וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן אנטוניו ופיניקס עלו לחצי גמר המערב

הספרס השלימו 2:4 בסדרה לאחר שגברו על המאבריקס 87:97, ועלו לחצי גמר המערב, מול פיניקס, שניצחה 2:4 את פורטלנד

דאלאס הייתה אחת המועמדות להגיע עד הסוף. היה לה כוכב ענק בדמותו של דירק נוביצקי, צוות מסייע מצוין עם ג'ייסון קיד, קארון באטלר, שון מריון, ברנדון הייווד וג'ייסון טרי והיה לה את יתרון הביתיות. אבל בעיקר מה שהיה לה זאת יריבה בדמות סן אנטוניו ספרס, וזה הספיק כדי לשלוח אותה הביתה כבר אחרי הסיבוב הראשון של פלייאוף ה-NBA. הלילה (בין חמישי לשישי) הספרס ניצחו 87:97 את המאבריקס ושלחו אותם הביתה אחרי שהשלימו 2:4 בסדרה. הדרבי הטקסני החם הוכיח כי בלי אופי, ניסיון וקשיחות קשה להצליח בארץ הפלייאוף הקשוחה. לסן אנטוניו יש את זה, לדאלאס לא. הספרס יפגשו בחצי הגמר את פיניקס סאנס, שניצחה לפנות בוקר בפורטלנד את הטריילבלייזרס 90:99 והשלימה ניצחון 2:4 בסדרה.

סן אנטוניו - דאלאס 87:97 (ניצחון 2:4 לספרס בסדרה)

מהרגע הראשון היה ברור למי רועדות הידיים ולמי יש סכין בין השיניים. הספרס פתחו את הרבע הראשון בסערה, ותוך שהם קלעו 22 נקודות הם עצרו את דאלאס על 8 נקודות בלבד ב-12 דקות משחק. עם רוח גבית שכזאת וביטחון מעורער מצד האורחים, היה ברור כי זה יילך לכיוון משפחת פופוביץ'. ברבע השני דאלאס הצליחה לחזור לעצמה וירדה למחצית בפיגור 47:34. ברבע השלישי המאבס קלעו 29 נקודות וביצעו קאמבק אדיר כששלשה של דירק נוביצקי העלתה אותם ליתרון 56:57, כשעל הלוח 4:57 דקות לסוף הרבע. אבל אז באה שלשה גדולה של מאנו ג'ינובילי, והספרס ביצעו ריצת 2:7 שהורידה אותם ביתרון 63:70 אחרי שלושה רבעים. בעזרת שטף התקפי (23 אסיסטים לעומת 15 של דאלאס), אחוזים טובים יותר מהשדה (47.4 לעומת 43.8) ובעיית עבירות של נוביצקי, הספרס שמרו על היתרון ברבע הרביעי וחגגו עלייה לשלב הבא. "אנחנו גאים שניצחנו אותם", אמר בסיום מאנו ג'ינובילי, שהשלים נקמה מתוקה על המאבס, שהדיחו אותו ואת חבריו בסיבוב הראשון של הפלייאוף בשנה שעברה.

זאת הפעם השלישית שדאלאס עפה בסיבוב הראשון של הפלייאוף בארבע השנים האחרונות, ולמרות שרשמה עונה עשירית רצופה של 50 ניצחונות ומעלה היא הגיעה לגמר NBA אחד בלבד. "להיכנס לפלייאוף כמדורגים במקום השני זה כל מה שרצינו", אמר דירק נוביצקי, נתקלנו במדורגת שביעית קשוחה שהתחברה בזמן". הבעלים של דאלאס, מארק קיובן היה מאכוזב מאוד ואמר: "אני לא גאה ב-NBA, ולא בחוסר היכולת שלי בעשר השנים האחרונות להשפיע כמו שרציתי, אני מרגיש שאני חייב לאוהדים התנצלות, אבל ככה זה בעסקים".

מאנו ג'ינובילי הוליך את סן אנטוניו עם 26 נקודות ו-5 אסיסטים, ג'ורג' היל שוב היה נהדר עם 21 נקודות ו-6 ריבאונדים, טים דאנקן תרם 17 ו-10 כדורים חוזרים, טוני פארקר עלה מהספסל, קלע 10, מסר 8 והוריד 7 ריבאונדים. דירק נוביצקי סחב את המאבס לבדו כשקלע 33 נקודות (13 מ-21 מהשדה) ואסף 5 ריבאונדים, קארון באטלר היה מצוין עם 25 ב-9 מ-18, רודריג בובואה תרם 16 מהספסל. ג'ייסון קיד היה חלש עם 3 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ברנדון הייווד תרם רק 2 נקודות.

פורטלנד - פיניקס 99:90 (הסאנס ניצחו 2:4 בסדרה)

הרוז גארדן הוא אחד האולמות הביתיים והחמים בליגה, ופורטלנד קיוותה שזה מה שיעזור לה למתוח את הסדרה עוד קצת ולכפות משחק שביעי. אבל הסאנס היו גדולים על הבלייזרס, שאלמלא הפציעות שחוו העונה היו יכולים להעמיד קבוצה יותר מגוונת ועמוקה. אבל שחקניו של נייט מקמילן יכולים להיות גאים בעצמם, אחרי שהתגברו על לא מעט קשיים ועשו עונה נהדרת שהסתיימה בסדרה מול פיניקס.

הסאנס יכולים לחגגו, אבל רק מעט, כי ביום שני בלילה מחכה להם סן אנטוניו, והמסע שלהם עדיין בעיצומו. פיניקס נעזרה ביום גדול של ג'ייסון ריצ'רדסון שקלע 28 נקודות, כולל 5 שלשות, והוליכה 41:53 במחצית. במחצית השנייה היתרון גדל ל-16, אבל הבלייזרס, בכוחות אחרונים, הצליחו לצמק ולהימנע מתבוסה. למרות שקלעה רק 65 אחוז מהעונשין, ואיבדה 14 כדורים לעומת 10 של יריבתה, פיניקס ניצחה הודות ליכולת של ריצ'רדסון במשחק הזה, וכן הודות ל-22 נקודות של אמרה סטודמאייר. סטיב נאש ניווט את חבריו עם 10 נקודות ו-6 אסיסטים, אבל קלקל קצת עם 7 איבודים. מרטל וובסטר הוליך את פורטלנד עם 19 נקודות מהספסל, למרקוס אולדרידג' היה יעיל מאוד כהרגלו כשקלע 16 והוריד 9 ריבאונדים, רודי פרננדז קלע 16 וברנדון רוי תרם 14 ו-4 אסיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully