וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטסמות עלתה לגמר הגביע האנגלי

פיקיון (99) ובואטנג (117) כבשו לפומפי בהארכה, והובילו אותה ל-0:2 ענק על טוטנהאם. ב-15 במאי צ'לסי מחכה לגרנט בגמר

האירועים העגומים של החודשים האחרונים הביאו לכך שכעת, בזמן שקבוצות אחרות מגדירות את המשחקים האחרונים של העונה כקריטיים, לפורטסמות נותר הגביע האנגלי בלבד. קבוצתו של אברהם גרנט ירדה אמש (שבת) לליגת המשנה, הפעם באופן רשמי וסופי, אך המועדון הדועך עדיין לא הרים ידיים, והערב הוא הוכיח זאת על במת הכדורגל הגדולה מכולם: אצטדיון וומבלי, קודש הקודשים של הכדורגל האנגלי. פומפי הוכיחה המון אופי, ניצחה את טוטנהאם 0:2 אחרי הארכה, והיא תפגוש בגמר הגביע האנגלי את צ'לסי - לא פחות ולא יותר, ב-15 במאי.

שחקני פורטסמות חוגגים עם פרדריק פיקיון. רויטרס
מי היה מאמין שהם עוד יחגגו העונה. שחקני פורטסמות/רויטרס

כזכור, רק לפני שנתיים פומפי הניפה את הגביע האנגלי, אלא שאז היה זה מועדון אחר לגמרי, עם מאמן שהערב עמד בצד השני של הקווים. מי שהביא לפורטסמות את אותו גביע אז היה הארי רדנאפ, מהאנשים המזוהים ביותר עם המועדון בשנים האחרונות, וכעת הוא קיווה לשים חותמת נוספת על העונה המוצלחת של טוטנהאם, אלא שלפומפי, כאמור, היו תכניות אחרות לגמרי.

המחצית הראשונה התנהלה על מי מנוחות, כאשר פורטסמות הסתגרה ויצאה להתקפות מתפרצות, אחת מהן הסתיימה ברגל של פרדריק פיקיון, בהזדמנות הטובה ביותר של פומפי במשחק. אלא שהחלוץ הצרפתי החמיץ, וכך גם אלה של טוטנהאם - בעיקר דפו וקראוץ'. המחצית השניה המשיכה במגמה דומה, כאשר התרנגולים המשיכו לשלוט במרכז השדה ולהגיע ליותר הזדמנויות, אלא שדייויד ג'יימס, שהיה בספק מסוים למשחק, היה בשיאו ועצר את כל ההזדמנויות של הלונדונים. הקבוצות הלכו להארכה ואז, בדקה ה-99, החלקה קטנה על הדשא של מייקל דוסון אפשרה לפרדריק פיקיון לכבוש, ולהעלות את פומפי ל-0:1. טוטנהאם יצאה קדימה, הפקירה את ההגנה, ואפשרה לקווין פרינס בואטנג להכפיל בדקה ה-117 מהנקודה הלבנה, לקבוע את תוצאת המשחק ולתת את האות לחגיגות הקהל.

זהו כמובן לא הביקור הראשון של אברהם גרנט במכה של הכדורגל האנגלי. המנג'ר הישראלי היה שם עם צ'לסי, בגמר גביע הליגה, ואז הוא הפסיד לטוטנהאם. הערב, לעומת זאת, עם הרכב חסר למדי, עם קבוצה שבורה ששרויה בערפל כלכלי מתמשך, עם מועדון שכבר נשר לליגת המשנה, גרנט עשה זאת. עוד חודש הוא ישוב לוומבלי, הפעם כדי לפגוש את צ'לסי, קבוצתו לשעבר, במה שעתיד להיות אחד הרגעים הגדולים בקריירה שלו. את העונה הבאה פורטסמות לא תעשה בפרמיירליג אבל לפתע, העונה הזו הפכה קצת פחות עגומה. מי יודע, אולי ב-15 במאי אברהם גרנט ישלים את המשימה האחרונה שנותרה לו העונה, ועל הדרך גם ינקום במועדון שזנח אותו אחרי גמר ליגת האלופות.

מהלך המשחק

דקה 10 - כדור קרן של דייויד בנטלי מצא את הראש של פיטר קראוץ', שנגח לאחור, אלא שהנגיחה הבאה של ג'רמיין דפו חלפה ליד הקורה.

דקה 24 - מסירה ארוכה של מאלינס מצא מצוין את פיקיון בתוך הרחבה, אלא שהחלוץ הצרפתי פספס את נסיון הבעיטה.

דקה 27 - הגבהה מצוינת של האלדסטון מצאה את ראשו של פיטר קראוץ', אלא שהנגיחה הלכה למרכז השער ודייויד ג'יימס עצר.

דקה 36 - יבדה הכניס כדור עומק נפלא לפיקיון, שהקדים את ההגנה והגיע לבד מול גומס, אלא שהשוער הברזילאי הדף מצוין.

דקה 38 - האדלסטון הימר על בעיטה קשתית מרחוק, ג'יימס הדף לקרן.

דקה 56 - פריצה מוצלחת של ארונה דינדאן הסתיימה בהגבהה, אותה נגח פיקיון אל ידיו של גומז.

דקה 64 - קרן של טוטנהאם הסתיימה ביציאה לא טובה והשמטה של דייויד ג'יימס, אלא שקראוץ' נגח החוצה ובזבז את ההזדמנות הכי טובה של הספרס במשחק.

דקה 70 - מוקואנה הכניס כדור לפבליוצ'נקו שניסה להמשיך עם מסירת רוחב לקראוץ'. רושה התערב בשניה האחרונה והרחיק את הכדור מקו השער.

דקה 90 - לוקה מודריץ' העביר כדור רוחב אותו בעט פיטר קראוץ', אלא שג'יימס שוב הדף מצוין, על מנת לשלוח את המשחק להארכה.

**הארכה**

דקה 92 - פיקיון בעט כדור אלכסוני, אך הסתפק ברשת החיצונית.

דקה 99 - גול! כדור חופשי של ווילסון מצא את הראש של בואטנג, שנגח לאחור, ולאחר שדוסון החליק על הדשא ניצל פיקיון עד תום את ההזדמנות מול גומז, ובעט פנימה. 0:1 לפורטסמות.

דקה 106 - אי הבנה בהגנת פורטסמות אפשרה לגארת' בייל המצוין לבעוט מקרוב, אלא שג'יימס שוב היה במקום.

דקה 117 - גול! ארונה דינדאן פרץ מצוין, נכנס לרחבה והוכשל על ידי פלאסיוס. קווין פרינס בואטנג לקח את הפנדל, ולא התבלבל. 0:2 לפורטסמות, שעולה לגמר הגביע האנגלי.

הרכב פורטסמות: דייויד ג'יימס, סטיב פינאן, ריקרדו רושה, ארון מוקואנה, היידן מאלינס, קווין פרינס בואטנג, מארק ווילסון, מייקל בראון, חסן יבדה (ג'ון אוטקה, 88), ארונה דינדאן, פרדריק פיקיון (פאפה בופה דיופ, 112).

הרכב טוטנהאם: גומס, סבסטיאן באסונג, מייקל דוסון, ורדאן צ'רלוקה, גארת' בייל, טום האדלסטון, דייויד בנטלי (ניקו קרנצ'אר, 79), לוקה מודריץ', ווילסון פלאסיוס, ג'רמיין דפו (רומן פבליוצ'נקו, 59), פיטר קראוץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנג'ר פורטסמות, אברהם גרנט, משוחח עם שחקנו, פרדריק פיקיון. Shaun Botterill, GettyImages
נתראה ב-15 במאי. גרנט מתדרך את פיקיון/GettyImages, Shaun Botterill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully