וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי גמר הליגה האירופית: אתלטיקו ניצחה 0:1 את ליברפול

ליברפול החיוורת נכנעה לפורלאן והפסידה 1:0 בחצי הגמר הראשון של הליגה האירופית. 83 דק' לבניון. המבורג-פולהאם 0:0

בזמן שארבע הקבוצות המשתתפות בחצי גמר ליגת האלופות נלחמות במקביל גם על האליפות בליגות שלהן, ארבע הנציגות בחצי גמר הליגה האירופית חיכו וציפו אך ורק למשחקי חצי הגמר שנערכו הערב (חמישי). אתלטיקו מדריד וליברפול, שתיים מאכזבות העונה הגדולות באירופה, רוצות כל אחת מצידה, לסיים את העונה עם טעם מתוק וזכייה בתואר. לפני כן הן צריכות להגיע לגמר, ורק אחת מהן תוכל לעשות זאת, כאשר הן נפגשו ביניהן למשחק הראשון מבין שניים בחצי הגמר. ליברפול המשיכה ביכולת החיוורת שלה, ואלמלא יום נהדר של שוערה פפה ריינה הייתה יוצאת מאיצטדיון ויסנטה קלדרון עם הפסד כואב יותר מה-1:0 שהנחיל לה שערו של דייגו פורלאן. יוסי בניון היה טוב במחצית הראשונה ובדקה ה-18 אף כבש שער חוקי שנפסל בטענת נבדל. במחצית השנייה נחלש בניון והוחלף בדקה ה-83 על ידי נביל אל זאהר. באנפילד ליברפול תזדקק ליכולת טובה יותר, והתוצאה בהחלט משאירה לה סיכוי להגיע לגמר.

המבורג, שבמגרשה ייערך הגמר ב-12 במאי, אירחה את פולהאם המפתיעה. הגרמנים הפעילו לחץ כבד ושלטו במשחק ללא עוררין, אולם האנגלים, בתצוגה הגנתית הרואית ובעזרת יכולת מצוינת של שוערם מארק שוורצר חילצו תיקו 0:0, שמשאיר להם סיכוי מצוין בגומלין. המבורג, שמקווה לחזור למגרשה במעמד הגמר, תהיה בגבה אל הקיר בגומלין שייערך בקרייבן קוטג'.

אתלטיקו מדריד - ליברפול 0:1

אחרי שחוותה כישלון חרוץ, כהרגלה בשנים האחרונות, בניסיון להיאבק על התואר ונפרדה ממפעלי הגביע ומליגת האלופות בשלב מוקדם, ליברפול יודעת שרק זכייה בליגה האירופית תציל עבורה את העונה. אחרי הנסיעה המעייפת למדריד בעקבות ענן האפר שכיסה את שמי אירופה, שחקניו של רפא בניטז רצו להראות שהמאמץ היה שווה. אז רצו. ליברפול נראתה חיוורת במשך דקות ארוכות, ואלמלא יום מצוין של שוערה פפה ריינה, היא הייתה מסתבכת בעקבות הופעתה באיצטדיון ויסנטה קלדרון.

גם אתלטיקו מדריד, שהתרסקה בפתיחת העונה ומאז מתקשה להתרומם, תולה תקוות בקרש ההצלה האירופי, במיוחד בעונה בה היריבה העירונית שלה נכשלה בליגת האלופות ולה יש הזדמנות להסתכל לרגע מלמעלה. אתלטיקו מדריד מחפשת גמר אירופי ראשון מאז ההפסד לדינמו קייב בגמר המחזיקות ב-1985/86, והערב היא עשתה צעד קטן לכיוון הרצוי מבחינתה. קטן, כי ה-0:1 שלה, משער שכבש דייגו פורלאן, עשוי שלא להספיק לה בגומלין באנפילד. אתלטיקו יודעת שלמרות היכולת הטובה שלה במשחק ולמרות שליטתה על כר הדשא, יתרונה שביר והיא תצטרך לעבוד קשה בגומלין, אך לפחות תקבל חזרה את שחקנה המורחק קון אגוארו, כך שהמשימה בהחלט לא בלתי אפשרית מבחינתה.

אתלטיקו פתחה טוב את המשחק והפעילה לחץ על האנגלים ובדקה ה-9 באה על שכרה. הגנת ליברפול לא הצליחה להרחיק כדור שהוגבה מצד שמאל לתוך תיבת החמש, ג'יימי קאראגר החליק ודייגו פורלאן בעט חלש מקרוב וקבע 0:1 לאתלטיקו. בדקה ה-18 נפסל שער חוקי של בניון, שקיבל כדור במרכז הרחבה לאחר ניסיון בעיטה של ג'רארד, וכבש. דקה אחר כך ג'רארד חדר לרחבה ובעט פצצה לרשת החיצונית של דה גאה. ליברפול הפעילה לחץ בדקות האחרונות של המחצית, אבל לא הצליחה להשוות וירדה בפיגור של 0:1 להפסקה.

המחצית השנייה נפתחה בצורה שקולה, כששתי הקבוצות מציגות משחק מבולבל ופיזי ולא מצליחות לחבר מסירות שייצרו מצבים ליד השערים. בדקה ה-58 ריינה הציל את ליברפול. אויפלושי הרים מצוין מאגף ימין, וסימאו, שנותר חופשי בתוך הרחבה בעט וולה מהאוויר, אולם שוער ליברפול הדף נפלא לקרן והשאיר את האוהדים בויסנטה קלדרון פעורי פה ומאוכזבים. בדקה ה-76 הציל ריינה את ליברפול פעם נוספת כשהדף כדור חזק שבעט אויפלושי. עד לסיום לא הצליחה אתלטיקו להגדיל את יתרונה וסיימה בניצחון 0:1.

הרכב אתלטיקו מדריד: דויד דה חאה, אנטוניו לופז, לואיס פראה, אלברו דומינגס, חוזה מנואל ז'וראדו, אסונסאו, תומאש אויפלושי, ראול גארסיה, סימאו (חואן ולרה, 78), חוסה אנטוניו רייס (איגנסיו קמאצ'ו, 92), דייגו פורלאן (סלביו אדוארדו, 85).

הרכב ליברפול: פפה ריינה, גלן ג'ונסון, דניאל אגר, ג'יימי קאראגר, סטיבן ג'רארד, סוטיריוס קירגיאקוס, יוסי בניון (נאביל אל זהאר, 84), חאבייר מסצ'ראנו, דירק קויט, לוקאס, דויד נ'גוג (ריאן באבל, 64).

המבורג - פולהאם 0:0

כדי לדאוג שזו לא תהיה ההופעה הביתית האחרונה העונה באירופה, שחקני המבורג היו צריכים להשיג תוצאה מבטיחה לקראת הגומלין באנגליה, ובדרך אולי לעשות את מה שריאל מדריד לא הצליחה בליגת האלופות - להעפיל לגמר אותו היא בעצמה מארחת. גמר הליגה האירופית יתקיים ב-12 במאי באצטדיון בהמבורג, וכל העונה של הגרמנים נסובה למעשה סביב המאורע ההיסטורי, כאשר בליגה חוו ברונו לבאדיה ושחקניו עונה רצופת אכזבות ורק מקום שביעי כרגע. מן הדקה הראשונה במשחק ריחף שער גרמני באוויר, כששחקני פולהאם התבצרו לא אחת ברחבת ה-16. ההתקפה הגרמנית, בראשות רוד ואן ניסטלרוי, חיפשה במשך 90 דקות את הפירצה, ועד שמצאה חורים בהגנה האנגלית, היא נתקלה בשוערה של פולהאם, מארק שוורצר, שהיה ללא ספק המצטיין במגרש. זינוקיו החתוליים של השוער האוסטרלי תסכלו שוב ושוב את פיוטר טרוכובסקי, פאולו גררו ו-ואן ניסטלרוי והותירו את התוצאה מאופסת.

האנגלים, שדילגו מעל יובנטוס בשמינית הגמר והדיחו את וולפסבורג ברבע כדי לרשום את הישג השיא בתולדות המועדון, הוכיחו שוב שאף אחד לא יכול לזלזל בהם. שתי הקבוצות מעולם לא נפגשו ביניהן, כאשר המבורג הודחה בעונה שעברה בשלב חצי הגמר של גביע אופ"א על ידי ורדר ברמן, ובסך הכל הצליחה לעבור חמישה משמונת חצאי הגמר שלה עד כה. הסטטיסטיקה אולי לטובתה, אבל ספק אם תעמוד לצדה כשתתמוד מול פולהאם בקרייבן קוטג'. האנגלים ודאי צברו ביטחון מהופעתם על אדמת גרמניה, ובמגרשם הביתי במערב לונדון הם יהנו מדחיפת האוהדים, כך שהלחץ על המבורג יהיה רב.

כצפוי, המבורג שלטה בקצבה המשחק בדקות הפתיחה, ובדקה ה-10 טרוכובסקי בעט מרחוק והחטיא את מסגרת שערו של שוורצר. האנגלים התקשו להשתחרר מהלחץ הגרמני ושחקני האגף שלהם סיימון דייויס ודמיאן דאף ביצעו בעיקר מטלות הגנתיות והקוטג'רס התקשו לעבור את מחצית המגרש. אולם הגרמנים, עם רוד ואן ניסטלרוי בשפיץ, מיעטו להגיע למצבי הבקעה והצפיפות האנגלית ברחבה הקשתה עליהם, והמחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.

בתחילת המחצית השנייה פולהאם העזה יותר ושלחה יותר שחקנים חלק הקדמי, כשהיא מונעת מהמבורג לפתח התקפות. המבורג עברה מהר מהגנה להתקפה, אך האנגלים, בעזרת משחק פיזי, מנעו מהם להפתיע את ההגנה. בדקה ה-62 מלכודת הנבדל של פולהאם עצרה את ואן ניסטלרוי, ואילו בדקה ה-72 שוורצר זינק נפלא והציל את פולהאם מספיגה, לאחר פצצה שבעט טרוכובסקי מחוץ לרחבה. בדקה ה-88 ואן ניסטלרוי דחק רגל והסיט כדור רוחב שנבע מתוך הרחבה, אך שוורצר שוב היה במקום והדף לקרן. עד לסיום הגרמנים לא הצליחו לכבוש את השער המיוחל מבחינתם, וההתמודדות הסתיימה ללא שערים.

הרכב המבורג: פרנק רוסט, גיא דמל (תומאס רינקון, 82), יוריס מתאייסן, ג'רום בואטנג, דויד יארולים, זה רוברטו, פיוטר טרוכובסקי, ג'ונתן פיטרויפה, דניס אוגו, רוד ואן ניסטלרוי, פאולו גררו (מלדן פטריץ', 72).

הרכב פולהאם: מארק שוורצר, פול קונצ'סקי, כריס ביירד, ארון יוז, ברדה אנגלנד, דיקסון אטוהו, דמיאן דאף, דני מרפי, סיימון דייויס, זולטאן גרה, בובי זאמורה (קלינט דמפסי, 52).

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully