וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחל קאפה יאמן את ריבר פלייט

מועדון הפאר המצוי במשבר הקשה בתולדותיו, לא התמהמה במציאת מחליף לאסטרדה שפוטר. גודוי קרוז כבשה את הפסגה

אסור להשתמש

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

בפעם השנייה בקריירה הקצרה שלו כמאמן, לאונרדו אסטרדה פוטר מריבר פלייט. קשר העבר בן ה-40, שנחשב לשחקן המעוטר בהיסטוריה של המיז'ונריוס, החליף באוקטובר 2009 את נסטור גורוסיטו וניסה להצעיד את הקבוצה לדרך חדשה יחד עם הנשיא הטרי דניאל פסארלה, אך כשל במשימתו וקיבל את ההודעה הלא רשמית כבר ביום ראשון בעקבות ה-0:0 המאכזב נגד אתלטיקו טוקומן, נועלת הטבלה החלשה. כזכור, אותו אסטרדה הוליך את הקבוצה לאליפות כמאמן ב-2004, אך מאז קריירת האימון שלו נתקעה.

ריבר נוצחה העונה כבר בשבעה משחקים מתוך ה-14 ששיחקה (כולל ארבעה רצופים שנקטעו עם התיקו בטוקומן, וכמובן אחד צורב בסופר קלאסיקו) ומתקשה בעיקר במשחק ההתקפה, עם שמונה שערי זכות בלבד, חמישה משחקים רצופים ללא הבקעה ויכולת דלה של השחקנים הצעירים בהם תלו תקוות רבות. התוצאות העלובות בשנה האחרונה גרמו לכך שאת העונה הבאה תחל ריבר כשהיא מסובכת קשות במאבקים נגד הירידה, המחושבים בטבלת ממוצעים של שלוש שנים - שיטה שנועדה בזמנו למנוע ממועדון הפאר לנשור לליגה השנייה ועשויה לתפוס את ריבר כעת עם המכנסיים למטה.

בריבר, שם אמר אחד הבכירים כי מדובר ב"משבר הקשה בהיסטוריה של המועדון", טרם סיכמו עם אסטרדה על גובה הפיצוי הכספי, אך זה לא מנע מהם לאתר לו מחליף. האוהדים רצו את רמון דיאז, אבל הנשיא פסארלה בחר באנחל קאפה לתפקיד הלחוץ. המאמן בן ה-64 הצעיד את הורקאן לעונה נפלאה שהסתיימה עם סגנות לפני שנה, ומזוהה במיוחד עם סגנון ה'טיקי טיקי' ההתקפי, שקשה לראות איך ישתלב עם החומר הקיים בריבר. אחד מעוזריו של קאפה יהיה לאונל גנסדו, שחקן ריבר פלייט לשעבר, ובין שחקני הרכש אותם מעוניין המאמן לצרף נמצא אנדרס ד'אלסנדרו שכיכב בריבר בתחילת שנות ה-2000 וכן מריו בולאטי ומתיאס דפדריקו, אותם אימן קאפה בהורקאן.

בעקבות השינוי על הקווים מצטרפת ריבר לשכנה מעבר לכביש, בוקה ג'וניורס, שנפרדה גם היא בשבוע שעבר ממאמנה אבל אלבס ומינתה את רוברטו פומפיי כממלא מקום עד תום העונה. גדולה נוספת, סן לורנצו, נפרדה מספר ימים קודם לכן מדייגו סימאונה והפתיעה עם מינויו של סבסטיאן מנדז כמחליפו, כך שריבר לא לבד בסיפור העצוב של הגדולות בארגנטינה.

הפסד שני ברציפות לאינדפנדיינטה

עוד לפני סיום דרכו של אסטרדה בריבר בעקבות התיקו המאופס בטוקומן, שוחקו חלק ממשחקי המחזור ה-14 בטורניר הקלאוסורה. התוצאה המשמעותית של המחזור הגיעה ממגרשה של אינדפנדיינטה, שהפסידה במפתיע 1:0 לסן לורנצו המאכזבת בעוד קלאסיקו של בואנוס איירס המפגיש בין שתיים מחמש הגדולות. המגן נלסון בניטז נגח כבר בדקה השמינית את שער הניצחון, שהיה הראשון של המאמן הטרי סבסטיאן מנדז, מי שרק לפני מספר חודשים זכה כשחקן עם בנפילד באליפות. היה זה ההפסד השני ברציפות של אינדי, שעלה לא באיבוד המקום הראשון.

גודוי קרוז ניצלה את המעידה של אינדי ומחצה את טיגרה 2:6 עם תצוגה התקפית נהדרת במחצית השנייה. פרנסיסקו דוטארי (12) הוריד את המארחים ממנדוזה ביתרון 0:1 להפסקה, רודריגו סלינאס (46) ודניאל וגה (49) הגדילו את התוצאה, אבל טיגרה לא ויתרה וצימקה תוך שתי דקות משער של לאנדרו לזארו (54) ואחד עצמי של זלמן גרסיה (56). הבלם המצוין של גודוי קרוז, לאונרדו סיגאלי, הבקיע את הרביעי (66) וסלינאס הצעיר נעץ את המסמרים האחרונים (69 ו-83) כדי לחגוג שלושער ראשון בקריירה. הקבוצה המפתיעה של עומאר אסאד חולמת על תואר היסטורי.

שתיים שרודפות אחר המוליכות בצמרת, ולז סארספילד והאלופה בנפילד, נפרדו ביניהן ב-0:0 חלש ששלח לפחות את הראשונה (20 נקודות, שבע פחות מהמוליכה) להתרכז אך ורק בגביע הליברטדורס. לאנדרו סומוסה הורחק משורות ולז חמש דקות לסיום.

מי שניצלה את התיקו הזה היא אסטודיאנטס, שנתנה הצגה גדולה מול ראסינג קלאב בדרך ל-0:4 ביתי גדול. חואן ארנסטו סוסה (9), חואן רודריגז (31) וליאנדרו גונזאלס (34, 64) עשו את העבודה עבור קבוצתם, שעלתה למקום השני בטבלה, נקודה בלבד פחות מגודוי.

בוקה ג'וניורס רשמה ניצחון ביתי מרשים בתוצאה 0:4 על ארסנל, והעניקה למאמנה הטרי רוברטו פומפיי שלוש נקודות. מרטין פאלרמו הבקיע פעמיים והעלה את מאזן כיבושיו במדי המועדון ל-220 כשהרשית בדקות 10 ו-62. בתווך, היו אלה כריסטיאן צ'אבס (12) וחואן ריקלמה (47) שהשלימו את מכסת השערים.

משחקים נוספים:

הורקאן - חימנסיה לה פלטה 1:3
להורקאן: אנדרס פראנסויה (46), דייגו רודריגז (52), גוסטבו באלבורין (90). לחימנסיה: אריאל אגוארו (53)

ניואל'ס - צ'קאריטה 0:3
לניואל'ס: כריסטיאן נונייז (38, 70 ו-86)

לאנוס - רוסאריו סנטרל 0:0

עדכון ראשון: 16:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully