וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 72:83 את בני השרון

הצהובים חזרו לטייל בליגת העל אחרי ההדחה מהיורוליג. חולון דרסה 67:84 את נתניה, חיפה הביסה 67:89 את עפולה

המחזור ה-20 בליגת העל, שיצא לדרך עם ניצחונה של עירוני אשקלון במלחה על הפועל ירושלים, נמשך הערב (חמישי) עם חמישה משחקים נוספים, שבמרכזם החזרה של מכבי תל אביב לליגה לאחר ההדחה מהיורוליג, שהסתיימה בניצחון קליל 72:83 על בני השרון ביד אליהו. בשחזור גמר הגביע. הפועל חולון, שמתכוננת למשחקי הפלייאוף התחתון, לא התחשבה בתקוות של ברק נתניה לשפר את מקומה בחלקה העליון של הטבלה, והביסה אותה 67:84.

מכבי חיפה התקרבה אל המקום השני בליגה, כשהתעללה בהפועל עפולה, והביסה אותה 67:89. גלבוע/גליל היתה קרובה להסתבך, אבל הצליחה להשיג את הניצחון מול עירוני נהריה, 68:73. האחרונה, עירוני רמת גן, היתה קרובה למצוא ניצחון חוץ חשוב, אבל נתקלה בערב מצויין של מאיר טפירו, שהוביל את מכבי ראשון לציון לניצחון 70:84.

מכבי תל אביב – בני השרון 72:83

המשחק נפתח ביכולת רעה של שתי הקבוצות, כשמכבי תל אביב נראתה לא מאופסת פחות משבוע אחרי ההדחה המאכזבת מהיורוליג, אבל בני השרון לא מיהרה לנצל זאת כשפרט לפי ג'יי טאקר אף אחד משחקניה לא נכנס טוב למשחק. קוקי בלצ'ר עוד נתן לאורחים יתרון 7:9 עם שלשה מהפינה, אבל התעוררות של רביב לימונד מהעבר השני הקפיצה את הצהובים ל-11:16. דן שמיר הזעיק פסק זמן, אבל דווקא אחריו נעצרו שחקניו עם חמש דקות ללא סל שדה, והרבע הראשון הסתיים ב-15:25 למכבי תל אביב.

ברבע השני בלמו השרונים את מבול השלשות של פניני ולימונד וטאקר החזיר אותם עד לפיגור 27:34, אבל דייויד בלות'נטאל התחיל לצבור נקודות בקצב ודורון פרקינס הצטרף אליו עם סדרת חדירות אופייניות שהעלו את הצהובים ל-27:40. טאקר שוב היה האיש של שמיר עם ארבע נקודות רצופות, לפני שפרקינס הקפיץ את האוהדים בהיכל עם חסימה מרהיבה בשניות הסיום של המחצית, ומכבי תל אביב ירדה להפסקה ביתרון 31:44.

בפתיחת הרבע השלישי שחקניו של פיני גרשון שוב נרדמו, כשאלן אנדרסון המשיך להחטיא ואנדרו ויז'נייבסקי לא הצליח להרגיע את המשחק. שלשה של אורי יצחקי קבעה 39:46 בלבד למקומיים, לפני שדאנק של פניני החזיר את המומנטום למכבי תל אביב שברחה ל-39:49. הפורוורד הישראלי המשיך להיות השחקן הדומיננטי של הצהובים, כשמנגד זרק בלצ'ר לבנה אחרי לבנה, והפער צמח ל-48:64 בסיום הרבע השלישי.

אם בבני השרון בנו על חזרה לעניינים בתחילת הרבע האחרון הגיע סטפון לאזמה ובסדרת הטבעות אופיינית הגדיל את היתרון ל-54:72, וסגר את הסיפור מעשית שמונה דקות לפני הבאזר. שרון ג'יימס וחבריו עוד הצליחו להפוך את התבוסה להפסד סביר כשצמצמו בדקות האחרונות אחרי שהצהובים הורידו הילוך, והמשחק הסתיים בתוצאה 72:83 למכבי תל אביב.

קלעו למכבי תל אביב: גיא פניני (6 מ-6 ל-2) 26, סטפון לאזמה 15 ו-5 ריבאונדים, דייויד בלות'נטל 11 ו-6 ריבאונדים, רביב לימונד 10 ו-4 אסיסטים, דורון פרקינס 8 ו-9 ריבאונדים, דיאור פישר 6, דרק שארפ 3, אלן אנדרסון ואנדרו ויז'נייבסקי 2 כל אחד.

קלעו לבני השרון: פי ג'יי טאקר 25 (10 מ-16 ל-2) ו-11 ריבאונדים, קוקי בלצ'ר 11, שון ג'יימס 10 ו-8 ריבאונדים, סם קלנסי 8 ו-8 ריבאונדים, ארז כץ 6 ו-4 אסיסטים, בן רייס 2.

הפועל חולון – ברק נתניה 67:84

תייר מחו"ל שהיה נקלע הערב לאולם הפחים בחולון והיה נדרש לבחור מי משתי הקבוצות שעל הפרקט תהיה בפלייאוף העליון ומי בתחתון, בוודאי היה בוחר מבלי להניד עפעף בזו של דורסמן. חולון לא התחשבה במיקומה של ברק נתניה בטבלה, או ביכולת שלה לאורך מרבית העונה, הציגה כדורסל נהדר במחצית השניה, והוכיחה שהנפילה שלה למאבקי ההישרדות אינה מוצדקת. אלא אם יקרה משהו משונה, היא לא אמורה להתקשות בפלייאוף התחתון, אם תשחזר את היכולת מהערב.

נתניה עלתה לוחמנית למשחק, ובעזרתו של טוני וושהאם עלתה ליתרון 4:9. יוני ניר הצליח לחפור ולמצוא נקודות בצבע, וג'ון תומאס הביא את המארחים עד שיוויון 13:13. רוברט רות'בארט החל להיות פעיל מאוד בצד ההתקפי, ונתניה שוב עלתה ליתרון 5, אבל חולון שוב השוותה, ובסיום הרבע הראשון היו השתיים צמודות זו לזו, 20:20. קבוצתו של דורסמן המשיכה את המומנטום בפתיחת הרבע השני, ועלתה ליתרון 22:27 תודות ליכולת טובה של ארז מרקוביץ' ונקודות של סאשה בראטיץ'. נתניה נראתה תקועה בהתקפה, ומנגד המשיך ליפשיץ להריץ את ההתקפה של המארחים שעלו ליתרון 30:36. נתניה עוד הצליחה לחזור, אבל נקודות של תומאס הורידו את חולון ביתרון 36:41 בסיום המחצית.

המחצית עשתה רק רע לנתניה, שעלתה רע מאוד לרבע השלישי, ושחקניו של דורסמן ניצלו זאת עד תום, עם ריצת 0:11 שהיממה את האורחים. אייבורי הטריף את האוהדים המקומיים על מטווח שלשות שהעלה את חולון ליתרון 35:52. באותן דקות היתה רק קבוצה אחת על הפרקט והיא חולון, שפשוט נעלה את הסל, ועלתה ל-20 נקודות הפרש, ונתניה ירדה בפיגור עצום בסיום השלישי, 46:55. נתניה קיוותה לנסות ולחזור בשתי הדקות הראשונות של הרבע האחרון, כדי להישאר בתמונת המשחק, אבל התקשתה למצוא מנהיג, ומנגד, חולון עשתה ככל העולה על רוחה, ושמרה את המשחק רחוק מהאורחים עם יתרון 18.

קלעו להפועל חולון: סשה בראטיץ' 15, ארז מרקוביץ' וטייטוס אייבורי (4 חטיפות) 13 כ"א, ג'ון תומאס 12 ו-8 ריבאונדים, ניב בקרוביץ' 11, יוני ניר 10, וויקין קלי (7 אסיסטים) וליאור ליפשיץ 5 כ"א.

קלעו לנתניה: מרקו קילינגסוורת' 20 ו-8 ריבאונדים, דניו פינוק וטוני וושהאם 16 כ"א, רוברט רותבארט 7, אלירן גואטה 3, שמוליק ברנר וליאור חכמון 2 כ"א, טוני יאנגר 1.

מכבי חיפה – הפועל עפולה 67:89

לאחר הפסדה המפתיע של הפועל ירושלים במחזור האחרון, ידעו בחיפה כי ניצחון ביתי מול עפולה הוא בגדר חובה, במטרה לתפוס את המקום השני במחזור הבא. שחקניו של אלי רבי עוד ניסו להפתיע את הקבוצה מהכרמל בפתיחה, אבל התקשתו מאוד להתמודד עם עוד ערב גדול של דבון ג'פרסון וריצ'ארד רובי, שיחדיו הפכו את המשחק לגארבג' טיים גדול החל מהרבע השלישי, בדרך לניצחון גדול בסיום, שהקפיץ את החיפאים אל המקום השני בטבלה.

עפולה ידעה שהאיש שצריך לעצור הוא בראש ובראשונה דבון ג'פרסון, אבל קל יותר להגיד זאת מאשר לעשות. ג'פרסון קלע 8 נקודות ב-8 דקות, והעלה את חיפה ליתרון, אבל מנגד, לעפולה היה את סטפון ברדפורד, שאמלל את ההגנה בירוק, והותיר את עפולה קרוב קרוב. שחקניו של אבי אשכנזי לא ויתרו, והחלו לתקוף את הסל, כשהם משתלטים על כל ריבאונד בסביבה, ובסיום הרבע הראשון הוליכה חיפה 18:27. המומנטום של החיפאים נמשך גם ברבע השני, וקבוצתו של אשכנזי כבר הוליכה ב-15, לפני שהאורחים צימקו מעט, בדרך לפיגור 9 בלבד בסיום המחצית הראשונה.

ג'פרסון המשיך את היכולת הטובה גם בפתיחת המחצית השניה, וקיבל סיוע מחברו לקבוצה, ריצ'ארד רובי, בעוד חיפה חזרה ליתרון 15. דרור חג'ג' הצטרף לחגיגה בירוק, עפולה נראתה כאילו היא מרימה ידיים, ונקודות של רובי קבעו יתרון של המארחים, 49:71. דיונטה כריסמס התעורר מעט ברבע האחרון, ועפולה ניסתה לעשות קולות של חזרה, אבל ג'פרסון שמר את קבוצתו מלפנים, עם יתרון 24. חיפה הכניסה את שחקניה הצעירים שיהנו גם הם מהמשחק, וגם אז לא הצליחו האורחים לצמק יותר מדי, עד לסיום.

קלעו למכבי חיפה: דבון ג'פרסון 22 ו-12 ריבאונדים, דרור חג'ג' 18, ריצ'רד רובי 15, עידו קוז'יקרו 8, ג'סי פלוט רוסה 7, ג'ייסון ריץ' 6, עמית בן דוד ומשה מזרחי 4 כ"א, ממאדו אנג'איי 3, טוד גולדן 2.

קלעו לעפולה: דיונטה כריסמס 22, סטפון ברדפורד 20, ניצן חנוכי וג'סטין דנטמון 6 כ"א, ג'רמיין הול 5, ג'ייקוב ג'אקס 4, גור פורת ועודד ברנדווין 2 כ"א.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הפועל גלבוע/גליל עליון – עירוני נהריה 68:73

קבוצתו של עודד קטש הגיעה למשחק לאחר ההפסד במחזור הקודם לברק נתניה, כשהיא יודעת שהתאוששות המשחק הנוכחי, ובשני המשחקים הבאים יכולים לסדר לה את המקום השלישי לקראת פתיחת הפלייאוף הקרוב. המארחים שלטו לאורך מרבית המשחק, וברבע השלישי כבר הוליכו בלא פחות מ-18 נקודות יתרון, אבל משחק לחימה נהדר של שחקניו של ג'ינו, הצליח לחולל מהפך, ולהעלות אותם ליתרון. או אז התעורר ג'רמי פארגו, ובשתי קליעות קלאץ' העניק לקבוצתו את הניצחון הדחוק.

נהריה קיוותה להגיע ולהפתיע את המארחים, ואף עלתה ליתרון ראשון, אבל גליל הגיבה בריצה נהדרת ועלתה ליתרון 2:12. נהריה סוף סוף הצליחה לשים קצת נקודות על הלוח, אבל שחקניו של קטע לא הורידו את הרגל מהגז, ועלו ליתרון 8:21. שחקניו של ג'ינו המשיכו להתקרב והגיעו לפיגור חד ספרתי, אבל גוני יזרעאלי ופארגו דאגו להשאיר את גלבוע/גליל מלפנים, ולמחצית ירדו שחקניו של עודד קטש ביתרון מבטיח, 26:36.

פארגו במהלך נהדר פתח את הרבע השלישי, ועם כמות אנרגיה נהדרת ממנו ומאלישי כדיר, טסה גליל/גלבוע ליתרון 18. האורחים סירבו לוותר בקלות והגיבו בריצת 0:9, ונגסו שוב ושוב בפער. הכדורים של שחקניו של קטש המשיכו לצאת, נהריה לא עצרה לרגע, וסל ועבירה של גריר קבע מהפך מדהים של האורחים, ויתרון ראשון מאז 0:2 בפתיחה. פארגו הוציא את הגליל מהקיפאון עם שלשה, וחבריו ראו כי טוב, והחלו לסייע לו. רנדל גבר על ההגנה של נהריה, ושלשה נוספת של פארגו העלתה את המארחים ליתרון 65:71. נהריה עוד ניסתה לחזור עם שלשה, אבל זה היה מעט מדי, מאוחר מדי, וקטש יכול לנשום לרווחה אחרי ערב לא פשוט כלל.

קלעו לגלבוע/גליל עליון: ג'רמי פארגו 15, בריאן רנדל 14, אלישי כדיר 12, גוני יזרעאלי ואייזיה סוואן 8 כ"א, גל מקל ודיון דאוול 5 כ"א, אריק דניאלס 4, אבישי גורדון 2.

קלעו לנהריה: סטיבן סמית 21, פול דלייני 16, למאר גריר ואדם בולינג'ר 9 כ"א, ליאור שגב 8, עודד שעשוע 3, ולאדי ירמישין 2.

מכבי ראשון לציון – עירוני רמת גן 70:84

במכבי ראשון לציון היו מודעים היטב למשחק הביתי הערב מול עירוני רמת גן. רגע לפני פתיחתו של הפלייאוף, ידעו שחקניו של אפי בירנבוים כי הם חייבים לנצח ולקוות להפסדה של בני השרון, בכדי להתקרב עוד יותר אל המקום השביעי, וכך להימנע ממפגש עם האלופה, מכבי תל אביב בסיבוב הראשון. הערב שוב לא נראתה ראשון כמו הקבוצה שהיה רוצה מאמנה, בירנבוים, אבל ניהול משחק טוב של מאיר טפירו ולקיחת אחריות בדקות הסיום, הביאו את הניצחון המיוחל למארחים.

רמת גן הגיעה מצויין אל המשחק, כשכריס ווטסון מגיע ממוקד מאוד, ולא מותיר סיכוי להגנתה של ראשון. ווטסון להט ב-10 הדקות הראשונות עם 9 נקודות, שהעלו את רמת גן ליתרון מוקדם. שחקניו של בירנבוים נראו כבויים מאוד ולא הצליחו למצוא את הטבעת, ורמת גן סיימה את הרבע הראשון כשהיא מובילה 9:18. הרבע השני הביא בשורה לאוהדי ראשון המקומיים, כשקבוצתם פתחה מבערים וטסה ל-1:21 בדרך ליתרון, כשמאיר טפירו מנהל נהדר את ההתקפה של המארחים. רמת גן הצליחה רק לצמק לקראת סיום המחצית, אליה ירדה ראשון ביתרון 28:35.

ארון מגי המשיך ביכולת הטובה שלו בפתיחת הרבע השלישי, אבל למזלה של רמת גן היה לה את אור ברנר, שעם שלוש שלשות רצופות הוריד את ההפרש ל-5 בלבד. מהלך טוב של אבי בן שימול בסוף הרבע השלישי קבע בסוף הרבע 49:58 לכתומים. עירוני רמת גן הראתה ברבע הרביעי הרבה אופי ומלחמה בעיקר מצידו של גארי פורבס, ושמרה על המשחק צמוד עד לדקות הסיום, במטרה לנסות ולגנוב אותו מהמארחים, אבל כשהמשחק על הכף, הלכה ראשון לציון ללארי אובאנון ומאיר טפירו ששמרו על קור רוח, ונתנו לקבוצה יתרון דו ספרתי בדקת הסיום. רמת גן ניסתה בשלשות התאבדות לחזור, אך לא הצליחה.

קלעו למכבי ראשון לציון: לארי אובאנון 18, ארון מגי 14 ו-8 ריבאונדים, אבי בן שימול 13, דארל טאקר 11, מאיר טפירו 10 ו-9 אסיסטים, אוגונה אוניקווה 9, יהוא אורלנד 5, רוד גריזרד 4.

קלעו לרמת גן: כריס ווטסון 24, ו-9 ריבאונדים, גארי פורבס 21 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, אור ברנר 13, ברנדון יואינג 6, איציק אוחנון וג'וליאן קאזו 3 כ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully