וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ניצחון דרמטי לליל על מארסיי

שער ניצחון בדקה ה-90 קבע 2:3 לליל על האלופה הטרייה וייצב אותה במקום השני. רק 0:0 לאוקזר מול לאנס, ליון ניצלה מהפסד

בניגוד לשאר הליגות הבכירות באירופה, בצרפת כבר עברו את שלב החגיגות וגם הדמעות כבר נוגבו. מארסיי השיבה לעצמה את תואר האליפות אחרי 18 שנים וזכתה גם בגביע הליגה, פריס סן ז'רמן קטפה את הגביע הצרפתי ותגיע לאירופה למרות עונה מאכזבת, ואילו בתחתית נקבע כי לה מאן, בולון וגרנובל תרדנה לליגה השנייה.

כך הפוקוס בשני מחזורי הסיום עובר למאבק על הכרטיסים לאירופה. ליל השנייה רצתה לשמור הערב (שבת) על מקומה ולהגיע לליגת האלופות ללא מוקדמות, ועשתה זאת אחרי ניצחון ביתי דרמטי על מארסיי, כשגברה על האלופה הטרייה 2:3 עם שער בדקה ה-90. השלישית אוקזר לא הצליחה לנצח כשנפרדה ב-0:0 ביתי מול לאנס, ליון (לה עדיין משחק חסר) איבדה יתרון מול ואלנסיין והסתפקה ב-2:2, כך שליל קרובה מאוד להבטיח את המקום השני.

מונפלייה גברה 1:2 על לוריין, בורדו ניצחה 0:2 את סושו, כך שגם המאבק על המקום החמישי והכרטיס לליגה האירופית עדיין פתוח.

ליל - מארסיי 2:3

השנייה אירחה את הראשונה במחזור הלפני אחרון, אבל כאן לא היה מדובר במשחק עונה. במארסיי חגגו מאז ראשון בערב את האליפות התשיעית בתולדות המועדון והראשונה אחרי 18 שנים שחונות. דידייה דשאן שוב הוכיח שהוא ווינר מזן נדיר והוביל את התכולים לדאבל נדיר (זכו גם בגביע הליגה) שעשוי לשנות פעם נוספת את יחסי הכוחות בליגה.

ליל קיוותה לנצל את העובדה שמארסיי שיכורת ניצחון, וידעה ששלוש נקודות נוספות עשויות להבטיח העפלה רביעית לליגת האלופות תוך עשור, והמארחת עשתה את זה בגדול, עם שני שערים בדקות האחרונות.

ממאדו ניאנג קבע 0:1 למארסיי בדקה ה-6, אבל הרחקה של השוער סטיב מנדאנדה הותירה את האלופה בעשרה שחקנים. יוהאן קבאיי השווה ל-1:1 מהנקודה הלבנה (28), אבל עוד לפני המחצית ויטורינו הילטון קבע 1:2 דווקא לאורחים. בדקה ה-80 טוליו דה מלו השווה ל-2:2, ובדקה ה-90 היה זה מתיו דבושי שקבע מהפך ו-2:3 דרמטי. עכשיו ליל תיאלץ להשלים את העבודה במחזור האחרון, שבו תשחק בלוריין.

אוקזר - לאנס 0:0

אוקזר פספסה הזדמנות להתייצב במקום השלישי, כשסיימה רק ב-0:0 ביתי מול לאנס. אחרי שניצלה את ההתרכזות של יריבותיה במפעלים האירופיים והשתחלה למקום השני, אוקזר מצאה עצמה לאחר ההפסד לליון כבר במקום השלישי, כשגם הכרטיס לליגת האלופות בסכנה כשלליון משחק חסר ואפשרות מצוינת לעקוף. במחזור האחרון אוקזר תשחק בסושו.

ואלנסיין - ליון 2:2

אבל ליון לא ניצלה את איבוד הנקודות של אוקזר, וגם היא רק בדקה ה-90 הצליחה לסחוט נקודה דרמטית מול ואלנסיין. ההדחה בחצי גמר ליגת האלופות איפשרה לקבוצה של קלוד פואל להתמקד אך ורק בליגה, ולאחרונה התוצאות היו בהתאם, אבל היום ליון כמעט שמעדה. אחרי ניצחונות חשובים על מונפלייה ואוקזר, ליון עדיין תלויה בעצמה ויכולה לסיים אפילו במקום השני אם תנצח גם את משחק ההשלמה מול מונאקו. קים קלסטרום (7) כבש ראשון לליון, אבל יוהאן אודל (72) ורנו קוהאד (81) קבעו מהפך למארחת. בדקה ה-90 שער עצמי של דיאנבובו באלדה קבע 2:2 ונתן לליון נקודה, ומלבד למשחק ההשלמה, במחזור האחרון היא תארח את לה מאן במטרה להשלים את המשימה.

מונפלייה - לוריין 1:2

המארחים רוצים לחתום עונה קאמבק נפלאה לליגה הראשונה עם הכרטיס לליגה האירופית דרך המקום החמישי, וגם היום המשיכו את המאזן הביתי המרשים. ויקטור מונטאניו (30, פנדל) כבש ראשון לאורחת, סולימאן קמארה (43, פנדל) קבע 0:2 לפני המחצית, ושער מצמק של גרגורי בורילון (90) לא הספיק לאורחים. במחזור האחרון מונפלייה תשחק בחוץ מול פ.ס.ז', והמטרה ברורה: הליגה האירופית.

בורדו - סושו 0:2

האם העונה של בורדו, שנראתה בינואר בדרך הנכונה לאליפות שנייה ברציפות, תסתיים בסופו של דבר במקום השישי וללא מקום באירופה? אומנם החבורה של לורן בלאן, עם חצי עונה מסויטת ועמוסת אכזבות, השיגה את הניצחון הביתי על סושו משערים של וונדל (פנדל, 66) ובנואה טרמולינאס (86), אבל הניצחון של מונפלייה צפוי להותיר אותה מחוץ למפעלים האירופיים ולתייג את העונה הזו ככישלון.

משחקים נוספים:

גרנובל - בולון 0:2
לגרנובל: דניאל ליובויה (34 ו-82)

לה מאן - פריס סן ז'רמן 0:1
ללה מאן: סילבן ארמאן (עצמי, 9)

מונאקו - נאנסי 1:2

למונאקו: גורדן לוטיס (עצמי, 7), מוסה מאזו (58). לנאנסי: ז'ואל סאמי (75)

ראן - ניס 2:2
לראן: ז'רום לרואה (60) וסילבאן מארבו (66). לניס: אנתוני מונייה (12) ואמרס פאה (77)

סנט אטיין - טולוז 1:0
לטולוז: אנדרה פייר ג'יניאק (62)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully