וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניל רוברטסון זכה באליפות העולם בסנוקר

האוסטרלי הפך לראשון מחוץ לאי הבריטי שזוכה בתואר ב-30 השנים האחרונות. רוברטסון: "נקווה שזו התחלה של משהו חדש"

היסטוריה גדולה נרשמה אתמול בלילה (שני) בשפילד, כאשר לראשונה זה 30 שנה חגג שחקן מחוץ לאי הבריטי את תואר אלוף העולם בסנוקר. מדובר בניל רוברטסון האוסטרלי, שגבר בגמר 13:18 על גרהאם דוט והפך בסך הכל לשני בהיסטוריה מחוץ לאי הבריטי שזוכה בתואר, אחרי קליף טורבורן הקנדי שעשה זאת ב-1980.

רוברטסון בן ה-28 הוביל לאורך רוב שלבי ההתמודדות, כשאת היום הראשון הוא סיים ביתרון 7:9. ובכל זאת, דוט שזכה בתואר ב-2006, השיג ברייקים קצת יותר מרשימים ממנו כדי לצמק ל-12:10 ול-13:11. ועם זאת, כשנראה היה שההתמודדות הזאת (הטוב מ-35 משחקונים) תהיה צמודה עד הסוף, היה זה רוברטסון שפתח מבערים וניצל את ההתרגשות הגדולה של יריבו (והטעויות החמורות כתוצאה ממנה) כדי לנצח 13:18 ולפתוח בחגיגה.

רוברטסון, שזכה בפרס כספי של 250 אלף לירות שטרלינג, אמר בסיום: "קשה לי להאמין שזה קורה. בשמינית הגמר כבר הייתי בפיגור 11:5 נגד מרטין גולד, ואחרי הניצחון בחצי הגמר על אלי קרטר, הייתי ממש מאוכזב שלא יכולתי להביא לכאן עוד כמה מקרובי המשפחה שלי. לפחות קיבלתי טלפון מאמא שלי, שקפצה למטוס בזמן ששיחקתי נגד קרטר, כך שמזל שהשלמתי את העבודה. זו הייתה אכזבה גדולה אם לא הייתי מצליח לנצח את הגמר הזה, ואני מקווה שזו תהיה התחלה של משהו".

יריבו בגמר, גראהם דוט, סיכם: "אין ספק שהוא היה הרבה יותר טוב בהתמודדות הזאת, ואני אפילו לא יודע איך הצלחתי לנצח ב-13 משחקונים. בסך הכל אני מאוכזב מההפסד בגמר, אבל הצלחתי לחזור ל-16 הראשונים בעולם, כך שאני כבר לא יכול לחכות לשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully