וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה את מכבי חיפה 74:78

הפועל ירושלים גברה על מכבי חיפה 74:78 במחזור האחרון וסיימה במקום השני, ותפגוש בפלייאוף את מכבי ראשל”צ. חיפה סיימה רביעית ותפגוש את ברק נתניה, מכבי ת”א תשחק מול בני השרון, גלבוע/גליל מול אשקלון

עונה מלאת דרמה הגיעה הערב (ראשון) לסיומה, כשבמחזור שנעל את העונה הסדירה גילו כל קבוצות הליגה את מיקומן הסופי, ואת עתידן, מי לפלייאוף התחתון, מי לעליון, ומי למפגש עם מכבי תל אביב. הפועל ירושלים, שהיתה בסכנת נפילה אל המקום החמישי בליגה עשתה את העבודה בחוץ, כשגברה על יריבתה לצמרת, מכבי חיפה 74:78, סיימה ברגע האחרון במקום השני, ושלחה את אשכנזי ושחקניו אל המקום הרביעי.

מכבי תל אביב נקמה היטב בברק נתניה והביסה אותה 60:88 ביד אליהו, ושלחה אותה אל המקום החמישי. גלבוע/גליל רצתה לשלוט בגורלה, ניצחה את הפועל עפולה 79:85, וסיימה שלישית. בני השרון, שידעה שהפסד עלול לשלוח אותה אל הפלייאוף התחתון הראתה הרבה לב עם ניצחון ביתי יקר, 66:78 על עירוני נהריה, שלא רק הכניס אותה אל הפלייאוף, אלא שלח את נהריה אל הפלייאוף התחתון. מכבי ראשון לציון הבטיחה שלא תקבל את מכבי תל אביב עם ניצחון 73:81 על עירוני אשקלון, ובתחתית הביסה עירוני רמת גן את הפועל חולון באולם הפחים, השפילה אותה עם 66:90, ושלחה אותה אל המקום האחרון בליגה.

סדרות הפלייאוף העליון:

מכבי תל אביב- בני השרון
הפועל ירושלים - מכבי ראשון לציון
הפועל גלבוע/גליל - עירוני אשקלון
מכבי חיפה - ברק נתניה

פלייאוף תחתון:

עירוני נהריה - הפועל חולון
הפועל עפולה - עירוני רמת גן

מכבי חיפה – הפועל ירושלים 78:74

איזו עונה משונה עוברת על הפועל ירושלים. קבוצתו של גודס, שנראתה רע מאוד לאורך מרבית העונה בליגה, ודישדשה סביב מקומות 4-5, קפצה ברגע האחרון אל המקום השני, עם ניצחון חוץ גדול על מכבי חיפה של אשכנזי. המארחים איכזבו מאוד, וסבלו מערב נוראי של דבון ג'פרסון, ולבעדיו נראו כמו הצל של עצמם. מה שבטוח הוא שבפלייאוף, יכולת שכזו לא תספיק לשום דבר.

ירושלים נראתה ממוקדת מאוד בפתיחה, נעימי הריץ היטב את ההתקפה, וג'טר וקוקיה שלחו את האדומים ליתרון 2:8. חיפה חזרה לעצמה מעט עם ריץ', אבל דיז'ון תומפסון מבחוץ העלה את קבוצתו ליתרון 11. חיפה המשיכה להיראות רע, ואיפשרה לירושלים להוביל בסיום הרבע הראשון 12:21. ירושלים המשיכה עם הגנה אגרסיבית, אבל חיפה צימקה עם נקודות של קוז'יקרו, ושלשה של רובי הוריד ל-25:22. האורחים הכניסו את שרון ששון שמיד חימם את היד, והעלה את קבוצתו שוב ליתרון 11. חיפה נתקעה בהתקפה, החטיאה דאנק, והאורחים באדום המשיכו להגדיל את יתרונם, אבל שלשה גדולה של עמית בן דוד עם הבאזר שמרה את החיפאים בטווח נגיעה, כשהם בפיגור 39:29 במחצית.

דיז'ון תומפסון המשיך להתעלל בהגנת הירוקים האנמית גם בפתיחת המחצית השניה, עם ריצת 2:7, אבל ריץ' הושיע את אשכנזי עם שלשה נדירה בסיום שעון ה-24. גם השלשה האקראית הזו לא עזרה, וירושלים ברחה עד 39:55 עם דאנק של האנטר. ג'פרסון סוף סוף מצא נקודות ראשונות במשחק, אבל אוחיון מיד הגיב בשלשה גדולה, וירושלים הוליכה לקראת הרבע האחרון 51:63. בדיוק כפי שקרה להם העונה, קבוצתו של גודס שוב קפאה בפתיחת הרבע הרביעי, וזה החל להתנקם בה. נעימי החזיק אותה בציפורנים מלפנים, אבל בן דוד וריץ' החזירו את המארחים עד פיגור 72:70. או אז הגיעה שלשה ענקית של פו ג'טר, חיפה החטיאה, והאורחים חגגו את הניצחון שהעלה אותם למקום השני.

קלעו לירושלים: דיז'ון תומפסון 17 (11 ריבאונדים), פו ג'טר 15, ברנדון האנטר ויובל נעימי (6 אסיסטים) 11 כל אחד, יוגב אוחיון 9, ליאו ליונס ואורי קוקיה 6 כל אחד, שרון ששון 3, טרה סימונס שיחק ולא קלע.

קלעו לחיפה: עמית בן דוד 18, ג'ייסון ריץ' 15, ריצ'ארד רובי 12, דבון ג'פרסון 11 (11 ריבאונדים), משה מזרחי 10, דרור חג'ג' וג'סי פלוט רוסה 3 כל אחד, עידו קוז'יקרו 2.

מכבי תל אביב – ברק נתניה 60:88

היו שפנטזו בנתניה על תפיסת אחד המקומות העליונים, שיסדר להם את יתרון הביתיות בפלייאוף, אבל רצה הגורל, וקבוצתו של אלפסי קיבלה את מכבי תל אביב, ולא סתם מכבי תל אביב. קבוצתו של גרשון זכרה היטב את ההפסד שהנחילו הנתנייתים במפגש הקודם, ונהנתה מאוד לדרוס אותה, לנפץ את חלומות הביתיות ולשלוח אותה אל המקום החמישי בליגה. לזה קוראים נקמה מתוקה.

מכבי תל אביב התקשתה להיכנס למשחק, כשפרט לדיאור פישר הפעלתן אף אחד מהצהובים לא מצא את הטבעת, ושבע הניסיונות הראשונים של האלופה מחוץ לקשת הלכו החוצה. מהעבר השני התחמם טוני וושהאם במהירות שיא עם 11 נקודות מהירות שנתנו לנתניה יתרון מפתיע של 11:17. פיני גרשון הקים את דייויד בלות'נטאל מהספסל ומיד קיבל ממנו שלשה שקבעה 14:19 בסיום הרבע הראשון. גיא פניני החזיר את מכבי תל אביב עד לשוויון 21:21, וגם אחרי פסק זמן של אריק אלפסי נמשכה המגמה, כשאלן אנדרסון ודורון פרקינס עלו גם הם מהספסל והובילו את הצהובים ליתרון 31:38 בירידה להפסקה.

בפתיחת המחצית השנייה אותתה נתניה שהיא לא הולכת לשום מקום כשדנילו פינוק הצטרף ליכולת הטובה של וושהאם והחזיר את האורחים עד לשוויון 38:38, אבל אנדרו ויז'נייבסקי בלם את המפולת ופתח ריצה נגדית של הצהובים שבנו יתרון מחודש של 40:48. האורחים סבלו מסדרת החטאות של מרקו קילינגסוורת', ומנגד ניפק סטפון לאזמה כמה הטבעות מרשימות וקבע 47:58 למכבי תל אביב בסיום הרבע השלישי. בפתיחת הרבע האחרון נתנו הצהובים פוש אחרון כדי לגמור את המשחק סופית בהנהגת ויז'נייבסקי ובלות'נטאל, שהקפיצו את הפער ל-54:74, אחריו הרימו הנתנייתים ידיים, ובדקות הסיום התמקדו שחקני מכבי בניסיונות למהלכי שואו טיים, חלקם מוצלחים יותר וחלקם מוצלחים פחות, ובסיום עמדה התוצאה על 60:88 למכבי תל אביב.

קלעו למכבי תל אביב: אלן אנדרסון 15 (17 דקות), גיא פניני 14, דייויד בלות'נטאל (8 ריבאונדים) ואנדרו ויז'נייבסקי 12 כל אחד, סטפון לאזמה 8, דיאור פישר (10 ריבאונדים) ויניב גרין (10 דקות) 7 כל אחד, דורון פרקינס 5, צ'אק איידסון ודרק שארפ 3 כל אחד, רביב לימונד 2.

קלעו לנתניה: טוני וושהאם 21 (7 ריבאונדים), דנילו פינוק 12, מרקו קילינגסוורת' 9 (3 מ-10 מהשדה), אלירן גואטה 7, טוני יאנגר ואוריה גור 3 כל אחד, שמוליק ברנר (6 ריבאונדים) וליאור חכמון 2 כל אחד, ערן אסנטי 1, רוברט רות'בארט שיחק ולא קלע.

בני השרון – עירוני נהריה 66:78

נראה שלאורך כל העונה, קבוצתו של דן שמיר רדפה אחרי הליגה. זה התחיל מפציעות, החתמות לא מוצלחות במיוחד של שחקנים, והפסדים מביכים בפתיחה, שסיבכו את בני השרון מאוד. אחר כך הגיעה התאוששות, פי ג'יי טאקר, וסדרת ניצחונות שהחזירו את קבוצתו של שמיר לתמונת הפלייאוף. הערב ניתנה לה הזדמנות פז, אותה לקחה בשתי ידיים, כשפגשה את עירוני נהריה, יריבתה לכרטיס האחרון לפלייאוף העליון. שון ג'יימס וחבריו ידעו שזהו רגע האמת, ניצחו 66:78, ותפסו ברגע האחרון את המקום השמיני, שאמנם מוביל למפגש עם מכבי תל אביב, אבל מסיים עונה מאכזבת מאוד עם טון חיובי.

אורי יצחקי פתח את המשחק בסערה, ותפר שתי שלשות גדולות כדי להטיס את המארחים ליתרון מוקדם, 0:8. גריר עוד העלה את קבוצתו על הלוח, אבל בני השרון המשיכה בדרך ל-2:12. המומנטום של בני השרון נמשך, ושחקניו של דן שמיר כבר עלו ליתרון 14:28 בסיום הרבע הראשון. נהריה סוף סוף התעוררה בפתיחת הרבע השני והגיעה אל המשחק. ריצת 4:12 של האורחים הורידה את הפיגור שלהם לחד ספרתי. המארחים חיפשו את מזלם מחוץ לקשת ללא הצלחה, מה שאיפשר לנהריה להתקרב עוד יותר, בדרך לפיגור מינמלי יחסית, 37:30 במחצית.

דווקא כשהיה נדמה שנהריה עשויה לחולל מהפך, חזרה בני השרון בצורה טובה מחדרי ההלבשה, ורצה ל-9:20, כששון ג'יימס ורון סטיל ממונים על החגיגה, בדרך ליתרון 39:57. גריר החל לקחת על עצמו יותר אחריות ומצא נקודות, וליאור שגב בשלשה גדולה העיר את קבוצתו, וצימק לקראת סיום הרבע, ממנו ירדה בני השרון ביתרון 47:59. נהריה עשתה פוש אחרון והצליחה בדרך לא דרך להוריד שוב לפער חד ספרתי, אבל זה היה כבר בתוך הדקה האחרונה, ובני השרון עם שלשה גדולה שסגרה את המשחק, הגדילה את היתרון עד לניצחון המיוחל בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הפועל גלבוע/גליל עליון – הפועל עפולה 79:85

קבוצתו של קטש נהנתה מהפסדה של ברק נתניה, ובעזרת ניצחון על האורחים הבטיחה לעצמה את המקום השלישי ואת יתרון הביתיות. עפולה לא היתה רחוקה כלל מלהרוס את החגיגה, ואף הוליכה בפרקים ארוכים במשחק, אבל כשג'רמי פארגו חוזר לעניינים, ומקבל הרבה עזרה מיזרעאלי וכדיר, קשה מאוד לנצח את הקבוצה הצפונית.

גלבוע/גליל הייתה דומיננטית יותר בדקות הראשונות, כשאלישי כדיר היה המוציא העיקרי לפועל של עודד קטש, אבל עפולה נשארה קרובה וסיימה את הרבע הראשון בפיגור מינימלי של 21:20. בפתיחת הרבע השני כבר השתלטו האורחים על העניינים, ודיונטה כריסמס הריץ אותם ליתרון מפתיע של 25:31. ברבע השני עדיין התקשו המקומיים להציג את יכולתם הרגילה, כשפרט לג'רמי פארגו לא מצא קטש סקורר יעיל, ומנגד עזר ג'סטין דנטמון לכריסמס בקצב צבירת הנקודות, והשניים הורידו את עפולה למחצית ביתרון 37:45.

ברבע השלישי סוף סוף קיבלו פארגו וכדיר עזרה מבריאן רנדל וגוני יזרעאלי שהחזירו את האדומים לעניינים. ההתקפה של עפולה נבלמה בעקבות העבירה הרביעית של דנטמון ששלחה אותו לספסל, ושלשה של אבישי גורדון קבעה 54:55 לגלבוע/גליל, שהמשיכה ליתרון 56:61 בסיום הרבע השלישי. בדקות הסיום נכנס גור פורת לעמדת הסקורר במקומו של דנטמון, ועפולה חזרה לשוויון 67:67 שפתח את המשחק מחדש, אבל יזרעאלי המשיך להיות האיש של המקומיים, עם סלים חשובים והפעלה נהדרת של פארגו ששוב התעורר בזמן, והוליך את גלבוע/גליל לניצחון 79:85 בסיום.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'רמי פארגו 21, גוני יזרעאלי 14, אלישי כדיר 12, בריאן רנדל (10 ריבאונדים) 9, גל מקל 7, אבישי גורדון 6, אריק דניאלס ודיון דאוול 5 כל אחד, דגן יבזורי ומרכוס קאזין 3 כל אחד.

קלעו לעפולה: דיונטה כריסמס 23, גור פורת 22, ג'סטין דנטמון 15, ניצן חנוכי 6, ניר כהן וסטפון ברדפורד 4 כל אחד, ג'רמיין הול 3, עודד ברנדווין 2.

מכבי ראשון לציון – עירוני אשקלון 73:81

אם יש דבר אחד שאפי בירנבוים רצה להימנע ממנו, זה מפגש עם מכבי תל אביב, כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף. לשם כך הוא ידע שהוא חייב ניצחון ביתי, אבל מול עירוני אשקלון, שכבר הבטיחה את מקומה, זה לא היה פשוט. בסיום, היה זה שוב מאיר טפירו שלקח את הקבוצה על גבו, סידר ניצחון לראשון, והבריח אותה אל המקום השביעי, שם היא אמנם לא תפגוש את הצהובים, אבל הפועל ירושלים דווקא כן מחכה לה. אשקלון, שסיימה שישית תיאלץ להתמודד עם חיפה הדורסנית.

הפתיחה של המשחק הייתה שייכת לארון מגי בראשון לציון ומורן רוט באשקלון ששמרו על התוצאה צמודה. המארחים כבר עלו ליתרון 7, אבל אשקלון לא נתנה ליריבתה לברוח. שלשה של אבי בן שימול נתנה לראשון לציון יתרון 16:19 בסוף הרבע הראשון. אשקלון החלה לתפוס פיקוד ונכנסה למומנטום, בעיקר תודות לדקות טובות של אבי סוכר ואוויס וויאט, שהעניקו יתרון 6 לאורחים, באמצע הרבע השני. ראשון לציון לא נשברו, הלכו לרוד גריזארד והפכו את התוצאה עד המחצית, בה הוליכו 35:37.

מורן רוט פתח את הרבע השלישי בצורה מצוינת, קלע 7 נקודות רצופות והריץ את אשקלון ליתרון 50:55. המארחים לקחו פסק זמן, ממנו חזרו עם יותר אנרגיה, ובעזרתו של ארון מגי הצליחו להשוות את התוצאה, בדרך ל-56:56 בסיום הרבע השלישי. הרבע האחרון רשום על שמו של מאיר טפירו. במצב של 70:70, 4 דקות לסיום, התעורר הווינר הותיק וקלע 7 נקודות מתוך ה-8 של ראשון לציון שהעלו אותם ליתרון 72:78. באשקלון איבדו את הראש וברוקס סיילס קיבל עבירה טכנית שגמרה את המשחק.

קלעו לראשון לציון: מאיר טפירו 17 (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), ארון מגי 14, לארי אובאנון ואוגונה אוניקווה 11 כל אחד, דארל טאקר ואבי בן שימול 10 כל אחד, רוד גריזארד 5, יהוא אורלנד 3.

קלעו לאשקלון: ג'ימי בקסטר 14, מורן רוט (6 ריבאונדים) ועומאר סניד (8 ריבאונדים) 13 כל אחד, אוויס וויאט 12, ברוקס סיילס 8, אבי סוכר 6, דרור דוידי 5, קורי קאר ואלעד הופמן שיחקו ולא קלעו.

הפועל חולון – עירוני רמת גן 90:66

לזה, אף אחד לא ציפה. לכזאת התמוטטות, לכזאת קריסה, ועוד בבית, באולם הפחים, אל מול אוהדיה המשולהבים, הגיעה קבוצתו של מיקי דורסמן אל תחתית הבור. למשחק הערב היה בעיקר משמעות סמלית- חולון כבר ידעה שהיא שקועה בפלייאוף התחתון, אבל לסיים במקום האחרון בליגה, זה באמת לא נעים. וכמובן, ישנה גם דרך, והערב, בחולון, היא לא ממש נראתה. לעומתה, ברמת גן חוגגים ניצחון גדול שצריך לתת לשחקנים לא מעט ביטחון עצמי, לקראת המאבק על ההישרדות, שיתחיל מול הפועל עפולה.

חולון זינקה ליתרון מהיר בזכותו של אנטוניו גרייבס המצוין, ויוני ניר קבע 3:11 למקומיים אחרי חמש דקות, לפני שאור ברנר התכבד בסל השדה הראשון של רמת גן, שלא הצליחה לעצור את ההתלהבות של החולונים, שהמשיכו להתבסס על יכולת הקליעה של גרייבס בדרך ליתרון 12:25 בסיום הרבע הראשון. ברבע השני התהפכה המגמה, וגארי פורבס הנהיג קאמבק מפתיע של האורחים. חן זיגדון קבר שלשה שצימקה ל-32:26 בלבד לחולון, ופסק זמן של מיקי דורסמן לא מנע את המשך הקריסה של חולון, כשאבי קזרנובסקי השלים ריצת 0:17 של האורחים בסיום הרבע השני, והמחצית הסתיימה בתוצאה 32:35 לרמת גן.

אם באולם הפחים חשבו שכבר לא יכול להיות גרוע יותר, הגיע הרבע השלישי והפך את המבוכה שלהם להשפלה. ג'ון שארפר פתח מבערים עבור האורחים עם שלוש שלשות מהירות, וג'וליאן קאזו עזר לו להריץ את רמת גן לרבע מוחץ של 13:30, שקבע 45:65 עשר דקות לסיום. ברבע האחרון נרשמה התאוששות מסוימת של חולון שהצליחה למזער במעט את הנזק אך לא למנוע את התבוסה הביתית המוחצת, כשפורבס חזר להיות האיש הדומיננטי אצל יניב בורגר, שראה את שחקניו הנחושים שומרים על הפער המדהים כל הדרך לניצחון גדול 66:90 בסיום.

קלעו לרמת גן: ג'ון שארפר 21 (6 מ-8 לשלוש), גרי פורבס (20 ריבאונדים) וג'וליאן קאזו (11 ריבאונדים) 20 כל אחד, אנטון קזרנובסקי 7, חן זיגדון 6, בר ראובן 5, איציק אוחנון 4, אור ברנר 3, כריס ווטסון וברנדון יואינג 2.

קלעו לחולון: אנטוניו גרייבס 13, ג'ון תומאס (9 ריבאונדים) ויוני ניר 11 כל אחד, שון דניאל 5, ארז מרקוביץ' 4, יריב יצקן וליאור ליפשיץ 3 כל אחד, וייקין קלי, טיטוס אייבורי וניב ברקוביץ' 2 כל אחד, סשה בראטיץ' שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully