחר משחק דרמטי ובלתי נשכח. אחרי שחלפה על פני המשוכה הסרבית, אולימפיאקוס נתקלת במשוכה גבוהה יותר, ועתה עליהם להראות מאיזה חומר הם קורצו. לאדומים סגל עתיר ניסיון עם תיאו פפאלוקאס, ניקולה וויצ'יץ' ולינאס קלייזה, שמוליך את טבלת הקלעים עם 17.3 נקודות למשחק. יותם הלפרין, שמוליך את אולימפיאקוס באחוזי הקליעה מהשדה, לא שיחק בחצי הגמר, ואולי ישותף בגמר.

"אלו שתי הקבוצות שהציגו יכולת עקבית העונה, והן בגמר", אמר פפאלוקאס, "אחנו מכירים את הכישרון של ברצלונה ויש לנו ביטחון. עשינו הרבה השנה, יש לנו מאמן שתומך בנו, יש לנו סיכוי טוב לנצח. זאת ההזדמנות להוכיח מי אנחנו. יש לנו חלום ואנחנו רוצים להגשים אותו".

"נתנו הרבה מעצמנו בחצי הגמר, נתנו את המיטב שלנו", אמר מאמן אולימפיאקוס פנאיוטיס ינאקיס, שרמז כי עייפות אינה תירוץ עבורו ועבור שחקניו, "מילוש תיאודוסיץ' סובל מכאבי בטן, ואנחנו מקווים שהוא יוכל לעזור לנו". ינאקיס התייחס למפתחות מבחינתו, ואמר: "אנחנו חייבים להיות מרוכזים, ממוקדים, לשמור על קור רוח ולעשות כמה שפחות טעויות. אני רוצה שהתשוקה מחצי הגמר תימשך ושנוכל לשחק עד הסוף". ניצחון יווני יכניס את ינאקיס למועדון מצומצם ויוקרתי של מאמנים, שזכו ביורוליג כשחקנים וכמאמנים, ולהיות המאמן התשיעי שזוכה גם ביורוליג וגם ביורובאסקט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully