וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטיזן בלגרד ניצחה את מכבי תל אביב 67:76

מכבי ת"א נכנעה 76:66 לפרטיזן בלגרד הלוחמנית עם הקהל מטורף, הפסידה 3:1 בסדרה, ולא תהיה בפיינל פור בפריס

מה עוד אפשר לומר על פרטיזן בלגרד? הקבוצה הקטנה הזו, דלת התקציב, הצעירה והבלתי מנוסה שהפתיעה העונה קבוצות גדולות כדוגמת ברצלונה ואלופת אירופה, פנאתינייקוס, רשמה הערב (חמישי) את ההישג הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות, כשהבטיחה את מקומה בפיינל פור, אחרי ניצחון ביתי גדול 67:76 על מכבי תל אביב, וניצחון 1:3 בסדרה. ההישג גדול עוד יותר, כשלוקחים בחשבון כי הסרבים עשו זאת ללא יתרון הביתיות, ומול קבוצתו העדיפה של פיני גרשון, שהגיעה כפייבוריטית ברורה, אך עתה נותרה רק עם הליגה הישראלית. ואם צריכים להיות כנים, הרי שמגיע להם. פרטיזן לא שיחקה את הכדורסל היפה ביותר או המדוייק ביותר, אבל מול מכבי הוא היה היעיל ביותר והקבוצתי ביותר, ועם כל כך הרבה הקרבה, מגיע לה להיות ב-4 הטובות של אירופה.

פורוורד פרטיזן בלגרד יאן וסלי. רויטרס
הישג עצום. וסלי/רויטרס

הקהל העצום (24 אלף אוהדים) הוכיח בפתיחת המשחק כי ההחלטה להעביר את ההתמודדות בין שתי הקבוצות ל'בלגרד ארינה', היתה נכונה ביותר, כשאלפי האוהדים שטפו את היציעים, ובמופע נהדר וצבעוני הכניסו כמות אנרגיה מטורפת לשחקניהם. גרשון החליט להמר בפתיחה על הרכב עם שני גבוהים, פישר ולאזמה, אבל מהר מאוד החלו העבירות להצטבר, והמאמן נאלץ לערוך לא מעט חילופים. מי שהיה האיש של הצהובים באותן דקות היה אנדרו ויז'נייבסקי, שפתח מצויין, דייק מבחוץ, והעלה את קבוצתו ליתרון. פרטיזן התקשתה מאוד ברבע השני למצוא סל שדה, אבל עבירה טכנית של מאמנה, וויושביץ' דווקא הכניסה בה רוח קרב, ומפיגור 6, היא הצליחה לחזור, ולעלות ליתרון 3 בסיום המחצית הראשונה.

המומנטום של פרטיזן נמשך גם ברבע השלישי, כשהיא מנצלת בלבול בהתקפה של האורחים, ומנגד מוצאת שלשות גדולות של ראסיץ', שהעלו אותה ליתרון 8. מכבי נותרה קרובה באותן דקות בעיקר תודות לויז'נייבסקי ומעל כולם דיאור פישר, שהיה העוגן של גרשון בהתקפה. או אז התעורר אחד, בו מקאלב, אותו מקאלב שעליו נשנעת פרטיזן, ובסדרת מהלכים נהדרת העלה את קבוצתו ליתרון, ולארץ המובטחת. פרטיזן מבטיחה את מקומה בפאריס, שם היא תפגוש את אולימפיאקוס החזקה של ינאקיס, אבל עם אלפי האוהדים הסרבים שבוודאי ישתלטו על צרפת, ועם החבורה הצנועה והיעילה שלו, יכול דושקו וויושביץ' להמשיך לחלום. ומכבי? היא יוצאת מאוכזבת מאוד, במיוחד עם יתרון הביתיות שאבד, אבל צריכה לזכור שאיש לא האמין עד לפני מספר חודשים שהיא מסוגלת להגיע לרבע הגמר, ולמרות ההדחה מאירופה, היא יכולה להיות מרוצה מהמאבק שהציגה בחודשים האחרונים.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם אנדרו ויז'נייבסקי, צ'אק איידסון, אלן אנדרסון, סטפון לאזמה ודיאור פישר. פרטיזן בלגרד העלתה את בו מקאלב, יאן וסלי, סלאבקו וראנש, דושאן קצ'מן ולורנס רובטרס.

הקהל ב'בלגרד ארינה' נתן הצגה נהדרת לפני הפתיחה, ונראה היה שמכבי נכנסה מעט להלם. איידסון ואנדרסון איבדו את שני הכדורים הראשונים, ופרטיזן ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון ראשון, 0:4 עם דאנק ענק של וסלי. מכבי הצליחה לחזור ל-7:7, אבל אנדרסון ולאזמה ביצעו שתי עבירות כל אחד, ועשו לא מעט כאב ראש למאמנם. ויז'נייבסקי החל להתחמם עם שתי קליעות גדולות, והעלה את הצהובים ליתרון ראשון במשחק. פרקינס נכנס ומיד תפר שלשה, אבל בוזיץ' החזיר באחת משלו. יניב גרין הכניס הרבה אנרגיה ואף הוציא עבירת תוקף ממאריץ', אבל לייאפ נהדר של מקאלב הוריד את פרטיזן ביתרון 16:18 בסיום הרבע הראשון.

המשחק התחיל להתחמם כשבלות'נטל עשה עבירה על מקאלב, וחבריו לקבוצה לא אהבו זאת, אבל דווקא הצהובים נכנסו למומנטום, כשפישר ופרקינס מעלים ליתרון 21:24. פרטיזן נתקעה קשה בהתקפה, לא מצאה סל שדה 4 דקות, ואם להוסיף לכך, וויושביץ' חטף עבירה טכנית שסייעה לאורחים לעלות ליתרון 24:30. פרטיזן לא נשברה, וחזרה תודות לשלשה גדולה של רוברטס, אבל ויז'נייבסקי המשיך להיות חם שלשה משלו. וארנש החל לתקוף את הסל, ומצא 4 נקודות רצופות, ופרטיזן סיימה את המחצית הראשונה עם יתרון 35:38.

בלות'נטל ואיידסון פתחו נהדר את הרבע השלישי וצימקו לנקודה בלבד, אבל מקאלב במתפרצת נהדרת שמר את היתרון אצל המארחים. גרין לא היה פקטור בהתקפה, אבל בהגנה הצליח להוציא עוד עבירת תוקף משמעותית ממאריץ', שעצרה מעט את המארחים. דיאור פישר המשיך לקלוע שוב ושוב מחצי מרחק, והעניש את הסרבים, אבל שתי שלשות עצומות של ראסיץ' קבעו יתרון 8, 46:54. מכבי השיבה מלחמה, ויז'נייבסקי שוב לקח אחריות, חדר מצויין את ההגנה של פרטיזן והוריד את מכבי בפיגור מינימלי יחסית לרבע הזה, 55:52.

אנדרסון רשם את ההחטאה השישית שלו ונותר ללא סל שדה, והמארחים ניצלו זאת עד תום עם מתפרצת גדולה של מקאלב, שגם מצא את הסל, וגם את העבירה הרביעית של ויז'נייבסקי. מקאלב המשיך להתפוצץ, ושלשה פנויה שלו העלהת את פרטיזן ל-54:63. המומנטום לא נפסק, מקאלב הזין נהדר שת וארנש, ואז סיים בעצמו כדי להעלות את היתרון ל-14. פישר לא ויתר, וגג ענק שלו איפשר לפרקינס להוריד את הפיגור ל-8. בלות'נטל המשיך לזרוק סלעים, מקאלב שוב העניש את ההגנה, אבל ויז'נייבסקי עם עוד שלשה גדולה הוריד ל-7. דווקא אז ביצע ויז'נייבסקי את העבירה החמשיית שלו, הותיר את גרשון ללא מנהיג, ומכבי ידעה שזה סופה של העונה האירופאית שלה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סטטיסטיקה

קלעו לפרטיזן: בו מקאלב 19 נקודות, דושאן קצ'מן 12, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אלכס מאריץ' 9 ו-7 ריבאונדים, לורנס רוברטס (12 ריבאונדים) וסלבקו וארנש (6 ריבאונדים) 8 נקודות כל אחד, אלכס ראסיץ' ופטר בוזיץ' 6 נקודות כל אחד, יאן וסלי 5 ו-6 ריבאונדים, מילוסביץ' 2, בראניסלב דקיץ' 1.

קלעו למכבי תל אביב: אנדרו ויז'נייבסקי 15 (3 מ-4 לשלוש), דיאור פישר (5 ריבאונדים) ודורון פרקינס (8 ריבאונדים) 14 נקודות כל אחד, צ'אק איידסון 12 (1 מ-11 מהשדה) ו-3 איבודים, סטפון לאזמה 7 (1 מ-6 מהשדה), דייויד בלות'נטל 4 (1 מ-10 מהשדה), יניב גרין 1, אלן אנדרסון (0 מ-9 מהשדה), דרק שארפ וגיא פניני שיחקו ולא קלעו.

אוהדי פרטיזן בלגרד באולם בלגרד ארנה. רויטרס
האנשים שהביאו את הניצחון. אוהדי בלגרד הביאו את הביתיות לסרביה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully