וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנט: "ההישג עם פורטסמות הוא הגדול שלי בקריירה"

מאמן פומפי אמר לגל"צ כי העונה הקשה שעברה על קבוצתו מאפילה על הישגיו עם צלסי: "לא נבוא לגמר כסטטיסטים"

מאמן פורטסמות אברהם גרנט התראיין הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל, וחלק את תחושותיו עם העפלת קבוצתו לגמר הגביע האנגלי, אחרי ניצחון דרמטי על טוטנהאם (0:2) בחצי הגמר. פומפי, שירדה לליגת המשנה וסבלה מהפחתת נקודות, פירוק וקנסות, הפכה לסינדרלה הגדולה של אנגליה, ומאמנה, שיום אחרי ההישג טס לפולין והשתתף בעצרת יום השואה והגבורה, סיפר על המעבר החד שכפתה עליו המציאות.

"זה מדהים, פעם חצי גמר אלופות, פעם חצי גמר הגביע האנגלי, לא יודע איך זה נקבע דווקא בערב יום השואה", אמר גרנט, שענד סרט על זרועו ונזכר כי העפיל לגמר ליגת האלופות 2008 גם באותו תאריך.

"להיות בפולין ולראות את תוצאות השנאה ולמה שנאה יכולה להוביל, זה מקום שצריך להיות תמרור לכולם", הוסיף גרנט, ועבר לדבר על התחושה שאפפה אותו ואת שחקניו ביום ראשון. "לבוא מיום קודם ולראות מה איחוד יכול להוביל. בקבוצה שלי יש קבוצה מהרבה מדינות וזה יכול להוביל לשמחה שאני לא זוכר הרבה כמותה בכדורגל".

גרנט נשאל האם זה ההישג הכי גדול שלו כמאמן והשיב: "כשלקחתי את האליפות עם הפועל פתח תקוה בנוער חשבתי שזה הרגע הכי מאושר שלי בכדורגל, ואחר כך יש עוד הישגים שמגיעים אליהם כמו שהיה עם מכבי תל אביב ומכבי חיפה, אבל אני חושב שההישג עם פורטסמות הוא הכי גדול שלי בקריירה. עם צ'לסי זה היה הישג גדול, אבל בגלל הנסיבות שעמן התמודדנו השנה, אני חושב שזה ההישג הכי גדול".

"כל החיים שלי הקפדתי על הצד האנושי שמחוץ למגרש, כשהגעתי המצב היה מאוד קשה והיום זה גן עדן לעומת מה שהיה, באנו וכל יום היינו בחרדות", סיפר גרנט על העונה שעוברת עליו. "אבל כשאתה רואה את האנשים הפשוטים שהמפרק נאלץ לפטר, ואתה רואה את האנשים מתאגדים ואת השחקנים משלמים כדי להשאיר אנשים, אז אתה רואה את הצד האנושי".

איך מכינים שחקנים למשחק מול טוטנהאם, נשאל גרנט, והשיב: "זה היה קשה, אבל כל השנה היה לנו קשה. אני אוהב לתכנן אימונים, טקטיקה, אסיפות, היו לנו הרבה פצועים, כולל טל בן חיים שלנו, והשחקן שהיה בכושר הכי טוב שלנו נפצע באימון המסכם, אבל ידענו שכל ההגעה שלנו לחצי הגמר היא בלתי אפשרית".

גרנט נשאל האם זו החותמת להיותו מאמן לגיטימי בפרמיירליג? "הייתה לגיטימיות גם לפני כן, בסוף התקופה שאימנתי בצ'לסי לא הבינו למה לא המשכתי בצ'לסי. לא עסקתי בצד האישי, רק רציתי לעמוד באתגר, והדרך שבה עלינו לגמר היא הכל מבחינתי".

גרנט נשאל האם הוא רוצה לנקום בצ'לסי, שפיטרה אותו לאחר שהוביל אותה לגמר ליגת האלופות, אולם המאמן הישראלי השיב כי הוא עוסק בהווה ולא נוטר לכחולים. "עצם העובדה שאנחנו מתמודדים מולם זה כבר עושה עושה סיפור. גם ההגעה לגמר ולחצי הגמר היא הישג. לא נבוא לגמר כסטטיסטים. אני לא רוצה לנקום בהם. אני לא קנאי ולא נוטר טינה, היו לי תקופות טובות בצ'לסי, הם מבינים שהם לא עשו את הדבר הנכון, אבל זה היה. אבא שלי אמר לי 'למה אתה מתעסק בעבר כל הזמן', אז אני לא מתעסק יותר בעבר".

גרנט קיבל הצעה מקבוצת פרמיירליג?

בינתיים "סאן" מפרסם הבוקר כי "מחולל הנסים אברהם גרנט קיבל הצעת עבודה מקבוצת פרמיירליג". לטענת העיתון, המאמן זכה למספר חיזורים בבריטניה ובשאר היבשת. "סאן" אף מדווח כי המאמן הישראלי רכש מכיסו 100 כרטיסים לחצי גמר הגביע נגד טוטנהאם עבור אוהדים נאמנים בעלי קשיי יום, ומקורב למאמן אמר לעיתון כי "אברהם הוכיח איזה מאמן גדול הוא, ולא מעט קבוצות הבחינו בזה. יש לו הצעה מקבוצת פרמיירליג, ואני בטוח שיהיו לו הצעות אחרות. יהיה לו קשה מאוד לעזוב את פומפי, כי הוא פיתח חיבור חזק עם הקהילה. הבעיה היא שיש גבול לכמה נסים הוא מסוגל לספק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully