וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נתניה ניצחה את בני השרון 90:91 אחרי שתי הארכות

נתניה שרדה מותחן בן שתי הארכות ורשמה ניצחון דרמטי 90:91 על בני השרון, שעשוי לקרב אותה ליתרון ביתיות בפלייאוף

איזו עונה נהדרת עוברת על ברק נתניה עד כה. העולה החדשה שהפתיעה העונה בביתה את מכבי תל אביב ורשמה מספר ניצחונות מרשימים על קבוצות עדיפות עליה, הפכה בעיני רבים למועמדת ודאית לפיינל פור, ואף ככזו שמסוגלת להפתיע שוב את הצהובים במשחק בודד. אחרי הערב (שלישי), יודעים שחקניו של אלפסי להגיע שהדרך לפיינל פור תלויה בעיקר במפגש הבא עם הצהובים, לאחר הניצחון הביתי על בני השרון 90:91. נתניה התגברה על משחק שיא של אורי יצחקי מחוץ לקשת ועל לא פחות משתי הארכות, אבל השיגה ניצחון חשוב, וניצחון על מכבי במחזור האחרון יכול להבטיח לה את המקום הרביעי.

גם הפסד של ירושלים או גלבוע/גליל יכול לעשות לשחקניו של אלפסי את העבודה. בני השרון לעומת זאת יוצאים מאוכזבים מאוד מהמשחק, לאחר שהציגו משחק מלחמה גדול, והם עדיין בסכנה של נשירה אל הפלייאוף התחתון. גם אם תצליח לבסוף להתברג לפלייאוף העליון, עלולה בני השרון לקבל את אותה מכבי תל אביב, במידה ותסיים במקום השמיני. הערב כולו עמד בסימן יכולת כדורסל ירודה יחסית, אבל לא מעט דרמה. בני השרון ניסתה את כוחה בעיקר מחוץ לקשת ללא הצלחה בפתיחה, ונתניה ניצלה זאת והוליכה לאורך מרבית המשחק. שחקניו של דן שמיר המשיכו לסבול מערב התקפי נורא לאורך כל המשחק, רשמו רק 11 נקודות ברבע השלישי ואיפשרו לנתניה לתפוס פיקוד על המשחק, אבל אז הגיעה ההתפוצצות של אורי יצחקי.

הישראלי הותיק שסובל מעונה הפכפכה מאוד, פשוט הפך כל כדור שהגיע אליו לשלשה, והחזיר את קבוצתו מהקבר, כשהיא היתה כבר בפיגור 8, עמוק ברבע האחרון. היכולת הנהדרת של יצחקי כפתה על נתניה הארכה, ונמשכה גם בזמן הנוסף, כשבני השרון עלתה ליתרון 6. המארחים אמנם סבלו גם הם בהתקפה, אבל חצי דקה של אנרגיה של וושהאם וברנר הביאה להם 5 נקודות, והפעם נתניה היתה זו שכופה הארכה. המארחים היו טובים יותר בהארכה השניה, וניצחו בשיניים את המשחק, אחרי 50 דקות של משחק דרמטי במיוחד. מישהו אמר פלייאוף?

מהלך המשחק

ברק נתניה פתחה בחמישייה עם שמוליק ברנר, אלירן גואטה, מרקו קילינגסוורת', טוני וושהאם, ודנילו פינוק. בני השרון פתחה עם ארז כץ, בן רייס, קוקי בלצ'ר, שון ג'יימס וסם קלנסי.

המשחק נפתח עם התקפות מבולבלות מאוד מצד שתי הקבוצות, אבל נתניה תפסה פיקוד עם יתרון מוקדם, תודות ליכולת טובה של טוני וושהאם, ומגוון החטאות של בני השרון מחוץ לקשת. גם נתניה לא הצליחה לסדר תרגילים מוצלחים במיוחד, ורצף של איבודי כדור איפשר לשון ג'יימס ופי ג'יי טאקר להעלות את בני השרון ליתרון 15:16. נתניה השיבה מלחמה, ושתי הקבוצות ירדו צמודות צמודת בסיום הרבע הראשון, 17:17.

נתניה פתחה טוב את הרבע השני ועם הרבה אנרגיה מפינוק עלתה ליתרון 4. בני השרון החטיאה את השלשה השמינית שלה, ומהעבר השני הפציץ וושהאם מחוץ לקשת כדי לקבוע 21:26. דווקא אז ביצע מרקו קילינגסוורת' עבירה בלתי ספורטיבית, מה שאיפשר לבני השרון לחזור, ליתרון עם סל ועבירה על קלנסי. וושהאם ופינוק התגברו על משחק סטטי ותקוע של קבוצתם והעלה את נתניה ל-27:30. רות'בארט נכנס למשחק וניצל את חוסר הריכוז של בני השרון מבפנים, אבל יצחקי סוף סוף מצא את השלשה הראשונה של קבוצתו, ודאנק של קלנסי עם הבאזר קבע יתרון לבני השרון במחצית, 36:38.

יצחקי תפר שלשה בפתיחת המחצית השניה והעלה את האורחים ליתרון 5, אבל פינוק וקילינגסוורת' שוב הגיבו עם הרבה אגרסיביות ומהלך מסירה נהדר של פינוק אל ברנר העלה את נתניה ליתרון 43:46. בני השרון שוב נטלה את היתרון, אבל כניסה של חכמון שסייע בהתקפה, וסל ועבירה של וושהאם סגרו ריצת 0:8 של המארחים, בדרך ליתרון 7. שחקניו של דן שמיר המשיכו להתקשות מאוד, סגרו רבע שלישי של 11 נקודות בלבד, וירדו בפיגור 54:49 בסיום הרבע השלישי.

מהלך נהדר של קילינגסוורת' ונקודות של חכמון בפתיחת הרבע הרביעי העלו את נתניה ליתרון הגדול במשחק, 49:58, אבל בני השרון לא אמרה את המילה האחרונה, ובדיוק כמו בשלבים מוקדמים של המשחק, האורחים הסתמכו על שלשה אקראית של יצחקי, ויחד עם דאנק נהדר של טאקר ביצעו ריצה משל עצמם (0:10) ושוב הפכו את התוצאה ועלו ליתרון. המארחים ניצלו טעות התקפית כדי לתפור שלשה בעזרתו של פינוק, וסל ועבירה בהתקפה הבאה שוב איפשרה להם לברוח ל-62:70, אבל יצחקי המשיך במבול השלשות, והחזיר את קבוצתו עד שיוויון. האורחים כבר עלו ליתרון, אבל ברנר לקח אחריות והשווה. פינוק ניסה להכריע את המשחק, אבל הזריקה שלו עם הבאזר הלכה החוצה, ושתי הקבוצות הלכו להארכה.

ההארכה נפתחה בדיוק באותו אופן שבו התפתח המשחק: עם שלשה של אורי יצחקי. נתניה נראתה בהלם באותן דקות, ובני השרון ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 6. פינוק המשיך לכפות זריקות מחצי מרחק ומחוץ לקשת, אבל הפעם הן לא נכנסו, ונקודות של קלנסי מהעונשין קבעו יתרון לבני השרון, 78:83 דקה לסיום. או אז הגיעה שלשה גדולה של וושהאם, יצחקי איבד כדור קריטי וברנר במתפרצת קבע שיוויון 83:83. רון סטיל לקח את הכדור האחרון, אבל התמהמה, לקח זריקה קשה שהלכה החוצה ושתי הקבוצות הלכו להארכה שניה.

הפעם נתניה היתה זו שעלתה טוב יותר להארכה, ופינוק העלה את האורחים ליתרון 86:89. רון סטיל המשיך להיות האיש של שמיר והוריד לנקודה בלבד מהעונשין, אבל קילינגסוורת' שמר את היתרון בצד של נתניה. סטיל עוד מצא נקודות שהורידו לנקודה בלבד, ובני השרון ניצלה מהלך הגנתי נפלא של קלנסי, שחסם את פינוק, אבל את ההתקפה האחרונה לקח פי ג'יי טאקר בכל הכח עם הראש בקיר, האורחים לא מצאו את הטבעת ונתניה חגגה ניצחון קשה, אך מספק.

סטטיסטיקה

קלעו לברק נתניה: מרקו קילינגסוורת' 27 (12 מ-22 מהשדה), 11 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות, דנילו פינוק 26 (10 מ-33 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, טוני וושהאם 20, 13 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, שמוליק ברנר 8, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, ליאור חכמון ורוברט רות'בארט 4 כל אחד, טוני יאנגר 2.

קלעו לבני השרון: אורי יצחקי 28 (6 מ-12 לשלוש), פי ג'יי טאקר 22 (8 מ-13 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, סם קלנסי 14 ו-8 ריבאונדים, רון סטיל 12 ו-7 ריבאונדים, קוקי בלצ'ר ושון ג'יימס 6 כל אחד, בן רייס 2, ארז כץ 8 אסיסטים ו-0 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully