וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: רוצים לעלות, אבל לא יכולים

14.4.2010 / 11:42

משחקי הפלייאוף בליגה הלאומית קובעים ככל הנראה שרק עולה אחת מהליגה השנייה תוכל לעמוד בתנאים של ליגת העל

משחקי הפלייאוף העליון בליגה הלאומית בכדורסל נקבעו אמש (שלישי), וממבט על סידור המשחקים, לא יהיה מופרך להגיד כי גדולים הסיכויים שרק קבוצה אחת מהליגה השנייה תעפיל העונה לליגת העל. שתי המנצחות בסדרת חצי הגמר אמורות לזכות בזכות להעפיל לליגה הראשונה, ולאחר מכן להתחרות על אליפות הליגה. כדי לעלות לליגת העל הן יצטרכו להציג אולם שעומד בתנאים של הליגה הראשונה, ולהציג תקציב מינימום שיעמוד בעונה הבאה על 4.5 מיליון שקל.

בחצי הגמר הראשון תתמודדנה המנצחת בין מ.כ הבקעה, לשעבר גבעת שמואל, שעשויה להיתקל בבעיות כלכליות אך לא תוותר על העלייה, לאליצור רמלה, קבוצה ללא שאיפות לעליית ליגה. העולה השנייה לחצי הגמר הראשון תיקבע בין המנצחת במשחק של הפועל חיפה, שאמנם רוצה לעלות ליגה, אך נמצאת בבעיה תקציבית לקראת העונה הבאה ומבחינת אולם, למכבי אשדוד שתוכל לעלות ליגה, אך לשם כך הדרך עוד ארוכה.

אם המצב בחצי הגמר הראשון עוד סביר, בחצי הגמר השני הסיפור סבוך ולא ריאלי שממנו תעלה קבוצה לליגת העל. יקנעם/מגידו, השנייה בטבלה, שהציגה העונה תקציב נמוך ומשחקת באולם שלא יאושר לליגת העל, מארחת את אליצור יבנה, שלא חושבת על עלייה לליגה הראשונה כלל. המנצחת תפגוש את קריית טבעון, קבוצת הבת של מכבי חיפה שנתמכת כלכלית על ידיה, שתיאלץ להיפרד מהתמיכה הנדיבה שמנעה ממנה להתפרק העונה כדי לעלות, שתפגוש ברבע הגמר את אליצור כוכב יאיר/כפר סבא, עוד קבוצה שבכלל לא בונה על ליגת העל.

במידה ואחת מהקבוצות שתזכה באפשרות לעלות לליגת העל תוותר על זכות זו, תינתן הזכות ליורדת מליגת העל שסיימה במקום הגבוה יותר בליגה הסדירה. אם היורדת הראשונה לא תעמוד בתקציב המינימום, הקבוצה השנייה שמקבלת את הזכות היא היורדת השנייה. אם גם היא לא תעמוד בתנאים, תוקם ועדה שתכלול את אבנר קופל, יושב ראש מנהלת ליגת העל, שי שני, יושב ראש איגוד הכדורסל, ודוד פריש, יושב ראש הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל. הוועדה צריכה להחליט פה אחד לאיזו קבוצה פונים ומציעים לה לעלות ליגה.

  • עוד באותו נושא:
  • מ.כ. הבקעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully