וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולנסיה הביסה את אלבה ברלין 44:67 וזכתה ביורוקאפ

ולנסיה זכתה בגביע היורוקאפ לאחר שניצחה בגמר את אלבה ברלין 44:67, תודות לתצוגה נהדרת של פרוביץ’ (17 נק’)

נבן ספאחיה יכול לחייך. אחרי פתיחת עונה אירופאית חלשה יחסית, נכנסה קבוצתו, ולנסיה למומנטום, והערב (ראשון) היא קיבלה את הפרס האולטימטיבי, כשזכתה בגביע היורוקאפ, לאחר שגברה ללא בעיות על אלבה ברלין הגרמנית 44:67 בגמר. הספרדים הוכיחו כי הם הקבוצה החזקה ביותר בפיינל פור כבר בשלב חצי הגמר, כשניצחו בקלות יחסית את פאנליניוס, וגם הפעם הציגו עליונות התקפית מוחלטת על יריביהם, שחיפשו להפתיע, אבל מצאו את עצמם רושמים ערב התקפי עלוב במיוחד. בנוסף ליכולת, היה לנבן ספאחיה גב לא קטן מהאוהדים המקומיים שפקדו בהמוניהם את האולם בויטוריה כדי לדחוף את ולנסיה לאורך כל המשחק, עד שזו הניפה את הגביע.

המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה, אבל ולנסיה היתה הראשונה להתאושש מרבע ראשון קטסטרופלי, ופצחה בריצה נהדרת ברבע השני. לגרמנים נותר רק לחפש שלשה אקראית, אבל המומנטום של הספרדים לא נפגע, ובמחצית הוליכה קבוצתו של ספאחיה ביתרון 14. אלבה קיוותה לעשות קאמבק בפתיחת המחצית אבל שוב קפאה בהתקפה, רשמה רק 11 נקודות ברבע השלישי, מה שאיפשר לספרדים להגדיל את היתרון ל-17 הפרש, וברבע האחרון סגרו סופית שחקניו של ספאחיה את הסיפור כשעלו ליתרון 25, מבלי שלאלבה יהיו כלים להתאושש.

מהלך המשחק

ולנסיה פתחה בחמישייה עם ננדו דה קולו, קוסטה פרוביץ', ויקטור קלאבר, רפא מרטינז ומאט נילסן. אלבה ברלין העלתה בחמישייה את דריק בייארס, דראגן דויצ'ין, רשאד רייט, עמנואל מקלרוי ובלאגוטה סקוליץ'.

ולנסיה פתחה חזק את המשחק עם דאנק נהדר של ויקטור קלאבר, ונקודות של קוסטה פרוביץ' העלו את הספרדים ליתרון 0:4. אלבה התקשתה מאוד למצוא סל שדה ראשון, ורק לאחר 3 דקות שלמות היא מצאה שלשה של בייארס. פרוביץ' ומרטינז המשיכו לאמלל את הגנת הגרמנים, אבל האמן צלף שלשה מן העבר השני ומיד לאחר מכן סיים לליאפ שקבע יתרון לאלבה, אבל שלשה של דה קולו הורידה את ולנסיה ביתרון 10:11, כששתי הקבוצות מציגות כדורסל חלש מאוד בעבור גמר אירופאי.

הספרדים פתחו בסערה את הרבע השני, עם שלשה של מארינוביץ', קלאבר הוסיף דאנק ושלשה של תומאס קלאטי קבעה 10:19 עם ריצת 0:8. ג'וליוס ג'נקינס ניסה להוציא את קבוצתו מההלם עם שלשה, אבל המומנטום של הספרדים נמשך עם נקודות של קלאטי ונילסן שהקפיצו את יתרונה של ולנסיה ל-13. ג'נקינס צלף עוד שלשה, אבל סל עם הבאזר של דה קולו הורד את ולנסיה ביתרון 22:36 בסיום המחצית הראשונה.

דה קולו ונילסן שוב לא בזבזו זמן בפתיחת המחצית השניה וניסו לרוץ בכל הזדמנות, כשהם מעלים את קבוצתם ל-27:42. ג'נקינס וחבריו התקשו מאוד בתוך הצבע ולא מצאו את הטבעת, ופרוביץ' העלה את קבוצתו ליתרון 17. האמן סוף סוף הצליח לחדור את הגנת הספרדים, אבל ג'נקינס לא הצליח לפגוע מחוץ לקשת עם הבאזר, ו-ולנסיה הוליכה בסיום הרבע השלישי 33:48.

בדיוק כמו בשלושת הרבעים שקדמו לו, הרבע האחרון נפתח עם מומנטום ספרדי מובהק, כשקלאטי חודר בקלילות לסל, ופייטרוס קובע יתרון 19. ההתקפות הגרמניות היו מבולבלות מאוד, והתבססו בעיקר על יכולת אישית, פחות על מהלכים מסודרים, ומן העבר השני סל ועבירה של נילסן, יחד עם שלשה גדולה של מארינוביץ' העלו את הספרדים ל-35:60. משם כבר הרימו הגרנים ידיים, והצליחו רק לצמק במעט, אבל כלום לא היה יכול למנוע את החגיגות הספרדיות, ואת הגביע שהלך היישר אל ידיו של נבן ספאחיה המאושר.

סטטיסטיקה

קלעו לולנסיה: קוסטה פרוביץ' 17 (7 מ-9 מהשדה) ו-4 ריבאונדים, תומאס קלאטי 13, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, מארקו מארינוביץ' 12, מאט נילסן (6 ריבאונדים) וננדו דה קולו (5 ריבאונדים) 7 כל אחד, ויקטור קלאבר וסרחיי לישצ'וק 4 כל אחד, פלורן פייטרוס 3.

קלעו לאלבה ברלין: דריק באיירס וסטפן האמן 9 כל אחד, ג'וליוס ג'נקינס 6 (2 מ-7 לשלוש), יוריצה גולמאץ (5 ריבאונדים), בלאגוטה סקוליץ' ואדם צ'אב 4 כל אחד, דראגן דויצ'ין 3, עמנואל מקלרוי וראשד רייט 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully