וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויושביץ': "הוכחנו שכסף הוא לא הכי חשוב בחיים"

פרטיזן חגגה כל הלילה ומאמנה מעכל את ההישג הגדול: "הצלחה פנטסטית". מאריץ': "חיכיתי לזה כל החיים, ניצחנו בזכות הלב"

בתחילת העונה האירופית איש בפרטיזן בלגרד לא האמין שהקבוצה הצנועה שלהם, עם תקציב של 1.5 מיליון יורו וערימה של שחקנים צעירים, תגיע לפיינל פור בפריס. פרטיזן עלתה לטופ 16 במחזור האחרון של שלב הבתים, ורבים מאנשיה נשמו לרווחה וחשבו שכאן היא תעצר. אבל קריסתה של פנאתינייקוס והאמונה שחלחלה ללבבות הסרבים אחרי ניצחונות על היוונים וברצלונה, העניקה להם רוח גבית ועלייה לשלב ההצלבה. למרות שלא היה לה את יתרון הביתיות ביד, ולמרות שעל הנייר נחשבה נחותה ממכבי תל אביב, פרטיזן בלגרד לימדה את פיני גרשון ושחקניו, כמו גם את אירופה כולה, שיעור בכדורסל. לאורך הסדרה פרטיזן הציגה סגנון משחק מובהק, אנרגיה, ביטחון, גיבוש, משמעת ונחישות בלתי מתפשרת. שחקניה ידעו להתעלות ברגעי האמת, בניגוד לאלה של מכבי תל אביב, והסרבים ניצחו 1:3 בסדרה, בדרך לפיינל פור.

"זאת הצלחה פנטסטית", אמר המאמן המנצח, המאסטרו דושקו וויושביץ', אחרי שפרטיזן גברה אמש (חמישי) על מכבי 66:76 במשחק מספר 4 בסדרה. "אם מישהו היה אומר שב-1 באפריל נעלה לפיינל פור, הייתי בטוח שזאת מתיחה. כל הכבוד לשחקנים, היה משחק קשה והם עמדו בלחץ. תודה לאוהדים על הדחיפה. מכבי קבוצה עם כישרון שנלחמה עד הסוף, וזה לא היה קל. קשה לנצח קבוצה כמו מכבי פעמיים ביומיים. מכבי קבוצה נהדרת עם מאמן גדול". לדעת וויושביץ' מה שהוביל לניצחון במשחק הרביעי היה הפיגור ממנו נחלצו שחקניו ברבע השני, אז מכבי הובילה 24:30.

פרטיזן זכתה ביורוליג ב-1992 ובפעם האחרונה שהייתה בפיינל פור זה היה ב-1998, אז הובסה בחצי הגמר על ידי וירטוס בולוניה, שגם זכתה בטורניר. "ההבדל בין תקציב המועדונים הופך את ההישג למיוחד", הוסיף וויושביץ', "אני לא יודע מתי קבוצה עם תקציב כל כך נמוך נכנסה לפיינל פור. הוכחנו שכסף הוא לא הכי חשוב בחיים".

דושאן קצמן, כוכבה של פרטיזן בסדרה, מצפה למשחק מול אולימפיאקוס בחצי גמר הפיינל פור, ואמר אחרי הניצחון על מכבי: "אנחנו לא מודעים עדיין למה שעשינו, זאת הצלחה אדירה לשחקנים, לצוות המאמנים ולאוהדים". פרוורד הקבוצה, הצ'כי יאן וסלי, הוסיף: "המפתח לניצחון שלנו בסדרה היה הרצון, עבדנו קשה מהרגע הראשון, במיוחד בהגנה". סנטר הקבוצה אלכס מאריץ', אמר: "חיכיתי לזה כל החיים, היה לנו מאוד קשה פיזית ומנטלית אבל ניצחנו בזכות הלב, עם חמישה שחקנים על המגרש והאוהדים ביציע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully