וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב ניצחה את בני יהודה 0:1

על אף הרחקתו של מנטשאשווילי (30), ניצלו האדומים שער בכורה של דה רידר במועדון (46) כדי לחגוג ניצחון נוסף

יום שבת, ה-17 באפריל 2010, 21:21 בערב. זה לקח שלושים משחקים, עונה סדירה מלאה, קיצוץ מפוקפק ומשחק פלייאוף עליון אחד, אבל הפועל תל אביב הצליחה, לראשונה העונה, לעלות לפסגת הטבלה. האדומים אמנם לא הרשימו הערב, וההעפלה למקום הראשון היתה זמנית לגמרי, שכן מכבי חיפה עשתה את שלה וניצחה 1:3 את אשדוד, אבל אליפות לוקחים מהמקום הראשון, והערב הפועל תל אביב סוף סוף טעמה את טעמה המתוק של הפסגה. גם אם באופן זמני בלבד.

דניאל דה רידר שחקן הפועל תל אביב (ימין) חוגג עם חבריו. יותם רונן
יופי של תזמון לשער בכורה באדום. דה רידר חוגג עם החברים/יותם רונן

כאמור, הפועל תל אביב לא היתה טובה יותר מבני יהודה הערב. גיא לוזון העלה מערך בן שלושה בלמים וחמישה שחקני הגנה, והאדומים לא ממש ידעו כיצד להסתדר איתו בפתיחה. הרחקה מטופשת ומיותרת של מנטשאשווילי בדקה ה-30 כמובן לא הוסיפה לאלי גוטמן ושחקניו, אבל אולי מעז יצא מתוק. דקה חלפה, והמאמן המצוין שלף מהספסל את דניאל דה רידר, שהחליף את בויאן ורוצ'ינה. ההולנדי עוד יכריע את המשחק בהמשך.

עוד לפני כן, בני יהודה המשיכה לשלוט במשחק, להחמיץ, ולספוג כרטיסים צהובים. אלירן עטר לבד היה יכול להעלות את קבוצתו ל-0:2 או 0:3, אלא שהחלוץ הדועך, שנמצא בכושר רע זה זמן מה, החמיץ פעם אחר פעם מול אניימה. הקלישאה אומרת שמי שלא מבקיע, דינו לספוג, וזה בדיוק מה שקרה עם פתיחת המחצית השניה, כשאיתי שכטר מצא את דניאל דה רידר, וזה, בנגיעה אחת, מצא את הרשת לראשונה בתלבושת האדומה.

משם בני יהודה הנאיבית כבר לא הצליחה לחזור. הזהובים של גיא לוזון שוב נכשלים מול קבוצה גדולה, וקשה לחשוב כי מדובר בעניין מקצועי גרידא. מנגד, החבורה של אלי גוטמן התגוננה, יצאה למפתרצות, והשכילה לשמור על היתרון, כאשר כל שנותר לאורחים לעשות היה להוציא את התסכול על הדשא, כאשר בתוספת הזמן הורחק מהראן ראדי אחרי עבירה קשה.

קבוצות גדולות, כך אומרים, יודעות לנצח גם משחקים כאלה, והערב, באחת הפעמים הראשונות העונה, הפועל תל אביב ניצחה לא בזכות הכישרון העדיף שלה: היא ניצחה עם טקטיקה, נחישות, איפוק ושחקן אחד פחות. זה הספיק לה כדי לעלות למקום הראשון בטבלה, באופן זמני. אולי בעתיד זה יספיק לה כדי לכבוש אותו, הפעם לתקופת זמן קבועה יותר. בשבוע הבא, למי שזקוק לתזכורת נוספת, מחכה לנו משחק העונה: הפועל תל אביב, מכבי חיפה, קרית אליעזר. ברוכים הבאים לזמן האמת.

מהלך המשחק

דקה 25 - כדור ארוך מהגנת בני יהודה מצא את אלירן עטר לבד בחלק המגרש של הפועל תל אביב, אלא שהחלוץ התמהמה, ו-וואליד באדיר הרחיק בדיוק ברגע הנכון.

דקה 27 - ערן זהבי סובב בעיטה חופשית מצוינת מחוץ לרחבה, אלא שהכדור חלף סנטימטרים ליד הקורה.

דקה 30 - מנטשאשווילי ביצע עבירה טפשית במרכז המגרש על צעירי, ספג צהוב שני והשאיר את הפועל תל אביב בעשרה שחקנים.

דקה 38 - עוד בעיטה חופשית מסוכנת של זהבי מצאה את הגנת הזהובים מבולבלת, וואליד באדיר שפשף אותו עם ראשו, אך מצא את הקורה בלבד.

דקה 41 - אליטן עטר קיבל כדור עומק נפלא מעזוז, אלא שלבד לגמרי מול אניימה, הבעיטה של החלוץ המאכזב טסה מעל השער.

דקה 45 - הפעם היה זה תורו של מיכאל זנדברג לשלוח את אלירן עטר ולנצל את החור בהגנת האדומים, אלא שאניימה הדף את ההחמצה הראשונה של עטר, והשתלט על הריבאונד לפני שעטר החלש יצליח סוף סוף למצוא את הרשת. החמצה כפולה גדולה.

דקה 46 - גול! איתי שכטר קיבל כדור ארוך והתנהל עם הכדור באגף שמאל, חיכה להצטרפות חבריו, ואז העביר כדור רוחב לדניאל דה רידר, שבנגיעה אחת מ-15 מטר בעט שטוח, ופנימה. שער בכורה להולנדי בשורות האדומים, 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 68 - לירוי צעירי הימר על בעיטה מרחוק, הכדור טס מעל המשקוף.

דקה 75 - זהבי בעט היטב מכ-20 מטרים, איינוגבה הדף כמו שצריך.

דקה 90+1 - דניאל דה רידר ניצל טעות גדולה בהגנת בני יהודה, ומזווית קשה בחר לבעוט במקום למסור. הכדור פגע בקורה ויצא לחוץ.

דקה 93 - עבירה מכוערת של עוז ראלי לא השאירה לאסף קינן ברירה: שחקן בני יהודה קיבל כרטיס אדום.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עומרי קנדה, יהודה חוטה, וואליד באדיר, דדי בן דיין (גל שיש, 68), אביחי ידין, זוראב מנטשאשווילי, גילי ורמוט (דני בונדר, 87), ערן זהבי, איתי שכטר, בויאן ורוצ'ינה (דניאל דה רידר, 31).

הרכב בני יהודה: דלה איינוגבה, עוז ראלי, איציק עזוז, איבן גארידו, דין מורי (חסן אבו זייד, 46), אביב חדד, כפיר אדרי, מהראן ראדי (משה ביטון, 55), לירוי צעירי, מיכאל זנדברג (עמרי אפק, 65), אלירן עטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully