וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טולאלן: "ליון רוצה להיות פורטו החדשה"

הקשר אופטימי לחצי גמר האלופות נגד באיירן (21:45, ער'10 ו-5 HD): "רוצים להפתיע". להאם: "הם יודעים שאנחנו בכושר טוב"

AP

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה


ב-15 בספטמבר פתחה באיירן מינכן במסע לעבר הכתר האירופי, והצעד הראשון היה באיצטדיון רמת גן מול מכבי חיפה. באיירן מינכן נראתה אז כעליונה וחזקה עבור אלופת ישראל, אבל ספק אם אפילו הבווארים עצמם האמינו שיגיעו העונה לחצי גמר ליגת האלופות, בו יתמודדו הערב מול ליון (21:45, ערוץ 10 ו-5 HD). האליאנץ ארינה המפואר במינכן ערוך ומוכן לשריקת הפתיחה של המשחק הראשון מבין שניים, כששתי הקבוצות שחרצו לשון ליבשת והדיחו קבוצות שנחשבו עדיפות עליהן, תעשנה הכל כדי להגיע למעמד הגמר הנכסף.

באיירן רוצה עונה שלא תישכח

באיירן עברה העונה עליות ומורדות, שגרמו לרבים להטיל ספק ביכולתה, אבל הגרמנים, כמו גרמנים, הוכיחו שלאופי אין תחליף. באיירן צלחה בית לא קל עם יובנטוס, בורדו וחיפה, חלפה בקושי רב על פני פיורנטינה ברבע הגמר, וכשכולם היו בטוחים כי מנצ'סטר יונייטד תעצור את הקטר הגרמני, בא אריאן רובן ושלח פצצה לשער של אדווין ואן דר סאר, פצצה שהעלתה את באיירן למעמד הנכבד על חשבון השדים האדומים. בבאיירן מסרבים לדבר על מעורבותו של כוכב הקבוצה, פרנק ריברי, בשערוריית מין, לפיה הוא ועוד שלושה שחקנים בילו עם נערות ליווי במועדון פריסאי. ריברי אינו חשוד כאחד מאלה שבילו עם נערות הליווי ורק נחקר בנושא, אולם ברור שהאירוע אינו תורם להכנתו למשחק.

"הנחו אותנו לא לדבר על זה", אמר בלם הקבוצה דניאל ואן בויטן, וכשנשאל למצב רוחו של ריברי, השיב, "פרנק השקיע הרבה העונה והוא רוצה לגמור אותה בצורה חזקה, והוסיף, "אנחנו עדיין בתמונת המאבק על שלושה תארים". עוזר מאמן הקבוצה אנדרס יונקר הוסיף כי, "פרנק נראה טוב וערך אימון מלא לקראת המשחק". יונקר ייצג את באיירן במסיבת העיתונאים במקומו של המאמן לואיס ואן חאל, שעקב סגירת נמלי התעופה באירופה נסע להולנד להלוויה וייעדר מהמועדון עד ליום רביעי בבוקר.

באיירן מגיעה למשחק במצב רוח מרומם כשהיא מובילה את טבלת הבונדלסיגה ובמחזור האחרון הביסה את האנובר החלשה 0:7. מאמנה ואן חאל עיקם את אפו ואמר כי הוא לא מרוצה לגמרי מיכולת שחקניו, אבל אולי אמר כן כדי להשאיר אותם עם רגליים על הקרקע לקראת המפגש עם הצרפתים. הגרמנים יחסרו את הקפטן מארק ואן בומל והולגר בדסטובר שמרצים עונש הרחקה, אבל המגן פיליפ לאהם סבור כי באיירן תתגבר על חסרונם של השניים. "לא בכל יום מגיעים לחצי גמר ליגת האלופות, ויש לנו סיכוי טוב להגיע לגמר. המטרה שלנו היא לא לספוג. אם ננצח 0:1 או 0:2 נגיע לגומלין במצב טוב".

"חצאי גמר הם בדרך כלל משחקים יציבים וזהירים", סיכם להאם, "אני מאמין שהם מאוד מכבדים אותנו, כי הם יודעים שאנחנו יכולים לכבוש בכל רגע, ושאנחנו בכושר טוב".

ליון זוכרת את הסנסציה של פורטו

אם באיירן הפתיעה את אירופה אחרי ששלחה את אלכס פרגוסון הביתה, ליון כבר הדהימה את היבשת כשהדיחה את מי שנחשבה אחת המועמדות הבכירות לזכייה, ריאל מדריד, בשמינית הגמר. חדורי ביטחון ומוטיבציה בעקבות הניצחון, הצליחו שחקניו של המאמן קלוד פואל לגבור על ברודו ברבע הגמר הכל-צרפתי, ועשו היסטוריה.

ליון שברה את קללת רבע הגמר, ועלתה שלב אחד נוסף בליגה היוקרתית מכולן. הצרפתים אוהבים את העובדה שהם נחשבים סוג של אנדרדוג במפגש, אך אין הם מסתירים את המתח והלחץ שקיים במועדון. איש המפתח מבחינתם הוא השוער הוגו לוריס, שהציג יכולת מופלאה ברבע הגמר, ואם ישמור על כושור הנוכחי, לבאיירן צפויים חיים קשים.

ליון מודאגת מפציעתו של חלוצה ליסנדרו לופז בן ה-27, שכרגע בספק למשחק וקלוד פואל מעניק הרבה כבוד ליריבה. "קשה מאוד לשחק במינכן, יש להם את אריאן רובן ופרנק ריברי, שני שחקנים מצוינים", אמר המאמן, שעבר דרך ארוכה עם שחקניו באוטובוסים שהביאו אותם ואת צוות המועדון מליון למינכן, וזאת, כאמור, עקב סגירות נמלי התעופה באירופה. "זה היה קשה", התייחס פואל לנסיעה הארוכה, "כמה מהשחקנים ניסו לישון איזו שעה-שעתיים, אבל רובם שיחקו קלפים או צפו בסרט".

"כן, יהיה קשה נגד באיירן", סיכם פואל, "הגרמנים תמיד מסוכנים במשחקים גדולים, עובדה שרק עכשיו הם הדיחו את מנצ'סטר יונייטד. אבל אנחנו יודעים למה לצפות".

ליון מקווה להיות הקבוצה הצרפתית הראשונה שמעפילה לגמר הצ'מפיונס מאז מונאקו של 2004, שנוצחה על ידי פורטו. ז'רמי טולאלן מודה שהזכייה הזו של הפורטוגלים מהווה מקור להשראה עבור שחקני ליון. "לפעמים יש קבוצה שהולכת כל הדרך עד הסוף מבלי שאף אחד האמין בה", אומר טולאלן, "פורטו עשתה את זה פעם אחת, מקווה שאנחנו נהיה הבאים בתור".

עדכון ראשון: 20.4, 19:21
עדכון אחרון: 21.4, 10:09

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully