וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר עלתה לחצי גמר טורניר שטוטגארט

רשמה ניצחון נוסף על מדורגת טופ 10, 3:6, 2:6 על סאפינה (3 בעולם) ותפגוש את הנין. סלע בחצי גמר הצ’לנגר ברודוס

הטניסאית הבכירה של ישראל, שחר פאר, המשיכה היום (שישי) את היכולת המצוינת שמפאיינת אותה בחודשים האחרונים, לאחר שהעפילה לחצי גמר טורניר שטוטגארט היוקרתי (פרסים בסך 700 אלף דולר. הזוכה בטורניר, מעבר לצ'ק כספי נאה, תחזור הביתה עם מכונית פורשה מהודרת). פאר, המדורגת 20 בעולם, גברה בשתי מערכות על המדורגת 3 בעולם דינארה סאפינה 3:6, 2:6 ואחרי שניצחה את אגיינשקה רוודאנסקה (8 בעולם) בשמינית הגמר, רשמה ניצחון נוסף על מדורגת טופ 10.

בכלל, נראה שפאר אוהבת את ההתמודדויות נגד הרוסייה, כאשר כעת המאזן ביניהן עומד על ארבעה ניצחונות לטובתה של פאר לעומת שלושה בלבד של המדורגת 3 בעולם. מה שעוד עזר לפאר זו העובדה שלסאפינה זה היה הטורניר הראשון מאז אליפות אוסטרליה הפתוחה, לאחר שהיא הושבתה מאז עקב פציעה שעברה.

בחצי הגמר תפגוש פאר ביום שבת את ז'סטין הנין. הבלגית הצנומה גברה בשלוש מערכות על ילנה יאנקוביץ' 6:3, 6:7, 3:6. הנין נקלעה לפיגור בן מערכה, והצליחה לסחוב את השנייה לשובר שוויון, שם הוכיחה עליונות על הסרבית. המערכה השלישית כולה הייתה שלה, וכעת היא כבר מחכה לפאר. ברבע גמר נוסף ניצחה סמנתה סטוסור את נה לי 3:6, 3:6. בחצי הגמר תפגוש האוסטרלית את אנה פושצ'נקובה הרוסייה המפתיעה, שניצחה את לוסי ספארובה 6:7, 6:1, 1:6.

פאר נטלה את משחקון ההגשה הראשון שלה ועלתה ליתרון, הרוסייה שמרה גם על ההגשות. כבר במשחקון השלישי שברה סאפינה את פאר, שלא לקחה נקודה ועלתה אחר כך ל-1:3. אלא שפאר לא אמרה נואש ומכאן והלאה, בעזרת קאמבק מצוין, הפכה את התוצאה, ניצחה את חמשת המשחקונים הבאים ונטלה את המערכה הראשונה 3:6.

סאפינה הצליחה לקחת את המשחקון הראשון במערכה השנייה, אלא שגם פאר שמרה על ההגשות שלה. גם בשני המשחקונים הבאים שמרו הטניסאיות על ההגשות, עד שפאר שברה במשחקון החמישי ועלתה ל-2:3. מכאן והלאה שוב פאר נכנסה לשקצב משחק מצןין, כאשר היא לא מותירה סיכוי ליריבתה לחזור, וניצחה 2:6 את המערכה השנייה והמשחק כולו.

במהלך שעה ו-17 הדקות בהן התנהל המשחק הוכיחה פאר שוב את האופי המצוין שלה, כשהצילה 5 מ-6 נקודות שבירה, בעוד שסאפינה רק 3 מ-7. פאר חבטה 3 אייסים במשחק, לעומת 2 בלבד של הרוסייה.

לאחר משחק היחידות שלה, המשיכה פאר למשחק בטורניר הזוגות, שם היא משתפת פעולה עם קארה בלאק מזימבבוואה. גם שם פאר נחלה הצלחה כשהעפילה לחצי הגמר. פאק ובלאק גברו על אגנס סבאי ההונגרייה ואלכסנדרה דולרו הרומנייה 6:3, 4:6, 7:10. בחצי הגמר הן ייפגשו את ג'יזלה דולקו הארגנטינאית ופלאביה פאנטה האיטלקייה.

* הטניסאי הבכיר של ישראל, דודי סלע, עלה היום לחצי גמר טורניר הצ'לנגר ברודוס, יוון (סך פרסים של 30 אלף יורו). סלע גבר בשלב רבע הגמר על ז'יל מולר מלוקסמבורג 4:6, 2:6 ובשלב הבא יתמודד נגד יין סון לו מטייוואן.

רומא: גולביס הרס לספרדים מרובע בחצי הגמר

יום מצוין לטניסאי ספרד על משטח החימר בטורניר רומא (פרסים בסך 2.75 מיליון יורו). רפאל נדאל, המדורג 3 בעולם, שרוצה להניף גביע חמישי בשש שנים בעיר הבירה האיטלקית, העפיל היום (שישי) לחצי הגמר לאחר שניצח את סטניסלאס וואיוונקה השוויצרי בשתי מערכות 4:6, 1:6. חצי הגמר שיכול היה להיות מורכב מארבעה ספרדים, לא קרם עור וגידים לאחר שארנס גולביס, הלטבי המצוין שהדיח את רוג'ר פדרר, גבר על פליסיאנו לופז 6:7, 1:6. נדאל ינסה כעת לא למעוד מול הלטבי.

היום הנהדר של הספרדים נבע גם מכך שפרננדו ורדאסקו (6) הדיח ברבע הגמר את נובאק דג'וקוביץ', לאחר שניצח אותו 6:7, (4) 6:3, 4:6. נולה היה תחת לחץ גדול במשחק, והיכה עם הרקטה לא מעט פעמים את המשטי המסכן. ורדאסקו השלים ניצחון שני רצוף בזמן קצר על הסרבי, לאחר שגבר עליו גם בטורניר מונטה קרלו.

דג'וקוביץ', זוכה הטורניר ב-2008 והיחיד בעצם שהצליח לנשל את נדאל בשנים האחרונות, אמר בסיום: "יש לי בעיה קשה עם אלרגיות בחודשיים האחרונים וזה מאוד מפריע לי. אבל כל השאר בסדר, ואני מרוצה מצורת המשחק שלי. אני מתכונן כעת לרולאן גארוס ושם אני רוצה ללכת רחוק".

במשחק נוסף, גבר דויד פרר (13 בעולם) על ג'ו וילפריד צונגה (7) 4:6, 1:6. פרר, שהדיח על הדרך את המדורג 5 בעולם הבריטי אנדי מארי ביום חמישי, יפגוש בחצי הגמר את ורדאסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully