וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמניה הודיעה: "אחזור להתחרות בחודש יוני"

האתלטית, שזהותה המינית עדיין לא ברורה, ממתינה לתוצאות הבדיקה של ה-IAAF, אך מתכוננת לשוב ולהתחרות בסראגוסה

אחרי שעמדה במרכזה של שערוריה בנוגע לזהותה המינית, קסטר סמניה חוזרת לעניינים ובחודש יוני נוכל שוב לראות אותה מתחרה. אלופת העולם ב-800 מטר הודיעה היום (שלישי) כי היא תתחרה בתחרות הבינלאומית בסראגוסה, ספרד ב-24 ביוני.

כזכור, סמניה הדרום אפריקאית בת ה-19, עברה בדיקות אחרי הזכייה שלה באליפות העולם בברלין באוגוסט האחרון כדי לזהות האם מדובר בגבר או אישה. בחודש נובמבר הודיע שר הספורט הדרום אפריקאי כי הבדיקות שהיא עברה לא יפורסמו, ובכל מקרה היא תמשיך להחזיק במדליית הזהב. בכל מקרה, מאז התחרות בברלין סמניה לא השתתפה בתחרות רשמית.

בהתאחדות האתלטיקה הדרום אפריקאית הודיעו כי ימתינו לתוצאות הבדיקות מהאיגוד הבינלאומי, ובכל מקרה מנעו ממנה להשתתף בתחרות מקומית שנערכה בסוף החודש שעבר. "אני מאמינה שההחלטה להרחיק אותי מלהתחרות בסטלנבוש בשבוע שעבר הייתה לא חוקית ושגויה", אמרה סמניה. "למרות זאת, שקלתי את ההחלטה של ההתאחדות הדרום אפריקאית שאמתין למסקנה של ה-IAAF שתגיע עד תחילת יוני השנה לפני שאני אחזור להתחרות".

סמניה הוסיפה שבהתבסס על הייעוץ הרפואי והחוקי שהיא קיבלה, אין שום מניעה שהיא תשתתף בתחרות נשים. גם מאמנה, מייקל סים, מאממין שהיא תשוב להתחרות ביוני. "בחרנו לחזור בספרד מכיוון שאין שום תחרויות בדרום אפריקה השנה", הוא אמר. "היא התאמנה עד עכשיו אבל אנחנו נתחיל בהכנות יותר רציניות כעת ונגביר את הקצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully