וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקה ג'וניורס: כל הדרך למטה

הנהלה שממנה מאמן לחצי שנה, שחקנים שעוזבים, תוקפים את המאמן ורבים ביניהם. הקבוצה של ארגנטינה ירדה לשפל המדרגה

הטורניר הנוכחי שעובר על בוקה ג'וניורס הוא אחד הגרועים ביותר של הקבוצה האהודה ביותר בארגנטינה ("50 אחוזים ועוד אחד"). הקבוצה הצהובה-כחולה מדורגת שלישית מהסוף, במקום ה-18, עם 11 נקודות בלבד. במאזנה שני ניצחונות בלבד וחמש תוצאות תיקו. אפילו ריבר פלייט שחווה עונה גרועה מקדימה אותה בליגה (16), כך שזה עוד יותר מעצים את הכישלון.

העונה של בוקה לא החלה כל כך נורא עם תיקו וניצחון, אלא שאז היא לא ניצחה שבעה משחקים. דווקא בסופרקלאסיקו מול המיז'ונריוס התפוצצו שחקניו של אבל אלבס עם ניצחון 0:2 בבומבונרה ובכך קנו למאמנם עוד קצת זמן. אלא שההשפלות הגדולות רק החלו להגיע, 4:1 מול צ'אקריטה ג'וניורס בחוץ ו-2:1 בבומבונרה לרוסאריו סנטראל. לאחר ההפסד המשפיל בבית אמר אלבס: "אני מתנצל בפני האוהדים על ההפסד. ניסינו לעשות כמיטב יכולתנו. ניסע לסנטה פה כדי לנצח את קולון". אלא שבוקה שוב הובסה (3:0) ושוב הובכה, וזה כבר היה יותר מדי.

בבוקה תמכו באלבס, כשעד לפני מספר מחזורים פרנסי הקבוצה המשיכו להבטיח הבטחות שהבובה, סליחה, אלבס יישאר עד סיומה של העונה, אבל אפילו הם נשברו. ייתכן שהקש ששבר את גב הגמל היה בהפסד הביתי לרוסאריו, כשאז אוהדי הקבוצה שרקו בוז לשחקנים בסיום המשחק. בבוקה זה אירוע נדיר שהקהל התומך והמפרגן קורא קריאות נגד השחקנים והמאמן.

היום (שבת) הציגה הקבוצה את המאמן החדש, מאמן קבוצת הנוער של המועדון, רוברט 'טיטו' פומפיי. גם אלבס, בשעתו, הגיע מתוך המועדון ונחל עם הקבוצה כישלון חרוץ. כעת, כל מה שנותר לפומפיי, זה להציל קצת מכבודה של הקבוצה ולהצעידה כלפי מרכז הטבלה. הוא בטח לא רוצה לגמור כמו העיר פומפיי... "ננסה לנצח את ששת המשחקים שנותרו לנו עד סיומה של העונה", אמר המאמן החדש, אבל ספק אם הוא יוכל לבצע את השינוי הנדרש ולסיים את הליגה עם 18 מ-18.

מי שהגיע לאימון בוקה לאחר חילופי המאמנים הוא הטניסאי התמיר חואן מרטין דל פוטרו. דל פוטרו הפציע ב"בית הצהוב", מתחם האימונים של בוקה, ועודד את שחקני הקבוצה למרות המצב העגום שלה.

אין שומר בשער

אבל אלבס מונה למאמן הראשי של בוקה אחרי שאימן זמן רב את קבוצת המילואים של המועדון. אלבס הגיע על תקן של מועמד פשרה, לאחר שגיז'רמו בארו שלוטו, אותה רצתה ההנהלה מאוד, מיאן להגיע בתואנה שהוא אינו מוכן לקבל קבוצה לא מאורגנת, ובוקה, לפני הטורניר, אכן לא הייתה מסודרת. בארו שלוטו הסכים להגיע רק ביוני, לבנות קבוצה משלו ואז לרוץ איתה. לפיכך, בבוקה התפשרו על אלבס וקיוו שהוא יוכל לסחוב טורניר שלם, מבלי שיהיו לקבוצה יומרות מיוחדות. ההנהלה ידעה, השחקנים ידעו וגם האוהדים, שהטורניר הזה לא אמור להביא תואר, אבל במועדון לא שיערו שהקבוצה תיראה כל כך רע.

אלא שטיבם של דברים תלויים להתנדנד וליפול. הקבוצה של אלבס התפרקה אט אט, והוא, כמאמן חסר ניסיון, לא הצליח להרכיבה מחדש. השוער הוותיק רוברטו אבונדנסיירי עזב במפתיע לפני מספר מחזורים לאינטרנאסיונאל הברזילאית, כשהוא מותיר חור בעמדת השוער, למרות שהיה רחוק מלהיות טוב בטורניר הנוכחי. במקומו נכנס אל בין הקורות חאבייר גארסיה, אלא שזה לא ממש הסתדר עם אלבס. הדיווחים מצביעים על כך שגארסיה רתח כשהבין שלא נכלל בהרכב הקבוצה למשחק החוץ שלה מול קולון ויצא נגד המאמן. גם החלוץ פאבלו מאוצ'ה מצא את עצמו רגעים לפני העלייה לכר הדשא מחוץ להרכב, וגם הוא, כמו גארסיה, הביע מחאתו בחדר ההלבשה. שניהם לא קיבלו זאת ורק לאחר מסע שכנועים נאותו לשבת על ספסל המחליפים, לא לפני שהתווכחו, רטנו ויצרו כאוס בקבוצה רגעים לפני המשחק.

"כלום לא קרה בחדר ההלבשה", ניסה גארסיה להכחיש את הטענות על ההתפרצות שלו, אלא שכנראה שזה כבר היה מאוחר מדי. הפרשה עשתה לה כנפיים. "רק רציתי להיות בהרכב, רציתי לתקן את הטעות שעשיתי בהפסד הביתי 2:1 לרוסאריו סנטראל".

פאלרמו חושב רק על דבר אחד

עוד לפני שבארו שלוטו יגיע להשכין סדר במועדון המבורדק ולנקות את האורוות המלוכלכות בעליל של המועדון, הרי ששני המחנות בקבוצה לא חדלים מלהתקיים – מחנה ריקלמה נגד מחנה פאלרמו שמפרק את הקבוצה, אך בבוקה של העונה אין דין ואין דיין. ריקלמה גם חסר אחריות, כשלדוגמא במשחק ההפסד לרוסאריו הורחק בכרטיס אדום אחרי מחאה בוטה נגד השופט.

מי שיצא להגנתו של ריקלמה הוא חברו לשעבר בבוקה ובוויאריאל, רודולפו אראוברנה, שמשחק כיום בטיגרה, של דייגו קאניה, שגם מוזכר כמועמד להגיע לבוקה. "יש כל כך הרבה שמועות סביבו, אבל רומן יכול להתמודד איתם. הוא לא הכבשה השחורה של המועדון, הוא שחקן נהדר".

כאמור, גם אל לוקו פאלרמו צד בוויכוח הלא נגמר בין השניים. פאלרמו, כמו ריקלמה, קרוב כמראה לסיים את דרכו בבוקה ביוני. "זו הטורניר הכי גרוע של בוקה ב-10 השנים האחרונות", אמר לא מכבר פאלרמו. לאל לוקו כנראה נותרה מטרה אחת ויחידה, לא להצעיד את בוקה קדימה, כי אם להגשים את חלומו. החלוץ הארגנטינאי מייחל כל כך לשבור את שיא כל הזמנים של המועדון בכיבושים. לפאלרמו 218 שערים, בעוד שרוברטו צ'רו מחזיק בשיא עם 221.

בוקה, כאמור, נראית רע מאוד העונה. היא אמנם כנראה לא תגמור כל כך גרוע כמו ריבר פלייט מודל קלאוסורה 2008 שסיימה את הליגה במקום האחרון, אבל עבור בוקה ג'וניורס הגדולה מקום 18 זה נורא. אגב, בוקה וריבר לא לבד, כשעוד שתי גדולות של הכדורגל הארגנטינאי, ראסינג קלאב וסן לורנצו, (מתוך החמש) מדורגות עמוק למטה. רק אינדפנדיינטה עושה חיל בטורניר הזה כשהיא במקום הראשון ורצה לאליפות. בכל אופן, בבוקה מחכים לסיים כבר את 540 הדקות הנותרות ולהתחיל לפנטז על הגעה של מאמן בכיר, כנראה שלוטו, שיחזור למועדון כמאמן אחרי שעזב כשחקן, כדי לבצע תפנית של 180 עם הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully