וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דשאן: "אסור לחשוב שהאליפות תיפול מהשמיים"

מאמן מארסיי רוצה לראות את שחקניו עוברים גם את אוקזר השנייה בדרך לתואר (ו', 22:00, ספ' 5). פדרטי: "אין מה להפסיד"

כאשר דידייה דשאן מונה למאמנה של מארסיי, רבים האמינו כי הקבוצה מהדרום תיאבק עד סוף העונה על תואר האליפות. אף אחד לא העלה על דעתו שהיחידה שעוד תיתן לה פייט במחזורי הסיום תהיה דווקא אוקזר חסרת היומרות. עד לפני שלושה מחזורים עוד היו במירוץ שישה סוסים, אלא שהאלופה בורדו קרסה טוטאלית, ליון התרכזה בליגת האלופות, מונפלייה קיבלה פחד גבהים וליל שילמה את מחיר הסגל הקצר. כך נותרה אוקזר (66 נקודות) כיריבה האחרונה של מארסיי (71), ומחר (שישי, 22:00, ספורט 5) היא תארח את משחק העונה בסטאד אבה דשאן ותוכל לצמק את הפער לשתי נקודות בלבד במקרה של ניצחון, כשבקופה תהיינה עדיין תשע נקודות.

מארסיי ניצחה את שבעת משחקיה האחרונים, בתווך זכתה גם בגביע הליגה הצרפתי וכולם מצביעים על הקבוצה הנוכחית שבנה דשאן כזו שתחזיר עטרה ליושנה ותשיב למועדון את תואר האליפות לאחר 18 שנים. "אם נתלהב מההצלחה שלנו עד כה, עוד נחשוב שכבר זכינו בתואר והצלחת תיפול לידיים שלנו מהשמיים", הזהיר המאמן המצליח, שכבר הפסיד העונה 2:0 לאוקזר בבית, אך יודע כי ניצחון יאפשר לו ולשחקניו לחגוג אליפות עם הקהל הביתי בשבת הבאה. "אנחנו צריכים לדרוש את הטוב ביותר מעצמנו, במיוחד מול אוקזר שנמצאת בכושר מצוין לאחרונה ומציגה את ההגנה הטובה בליגה. הם לא נמצאים במקום השני במקרה, הם הקבוצה העקבית ביותר בליגה יחד איתנו".

באוקזר טענו ללא הרף בשבועות האחרונים כי הם כלל לא חושבים על התואר ואין להם הכלים לזכות באליפות השנייה בהיסטוריה (הראשונה הייתה ב-1996). "התחלנו את העונה עם מחשבות על הישארות בעקבות שלושה הפסדים במחזורי הפתיחה", הודה המאמן ז'אן פרננדז, שנכנס לנעליו של גי רו האגדי ב-2006 והמשיך במדיניות הצנועה שאפיינה את המועדון. "אחרי שהבטחנו את זה, הצבנו כמטרה את החלק העליון של הטבלה והלכנו צעד אחר צעד. עשינו דבר יוצא דופן ואנחנו מקווים שהוא יימשך. אף אחד לא ציפה מאיתנו להילחם על כרטיס לאירופה, וכל מה שאני רוצה כרגע זה להמשיך להאיר את אוקזר באור חיובי".

אוקזר, שהפסידה רק פעם אחת בליגה מאז תחילת דצמבר 2009, בנויה על הגנת ברזל, שם נותן הבלם ז'אן פסקל מיניו את עונת השיא בקריירה שלו. מי שמנהיג את הקבוצה הוא הקפטן בנואה פדרטי, שגם יוצר שערים באמצעות מצבים נייחים ומנהל את משחק ההתקפה, אותו מסיים בדרך כלל הסקורר הפולני אירניוש ילן (13 שערים). "אין לנו מה להפסיד - כל דבר שנעשה מעתה ואילך יהיה בונוס", הבהיר פדרטי, שלבש את מדי מארסיי למשך עונה אחת לפני חמש שנים. "אנחנו לא נלחצים מהתקשורת וממה שאומרים עלינו, וזה הכוח העיקרי שלנו. "אנחנו יודעים שאין לנו את האיכות של מארסיי, בורדו או ליון, אבל אנחנו מאוחדים ומאמינים בעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully