וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור קשטן סיכם בבני יהודה

21.4.2010 / 15:20

מאמן נבחרת ישראל לשעבר והמעוטר ביותר בכדורגל הישראלי שב לאמן בליגה, אחרי ארבע שנים ברמה הלאומית וידריך את המועדון משכונת התקווה בעונה הבאה. היו"ר חזי מגן: "כמובן שזו הצהרת כוונות, נשמח אם קשטן יזכה בעוד תואר"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

דרור קשטן, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, סיכם את תנאיו לעונה הבאה בבני יהודה, כך מסרה הנהלת הקבוצה בהודעה שפרסמה היום (רביעי). קשטן, לו היה חוזה בנבחרת ישראל עד יוני 2010, חוזר על ידי הזהובים, כששמו גם נקשר למכבי תל אביב. לאחרונה, לאחר שלואיס פרננדז מונה לנבחרת, הוא סיים למעשה את עבודתו בנבחרת והתפנה לנהל משא ומתן עם הקבוצה.

קשטן יחליף את גיא לוזון, מאמן הקבוצה בשנתיים האחרונות. לוזון עשה קמפיין מוצלח עם הקבוצה העונה באירופה, כאשר לאחרונה שמו של לוזון עלה כמחליף פוטנציאלי לאימון הנבחרת האולימפית במקומו של מוטי איוניר, שעשוי לשמש כעוזר מאמן הנבחרת. לוזון, שהוביל העונה את הקבוצה לפלייאוף העליון, הגיע איתה עד חצי גמר גביע המדינה, שם מחכה לו מ.ס. אשדוד.

קשטן בן ה-64 הוא המאמן המעוטר ביותר בכדורגל הישראלי. במהלך הקריירה המפוארת שלו זכה בששה תארי אליפות עם ארבע קבוצות שונות - בית"ר ירושלים (1987, 1993, 1998), הפועל כפר סבא (1982), מכבי תל אביב (דאבל - 1996) והפועל תל אביב (דאבל - 2000). קשטן גם זכה בשישה גביעי מדינה עם ארבע קבוצות שונות - הפועל לוד (1983), בית"ר (1986, 1989), מכבי תל אביב (1996), הפועל תל אביב (2000, 2006).

המאמן הוותיק חוזר לליגה לאחר שתי קדנציות כמאמן הנבחרת, בשתיהן לא הצליח קשטן להוביל את הנבחרת לטורניר האירופי. בקמפיין הראשון שלו, מוקדמות יורו 2008, הוביל המאמן את ישראל למקום השלישי בבית ואילו בקמפיין האחרון, מוקדמות מונדיאל 2010, סיימה הנבחרת במקום הרביעי ולא הצליחה להעפיל למשחקי ההצלבה.

מגן: "אנחנו מתכוננים ברצינות כמועדון רציני"

"אנחנו שמחים שסגרנו עם דרור קשטן", אמר יו"ר הקבוצה חזי מגן, "שהוא באמת מבכירי המאמנים. אנחנו נתכונן עכשיו איתו לעונה הבאה. עם זאת, לא נשכח שיש לנו משימות כבדות בעונה הזו, שאותן נצטרך להשלים עם גיא לוזון, שהוא מאמן מצוין בזכות עצמו. אנחנו יודעים שעד תום העונה הזו ועד הדקה ה-90 של המשחק האחרון הוא (לוזון) עומד לרשותנו כל כולו".

כשנשאל מגן מה זה אומר לגבי בני יהודה שהיא החתימה מאמן בסדר גודל כזה, אמר: "זה אומר שאנחנו מתכוננים ברצינות כמועדון רציני שרוצה להצליח ואמרתי כבר בעבר שדרור קשטן הוא המאמן המעוטר ביותר בכדורגל הישראלי וכמובן שנשמח אם יהיה לו עוד תואר אחד גם עם בני יהודה.

"כמובן שזו הצהרות כוונות מצד בני יהודה, אבל הצהרת כוונות כבודה במקומה מונח, כעת נצטרך להוכיח על המגרש שאנחנו שווים את זה. אני שוב חוזר שקודם כל יש לנו את העונה הזו כי אנחנו יכולים להגיע לאירופה דרך הפלייאוף העליון ויש לנו גם משימה חשוב מאוד בגביע, נתעסק קודם בזה ואחר כך, ביחד עם בכיר המאמנים, נתייחס לעונה הבאה".

מגן נדרש לשאלה האם יהיה שינוי במצבת שחקני הקבוצה ואמר: "עוד לא ישבנו על הסגל עם דרור, מדובר על עניינים שנסגרו רק עכשיו. נשב עם דרור, נחשוב, נתכונן וכמובן שהכול יהיה במסגרת התקציב. המילה האחרונה בבני יהודה היא תמיד של המאמן, אם התקציב יאפשר את זה. עדיין לא דיברנו על התקציב לעונה הבאה. בכל מקרה, אנחנו אוהבים לדבר יותר על כדורגל ופחות על כסף".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הרזומה המרשים של קשטן

דרור קשטן, שנולד ב-1 לאוקטובר 1944, צמח במועדון הפועל פתח תקוה. קשטן לא היה כוכב גדול ואחרי תשע שנים במועדון עבר לשחק ארבע שנים בהפועל כפר סבא, כשבשנת 1975 פרש ממשחק.

עונה לאחר מכן החל בקדנציית האימון שלו כשאימן את הנוער של הפועל כפר סבא. לאחר שעבר לאמן את הקבוצה הבוגרת, הפועל קריית אונו, הפועל לוד, שוב כפר סבא ושוב לוד, מונה לאימון נבחרת הנוער. כבר באותה שנה הודח לאחר פרשת קובלנץ - בה הואשמו חלק משחקני הנבחרת שגנבו מקופת צדקה.

קשטן הגיע לבית"ר ירושלים בעונת 1985, וב-87' הוליך את הקבוצה לאליפות ראשונה. קשטן עבר למכבי חיפה לעונה (87/88') אז השיג עימה את ה-0:10 ההיסטורי על מכבי תל אביב ואז שב לבית"ר לעונה. הוא הספיק לאמן את הפועל רמת גן ומכבי פתח תקוה לפני שחזר לקדנציה שלישית בבירה (92-94) שם זכה באליפות שנייה עם בית"ר (93').

את עונת 1994/5 החל בהפועל חיפה של רובי שפירא ז"ל, אך לא סיים אותה לאחר שפוטר. בעונת 1995/6 הוביל את מכבי תל אביב לדאבל גדול, אלא שפוטר והוחלף על ידי אברהם גרנט, שחזר לאמן את הצהובים אחרי עונה בהפועל חיפה. קשטן עבר לאמן את הפועל תל אביב לעונה ואחר כך שוב חזר לבית"ר (עימה זכה באליפות נוספת). בעונת 1999/2000 מונה להפועל תל אביב והוביל את הקבוצה לדאבל כבר באותה עונה. הוא אימן את האדומים עד 2004, עימם חווה מסע נפלא בגביע אופ"א (2001/02). לאחר עונה בהפועל פתח תקוה חזר שוב להפועל תל אביב וזכה עימה בגביע (2006). במהלך אותה עונה (2005/6) הוכרז קשטן כמאמן הבא של נבחרת ישראל אחרי סיום הקדנציה של גרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully