וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 זה בדם

לירן שבתאי

3.5.2010 / 12:00

שניהם סמלים דומיננטיים עם 8 על הגב, אך בעוד למפארד וצ'לסי דוהרים לאליפות, ג'רארד נובל בליברפול הטרגית. סיכום מחזור

כוס התה שלי

אין פלא שפרנק למפארד הוא השחקן הראשון שז'וזה מוריניו חמד לאינטר. למפארד, המפלצת שהפורטוגלי יצר במו ידיו, הפך לנשק לא קונבנציונלי מאז שמוריניו הגיע ללונדון, וזו כבר העונה השישית ברציפות שהוא כובש לפחות 20 שערים בעונה בכל המסגרות. העונה קרלו אנצ'לוטי בחר להפוך את הגולים שלו ממותרות לטריוויאליים. להבדיל ממוריניו, שנהג לשבץ את למפארד ממש במרכז כחלק משלישייה, אנצ'לוטי בחר להציב שומרי ראש למכונת הירי שלו: הוא מיקם את באלאק, אובי מיקל, אסיין (כאשר שיחק) ואפילו מאלודה (בעל האוריינטציה ההתקפית) כשחקנים מתחת ללמפארד, אשר החל לשחק הרבה יותר קרוב לרחבה. "הופתעתי ממנו", התפעל אנצ'לוטי מהכוכב שלו העונה, "הכרתי אותו אך לא את התזמון המושלם שלו ברחבה. זו האיכות הכי חשובה שלו".

מול ליברפול למפארד גמר את הסיפור כשהפתיע כמו ברק ברחבה, עם תזמון של רוצח שכיר. אז נכון, ניתן לקבוע כי דרוגבה ורוני הם בדרגה מעל השאר העונה, אך מה שכנראה הכריע את האליפות לטובת צ'לסי זה הערך המוסף של פרנק למפארד. עם כל הכבוד לג'אנטים המאסיביים, לשלדה החזקה, לברקסים החדים, לכוח סוס הגדול ואפילו למראה היוקרתי, האוטו של אברמוביץ' לא יכול לנסוע בלי המנוע שמוביל אותו לאליפות שלישית בפרמיירליג, וכנראה דאבל ראשון.

מייבש שיער

ה"בישול" של סטיבן ג'רארד לגול של דידייה דרוגבה, שגיאה שעלתה לליברפול בהפסד, הוא בסך הכל סימפטום למחלה. ג'רארד איבד את עצמו העונה, וליברפול, שתסיים את העונה עם מספר הנקודות הקטן ביותר בעידן בניטז, נראתה חסרת תכלית, ללא עתיד, ובעיקר כמו עדר ללא רועה. ג'רארד שוב לא הצליח לנהל את המשחק של קבוצתו, הוא נע באי נוחות בין לוקאס ואקווילאני, השילוב הטלפאתי שהיה לו אשתקד עם צ'אבי אלונסו ומסצ'ראנו התפרק, פציעותיו של טורס מקשות עוד יותר, ובמקום שסטיבי ג'י יסחוב את חבריו לצמרת, הוא נגרר ליכולת הבינונית שמסביבו. "אני לא משחק ברמה שהייתי רוצה", הודה ג'רארד העונה במה שכולנו רואים.

השבוע מול אתלטיקו מדריד חסר משהו קוסמי. בשונה משנים עברו, סטיבי ג'י לא הורגש ברגע האמת, והפעם הוא גם לא פשט את חליפת הקלארק קנט והפך לסופרמן שמציל את אהובתו מהדחה כואבת בחצי הגמר. כשם שהסמל הקודם, מייקל אואן, עזב ועונה לאחר מכן ליברפול וג'רארד זכו בליגת האלופות, אולי בינם לבין עצמם נקרעים האוהדים מהמחשבה שעדיף להקריב את ג'רארד בכדי להשאיר את טורס, שבלעדיו ליברפול התמודדה מול צ'לסי באימפוטנטיות. עושה רושם שהגיע העת לזכור את העבר, ולחשוב על העתיד. אחד השחקנים הראשונים שמוריניו חשק ללהק לסרטו בצ'לסי היה אותו ג'רארד. "כישלון לא יושב עלי בנוח, זה לעולם לא ישב", דקלם פרנק למפארד לאחר הניצחון על ליברפול בדרך לאליפות שלישית. את הרפליקה הזו בקלות יכול היה להגיד העקר מאליפות סטיבן ג'רארד, הדמות הטראגית של הפרמיירליג, בקבוצה הטראגית בפרמיירליג.

סקאוט

"רמה עולמית", כך הגדירו בעיתונות האנגלית את טיל הלאו ששיגר טום האדלסטון מטוטנהאם לרשת של בולטון בשבת. "יש לו את הבעיטה הכי נקייה שתראו, זו בעיטה טיפוסית של טום", הסביר מאמנו הארי רדנאפ. טוטנהאם היא מהקבוצות המהירות בליגה, אולם אחד האחראים העיקריים על הקצב המסחרר הוא האדלסטון בן ה-23. בדומה לצעירים מבטיחים, האדלסטון מגוון. בתחילת העונה רדנאפ הציב אותו כבלם, "כי אם להיות כנים", הודה רדנאפ, "טום יכול לשחק בכל מקום, יש לו המון יכולות".

לאחר מכן האדלסטון חזר לקישור והשכיח צעיר אחר שפעם הבטיח בשם ג'רמן ג'ונאס. בשילוב נפלא העונה עם פלאסיוס ניצב האדלסטון במרכז, מצויד בגוף שגורם לשוורצנגר להיראות כמו קייט מוס. אך כאן מגיע הטוויסט של האדלסטון, אשר האריך את חוזהו עד 2015 בלול של טוטנהאם: בתוך גוף של מתאגרף נמצאת יכולת מסירה רכה ומדויקת כמו רקדנית בלט. בווייט הארט ליין משווים את מסירותיו לאלו של מייקל קאריק וגלן הודל. שער הניצחון הטיפוסי של האדלסטון עשוי להעלות את רדנאפ וטוטנהאם ל"רמה עולמית" משלהם – ליגת האלופות.

מספרים

1,000 – שערים הובקעו בפרמיירליג עד כה. ג'ון אוטקה מפורטסמות התכבד לכבוש את שער האלף בניצחון 1:3 על וולבס. ממוצע השערים בפרמיירליג הוא הגבוה מבין הליגות הבכירות. כוכבים נופלים ובאים, התשוקה בפרמיירליג נשארת.

5 – שחקנים עברו את רף 20 השערים העונה, לראשונה בעונת פרמיירליג של 38 משחקים. מלבד למפארד, היו אלה דרוגבה, טבז, בנט ורוני שהחזירו את חלוצי הרחבה לאופנה.

26 – משחקים רצופים שברנלי סופגת שער ומשווה את השיא השלילי שקבעו המשוגעים של ווימבלדון לפני 11 שנה. בעוד ווימבלדון עשתה זאת עם סטייל, ברנלי בקושי הותירה חותם בדרך לצ'מפיונשיפ.

10 – משחקים בלי הפסד לאברטון. הטופיז השוו שיא מועדון בפרמיירליג, אבל לדאבונם הפציעות בתחילת העונה משליכות על הנקודות בסופה ואברטון לא תפסה כרטיס לליגה האירופית.

64 – נקודות לאסטון וילה, שיא בפרמיירליג. בעונה נדירה שבה שבע הראשונות עוברות את רף 60 הנקודות, לאוניל היה חסר את הערך המוסף של כוכב בדמות טבז או הסקסיות של טוטנהאם.

1:12 – המאזן של צ'לסי מול ארבעת הגדולות. אנצ'לוטי רואה 6/6 וצ'לסי תזכה באליפות מול הגדולות.

במחזור הבא

עוד עונה פנטסטית מגיעה לסיומה, ולמזלנו, גם הפעם אין גארבג' טיים בפרק האחרון. אחרי שלוש שנים, מנצ'סטר יונייטד צפויה להיפרד מהאליפות מול סטוק סיטי, ולעיני הקהל באולד טראפורד, אפשר לסמוך על יונייטד שהם יעשו זאת ברוח הגאווה שמייחדת אותם.

ומנגד ניצבת צ'לסי, עם 95 שערים, לא מעט שיאים קבוצתיים ואישיים, יציאה ממשברים, התגברות על פציעות, מאזן מושלם מול הגדולות, כדורגל מהנה ואופי קשוח של מאפיונרים. בסטמפורד ברידג' מול וויגאן, כמו מוריניו, לאנצ'לוטי מגיע אליפות בעונת הבכורה.

ביום רביעי מנצ'סטר סיטי תארח את טוטנהאם לקרב על ליגת האלופות. כל תוצאה במשחק ההשלמה תהיה אקוטית אך לא מכרעת. בשבוע הבא טבז יבקש טובה מחבריו באפטון פארק וטוטנהאם תבקר אצל ברנלי שכבר ירדה. איזה סיומת, אנחנו כבר מחכים לעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully