וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה 64:75 את ראשון לציון

עלתה ל-0:2 בסדרה. חיפה השוותה ל-1:1 עם ניצחון דרמטי 73:75 בנתניה. 0:2 לרמת גן על עפולה אחרי ניצחון 84:91

משחקי הפלייאוף בליגת העל שיצאו לדרך בתחילת השבוע נמשכו הערב (רביעי) עם שני משחקים בפלייאוף העליון ועוד קרב נגד הירידה בפלייאוף התחתון. הפועל ירושלים יצאה לראשון לציון למשחק מול הקבוצה המקומית לאחר שהצליחה לשמור בקושי על יתרון הביתיות במפגש הקודם. שתי הקבוצות הפגינו כדורסל בינוני ולא מלהיב, אולם ירושלים הצליחה להפיק מעצמה ניצוצות ברגעי הסיום, נהנתה מיכולת טובה של פו ג'טר ומשלשות גדולות של יובל נעימי ויוגב אוחיון, ויצאה מעיר היין עם ניצחון גדול 64:75. גיא גודס ושחקניו קרובים ליד אליהו, אחרי שעלו ליתרון 0:2 בסדרה מול מאיר טפירו וחבריו.

ברק נתניה, שהדהימה את מכבי חיפה הפצועה במשחק הראשון אירחה את הירוקים באולם ישורון וקיוותה לעשות צעד משמעותי לפיינל פור. בתום משחק הפכפך ומותח לכל אורכו, חיפה נעזרה ביכולת מצוינת של דרור חג'ג' ודבון ג'פרסון, ניצחה 73:75, השוותה ל-1:1 והחזירה לעצמה את יתרון הביתיות שאבד לה אחרי המשחק הראשון. בתחתית אירחה עירוני רמת גן את הפועל עפולה, ועשתה צעד משמעותי להישארות בליגת העל כשניצחה 84:91 את שחקניו של אלי רבי ועלתה ליתרון 0:2 בסדרה. גארי פורבס היה נהדר ברמת גן עם 22 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים 75:64 (0:2 לירושלים)

האכזבה ששררה בראשון לציון בסיום המשחק הראשון במלחה לא הייתה מיכולת השחקנים, שכן הקבוצה של אפי בירנבוים הציגה משחק הגנה טוב מאוד והתקפה סבירה בהפסד לירושלים. הפעם הכתומים, בלי רוד גריזארד, הציגו משחק לא טוב בשני צדי המגרש, קלעו רק 64 נקודות ולא הצליחו לעצור את יובל נעימי ויוגב אוחיון בדקות ההכרעה. לירושלים זה הספיק. טרה סימונס, שהגיע חולה למשחק הראשון ולא קלע אף נקודה, קלע הפעם 9, ליאו ליונס תרם 16 ויובל נעימי ויוגב אוחיון סיפקו נקודות במאני-טיים והעניקו לירושלים ניצחון גדול שקירב אותה לפיינל פור ביד אליהו.

ראשון לציון עלתה בחמישייה עם לארי אובנון, אוגונה אוניקווה, יהוא אורלנד, ארון מגי, מאיר טפירו. ירושלים פתחה עם אורי קוקיה, יובל נעימי, ליאו ליונס, דיז'ון תומפסון ופו ג'טר. המארחים התקשו להיכנס למשחק עד שהגיעה שלשה של אורלנד. שתי הקבוצות קלעו יחד 3 מ-15 בדקות הפתיחה ורמת המשחק הייתה נמוכה. דיז'ון תומפסון כיכב בהתקפת ירושלים ונקודות של קוקיה העלו את הירושלמים ל-7:12. ראשון לא הצליחה לייצר נקודות וירושלים הוליכה 11:16 בתום הרבע הראשון. ראשון פתחה את הרבע השני עם שלשה של אורלנד, וירושלים הגיבה בסל של טרה סימונס. אורלנד המשיך לצלוף מחוץ לקשת והתפתח משחק נדנדה. בן שימול המשיך את המטווח של ראשון לציון צחוץ לקשת, והעלה את המארחת ל-29:32. פו ג'טר החזיר את היתרון לירושלים חצי דקה לסוף הרבע, ראשון לציון לא הצליחה לקלוע והאורחים הוליכו 32:33 במחצית.

הרבע השלישי נפתח בסל של ליונס לזכות ירושלים, אולם טפירו ואוניקווה בדקות טובות העבירו את היתרון לידי המארחים. איבודי כדור של ראשון לציון הובילו ל-4 נקודות ירושלמיות במתפרצת ואפי בירנבוים הזעיק פסק זמן. ראשון המשיכה להחטיא, קוקיה קלע לירושלמים, בן שימול ביצע בלתי ספורטיבית על ג'טר שגררה בעקבותיה טכנית לבירנבוים. ירושלים ניצלה זאת והוליכה 47:54 בתום הרבע השלישי. ירושלים פתחה את הרבע עם סל של ליונס, ובשורות המארחת נפגע אורלנד בצווארו וירד לקבל טיפול. שלשה של יוגב אוחיון העלתה את ירושלים ליתרון 5. שלשה גדולה של נעימי 1:13 לסיום העלתה את ירושלים ל-64:70 והמשחק נטה לכיוון גודס ושחקניו. טפירו החטיא, האנטר הוסיף נקודות מהקו, וירושלים ניצחה בסיום 64:75 ועלתה ליתרון 0:2 בסדרה.

קלעו למכבי ראשל"צ: מאיר טפירו (10 אסיסטים), לארי אובאנון ויהוא אורלנד 12 כ"א, אוגונה אוניקווה 11, ארון מגי 7 ו-10 ריבאונדים, אבי בן שימול ודארל טאקר 5 כ"א.

קלעו להפועל ירושלים: ליאו ליונס 16 נקודות ו-9 ריבאונדים, יובל נעימי, דיז'ון תומפסון (8 ריבאונדים) ויוגב אוחיון 10 כ"א, טרה סימונס 9, אורי קוקיה 8, ברנדון האנטר 7, פו ג'טר 5.

ברק נתניה – מכבי חיפה (שוויון 1:1 בסדרה)

לפני פתיחת הסדרה חששו מאוד בנתניה לקראת המפגשים הצפויים, בעיקר בעקבות העובדה שחיפה היא הקבוצה היחידה בליגה שהם לא הצליחו לנצח במהלך העונה. הניצחון של נתניה בחיפה העלה לא מעט חיוכים אצל אנשי ברק נתניה. הערב החיוך נמחק. חיפה התגברה על האולם הביתי והקטן שלהם שיצר אווירת פלייאוף אמיתית, והחזירה לעצמה את יתרון הביתיות לאחר ניצחון דרמטי. עידו קוז'יקרו הפצוע, שרצף 140 ההופעות הרצופות שלו במשחקי הליגה נקטע, עודד את חבריו מהצד, ואלו הצליחו להתגבר על האגרסיביות וההתלהבות של נתניה, נעזרו ביכולת מצוינת של דרור חג'ג' ודבון ג'פרסון ויצאו מישורון עם ניצחון גדול.

נתניה פתחה עם טוני וושהאם, מרקו קילינגסוורת', אלירן גואטה, שמוליק ברנר ודנילו פינוק. חיפה עלתה עם דרור חג'ג', דבון ג'פרסון, משה מזרחי, ממאדו אנג'איי וג'ייסון ריץ'. חיפה פתחה מצוין עם 2:7, אבל שמוליק ברנר וחבריו ענו בריצת 0:11 שכללה שמירה אגרסיבית וחדירות לסל החיפאי ונטלה את היתרון. חיפה לא מצאה פיתרון לקילנגסוורת' ונתניה שמרה על יתרונה. עבירה גסה של ג'סי פלוט-רוסה על ליאור חכמון הלהיטה את היצרים. איבודים של פלוט-רוסה בצד אחד ונקודות של וושהאם בצד השני הורידו את נתניה ביתרון 15:24 בסוף הרבע הראשון. חיפה עברה להרכב נמוך בתחילת הרבע השני בתקווה להפעיל לחץ בהגנה ולרוץ בהתקפה, אבל בדקות הראשונות זה לא הרשים את שמוליק ברנר שהמשיך להניע את ההתקפה הנתנייתית שרצה ל-0:7. שתי שלשות של משה מזרחי השאירו את חיפה בתמונה, והירוקים צימקו למינוס 4 בזכות ריצת 4:14. חיפה המשיכה ללחוץ על הדוושה והצליחה לרדת למחצית בשוויון 36:36.

וושהאם פתח את הרבע השלישי בשלשה וריצת 0:6 של המארחים השיבה לחבורה של אריק אלפסי את היתרון. חיפה לא נבהלה ובעזרת חג'ג' ונקודות של ריצ'רד רובי חוללה מהפך בתוצאה. נתניה נעזרה בשלשה של ערן אנסטי כדי לצמק לפני סוף הרבע, שהסתיים ביתרון 50:51 לחיפה. נתניה פתחה את הרבע הרביעי עם המון התלהבות, אבל החטאות מצד שתי הקבוצות מנעו מהפך בתוצאה. דבון ג'פרסון וחג'ג' דייקו בהתקפה, והחיפאים עלו ליתרון 6 כשהשעון הורה 45 שניות לסיום. קילינגסוורת' צימק מהקו, חג'ג' דייק ב-1 מ-2 ואיבוד כדור של פינוק אפשר לחיפה להגדיל את יתרונה. פלוט-רוסה קלע רק 1 מ-2, וחיפה עלתה ליתרון חמש, 26 שניות לסיום. בהמשך דייק מזרחי מהקו, וושהאם קלע שלשה, וצימק למינוס 2. חיפה איבדה כדור, וושהאם זרק זריקת יאוש, והחטיא. חיפה ניצחה בסיום 73:75 והשוותה את הסדרה ל-1:1.

קלעו לחיפה: דבון ג'פרסון 24 נקודות (7 ריבאונדים), דרור חג'ג' 17 (5 אסיסטים), משה מזרחי 14, ג'ייסון ריץ' 11 (6 איבודים), ממאדו אנג'איי 6, ריצ'ארד רובי 2, ג'סי פלוט רוסה 1, עמית בן דוד, בן סטרונג וטוד גולדן שיחקו ולא קלעו.

קלעו לנתניה: טוני וושהאם 23 נקודות (4 מ-6 לשלוש), מרקו קילינגסוורת' 18, דנילו פינוק 15 (9 איבודים), שמוליק ברנר 8 (5 אסיסטים), ערן אסנטי 5, טוני יאנגר 3, ליאור חכמון 1.

עירוני רמת גן – הפועל עפולה 84:91 (0:2 לרמת גן)

עונה שלמה סומנה עירוני רמת גן כנמושה של ליגת העל. הקבוצה של יניב בורגר הגיעה לכל משחק כאנדרדוג מובהק, בתקווה לא לקבל בראש. לראשונה העונה התייצבה רמת גן למשחק השני בפלייאוף התחתון כשהיא מגיעה עם יתרון מסוים, לאחר שהצליחה לגנוב את המשחק הראשון בעפולה, בזכות גארי פורבס המצוין. פורבס הגיע למשחק ההוא חולה, אך עדיין היה האחראי לקאמבק מופלא ברבע האחרון ביחד עם ברנדון יואינג. הפעם פורבס היה בריא, וכשהוא בריא, רמת גן בריאה יותר. פורבס היה אדיר הערב כשקלע 22, הוריד 12 ריבאונדים ומסר 6 אסיסטים. מנגד, בהפועל עפולה מאוכזבים. הקבוצה הסימפטית הזאת, שהייתה אחת המפתיעות בתחילת העונה, נראית בדרכה לליגה הלאומית וגם משחק טוב של גור פורת לא עזר לחבורה מעמק יזרעאל, שקיבלה תרומה פושרת מאוד מניצן חנוכי וסבלה ממשחק אנמי של ג'רמיין הול, שאם ירד עם עפולה לליגת המשנה, הוא ירשום ירידת ליגה שלישית בשלוש עונות.

רמת גן פתחה בחמישייה עם ג'וליאן קאזו, כריס ווטסון, ג'ייסון תומאס, ברנדון יואינג וגארי פורבס. עפולה עלתה עם ניר כהן, ג'סטין דנטמון, דיונטה כריסמס, גור פורת וסטפן ברדפורד. דנטמון וכריסמס העלו את עפולה ל-0:5 ורמת גן לא מצאה את הסל בדקות הפתיחה. שתי הקבוצות הציגו משחק אגרסיבי, גארי פורבס לא החטיא מהשדה והוליך את רמת גן לריצת 2:10 שחוללה מהפך בתוצאה. נקודות של ניצן חנוכי ודנטמון מנעו בריחה רמת גנית והחזירו את היתרון לעפולה אחרי ריצת 1:8. בתום רבע הפכפך עפולה הוליכה 19:24. שתי הקבוצות הציגו משחק התקפי גרוע מאוד ברבע השני, וצברו נקודות בעיקר מקו העונשין. עפולה נהנתה מדקות טובות של דנטמון אולם פורבס החזיר את היתרון לרמ גן אחרי שדייק מהעונשין. נקודות של חנוכי וסל של ג'ייקוב ג'אקס בשניות הסיום העניקו לעפולה יתרון 35:41 במחצית. גארי פורבס קלע 21 נקודות במחצית הראשונה עבור רמת גן.

רמת גן פתחה היטב את הרבע השלישי והשוותה ל-44:44. רמת גן לא הסתפקה בזה, המשיכה לריצת 3:9 והמשיכה להישען על פורבס בהתקפה. ההתקפה של עפולה לא עבדה ברבע השלישי, קאזו ייצר נקודות עבור המארחת ורמת הוליכה 55:59 בתום שלושה רבעים. הרבע הרביעי נפתח בסל של אנטון קזרנובסקי לזכות רמת גן, שהמשיך עם שלשה ועזר לפורבס לבצע ריצת 2:12 רמת גנית. הריצה הזאת שברה את עפולה, שלא הצליחה לקזז משמעותית את הפער מיריבתה למרות משחק מצוין מצדו של גור פורת. שלשה של דנטמון הורידה למינוס 7 כשעל השעון 1:45 דקות, אולם כריס ווטסון ואור ברנר קלעו מהעונשין ושחררו לחץ בשורות המארחת, שניצחה בסיום 84:91.

גור פורת שוחח עם כתב וואלה! ספורט איתן נוח בסיום המשחק: "כל עוד לקבוצה יש סיכוי אני לא מרים ידיים. אני בטוח שאלי ורועי לא מרימים ידיים וגם ההנהלה לא מרימה ידיים. אני מקווה שגם שאר השחקנים לא ירימו ידיים. אני חושב שדבר ראשון אנחנו חייבים להביא רצון, וזה משהו שלא הבאנו עד עכשיו. זה כל מיני דברים קטנים. אין פה יותר מדי, זה פלייאוף. אם אנחנו מקבלים 91 נקודות בפלייאוף, אין לי מה להגיד זו פשוט בושה וחרפה. אני מקווה שנתאפס על עצמנו כמה שיותר מהר ונציל משהו מהעונה הזאת".

קלעו לעירוני רמת גן: גארי פורבס 22 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ג'ון שארפר 16, ג'וליאן קאזו 14 ו-4 חסימות, כריס ווטסון 10, אנטון קזרנובסקי וג'ייסון תומאס 9 כ"א, ברנדון יואינג 6 ו-7 אסיסטים, אור ברנר 5.

לעפולה: ג'סטין דנטמון 27 נקודות ו-7 ריבאונדים, גור פורת 22, דיונטה כריסמס 13, ג'רמיין הול 6, ג'ייקוב ג'אקס וניצן חנוכי (5 אסיסטים) 5 כ"א, סטפון ברדפורד וניר כהן 3 כ"א.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully