וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון: "אעשה הכל להביא גביע למועדון שלנו"

14.4.2010 / 23:02

מאמן בני יהודה חגג את עליית קבוצתו לחצי הגמר והוסיף: "עשינו ניצחון ענק". נעים זעם: "גועל נפש המשחק, האווירה והשיפוט"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

סערת רגשות היתה הערב (שלישי) באיצטדיון וינטר שברמת גן. כפי שקורה לעיתים קרובות במפעל הגביע, האווירה על המגרש ומחוצה לו התחממה, אבל נראה שהערב היא היתה קרובה להתפוצצות. השופט, לירן וקסברגר שלף כרטיסים צהובים למרבית השחקנים על כר הדשא, אבל גם זה לא הצליח לצנן את הרוחות. שי חדד, שהוחלף בממהלך המחצית הראשונה, עזב בזעם את המגרש, בעט בשלט פרסומת ותפס כסא וזרק אותו לפני שהגיע לחדר ההלבשה. בסיומו של ערב, ניצלה בני יהודה שער בודד של מיכאל זנדברג בדקה ה-27 כדי לגבור על הפועל רמת גן 0:1, ולעלות לחצי הגמר.

"מגיע לבני יהודה יום גדול כזה"

מאמן בני יהודה, גיא לוזון היה נרגש מאוד בסיום המשחק, ואמר: "אני מאוד רוצה גביע ואעשה הכל להביא את הגביע למועדון שלנו, לאוהדים שלנו". לוזון המשיך ואמר: "המשחק הזה היה הרבה יותר מחשוב לי, ובטח לקבוצה. היינו שווים יותר מגול אחד, החמצנו מספר שערים בחצי השני אבל בגביע אף אחד לא זוכר מה היה או איך היה". המאמן אף שפע מחמאות ליריבה שלו: "עשינו פה ניצחון ענק כי רמת גן במגמת שיפור. אני חושב שהקבוצה הטובה יותר ניצחה". לוזון נשאל את מי הוא רוצה בשלב הבא, ואמר: "אני רוצה גביע. זה לא משנה מי תהיה מולי".

כובש השער, מיכאל זנדברג היה מאושר בסיום: "אני באמת שמח, בני יהודה נתנה לי את ההזדמנות השנה אחרי תקופה לא קלה שעברה עליי, גם עם פציעות וגם זה שלא שיחקתי. אני שמח להחזיר למועדון הזה, אני שמח בשביל הקבוצה, כיף גדול להיות בחצי הגמר. כבר הייתי לא מעט פעמים במעמד הזה ואני יודע איזה יום גדול וחשוב זה, וזה מגיע למועדון כמו בני יהודה".

על התחושה אחרי השער, שבדיעבד ניצח עבור קבוצתו את המשחק, אמר זנדברג: "שמחתי מאוד. זה לא חדש לי להבקיע גולים אבל יחד עם זאת, לא הבקעתי כבר הרבה זמן אז באופן טבעי שמחתי יותר מהרגיל. השער הזה היה מאוד חשוב לקבוצה והסתבר שזה גם שער ניצחון אז על אחת כמה וכמה". על כך שהקבוצה רחוקה שני משחקים מהגביע אמר השחקן: "כשראינו את ההגרלה וראינו את הקבוצות שהגיעו לרבע הגמר ידענו שאפשר לעשות את זה. אמנם יש עדין קבוצות קשות, אבל אנחנו רוצים מאוד לעשות את זה. מגיע לנו להיות בחצי הגמר והלוואי וננצח עוד שני משחקים".

"האוהדים של בני יהודה זה תת רמה"

מנגד, הועלו טענות קשות מאוד ברמת גן על השיפוט במשחק. ראשי הקבוצה וגם המאמן יובל נעים זעמו על החלטות השופט לירן וקסברגר והקוון ניסן דווידי וטענו לקיפוח במשך כל דקות המשחק. המאמן נעים התייחס לשיפוט ואמר: "ביום שבו משחקים רבע גמר גביע, צריך לשלוח למשחקים שופטים יותר טובים. אי אפשר להשאיר בחוץ את מאיר לוי, אלון יפת ושאר השופטים המובילים. כולכם ראיתם בדיוק מה היה על המגרש, תשפטו אתם לבד. המשחק היה ברובו שקול וצריך להבין שבמשחקים כאלה שקולים יש משקל גדול להחלטות של שופטים ובשתי החלטות הוא קבע את גורל המשחק". גורמים שישבו בסמוך למבקר השופטים במשחק רחמים שאשו טענו כי וקסברגר צפוי לקבל ציון נמוך על שיפוטו במשחק.

נעים המשיך ואמר: "זה גועל נפש. גועל נפש מהאווירה, מהמשחק, מהשיפוט. שולחים שופט, והוא עושה מה שהוא עושה במגרש". נעים לא הסתפק בשופט, והפנה את טענותיו גם אל היציע: "מעבר לזה, ההתנהגות של אוהדי בני יהודה זה תת רמה, בושה וחרפה. אם לא יעשו לזה סוף, ברגע שהקהל בא ומקלל את המאמן של היריבה מהדקה הראשונה, זה לא כדורגל".

נעים נשאל לגבי החרם של שחקניו ביומיים שקדמו למשחק, ואמר: "ברור שההכנות לא היו אידיאליות אבל ניסינו לשחק, הגענו למצבים. בני יהודה ניצלה מצב אחד והבקיעה, אבל המשחק הזה יכל להיגמר לכאן או לכאן", אמר המאמן, וחזר לנושא הקהל. "המשחק הוא שולי, האירועים שהיו עם הקהל זה גועל נפש אחד גדול. אוהדי בני יהודה לוקחים פרויקט את המאמנים של היריבות, במקום שיתעסקו בקבוצה שלהם. עד שלא נתקדם בדברים האלה, לא יהיה פה כדורגל גם עוד מאה שנה".

המאמן אף התייחס בסיום המשחק גם לקשר שי חדד שהוחלף בדקה ה-30 ורץ מיד לחדר ההלבשה, תוך שהוא בועט בשלט פרסומת ומעיף כיסא בסמוך לכניסה לחדר ההלבשה. בהמשך אף התקלח חדד ונראה עוזב את האצטדיון עוד במהלך המחצית, כאשר הבעלים ירון קוריס שנטש את תא הכבוד שיכנע אותו לחזור ולהישאר במגרש. אחרי דין ודברים בין השניים אושר לחדד לעזוב את האיצטדיון והוא הלך לביתו.

"שי הוחלף כי הוא לא נשמע להוראה טקטית", אמר נעים בסיום. "אנחנו לא משרד החינוך, שחקן הוחלף, הוא שחקן צעיר, הוא לא אהב את החלטת המאמן שזה גם בסדר. תאמינו לי שהוא עוד יצטער על מה שהוא עשה ויבקש אלף סליחות, אבל מבחינתי זה מאחוריי", אמר המאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully