וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: טוונטה זכתה באליפות היסטורית

מקלארן הוליך את המועדון לתואר ראשון מאז הוקם ב-1965. בולגריה: ליטקס לובץ' אלופה. גרמניה: סנט פאולי עלתה

עוד עונה לא שגרתית בהולנד. אחרי שבשנה שעברה הייתה זו אלקמאר שזכתה באליפות, הפעם הגיע תורה של טוונטה, שהבטיחה זכייה בתואר עם ניצחון 0:2 היום (ראשון) על נאק ברדה, במחזור ה-34 והאחרון של הליגה ההולנדית. בריאן רואיז (עם שערו ה-24 העונה) ומירוסלב סטוך כבשו את השערים שהעניקו למועדון מאנטסחדה אליפות ראשונה מאז הוקם ב-1965, אם כי בגלגולו הקודם, אז נקרא המועדון ספורט קלאב אנטסחדה, זכה באליפות ב-1928.

"זהו רגע פנטסטי עבור המועדון", אמר בסיום המאמן הנרגש סטיב מקלארן, האיש המרכזי בסיפור ההצלחה של טוונטה. "העמידה של השחקנים בלחץ הייתה פשוט מדהימה. הם עשו עבודה נהדרת היום, למרות שהיו צריכים להבקיע שערים נוספים כדי לסגור את הניצחון מוקדם יותר. בעונה שעברה הפסדנו בגמר הגביע וסיימו במקום השני בליגה, אבל השני התבגרנו, השתפרנו והוכחנו את עצמנו עם הזכייה בתואר.

אייאקס אמסטרדם, שהביסה 1:4 את ניימיכן עם צמד של לואיס סוארז (העלה את מאזנו ל-35 שערים), סיימה עם נקודה פחות מהאלופה הטרייה, למרות עונה נהדרת ואחרי 14 ניצחונות רצופים ומרובי שערים (106 שערים בסך הכל - שיא הולנדי חדש). "אחרי הפגרה היינו הרבה יותר טובים, כבשנו יותר מכולם וניצחנו בלי הפסקה, אבל זה לא הספיק", הודה המאמן מרטין יול. "מגיעות ברכות לטוונטה".

החלוץ הוותיק רוי מקאיי, שיתלה את הנעליים ויעבור לאמן במחלקת הנוער של פיינורד, הבקיע שלושער בניצחון 2:6 של קבוצתו על הירנביין, בדרך למקום הרביעי.

אוהד לויטה (90 דקות) וקבוצתו ואלוויק נפרדו מהליגה עם הפסד 2:1 לוונלו. ואלוויק, שנשרה לליגה השנייה לפני מחזורים רבים, רשמה שיא הפסדים בליגה (29 לעומת חמישה ניצחונות בלבד) והפכה לשנייה בהיסטוריה שחותמת עונה ללא אף תוצאת תיקו.

*** בולגריה: ליטקס לובץ' זכתה הערב באליפות שלישית בתולדותיה וראשונה מאז 1998/9, לאחר שגברה 0:3 בחוץ על לוקומוטיב פלובדיב. לובץ' ספגה רק 15 שערים ב-28 מחזורים, ועם יתרון של שבע נקודות כשנותרו שני מחזורים לסיום שחקניה ואוהדיה יכולים לחגוג הערב.

*** ליגה שנייה בגרמניה: סנט פאולי הבטיחה באופן מעשי את חזרתה לבונדסליגה, כשהביסה 1:4 את גרויטר פירת'. לקבוצה מהמבורג יתרון של שלוש נקודות ו-16 שערים על פני אוגסבורג השלישית, כשלסיום נותר מחזור אחד בלבד. אוגסבורג תשחק בפלייאוף נגד המדורגת 16 בבונדסליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully