וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק מכבי תל אביב נשארה בלי מילים

גילי מוסינזון, עידו קוז’יקרו ואוהד גרינוולד היו איתכם בכל דקה מהמשחק של מכבי מול פרטיזן. בואו לקרוא את השיחה ביניהם

וואלה! ספורט המשיכה הערב (חמישי) בפורמט החדש שמשלב בין צפייה בספורט וגלישה באינטרנט, כדי לשדרג את חווייתם של האוהדים. הפורמט, בו כותבי וגולשי וואלה! ספורט כותבים את הערותיהם תוך כדי משחק, יהיה חלק ממשחקים גורליים נוספים בכל ענפי הספורט.

זה מה שהיה לכם ולפרשני וואלה! ספורט - עידו קוז'יקרו, גילי מוסינזון ואוהד גרינוולד – להעיר ולהאיר תוף כדי המשחק המותח בבלגרד, שהיה צמוד לכל אורכו, עד שפרטיזן ברחה ברבע הרביעי, ניצחה 67:76 והשלימה 1:3 בסדרה, שהביא לה מקום בפיינל פור. בסופו של הצ'אט, הייתה זו רק מכבי שנשארה בלי מילים. אתם, כמובן מזומנים להמשיך ולנתח. תודה על שיתוף הפעולה והדיון החכם והלא מתלהם.

רבע 1

(21:40) גרינוולד: איך שלא ייגמר, נראה לי שיהיה משחק מרגש הערב. אחרי המשחק השני בסדרה שאלתי את עוזר המאמן של פרטיזן איך הוא רואה את שני המשחקים בבלגרד, והוא רק אמר: "תהיה שם מכבי, ותהיה פרטיזן, וזה מספיק". עוד נדבר הרבה על שתי הקבוצות. הכי חשוב שיהיה כדורסל טוב. תודה לכל מי שמצטרף אלינו, ותודה מיוחדת למוסינזון וקוז'יקרו.

(21:41) גרינוולד: קוז'יקרו עוד מעט יצטרף. בינתיים, תסתפקו במוסינזון.

(21:42) מוסינזון: ערב צח לכם.

(21:48) גרינוולד: אוקיי, יוצאים לדרך. מכבי עם שני איבודים בשתי ההתקפות הראשונות. פרטיזן חיה על אגרסיביות בהגנה. השאלה היא כמה אגרסיבי יאפשרו לה השופטים לשמור.

(21:50) מוסינזון: הם משחקים בברנבאו?! מזזה.

(21:52) מוסינזון: מכבי הבקיעו, פישר צריך למשוך הגבוהים החוצה כמו במשחק מס' 2 ולתפור אותם.

(21:55) קוז'יקרו: שתי עבירות ללאזמה זה לא פתיחה למכבי. הם צריכים את הגבוהים לכל אורך המשחק.

(21:56) מוסינזון: להכניס את יניב גרין לקצץ קצת (או את דרור ברדיצ'ב).

(21:57) קוז'יקרו: עם הקו הקדמי הסרבי יהיה להם קשה מאוד לשמור בלי פאולים וזה תלוי הרבה בשיקול דעת של השופטים, אשר ראוי לציין מנהלים משחק בית מול 25 אלף פנאטים. המפתח של מכבי כצפוי זה לסגור את מקאלב פלוס סגירה של הגבוהים.

(21:59) מוסינזון: שלאזמה ירד לשתות משהו. מי אמר דורון פרקינס?

(22:00) גרינוולד: פרטיזן קבוצה כל כך מתודית, שהיא לא רצה אלא אם זה פאסט ברייק של שניים מול אפס.

הגולש איתי: יאללה חבר'ה - עידו גילי ואוהד, לפני שמתחיל, תנו כל אחד הימור קטן מי לוקח ובכמה (בשביל הפאן) הימור שלי: מכבי לוקחת ב 6 (ואני לא אוהד מושבע).

(22:03) גרינוולד: בתשובה לאיתי - מכבי, ב-8 עד 12. מוסינזון: אני נגד הימורים חוקיים ופיני ירד מהקטע של גבוה אחד בלבד. יניב מככב. קוז'יקרו: משחק צמוד, לכאן או לכאן. לא יותר מ-3 הפרש.

(22:06) גרינוולד: כשהשופטים שורקים כמעט כל נגיעה והקבוצות מגיעות ל-4 עבירות קבוצתיות בשלב מוקדם, לשחקנים עם יכולת אישית כמו פרקינס יש חשיבות עצומה. כשאנדסון לא על המגרש, הכל עובר דרכו. השאלה היא איזה פרקינס יגיע לעבודה הערב.

(22:06) מוסינזון: הציבור מתבקש לעזור בחיפושים אחרי גיא פניני, נראה לאחרונה על ספסל מכבי ת"א.

(22:08) קוז'יקרו: מכבי מתבססים יותר מידי על זריקות מבחוץ... במשחק חוץ לא הייתי בונה על זה לאורך זמן. כרגע זה מחזיק אותם במשחק.

(22:12) גרינוולד: רבע ראשון שאולי מסמן את שלושת הרבעים שצפוים לנו. הרבה מתח, הרבה לחץ, הרבה עונשין. אולי המשחק הראשון שייגמר עם סקור נמוך באמת. השאלה היא אחרת; משחק מרובה עבירות - טוב או רע למכבי?

(22:13) קוז'יקרו: משחק צמוד מאוד... עבודה טובה של יניב גרין בהגנה בעיקר. אבל שוב, זה לא המשחק של מכבי. ואי אפשר להתבסס על זריקות מבחוץ לאורך זמן. צפוי לנו תיקו רב שערים.

רבע 2

(22:15) מוסינזון: אסור לגבוהים של מכבי להסתבך בעברות. כמובן שלסחוט עבירות בצד השני מתקבל בברכה מבחינת מכבי.

(22:17) גרינוולד: קצת סטטיסטיקה מהרבע הראשון - שתי הקבוצות עמדו על הקו 20 פעם. מכבי עם אחוזים רעים מאוד בצבע - 2 מ-8. 4 איבודים לכל קבוצה.

(22:19) מוסינזון: הפרטיזנים יידחפו פנימה. מכבי עם 4 גארדים. אנדסון מזעזע.

(22:19) קוז'יקרו: אאוץ'. מזל שלא הוציאו לבלות'נטאל אדום. מכבי צריכם להפסיק לשחק מהאגפים ולשחק יותר משלושים בקישור.

הגולש שלום: למוסין, אהבתי את אמא שלך בתור מורה לאמנות. עידו, אני זוכר לך ימי חסד נעורים בגליל. למה שלא תתאחדו בגליל?

(22:23) מוסינזון: קוז'י, תבוא, יש צלעות. כשהוא בא לבקר אצלי אני מכין הרבה בשר, העיקר שלא יאכל לי את המשפחה.

(22:24) גרינוולד: מכבי מתעקשת להטריף עוד יותר את הפסיכים ביציע. בשביל מה זה טוב?

(22:26) גרינוולד: רק דיברתי, וטכנית משופט אמיץ לוויושביץ'. אמאל'ה.

(22:29) מוסינזוןן מסתמן שדיוואץ יתפוס את המיקרופון וירגיע את החוליגנים, סטייל מנבר בגביע נגד הרצליה.

(22:31) קוז'יקרו: יאמר (לא דניאל יאמר) שמכבי כרגע עומדים בלחץ.

(22:34) מוסינזון: למכבי מתחיל להיגמר הספסל. איפה מקל כשצריך אותו?

(22:35) גרינוולד: הטכנית שקיבל וויושביץ' עצרה את המומנטום של מכבי. פנחס, מנגד, הולך עד סוף הספסל עם שארפ. פישר עם שלוש עבירות. למה לא לחזור לגרין?

(22:37) מוסינזון: כשפרס בנה את הכור בדימונה, שארפ היה שם להגיש לו את הטיט. הוא פשוט לא נגמר. מזעזע. בקטע טוב כזה.

(22:39) קוז'יקרו: גילי, אין כור בדימונה. אל תאמין לואנונו. זה לא מה שאתה חושב. וזה רק לצרכי שלום.

הגולשת "כדורסלנית": כמה משמעותי היה הקהל בהפסד הקודם של מכבי לדעתכם? בתור שחקנים ומנסיונכם האישי - איך משפיע קהל כזה על קבוצה?

(22:42) קוז'יקרו: הקהל שם הוא הכי טוב באירופה, ואפשר לראות את ההשפעה שלו כבר עכשיו. מכבי לא רגילים לשחק מול קהל כזה נגדם. ברגע שיהיה מומנטום זה יהיה מאוד לרעתם. אגב, בקצב הזה, לדעתי יש סיכוי שאבי אבן מתלבש עד סוף המשחק. זה יהיה הקאמבק של העשור... (היה רכז גדול בקריית שרת חולון בשנות התשעים).

הגולש "דניאל ג'ונסטון": השאלה היא מה יגבר: ההגנה המעולה של מכבי, או הפדיחות שלה בהתקפה - זה מה שיכריע את המשחק! מה דעתך אוהד?

(22:45) גרינוולד: זה משחק של הגנות. בלי הגנה טובה, אין למכבי סיכוי לקחת משחק חוץ כזה. הגנה טובה עוזרת לה לרוץ. קשה למכבי מאוד בהתקפה עומדת (סט-אונס), בטח כשאנדרסון לא בעניינים (בתגובה לגולש איתי). במשחק כזה, הגנה טובה היא המפתח. אגב, שתי הקבוצות עם אחוזים איומים ונוראים מ-2, שממחישים היטב את הלחץ - במשותף, שתי הקבוצות עומדות על 12 מ-37. מכבי עם 6 מ-21 (28%). אם לא פישר, מכבי גומרת מחצית עם שלושה סלים מ-2 בלבד. למזלה היא עם 3 מ-8 מחוץ לקשת.

(22:47) גרינוולד: עוד נקודה מעניינת שמעלה ידידי עידו קרצ'מר - שני שחקני המפתח, אנדרסון ומקאלב, לא ממש מתפקדים. מקאלב לפחות עם 7 נקודות (רובן מהקו). אנדרסון איום עם 0 מ-5 מהשדה, ומינוס 5 נקודות מדד. אבל יש לי תחושה שהוא יאזן את זה במחצית השנייה.

(22:52) קוז'יקרו: בתגובה לטוקבק 46 - חשוב שתדע שאלוהים תמיד לצד הצבא המנצח. והנה פרסום ראשון: הקבוצה שתקלע את מירב הנקודות תנצח. אגב, אפשר ד"שים?

(22:53) גרינוולד: קוז'יקרו, בשביל מה לדעתך קיים הפורמט הזה?

(22:55) קוז'יקרו: אני רוצה למסור לחברים שלי, עידו ואדם, ד"ש חם. גם דן קוז'יקרו מוסר.

(22:56) קוז'יקרו: לגבי שחקני המפתח, אז ככה: בסדרה הזאת אנדרסון לא כ"כ מפתח (יותר קרוב למנעול), וזה יתרון קטן לפרטיזנים, בעיקר בזכות המשחק הקבוצתי של פרטיזן.

(22:57) מוסינזון: למישהו יש איזה D9, או איזה קיר בטון למרפא? יש קרב חפירות בלתי נלאה, שמלווה בצ'פחות אקראיות. ודן קוז'יקרו הוא מלך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

רבע 3

(23:01) גרינוולד: אני מתנצל בפני הגולשים שלא הגענו לשאלות שלהם בינתיים. ננסה לעשות כמיטב יכולתנו. יש היענות גבוהה. ולעניינינו - מכבי פותחת את הרבע השלישי חזק. היא משדרת מסר לפרטיזן. גרין על המגרש, וזה רגע האמת שלו. הוא יושב על הספסל שנים, והתרומה שלו בכלל אינה בפרופורציה לגובה המשכורת. אומנם לא תמיד באשמתו - הוא לא משותף הרבה - אבל בכל זאת. הנה הזדמנות לפרוע את החוב.

(23:07) גרינוולד: דבר אחד מציק לי - מכבי שומרת חזק, וזה דבר טוב. אבל אחרי שלוש דקות ברבע הם אובר דה לימיט. מצד שני, אי-אפשר לחשוד בפרטיזן שהיא מורכבת מגאנרים משוגעים. היא עושה המון נקודות מהקו. למה לחלק נקודות חינם?

(23:08) קוז'יקרו: לשאלתך גרינוולד - מכבי רגילה לתת דברים בחינם... אם אתה מבין למה אני מתכוון (:

(23:07) מוסינזון: מישהו צריך להסביר לקהל הפרטיזני שבזריקות עונשין צריך להיות בשקט. לא שבמקרה שלי השקט עזר...

(23:10) קוז'יקרו (בטון דרמטי): המשחק עוצר נשימה ממש. אפשר לחתוך את המתח בסכין.

הגולש "שאול": ראיתם שדרק משחק עדיין טוב. מול מארוסי למשל. לדעתי הוא יותר טוב ממה שחושבים אך לא נותנים לו את הכרדיט. כנ"ל לגבי גרין. לאזמה לא עולה עליו בשום פרמטר ועוד גרין ישראלי. פעם בדקתם מה היה האינדקס רייטינג שלו במשחק הראשון? כמובן שלא. מכבי צריכים לשחק מסירות מהירות. ולהוריד את אנרסון חזרה לקרקע! ענו לי!!!

(23:16) מוסינזון: לטוקבקיסט 58 - חג שמח, יא שלוף. ואכן אתה צודק: שארפ כבודו במקומו מונח, לעניות דעתי גם בגילו המופלג, לפחות בהתקפה. כמו כן יניב דווקא כן מתאים לסוג משחק שכזה ובאופן כללי הוא הישראלי המוביל בעמדה שלו, יחד עם קיר הבטון שלנו שאותו אני כה אוהב.

(23:18) מוסינזון: יש משהוא שמונע מבעדי גם להדפיס, גם לצפות במשחק וגם לאכול מנצ'יז. אני חושב שקוראים לזה הפרעת קשב-שמע.

(23:19) גרינוולד: בלי אנדרסון ופרקינס על המגרש, אין למכבי שחקן שלוקח עליו בהתקפה ומוריד לחץ מיתר השחקנים. איידסון מנסה, אבל זה לא עובד לו. פנחס מקפיץ את אנדרסון לפני שזה הופך למאוחר מדי.

(23:21) מוסינזון: הגנה ענקית של הפרטיזנים, בהתקפה הם קומפיוטר.

(23:22) קוז'יקרו: מוס, אני חושב שמכבי שומרת הגנה גדולה, בלשון זכר...

(23:23) קוז'יקרו: בתגובה לטוקבק 63 - בזכות המורה הנערץ יעקב לוי מקדמת צבי אני יודע שבשנה הבאה אני או באירופה או בספרד, פלוס זה שצבע הדשא בגליל ירוק.

(23:24) גרינוולד: פרטיזן הייתה יכולה לגמור את המשחק הזה, אבל מכבי שוב חוזרת מהקבר (ועוד זה כשביציע 24,000 קברנים, חה חה). הנתון החשוב ביותר הוא שפרטיזן עם אחוזים איומים מהקו - 23 מ-34. מכבי סוגרת חזק את הדיפנסיב ריבאונד שלה ולא מאפשרת לפרטיזן נקודות קלות. זה מאוד משמעותי, במיוחד לקראת הרבע הרביעי.

רבע 4

(23:28) גרינוולד: איזה מהלך גדול של מקאלב בפתיחת הרבע הרביעי. פרטיזן ב-6. מכבי חייבת נקודות.

(23:29) מוסינזון: תוצאות בחינת הבגרות במטמטיקה שזה עתה פורסמו: אבנר סבן+ מוטי ארואסטי = וישנייבסקי הגאון.

(23:30) קוז'יקרו: ריבאונד ההגנה של מכבי בסדרה יהיה להם לרועץ.

(23:30) מוסינזון: מכבי לא רוצים לסיים את העונה האירופאית, ושמישהו יביא כבר את חפירה.

(23:32) קוז'יקרו: שאלה לגילי: למי יש יותר מצפון - לך או לבלות'נטאל?

(23:33) מוסינזון: ברור שלי יש יותר מצפון. עידודי, מתי אתם באים לבקר? האישה תכין גפיעלטע עם קלופס ושמעלץ.

(23:33) גרינוולד: זה הרבע של הקהל. פרטיזן קופצת בטירוף על כל כדור. כמו שתמיד אומרים - כשאתה עושה הרבה עבירות, ישרקו לך חלק, אבל חלק לא. וזה מה שקורה. מכבי זורקת כל כדור מבעד להרבה ידיים לבנות. כשהכסף על השולחן, במגרש שהוא זר לך, זו משימה לא פשוטה. וכאן נכנס אלמנט הניסיון. אנדרסון, איידסון, פרקינס ו-ויזנייבסקי לא היו במעמדים האלו.

(23:38) קוז'יקרו: איזה נייטרוקס של מקאלב. הוא יותר מהיר ממני... בהמון.

(23:39) מוסינזון: זה מתחיל להריח לא טוב מבחינת מכבי (או אולי זה הקפה שנשרף). האם פרטיזן תהיה אלופת אירופה? כלכך ממושמעים הפרטיזונריטאלים.

(23:40) גרינוולד: מכבי עם סל שדה ראשון, כמעט 6 דקות ברבע. לוחצת על כל המגרש. חייבת להשיג כמה סלים קלים, ודחוף.

(23:42) קוז'יקרו: אני תוהה למה פניני לא משחק במשחק כזה של בלות'נטאל ואנדרסון. קצת רוח ישראלית ולב גדול לא היו מזיקים. מישהו מתנגד?

(23:42) מוסינזון: אם מכבי רוצים לחזור, והכוונה היא למשחק ולא לשדה התעופה, זה צריך להתחיל עכשיו עם לחץ בהגנה וקבלת החלטות טובה. מה גם ששלשה או שתיים אף פעם לא הזיקו.

(23:46) גרינוולד: מכבי עם כמה עצירות בהגנה, ועם ריצה של 0-64. ברגע שפרטיזן עלתה ל-14, היא הפסיקה לשחק בהתקפה, והתחילה לבזבז זמן.

(23:47) מוסינזון: אם אפשר להשתמש בקלישאות, מכבי צריכה להתחיל ללחוץ עכשיו על הדוושה 0 (לא של טיוטה). ותודה לאבי מלר מורי ורבי.

(23:48) גרינוולד: מכבי במינוס 8, בלות'נטאל חופשי בשלשת מעבר, מהסוג שקבר מאות העונה. סל, וזה משחק פתוח לגמרי. הערב זה הולך החוצה. וזה כל הסיפור.

(23:50) מוסינזןן: עידו, אני לא יכול שלא להסכים איתך לגבי פניני. אמרו לך שאתה בחור עם ראש על הכתפיים ובמבה באוזניים?

(23:51) קוז'יקרו: גרינוולד, אני תמיד אומר שלא טוב לשחק על זמן. ואיזו עבירה אנטי-ליגנטית של וויזנייבסקי. דיברנו על הזריקות מבחוץ של מכבי. במשחק כזה, באולם כזה, מול קבוצה כזו, זה לא עובד לאורך זמן. ובטוח עם פרשנים כאלה.

(23:52) קוז'יקרו: אני אומר להכניס את אבי אבן, ומיד. הוא הרכז הטבעי היחיד.

(23:54) גרינוולד: דקה לסוף, שארפ במגרש. תרגיל שהולך אליו. איזה חוסר אמון של גרשון בשחקנים על הפרקט. ושארפ שוב פותח רגליים. זה כבר מאוס לגמרי.

(23:56) מוסינזון: בלות'נטאל היה יכול להרים את המוראל של הצהובים עם שלשת ממונטום... אולי בקיץ אצל שיבק הוא יתפור. לא להאמין שאת פרטיזן בנו במליון וחצי יורו, איזה תרבות של ספורט. אין דברים כאלו.

(23:58) קוז'יקרו: טוב, זה גמור. אני רוצה לומר תודה לוואלה על הרעיון המופלא, וכמובן ולכם הגולשים. זה ניצחון לכדורסל האירופאי הישן והטוב. צר לי על מכבי, אבל אני מצדיע למאמן הסרבי שעשה ועושה עבודה מדהימה. מזכיר לי את יוגופלסטיקה הגדולה.

(23:59) מוסינזון: גרינוולד, אני לגמרי איתך לגבי השלשת מומנטום של בלות'נטאל. מקווה שבנבחרת בקיץ הוא יקבור את השלשות מהסוג הזה.

(24:00) גרינוולד: איזה משחק הקרבה גדול של פרטיזן, ואיזו תצוגה רעה של מכבי. כל החולשות המוכרות שוב התגלו. יהיה לנו זמן לסכם בימים הקרובים. אני מסכים לגמרי עם קוז'יקרו שמדובר בניצחון גדול לרומנטיקה.

(24:03) מוסינזון: יש קונצנזוס! מכבי הגיעה לסדרה הזאת בהתאם לאיך שבנו אותה השנה, אך הסיפור פה הוא אכן הרומנטיקה - היכולת להוציא יש מאין, עם חבורת צעירים ששומרים וקולעים כמו מטורפים.

(24:04) קוז'יקרו: סיכום קצר: לגבי הסדרה, הייתה סדרה יוצאת מן הכלל. לכל אוהדי הכדורסל הצעירים הייתי רוצה לומר שזה הכדורסל האירופאי האמיתי, הישן והטוב במיטבו, וגם אם אני אוהד מכבי, הייתי רוצה שכך הקבוצה שלי תשחק. בסופו של יום השלם עולה על כל סכום חלקיו, והיום ובסדרה הזאת בכלל קבלנו בית ספר בעניין הזה. בלי שום שחקנים נוצצים, אבל עם המון קבוצתיות והכי הרבה לב, הצליחה קבוצה סרבית צנועה אבל עם קהל מפואר לנצח סדרה שהתחילה מבחינתה כאנדרדוג. חומר למחשבה, גם עבור הקבוצות בישראל.

(24:09) מוסינזון: מכבי הוציאו את המקסימום מהעונה, ועם הסגל הנ"ל, מינוס לאמפה ומקל, פרטיזן עשויים ללכת עד הסוף. קוז'יקרו מתבזבז בדוגמנות וצריך להמשיך עם הפירשון, וגרינוולד חד כתמיד.

(24:10) גרינוולד: סדרה גדולה של כדורסל בטעם של פעם. בפעם הראשונה בהיסטוריה, כמדומני, מכבי מפסידה סדרה עם יתרון ביתיות. זה אומר הרבה על המקום שהמועדון הזה נמצא בו. אבל אולי לא כדאי להגיע למסקנות מעמיקות כל כך כמה דקות אחרי סיום העונה האירופאית. וברוח החברית: תודה גדולה לגילי ולעידו, שעשו לי ערב מדהים. נהניתי איתכם מאוד, חברים. ותודה לגולשים שהיו איתנו. בטור המסכם של העונה, שיפורסם מחר, אשתדל להשיב לכמה שאלות שנשאלו כאן, ולא הספקנו להגיע אליהם. לילה טוב לכולם, ותודה לפרטיזן בלגרד על בית הספר לכדורסל שהראו בשבוע האחרון. הישג אדיר עבור המועדון הזה, שאין להקל בו ראש. אני, לפחות, אהיה בעדם בפיינל פור. נתראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully