וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזגי: "לא נעשה צחוק מהקהל שלנו"

יו"ר הפועל אשקלון מתחיל להתכונן לליגת העל: "רוצים להיות קבוצה ראויה". מלמיליאן: "לא ייאמן". צגאי: "עשינו רצף מדהים"

שי מכלוף

צילום וידאו: שי מכלוף
עריכה: נועם אשל

הפועל אשקלון חזרה היום (שישי) לליגת העל לראשונה מאז 1998. הקבוצה של אורי מלמיליאן גברה 0:1 על עירוני בת ים (ניצחון שמיני ברציפות) ונהנתה מהפסדה הביתי של הפועל כפר סבא 2:1 לנס ציונה. למעלה מ-7,000 צופים נלהבים ראו את עומרי רון המחליף מכריע את ההתמודדות בדקה ה-55 ונותן את האות לחגיגות. אשקלון השלימה חצי שני מדהים אחרי שפתחה את העונה בתחתית ונכנסה רק ברגע האחרון לפלייאוף העליון. השחקנים חגגו בסיום עם האלפים ואפילו יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, נראה נרגש מהתגשמות חזונו. עם קרית שמונה ואשקלון, ליגת העל מתרחבת לפריפריה.

עבור אורי מלמיליאן, העלייה עם הפועל אשקלון היא הרביעית בקריירה שלו, אחרי שעשה זאת עם הפועל ירושלים, מכבי נתניה והכח עמידר רמת גן: "עשינו משחק ענק, היינו בתקופה אדירה זה בלתי יאומן. 14, 15 מחזורים אנחנו רק מנצחים, כל הכבוד לשחקנים". המאמן נשאל אם האמין שקבוצתו מסוגלת לעלות גם ברגעים הקשים של העונה: "אני מאמין בכדורגל. ברגע שאתה מגיע למגרש, אתה צריך להשקיע 100 אחוז ואז אתה מביא תוצאות. אף אחד לא מאמין במחזור 20 כשאתה במקום 12, שתעלה ליגה". לגבי עתידו בעונה הבאה: "סיימתי את החוזה, עכשיו תנו לי לשמוח. שום דבר אחר לא חשוב".

הקשר יחיאל צגאי, אחד ממצטייני העונה, סיכם בהתרגשות: "עשינו דבר בלתי ייאמן ואין מאושר ממני. לפני חודש וחצי לא האמנתי, אבל עשינו רצף מדהים. תראה את הקהל והאווירה. סוד ההצלחה שלנו זה רק אורי מלמיליאן".

עומרי רון, כובש שער הניצחון, הצטרף לקבוצה בינואר ממכבי תל אביב ותרם את חלקו בשערים מכריעים: "זה הכי מתוק. אני רוצה לומר תודה לקהל המדהים. עשינו פה חצי שנה מדהימה. אני שמח שסיקפתי את הסחורה. אני לא יודע מה קורה איתי בעונה הבאה, עכשיו אני הולך לחגוג".

"יום העצמאות של אשקלון"

הבעלים פרוספר אזגי היה חנוק מהתרגשות: "היום שחזרנו היסטוריה והגשמתי חוקים. אני גאה באוהדים שהגיעו, מעל 7,000 איש. היום זה יום עצמאות לאשקלון. מהיום הראשון האמנתי שנעלה ליגה. החלפתי 14 שחקנים, האמנתי במאמן ועשינו היסטוריה". לקראת העונה הבאה אמר אזגי: "אורי מלמיליאן ימשיך, נעשה קבוצה וננסה לתקוע יתד. לא באנו לעשות סיבוב ולא נעשה צחוק מהקהל שלנו. אנחנו רוצים להיות קבוצה ראויה בעונה הבאה".

ראש עיריית אשקלון בני ועקנין הבטיח לסייע לקבוצה: אשקלון זו עיר של ספורט, עיר של כדורגל. אנחנו כבר השבוע נשב יחד עם פרוספר אזגי ונתכנן היטב את ההתארגנות לליגת העל. נכניס תורמים ונשקיע עוד כמה מיליונים להכנה של האצטדיון. העיר קיבלה מתנה. נעשה הכל כדי שהקבוצה תתמודד יפה".

מי שעוד נראה מאושר היה יו"ר ההתאחדות, שמבחינתו, עלייה של קבוצות כמו הפועל אשקלון וקרית שמונה מהווה את התגשמות חזון הליגה הגדולה: "תמיד אמרתי שנכון להגדיל את הליגה. צריך ליגת העל בקרית שמונה ואשקלון. תראו איזה חגיגיה וכיף. בואו נריע לאשקלון וקרית שמונה. הכדורגל הישראלי הוא של עם ישראל מקרית שמונה ועד באר שבע. רואים פה את האהבה והאותנטיות. כמה כיף לדבר על אשקלון ולא בעניין גראדים, בית חולים וקברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully