וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: באיירן מינכן ניצחה 0:1 את ליון

הבווארים התגברו על הרחקתו של ריברי בעזרת שער של רובן (69) והשיגו יתרון קל לקראת הגומלין בצרפת. גם טולאלן הורחק

גם בצרפת וגם בגרמניה עסקו בהרחבה בסוגיית פרנק ריברי לפני המשחק. במולדתו של הקשר היצירתי דיברו כמובן על פרשיית המין המביכה בה הוא מעורב יחד עם חברים נוספים לנבחרת הטריקולור, ואילו הגרמנים טענו כי זה המשחק בו הוא אמור להתעלות ולהוכיח מה הוא באמת שווה - לפני שיחליט אם הוא מאריך את חוזהו או עובר לספרד. על כר הדשא, ריברי העצבני הורחק הערב (רביעי) כבר בדקה ה-37 והותיר את באיירן מינכן ב-10 שחקנים נגד ליון העיקשת. מי שחיפה עליו, כמו במקרים רבים העונה, היה אריאן רובן, שהבקיע בדקה ה-69 והעניק לבאיירן ניצחון 0:1 ויתרון קל לקראת הגומלין בסטאד דה ז'רלאן. עבור ההולנדי היה זה שער עשירי בתשעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, וכושרו המצוין משמח לא רק את אנשי באיירן אלא גם את אוהדי נבחרת האורנג' המתכוננים למונדיאל בדרום אפריקה.

שחקן באיירן מינכן אריאן רובן. רויטרס
הקבוצה היא קודם כל שלו. רובן/רויטרס

70 אלף צופים באליאנץ ארינה, כולל וואהיבה ריברי, האישה של, ראו את באיירן קוטעת את הגישושים לאחר כרבע שעה ומתחילה לאיים על שערו של הוגו לוריס. הבווארים כל כך רוצים להגיע לגמר אירופי ראשון מאז הזכייה ב-2001, ואחרי שחלפו על פני מנצ'סטר יונייטד ברבע הגמר, בדיוק כפי שקרה אז, התחושה ברחובות מינכן הייתה שההיסטוריה חייבת לחזור על עצמה. בסטיאן שווינשטייגר, שקיבל את תפקיד האחראי במרכז השדה בהיעדרו של הקפטן המושעה מארק ואן בומל, היה הקרוב ביותר לכיבוש, אך הוא נגח החוצה מתוך תיבת החמש. ליון, שוב בתצוגה טקטית ומאורגנת כפי שהראתה בסנטיאגו ברנבאו ובשבאן דלמאס בסיבובים הקרובים, ציננה במהירות את ההתלהבות של המארחים על ידי האטת קצב המשחק וניסתה לעקוץ בעזרת המצבים הנייחים.

אז הגיעה אותה דריכה מכוערת של ריברי על קרסולו של ליסנדרו לופז, ופתאום ליון ניצבה לרגע בעמדת הנהג במשחק וטיל של קים קלסטרום כמעט הכניע את האנס יורג בוט. אוהדי באיירן מינכן זעמו על החלטתו של השופט רוברטו רוזטי, אבל בדקה ה-54 הוא החזיר את החוב בעזרתו האדיבה של ז'רמי טולאלן, שביצע שתי עבירות מטופשות תוך שלוש דקות ויחמיץ גם הוא את המשחק הבא, כאשר ליון במצוקת בלמים רצינית. האיזון המספרי שיחק לידיה של באיירן, שכאמור השיגה את המגיע לה עם השער של רובן, שנכבש בעזרת הסטה קלה של מריו גומז. בכל מקרה, הכל פתוח לקראת הגומלין בשבוע הבא, אליו לא יגיע ריברי, אבל כפי שהתברר סופית הערב - רובן הוא בכלל איש השעה.

מהלך המשחק

דקה 13: רובן הגביה כדור קרן לרחבת החמש, לוריס תפס אוויר ושווינשטייגר נגח החוצה מעמדה קורצת.

דקה 18: ריברי חתך משמאל לכיוון האמצע, עבר גם את כריס ובעט החוצה.

דקה 20: רובן השתלט נהדר על כדור ארוך שהגיע לעברו, והשאיר לאוליץ' שבעט בשמאל לשמיים.

דקה 30: קרן של ליון נהדפה לעבר אדרסון מחוץ לרחבה, הברזילאי בעט שטוח לכיוון המסגרת, אך הכדור פגע ברגל של שחקן הגנה אדום ויצא לקרן נוספת.

דקה 37: באיירן מינכן נשארת ב-10 שחקנים. ריברי העצבני, גם בשל פרשיית המין שהסעירה את צרפת, דרך בגסות על קרסולו של לופז. השופט רוזטי החליט להחמיר עם הכוכב הצרפתי ושלף לעברו את האדום. ריברי יחמיץ את המשחק הבא, כמו גם פראניץ' שספג צהוב.

דקה 44: ואן בויטן הרחיק לעבר המרכז, קלסטרום השבדי הניף את רגל שמאל האימתנית שלו ומ-25 מטרים שלח כדור נהדר שנהדף על ידי בוט.

דקה 49: כריס הרחיק רע, פראניץ' בעט בשמאל מחוץ לרחבה ולוריס הדף לקרן.

דקה 53: לאהם פרץ נהדר לתוך הרחבה והוציא כדור רוחב נהדר, אבל מולר התבלבל ברגליים ופספס הזדמנות פז.

דקה 54: רוזטי החזיר את החוב לבאיירן. טולאלן, ששלוש דקות לפני כן קיבל צהוב, ביצע עבירה מטופשת נוספת ושלים על כך בהרחקה. שתי הקבוצות ב-10 שחקנים.

דקה 61: רובן נכנס לרחבה בצד שמאל, הטעה את כריס ובעט מזווית אלכסונית סמוך לקורה של לוריס.

דקה 66: שווינשטייגר נכנס לרחבה משמאל, הבעיטה שלו פגעה ברגל של כריס ונעצרה ברשת החיצונית.

דקה 68: רובן הגביה נהדר משמאל לעבר גומז החופשי, אך המחליף נגח חלש לידיו של לוריס.

דקה 69: גול! רובן בעט כדור חזק מ-20 מטרים והכניע את לוריס בעזרת הסטה קטנה מראשו של גומז. 0:1 לבאיירן מינכן.

דקה 84: רובן נכנס מימין לכיוון האמצע, עבר את כריס ומ-18 מטרים שלח כדור חזק שנעצר על ידי לוריס.

הרכב באיירן מינכן: האנס יורג בוט, פיליפ לאהם, דניאל ואן בויטן, מרטין דמיקליס, דייגו קונטנטו, דניאל פראניץ' (מריו גומז, 63), בסטיאן שווינשטייגר, תומאס מולר, פרנק ריברי (הורחק, 37), אריאן רובן (חמיט אלטינטופ, 85), איביצ'ה אוליץ' (אנטולי טימושצ'וק, 46).

הרכב ליון: הוגו לוריס, אנתוני רבייר, כריס, ז'רמי טולאלן (הורחק, 54), עלי סיסוקו, מקסים גונאלון, קים קלסטרום, אדרסון (מישל בסטוס, 70), מיראלם פיאניץ' (ז'אן מאקון, 55), סזאר דלגאדו (סידני גובו, 79), ליסנדרו לופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully