וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל אשקלון עלתה לליגת העל

השחקנים של מלמיליאן ניצחו 0:1 את בת ים וחזרו לליגה הראשונה אחרי 12 שנים. כפ"ס הפסידה 2:1 לסקציה נס ציונה

כמה זמן המתינו אוהדי הפועל אשקלון לראות שוב את הקבוצה שלהם משחקת בליגת העל. בחודשים הראשונים של העונה זה היה נראה קשה עד בלתי אפשרי, כשהקבוצה של אורי מלמיליאן הסתבכה בקרבות התחתית, אבל היום (שישי) התברר שבאשקלון יש משהו מיוחד, ואחרי קאמבק אדיר העונה, הקבוצה חוזרת לשחק בליגה הראשונה לאחר 12 שנים. אשקלון ניצחה 0:1 את עירוני בת ים וידעה שרק איבוד נקודות של הפועל כפר סבא לצד ניצחון שלהם יסדר להם לצאת לחגיגות בבית אל מול הקהל הביתי התומך כבר במחזור האחד לפני אחרון. עומרי רון המחליף כבש את השער היחיד בדקה ה-55, וכשהבשורות מכפר סבא על הפסד מסתמן הגיעו, החגיגות החלו לצאת לדרך ביציעים.

כפר סבא עדיין יכולה לעלות למרות שהפסידה 2:1 לסקציה נס ציונה. הקבוצה של תומר קשטן, שהייתה בחלק העליון של הטבלה ברוב העונה, נאבקת על מקום למבחנים, ותתמודד עם נס ציונה ורמת השרון, שהפסידה 3:0 לעירוני קרית שמונה, על המקום השלישי, שישלח את אחת מהן למאבק מול הקבוצה שתסיים במקום ה-14 בליגת העל אל משחקי המבחן.

עומרי רון שחקן הפועל אשקלון חוגג כיבוש שער. שי מכלוף
עשר דקות על המגרש הספיקו לו כדי לכבוש. עומרי רון/שי מכלוף

הפועל אשקלון - מכבי עירוני בת ים 0:1

הקאמבק המושלם של אשקלון הגיע לנקודת הרתיחה שלו היום, כשהקבוצה הדרומית השלימה ניצחון שמיני ברציפות והוכיחה שהעלייה מגיעה לה ושיטת הקיזוז גם מספקת רגעים נכונים. אחרי שבשנה שעברה קבוצות חסרות קהל כמו הפועל עכו והפועל רעננה תפסו מקומות בליגת ה-16, הפעם התברר שיש צדדים חיוביים גם לשינוי מבנה הליגות.

מאז המחזור ה-26 הקבוצה של מלמיליאן לא איבדה נקודות, וגם היום היא המשיכה באותו קו עם משחק התקפה מצוין מול עירוני בת ים, שכבר מזמן הצהירה שאין לה כוונות לעלות ליגה. אלא שבת ים הפגינה ספורטיביות, נלחמה על הדשא ועשתה הכל כדי לא לסדר ליריבה את העלייה. אבל זה כמובן לא הספיק לקבוצה הקטנה, שרק בשנה שעברה העפילה ללאומית וסיימה בחלק העליון של הטבלה. אשקלון מצידה נטרלה את משחק ההתקפה של בת ים ועם הרבה נשמה הגיעה לניצחון המיוחל.

מלמליליאן העלה את חיים איצרין כמגן שמאלי על חשבון שוקי נגר המוצהב. כבר אחרי שלוש דקות ניסה רן קוז'וק את מזלו עם בעיטה מ-17 מטר, שפספסה מעט את המסגרת. 13 דקות לאחר מכן יחיאל צגאי קיבל כדור מצוין מקוז'וק, עשה סיבוב ושיחרר בעיטה שפספסה גם היא את המשקוף. צגאי המשיך להחמיץ עם בעיטה מרחוק בדקה ה-40, אבל אשקלון המשיכה בחימום הכלים. דקה לסיום המחצית קובי שאלו הציל את בת ים אחרי שאריק רומאו בעט מתוך הרחבה, אבל השוער עצר.

בפתיחת המחצית השנייה בת ים ירדה להגנה ועשתה הכל כדי לשמור על התוצאה, אבל בדקה ה-55 הבונקר הסתיים כשכדור עומק של קובי דג'אני מצא את רומאו, שניסה לבצע בעיטת מספרת, אבל פספס, כשעומרי רון השתלט על הכדור ובעט מצוין פנימה, וקבע 0:1 לאשקלונים. מאור אסור לא ויתר וניצל את המהירות שלו כדי לבעוט כדור מרחוק שאילץ את והבה למתוח איברים ולהדוף. בדקה ה-70 גלש יניב סבג בצורה אגרסיבית לרגליים של שי פטלק וראה את הכרטיס האדום, שהשאיר את בת ים בעשרה שחקנים. עד הסיום שמרו שחקניו של מלמיליאן על התוצאה והוציאו את החגיגות לדרך.

הפועל כפר סבא - סקציה נס ציונה 2:1

אחרי ההפסד בשבוע שעבר להפועל אשקלון, בהפועל כפר סבא הבינו שאם הקבוצה לא תעלה העונה ליגה, השחקנים יהיו יכולים לבוא בטענות רק לעצמם. מאז הניצחון על בת ים לפני שבועיים, שחקניו של תומר קשטן דעכו וגם הפעם הם בעטו בדלי של עצמם והתרחקו מעלייה, למרות שעדיין יש להם סיכוי להשתלב במקום השלישי, שמוביל בסוף העונה למבחנים. בהנהלה החליטו לאפשר כניסה חינם למשחק, אבל התמיכה הביתית לא עזרה מספיק כנראה.

וזה לא שנס ציונה באה רק להפריע. ערב המחזור הקבוצה של רפי כהן אמנם ניצבה במקום השישי, שנראה רחוק מאפשרות לעלות, אבל הניצחון של נס ציונה מעמיד את הקבוצה במצב מצוין לתפוס את המקום השלישי. במחזור האחרון בשבוע הבא נס ציונה תארח את אשקלון ולמרות שהיא רחוקה נקודה מכפר סבא, יש לה סיכוי לא רע להצליח.

במשחק עצמו, נתן שקורי הגיע למצב המסוכן הראשון של הפועל כפר סבא, כשטיל בבעיטה חופשית שלו עבר סמוך לשער. אלא ששש דקות לסיום המחצית הראשונה מתפרצת של נס ציונה הסתיימה עם שער, כשזיו קבדה קיבל כדור מצד שמאל מגאגה צ'קטיאני אל מרכז הרחבה, ספק ניסה למסור ספק לבעוט, והכדור שלו נדחק פנימה על ידי ג'ורג' בייסה, שקבע 0:1 לנס ציונה.

בפתיחת המחצית השנייה יוסי אסייג היה קרוב להבקיע את השני, אבל יניב והבה הציל את כפר סבא. בדקה ה-60 כפר סבא מצאה את השוויון אחרי שכדור הוגבה מצד ימין על ידי איתי עוזרי לשלומי אזולאי, שנגח מקרוב את הכדור וקבע 1:1. ממש בדקות האחרונות צ'קטיאני חתם את התוצאה עם נגיחה מצוינת מקרוב וקבע 1:2 לנס ציונה.

עירוני קרית שמונה - עירוני רמת השרון 0:3

אחרי שבשבוע שעבר הבטיחה קרית שמונה את העלייה, נותר לה לפרוטוקול בלבד להבטיח את המקום הראשון, וזה בדיוק מה שעשו שחקניו של רן בן שמעון, שהפריעו למאבקי העלייה ש לרמת השרון. בקבוצה מהשרון היו עסוקים כל השבוע בגביע, וכנראה שהעומס דיבר והשפיע על שחקניו של ערן קוליק, שנכנעו ללא קרב בצפון.

בעיתוי קצת מוזר הכריזו ברמת השרון על כך שבני טבק יהיה זה שיאמן את הקבוצה בעונה הבאה, כשקוליק יסיים את תפקידו. ההודעה הזו בוודאי לא הוסיפה שקט לקבוצה, לה יש עדיין סיכוי לסיים במקום השלישי, כשהיא רחוקה שתי נקודות בלבד מכפר סבא השלישית. במחזור האחרון רמת השרון תארח את כפר סבא וניצחון שלה לצד איבוד נקודות של נס ציונה יעלה אותה.

כבר אחרי 11 דקות כבש אלרואי כהן את שער היתרון לזכות הקבוצה הצפונית, אבל הלחץ של הקריה נמשך גם בדקות הבאות, כשוויהאם עמאשה הכפיל אחרי שלוש דקות. עמאשה חגג גם בדקה ה-81 וסגר את הסיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully